Jump to content
IGNORERAD

Hundjävlar


OlleP

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Amigo:

Normalt ger man sitt muta INNAN hunden har attacerat men visst, vill man upprätthålla sin hat  mot naturens individer så väntar man tills den har bitit och så har man en "legal" orsak att sparka och reta upp hunden ännu mer 

 

Om jag ser en agressiv hund komma mot mig så lägger jag en lina godisar i god tid innan hunden attacerar. Sen är det ju att om man är rädd själv så reagerar man som rädd / i panik.

Jag killgissar att man inte alltid har "god tid" på sig om en aggressiv hund kommer mot en...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    38

  • Stefan

    19

  • andrejsdenruskige

    15

  • Alarik

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Amigo:

Normalt ger man sitt muta INNAN hunden har attacerat men visst, vill man upprätthålla sin hat  mot naturens individer så väntar man tills den har bitit och så har man en "legal" orsak att sparka och reta upp hunden ännu mer 

 

Om jag ser en agressiv hund komma mot mig så lägger jag en lina godisar i god tid innan hunden attacerar. Sen är det ju att om man är rädd själv så reagerar man som rädd / i panik.

Hunden kom ju bakifrån utan att han la märke till den. Då är det väl svårt att hinna lägga ut en muta såvida man inte har en hel skottkärra med godis och sprider hela tiden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter nära 20 år som boende här och tre egna hundar har jag fortfarande lyckats undvika att bli biten men man kan knappast kalla mig blixtsnabb, röntgenseende eller hundexpert för att jag fattat att godis går för sakta,  se om hunden tänker bita eller ej klarar nog bara Amigo men en käpp klarar biffen mot dessa soidogs som är totalt omöjliga att lära nånting den snälla vägen, en rejäl smäll så viker dom och sen räcker det att visa käppen så får man vara ifred. Tricket att ha hundgodis går fetbort, vem vill ha en massa lopphögar kring benen...mer än Amigo då förstås,  undrar om han pratar med dom.oxå???

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Baa:

Efter nära 20 år som boende här och tre egna hundar har jag fortfarande lyckats undvika att bli biten men man kan knappast kalla mig blixtsnabb, röntgenseende eller hundexpert för att jag fattat att godis går för sakta,  se om hunden tänker bita eller ej klarar nog bara Amigo men en käpp klarar biffen mot dessa soidogs som är totalt omöjliga att lära nånting den snälla vägen, en rejäl smäll så viker dom och sen räcker det att visa käppen så får man vara ifred. Tricket att ha hundgodis går fetbort, vem vill ha en massa lopphögar kring benen...mer än Amigo då förstås,  undrar om han pratar med dom.oxå???

Ja, finska. Jätkä puhu suomea ja koira ymmärä.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Baa:

Efter nära 20 år som boende här och tre egna hundar har jag fortfarande lyckats undvika att bli biten men man kan knappast kalla mig blixtsnabb, röntgenseende eller hundexpert för att jag fattat att godis går för sakta,  se om hunden tänker bita eller ej klarar nog bara Amigo men en käpp klarar biffen mot dessa soidogs som är totalt omöjliga att lära nånting den snälla vägen, en rejäl smäll så viker dom och sen räcker det att visa käppen så får man vara ifred. Tricket att ha hundgodis går fetbort, vem vill ha en massa lopphögar kring benen...mer än Amigo då förstås,  undrar om han pratar med dom.oxå???

 Godis fungerar i många fall. Men för gatuhundar är det ofta som att polisen åker ut till Rinkeby och bjuder på saft och bullar.

Det viktigaste är ju hur man själv beter sig. Går man mot hundarna så viker dom av ganska snabbt. Finns nog inte en hund som går till attack mot någon som självsäkert går emot dom istället för att fly.

Käppen är ju nånting. Men jag skulle vilja påstå att den tjänar nog mer till att förstärka människans självsäkerhet snarare än att vara direkt hot mot hunden. Har du käpp i handen och flyr. Så lär ju hundarna anfalla ändå. Då jakt beteendet då slår till oavsett käpp. Så känner du dig säker med käpp. Så är det ju bara att fortsätta med det. Men det viktigaste är att inte visa rädsla och att gå emot hundarna. Då viker dom av. Sen kan man ju aldrig vara säker på att hundarna agerar exakt efter mallen. 

I långa loppet så är det ju sen bättre att vara kompis med hundarna man lever någorlunda nära. Men det är ju upp till vara och en. Alla gillar ju inte hundar. Och det är ingenting som vi som gillar hundar ska prångla på någon annan. Vore väl bättre då att ge käppen mot oansvariga grannar som skapar dessa monster. Då god hundhållning och thailändare på landsbygden sällan är nånting som går att förenas.

 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sagt, ni får fortsätta sparka o slå hundar, det visar bara  vilka idi*ter ni är. Att janne som är hundägare tar rygg på dessa är märkligt? Ni som sparkar, sparkar ni andra djur också? Katter o kor, grisar, elefanter 

17 minuter sedan, skrev MickeN:

Ja, finska. Jätkä puhu suomea ja koira ymmärä.

Har ofta pratat med hundar som varit i närheten, är väl inget konstigt med det? Kanske koira inte ymmärtää men tonvikten är nog av betydelse. Har sett folk som pratar med sin växter, katter, ormar, kaniner mm

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Amigo:

Har ofta pratat med hundar som varit i närheten,

Hahaha det där förklarar lite :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Dem recepten kommer från Sakhon Nakhon ocä är också mycket populära i Vietnam och på Filippinerna  men inte på Mindanao

 

På Mindanao är det många muslimer vilket kan förklara bristen på hund i menyerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hahaha det där förklarar lite :)

Så Du tycker att det är konstig att folk pratar med sina hundar? Eller med andras hundar för den delen?

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev GreenValley:

Det verkar som att SLU är tillbaka på MPR!

Sveriges lantbruksuniversitet? Ligger i grann stocken men tror de sysslar med annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Amigo:

Sveriges lantbruksuniversitet? Ligger i grann stocken men tror de sysslar med annat.

 

Nä en man som kunde "prata" med katter

 

Tyvärr så är han inte med oss längre, hade tydligen inte nio liv

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Amigo:

Så Du tycker att det är konstig att folk pratar med sina hundar?

Ja det tycker jag, men däremot så pratar väl många TILL hundar.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaiare har en anorlunda syn på hunduppfostran jamnfört med oss. Är ju inget ovanligt att dom slår sina hundar med en käpp i tron att hunden fattar att den har gjort något fel. Inget ovanligt att dom slår hunden långt efter att den har gjort något felaktigt. Då har ju inte hunden en aning om varför husse eller matte är arg! Det är nog en av orsakerna till att dom är livrädda om man viftar med en käpp. Dom flesta lös-springande hundar har ju kommit från ett hem tidigare.

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev thomas001:

Thaiare har en anorlunda syn på hunduppfostran jamnfört med oss. Är ju inget ovanligt att dom slår sina hundar med en käpp i tron att hunden fattar att den har gjort något fel. Inget ovanligt att dom slår hunden långt efter att den har gjort något felaktigt. Då har ju inte hunden en aning om varför husse eller matte är arg! Det är nog en av orsakerna till att dom är livrädda om man viftar med en käpp. Dom flesta lös-springande hundar har ju kommit från ett hem tidigare.

Så är det, och inte lär vi kunna ändra på gemene Thailändares syn på hunduppfostran, även om @Amigo är en jäkel på att konversera med hundar.

Och just därför räcker det i regel med en käpp som avskräckande syfte.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja det tycker jag, men däremot så pratar väl många TILL hundar.

 

Nu var du smart Ger dig en papegoija märke för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Amigo:

Nu var du smart Ger dig en papegoija märke för det.

Tydligen inte lika roligt som när du anmärkte på att Stefan missade ett "r" i ett ord.

 

Dessutom heter det ett märke, samt att du har särskrivit och missat en punkt...

 

Och stavat papegoja fel, herrejösses en femåring skriver ju bättre...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev lasseiudon:

 

På Mindanao är det många muslimer vilket kan förklara bristen på hund i menyerna.

Tänk att det var någon som fatta 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Benriach:

Tydligen inte lika roligt som när du anmärkte på att Stefan missade ett "r" i ett ord...

Juu jag skrattar åt mig här hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket märkligt problem ni verkar ha? Jag har varit hyfsat lång tid i Thailand och även långt utanför den kritade vägen. Men jag har nog aldrig blivit anfallen av hundar?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benriach:

Tydligen inte lika roligt som när du anmärkte på att Stefan missade ett "r" i ett ord.

 

Dessutom heter det ett märke, samt att du har särskrivit och missat en punkt...

 

Och stavat papegoja fel, herrejösses en femåring skriver ju bättre...

Härligt, lektor i svenska? Nu mår Du väl bra eller hur? Känner Dig som en vinnare, en riktigt macho. Konstigt att det tog en stund innan Du märkte mina skrivfel. Så skarp som Du är borde ha upptäckt det på en gång.

 

Trots mina brister i svenska har jag så pass mycket intelligens att jag låter bli att sparka eller slå hundar

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

jag låter bli att sparka eller slå hundar

Du konverserar med dem 👍👍

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du konverserar med dem 👍👍

Jepp, t.ex när morsan hade en svart långhårig collie, kunde jag fråga henne om hon vill Du gå ut, så svarade hon genom att hämta kopplet från hallen och komma till mig och se mig djupt i ögonen med huvudet lite snett.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Jepp, t.ex när morsan hade en svart långhårig collie, kunde jag fråga henne om hon vill Du gå ut, så svarade hon genom att hämta kopplet från hallen och komma till mig och se mig djupt i ögonen med huvudet lite snett.

Vi har olika definitioner av vad ett samtal är.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...