rolba Inlagd Augusti 12, 2018 Dela Inlagd Augusti 12, 2018 Mamma-dotter-diskussion. Flickan 6 år -Mamma, vad är flata?? Mamman skruvar lite på sig och kände inte riktigt för att diskutera det just då. Men vad gör man inte... Mamman -Det är när en flicka tycker om en annan flicka Flickan - Jag tycker om Johanna. Mamman -Nej nej inte så.. det är när de är kära när de vill hålla i handen och bor tillsammans. Flickan -hmm.. men vad meeeeenar du vad gör de då? Mamman -Åhh..men de är när de vill pussas och kramas. Så som mamma och pappa gör men det kommer ingen bebis. Flickan ser nu jättebekymrad ut, förstår inte alls. Mamman -Men snälla lilla gumman var får du det här ifrån, vem har sagt det här ordet till dig? Flickan -Men mamma! Det står ju här på asken. ”100 flata tandpetare”… 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 13, 2018 Dela Inlagd Augusti 13, 2018 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 15, 2018 Dela Inlagd Augusti 15, 2018 En man kommer fram till baren och beställer 6 stycken whiskey. Bartendern frågar om det är något speciellt han ska fira. - Jag ska fira min första avsugning! - I så fall bjuder jag på den sjunde. - Tar inte de sex första bort smaken så gör nog inte den sjunde det heller. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 15, 2018 Dela Inlagd Augusti 15, 2018 En dag var Pekka ute och gick i skogen och råkade stöta på Tuffa gänget. - Ska du ha stryk!? frågade de. - Ja svarade Pekka. En stund senare vaknade Pekka upp på sjukhuset. En läkare kom in och förklarade för honom: - Pekka, du måste lära dig att säga nej! Nästa dag var Pekka åter ute och gick i skogen. Även nu råkade han stöta på tuffa gänget. - Nå, Pekka! Har du fått nog med stryk!? - Nej... 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Augusti 15, 2018 Dela Inlagd Augusti 15, 2018 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 16, 2018 Dela Inlagd Augusti 16, 2018 En dag mötte en grön liten groda en man när hon hoppade över vägen. Grodan kväkte åt mannen: "Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa." Mannen plockade upp grodan och satte den i fickan. Efter en stund kväkte grodan "Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa och jag LOVAR att stanna hos dig i en vecka!" Mannen plockade ut grodan ur fickan, tittade på den en stund och log. Sedan stoppade han tillbaka den i fickan och där fick den ligga bland mobiltelefon och pennor. Efter ytterligare en stund kväkte grodan desperat: "Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa och jag lovar att stanna hos dig i ett år och jag skall göra allt du begär." Mannen plockade återigen upp grodan ur fickan och tittade på den med ett underligt leende. Men ner i fickan åkte grodan igen. Då kväkte grodan "Men hallå! Varför vill du inte kyssa mig. Jag skulle bli en vacker kvinna och den perfekta flickvännen." Då plockade mannen upp grodan igen och sa "Hör på nu. Jag är IT-konsult, och jag har inte tid med någon flickvän eller sex eller annat larv, men en talande groda är coolt 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 17, 2018 Dela Inlagd Augusti 17, 2018 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Augusti 17, 2018 Dela Inlagd Augusti 17, 2018 Vad blir en trött gris om man tar den till Amerika pig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Augusti 17, 2018 Dela Inlagd Augusti 17, 2018 Kan man berätta en sann historia här då. T-röd är inget gott men perfekt att tända eld med. Jag var med 2 kompisar varav en var med på skämtet och den andra var en sjuksyster. Vi satt vid strandkanten och skulle tända en eld, allt var fuktigt. Vi var och fiskade och då ska man ju ha lite stenålderrlikt. Jag öppnar ryggsäcken och frågar vart brännvinet är. Ingen vet, jaha då har vi ju bara t-röd kvar. Person 3 visste ju inte att i t-röd flaskan var riktig vodka Vafan , vi får väl dricka det vi har då. Så vi blandade grogg på Sk t-röd och grimasherade:-) Tyvärr så tog han det så hårt att han fick migrän och fick åka hem. 1 En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 Vin Jag som är lite kunnig