Jump to content
IGNORERAD

Dagens skämthistoria

gubben4906

Recommended Posts

404985738_Skrmavbild2019-11-27kl_18_43_22.png.c3963f3fb03571a1c30feb774239c106.png

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

-Men sluta då! Fräste jag irriterat.
Snön hade vräkt ned hela natten och nu klockan tio på morgonen höll det fortfarande på.
Trots att vägen utanför inte var någon större väg så körde plogbilen i skytteltrafik.
Drivorna i väg kanten var meterhöga.
Jag vände mig bort från fönstret och undrade vart tusan frun hade tagit vägen.
Hade inte sett henne sedan i går kväll när vi lagt oss och nu hade jag inte sett henne på flera timmar.
Förvisso brukade hon gå upp några timmar tidigare än mig men nu var hon puts väck.
Bilen stod översnöad på infarten så hon hade inte kört något ärende.
-ULLA-STINA! Ropade jag surt. Var är du? Kaffet är slut!
Ja, nu kanske det låter lite mansgrisigt att jag inte brygger kaffet själv men jag hade inte receptet och var rädd att bränna fast det i bryggaren.
Inget svar.
Fan!
Jag som var så kaffesugen.
Hade letat efter henne i hela huset utan resultat.
"Wroooom"!
Plogbilen dundrade åter förbi för sjätte gången den här morgonen.
Jävla snö!
-ULLA-STINA! KAFFE!!! Vrålade jag med mina lungors fulla kraft.
Tystnaden var kompakt.
Desperat fyllde jag en kopp med varmt kranvatten, slog i en skvätt mjölk och drack en fadd kaffe-latte.
Gick fram till fönstret igen och stirrade på det vita lappmöglet som rasade ned.
Med ett stön insåg jag att brevlådan behövdes skyfflas fram.
"Posta-gobben" var en vresig fan och hade skällt på mig varje vinter när han inte kom åt brevlådan.
Lika bra att sätta igång.
Om jag nu kunde hitta lådfan.
Kunde inte se den i drivorna som plogbilen vräkt åt sidan men ville minnas att den stod framför den stora eken.
Muttrande av missnöje klädde jag på mig och tryckte ned mössan djupt över öronen.
Tryckte med all kraft upp ytterdörren genom snödrivan som samlats utanför.
Ja men fan då!
Var hade snöskyffeln tagit vägen nu då?
Jag brukade ställa den utanför ytterdörren och nu var den borta.
Vilken skitdag!
Inget kaffe!
Ingen fru!
Ingen snöskyffel!
Vansinnig vrålade jag med ansiktet vänt uppåt och gav kung Bore fingret.
Med mödosamma steg pulsade jag ned till vedboden i den meterhöga snön där det stod en extra snöskyffel.
Någon minut senare hade jag banat mig fram till brevlådan.
Svärande som en galning skyfflade jag vildsint i snödrivan.
Helvete!
Det var ju ett berg!
En kvart senare var jag genomsvett och då hade jag bara petat på ytan.
"Klonk"
Snöskyffeln stötte mot något hårt.
Vad var detta?
Stötte några gånger till med skyffeln.
"Klonk-klonk"
Vad i hela friden?
Jag började gräva med händerna.
Till min stora förvåning dök det upp ett skaft.
Ett skaft till en snöskyffel.
Hur fan hade den hamnat här?
Jag fortsatte att sprätta runt skaftet.
Då dök det upp en hand.
Grävde som en dåre och följde handen.
Hörde ett mumlande som tilltog i styrka ju längre ned jag kom.
-AJ!
Min hand stötte emot ett huvud.
Snabbt borstade jag bort snön från ansiktet och tog häpet ett steg tillbaka.
-Ulla-Stina! Herregud! Vad fan gör du här? Utropade jag förvirrat.
Frun förde fram underläppen och blåste bort det sista av snön ur ansiktet.
-Jag har suttit i den här snödrivan i fyra timmar! Skulle hämta tidningen i morse när plogbilen begravde mig och sedan har han bara fyllt på. Har du inte saknat mig?
Hon riste snön ur håret.
-Jo! Det var inget kaffe i kannan.
En halvtimme senare hade jag befriat henne ur den vita demonens famntag.
-Sådär, sa jag nöjd och genomsvett när jag drog upp min stelfrusna fru ur drivan.
Skakande av köld ställde hon sig på darrande ben.
-Herre...gud Nisse! Jag trodde-trodde min sista stund var kommen-en. Hackade hon skälvande fram.
-Samma här. Kaffet var slut! Svarade jag, men nu när du suttit här och vilat ut så kanske du kan kila upp och sätta på en kanna?
Jag har aldrig sett snö smälta så fort på en person.
Det droppade av henne.
-KAFFE! Vrålade frun hest. Är det det ända du tänker på? Jävla idi*t!
Rasande plöjde hon sig genom snön mot ingången.
Farten hade gjort en plogbilschaufför avundsjuk.
-Det går bra med snabbkaffe också! Ropade jag.

Jävlar vad det ska snöa då och kaffesugen är jag!
Nu har det gått fem timmar och hon har inte låst upp dörren än. Undrar varför hon blev sur? Jag grävde ju fram henne.
-Ulla-Stina lilla..........öppna....... en kopp kaffe kanske?

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

36543162_Skrmavbild2019-11-29kl_19_59_27.png.3ab489d16ed536889393f1e599edb80e.png

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Nåja...

Vad heter sekten med sämst intimhygien?

k*k-lukts-klan

• Haha 1

Dela på andra sajter

Roslagsgubben Petterson hade bestämt sig för att se riksdagshuset. Han lastade cykeln i båten och for till stan. Vid skeppsbron steg han iland och cyklade mot riksdagshuset. Här klev han av cykeln och parkerade den mot väggen. En vaktmästare tyckte inte om detta och sa:
Här får ni inte ställa cykeln!
Varför inte? frågade Petterson.
Här går ju regeringen in, Löfven, Lövin och de andra.
Det gör inget, sa Petterson, jag har låst den.

• Haha 1
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

FB_IMG_1575360033563.jpg.f6b3a1d5f760ade3296d262b113bf985.jpg

När jag tog körkortet tidigt 70 tal i lappland lärde mig körskoläraren att det var farligare att köra på halvljus än på helljus. Svårt att bestrida om vi talar mörkerkörning. Blända av när det svider i ögonen. Fungerar riktigt bra då brukar bilen man möter (som bländar) också blända av. Bländar man av när man ser ett stearinljus är det säkrast att köra i diket redan i Gävle. 

Ändrades av Wangthong
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Surin P3:

78579570_3044736375555908_8285931974950912000_n.jpg

Hur många på MPR tror du kan läsa ditt inlägg, dom flesta 65 plus kan snacka lite engelska men läsa och förastå

en historia en annan sak. Ni är några som troligen vill impa med att lägga in text på engelska

Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Boa52:

Hur många på MPR tror du kan läsa ditt inlägg, dom flesta 65 plus kan snacka lite engelska men läsa och förastå

en historia en annan sak. Ni är några som troligen vill impa med att lägga in text på engelska

Tur man bara är 63.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Bildresultat för hard english joke

• Haha 1
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev rolba:

Tur man bara är 63.

Inte många som får va med på Boas MPR  om har en sådan satjmackapär!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Inte många som får va med på Boas MPR  om har en sådan satjmackapär!:lipa:

Förstår inte riktigt men ordet satjmackapär är lysande 🤨

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev apknug:

En blind leder en blind, även det en bra skämthistoria.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Även en blind höna hittar ett korn då och då!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Boa52:

Jag tror det är en majoritet som förstår mitt inlägg.

Och även om det mot förmodan inte skulle vara så, så är det ju modernt att roa minoriteter idag. 

• Haha 1
Dela på andra sajter

Kör en story på svenska så även 65+ kan dra på smilbanden. 

Jag skriver extra sakta så det blir lättare att hänga med.

Tre killar sitter i en bar och skramlar pengar till den gemensamma notan.
- Glöm notan grabbar, säger bartendern. Om ni kan visa upp 55 centimeter *u* tillsammans så bjussar jag på allt ni har ätit och druckit.
De tre killarna tittar på varandra i samförstånd och nickar. Den förste drar ner brallorna och plockar fram ett rejält 25-centimeterspaket....
Den andre gör samma sak och även han visar sig vara utrustad med imponerande 25 centimeter.
Samtliga personer i baren tittar nu på den tredje i sällskapet. Han knäpper upp byxorna och plockar fram något som ganska exakt är 5 centimeter långt.
Alla får sig ett gott skratt och männen lämnar baren med ett nöjt leende på läpparna.
- Det var tur för er att jag har 25 centimeter mellan benen, säger den förste av killarna när de går mot bilen.
- Visst, säger den andre. Men om inte jag varit lika välutrustad så hade det aldrig gått.
Den tredje killen tittar på de andra två och säger:
- Det är sant, men det var en jävla tur för er två att jag hann få stånd.;-)))

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Gubben Jansson skulle åka in till stora staden i några ärenden vilket inte hände så ofta. Väl inne på den Stora Myndigheten så passerade han en dörr där det stod en skylt: 

Tryck på knappen!

Jansson stannade till, funderade ett par sekunder och tryckte sedan på knappen. 

Efter några sekunder dök en surmulen man upp och frågade vresigt:

- Vad vill ni?

- Nja, svarade Jansson, ingenting. Jag gjorde bara som det stod på lappen och tryckte på knappen.

- Herregud, sa mannen. På vischan verkar det då växa idi*ter på träden.

- Ja, sa Jansson, och här i stan kommer dom fram bara man trycker på en knapp!

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

670234651_Skrmavbild2019-12-05kl_18_07_58.png.77665c6a7a0c26d258606de7369a7d7d.png

Dela på andra sajter

On 2019-12-05 at 05:13, skrev rolba:

Kör en story på svenska så även 65+ kan dra på smilbanden. 

Jag skriver extra sakta så det blir lättare att hänga med.

Du behöver inte skriva långsamt ty för många 65+ "går det" väldigt fort, så dom har vanan inne.

Dela på andra sajter

Prat för dig själv!

Vi 65+ är i själva verket några som verkligen kan (hålla på sig).

Av just den orsaken är vi så populära bland de unga (kvinnliga) gardet:big_smile:

Om du har tvivel se dig runt i träsket!

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev born41:

Du behöver inte skriva långsamt ty för många 65+ "går det" väldigt fort, så dom har vanan inne.

Detta är något av det jag hatade mest mest att jobba med äldre människor. Denna jävla förmåga tilll att alltid köra sina "ligga skämt". Det är förlegat, lägg av, ingen gillar gammal gubbe ligger...

Dela på andra sajter

"Hej, det här är Google Pizza"

"Åh, förlåt, jag skulle till Gordons Pizza, måste ha ringt fel"

"Nej inte alls, Google köpte Gordons förra veckan"

"OK, då vill jag beställa en pizza"

"Vill du ha din gamla vanliga"

"Min vanliga..? Känner du mig?"

"Nej men enligt ditt uppringnings-ID så har du de senaste 12 gångerna beställt en extra stor pizza med 3 sorters ost, korv, pepperoni och köttbullar på extratjock botten"

"Jaha, men då tar jag den"

"Får jag föreslå att du denna gång beställer en vegetarisk pizza med ricotta, soltorkade tomater och oliver på en tunn botten?"

"Va..? Jag hatar grönsaker ! "

"Ditt kolesterolvärde är inte bra, dessvärre"

"Hur f...n vet du det ?"

"Vi har länkat ditt telefonnummer med ditt medicinska cv och kan se dina blodprover för de senaste 7 åren"

"Ok, men jag vill inte ha er äckliga vegetariska pizza! Jag äter medicin mot kolesterolet"

"Jo men ursäkta, du har slarvat med medicinen, enligt vår databas har du bara hämtat en förpackning på 30 tabletter för 4 månader sedan"

"Jag köpte mer från ett annan leverantör"

"Det syns inte på dina kreditkortsköp"

"Jag betalade kontant"

"Men enligt ditt kontoutdrag har du inte tagit ut tillräckligt med kontanter för det"

"Jag har andra resurser att ta ifrån"

"Det syns inte på din senaste inkomstdeklaration, såvida du inte köpte för obeskattade medel, det är olagligt"

"Vad i helv....te ! "

"Vi ber om ursäkt men vi använder endast denna information i syfte att hjälpa dig"

"Nu får det vara nog! Jag är dödstrött på Google, Facebook, Twitter, WhatsApp ock allt annat skräp! Jag ska flytta till en ö utan Internet eller kabel-TV och utan mobilnät och där ingen kan spionera på mig! "

"Jag förstår, men du måste förnya ditt pass först i så fall, det gick ut för 6 veckor sedan"

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...