när det gäller vin, har några tips som jag tänkte dela med mig av. Först och främst skiljer man mellan röda och vita viner: Lättast skiljer man dessa båda vintyper från varandra om man skvalpar ut en skvätt på en vit bordduk. Det vin, som lämnar en lila fläck efter sig, är ett rödvin. Riktiga kännare kan på bara smaken avgöra om vinet är vitt eller rött. De vita vinerna smakar i regel ättika medan de röda smakar stämpelfärg. Man kan alltså genom att suga på en vanlig kontorsstämpel och sedan jämföra smaken med ett vin, konstatera om detta är rött eller inte. Till fiskrätter, såsom fiskbullar och matjessill föredrar de flesta vitt vin, medan man till kötträtter såsom falukorv och sylta bör ta ett rött vin. Portvin är ett vin som man serverar i porten. Har man inte någon port, kan man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen. När man serverar torra viner bör man se till att det inte är tvärdrag eller att någon av gästerna råkar nysa, ty i sådana fall dammar vinet omkring i lägenheten. När man serverar ett torrt vin är det därför lämpligt att ha en dammsugare i beredskap. Om man själv ska bära hem sina flaskor från systembolaget gör man klokt i att köpa ett lättvin, så man inte får för mycket att kånka på. Till vilt bör man välja något vildvin, medan man till grillat och annat vidbränt kött serverar brännvin. Renstek sköljer man ner med renat. Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin: - Oöverträffat - Innovativt - Preliminärt - Kvastskaft Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin: - Västkustskt - Konstitutionerad - Substantiera - Tillvägagångssätt Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit alldeles för mycket vin: - Nej, ingen mer sprit för min del. - Ledsen, du är inte riktigt min typ. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 En välbärgad man blev antastad av en ovanligt smutsig och sliten uteliggare när han gick gatan fram. Uteliggaren bad om några kronor till en middag. Mannen tog fram sin plånbok, plockade ut en hundring och frågade uteliggaren: - Om jag ger dig pengarna, kommer du då att använda dem till att köpa sprit? - Nej, jag slutade dricka för länge sedan, svara uteliggaren. - Tänker du kanske använda dem till spel och dobbel? - Jag spelar inte. Det lilla jag kan få in går åt att hålla mig vid liv. Den välbärgade mannen fortsatte utfrågningen: - Kanske planerar du att använda pengar till en golfrunda? - Är du tokig, karl! Jag har inte spelat golf i 20 år. - Om det är så, ger jag dig inte hundringen, sade mannen. Han stoppade tillbaka sedeln i plånboken medan han fortsatte: - Jag tänker i stället ta dig hem till mig och bjuda dig på en läcker middag, tillagad av min fru. - Kommer inte din fru att bli rasande om jag kommer med dig? Jag vet att jag är smutsig och luktar mycket illa. - Ta det lugnt! svarade mannen. Allt kommer att gå bra! Jag vill bara att min fru får se hur en man ser ut som har slutat med att dricka, spela och golfa! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 A pensioner drove his brand new Mercedes to 100 mph, looking in his rear view mirror, he saw a police car behind him. He floored it to 140 , then 150, ... then ...155, ... Suddenly he thought, "I'm too old for this nonsense !" So he pulled over to the side of the road and waited for the police car to catch up with him. The officer walked up to him, looked at his watch and said, "Sir, my shift ends in ten minutes. Today is Friday and I'm taking off for the weekend with my family. If you can give me a good reason that I've never heard before, why you were speeding... I'll let you go." The Man looked very seriously at the police man, and replied :- "Years ago, my wife ran off with a policeman, I thought you were bringing her back." !!! The Cop left saying, " Have a good day, Sir "... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 19, 2018 Dela Inlagd Augusti 19, 2018 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 20, 2018 Dela Inlagd Augusti 20, 2018 En italienare hade kommit till USA och körde runt i landet med sin Fiat 500! Helt plötsligt utan förvarning så la bilens motor av! Inte ett livstecken gick det att få fram på den! Italienaren hittade en bilskrot som han knuffade sin Fiat till och undrade om dom hade en motor till hans Fiat 500! - Nja,jag vet inte,sa bilskrotaren! Du vet att här i USA har vi bara stora bilar,men jag ska se vad jag har! Efter 10 minuter så kom han tillbaka! - Nu hade du tur,sa han. - Jag hittade en som kan passa i din Fiat 500! Motorn blev monterad och glad som bara en italienare på genomresa i USA kan bli så satte han sig i bilen och startade den! Bilen spann som en katt så han tackade och betalade och körde iväg! Men efter 500 meter så tvärstannade bilen och började att backa! Efter 500 meter så stannade bilen igen och började köra framåt igen i 500 meter! Sur och arg som bara en italienare på genomresa i USA kan bli så gick han in till bilskrotaren och undrade vad det var för en motor som han hade monterat i hans Fiat 500! - Den där,sa bilskrotaren, det var en torkarmotor från Chevrolet Impala. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 20, 2018 Dela Inlagd Augusti 20, 2018 På 60 talet när jag gick i skola i Härnösand så tog jag tåget från Stockholm.En gång så satt det en blind herre, med sin vita käpp och allt, på tåget och när vi stannade i Uppsala klev det på en ung dam som satte sig mittemot den blinde mannen.Tydligen så trodde hon inte att han var blind,så hon drog upp kjolen en bit för att se hans reaktion,ingenting,så hon drog upp kjolen ytterligare lite grand,fortfarande ingen reaktion,så hon drog upp den så långt hon kunde i sittande ställning, Då drog den blinde ett långt andetag, så sa han , fan, är vi redan i Skutskär ! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 20, 2018 Dela Inlagd Augusti 20, 2018 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 21, 2018 Dela Inlagd Augusti 21, 2018 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 21, 2018 Dela Inlagd Augusti 21, 2018 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Augusti 21, 2018 Dela Inlagd Augusti 21, 2018 Vet ni varför Pridetåget går så långsamt? Jo, hälften käkar ju bromsmedicin... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 22, 2018 Dela Inlagd Augusti 22, 2018 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Augusti 22, 2018 Dela Inlagd Augusti 22, 2018 Ett svenskt och ett japanskt företag bestämde sej för att utkämpa en årlig roddtävling med åttamannalag. Bägge manskapen tränade länge och när dagen för kapprodden kom var båda lagen i absolut toppform. Men japanerna vann med ett försprång på en kilometer. Efter nederlaget var moralen i botten hos det svenska laget. Högsta ledningen beslutade att man skulle vinna nästa år och tillsatte en projektgrupp som skulle undersöka problemet. Projektgruppen upptäckte efter mycket analyserande att japanerna hade sju man som rodde och en som styrde, medan det svenska laget hade en man som rodde och sju som styrde. I denna krissituation visade ledningsgruppen prov på avsevärd handlingskraft. Man engagerade en konsultfirma som skulle undersöka strukturen i det svenska laget. Experterna kom efter flera månaders arbete fram till slutsatsen att var för många som styrde och för få som rodde. Mot bakgrund av experternas rapport genomfördes omedelbart förändringar i lagstrukturen. Nu hade de fyra styrmän, två överstyrmän en styrledare och en roddare. Dessutom införde man ett poängsystem för att motivera roddaren: "Vi måste utvidga hans arbetsområde och ge honom mer ansvar". Året därpå vann japanerna med ett försprång på två kilometer. Det svenska bolaget avskedade roddaren med hänvisning till dålig arbetsprestation, men betalade ut en bonus till ledningen som uppskattning för dom stora ansträngningar den lagt ner. Konsultfirman utarbetade en ny analys, varav man drog slutsatsen att man hade valt rätt taktik och motivationen också var god, och att det alltså måste vara materialet som behövde förbättras. I dag är det svenska bolaget i färd med att utveckla en ny båt. Svensk ledning när den är som "bäst?" 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu