Jump to content
IGNORERAD

Hundjävlar


OlleP

Recommended Posts

Ny fråga till panelen. Hur löser ni problemet med lösspringande aggressiva hundjävlar? De ökar i antal och det blir snart omöjligt att promenera ostört. Snart så bjuder jag hundarna på köttbullar doppade i glykol. Har panelen någon annan lösning?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    38

  • Stefan

    19

  • andrejsdenruskige

    15

  • Alarik

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

chevrolet-48
52 minuter sedan, skrev OlleP:

Ny fråga till panelen. Hur löser ni problemet med lösspringande aggressiva hundjävlar? De ökar i antal och det blir snart omöjligt att promenera ostört. Snart så bjuder jag hundarna på köttbullar doppade i glykol. Har panelen någon annan lösning?

Ammoniak ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv blivit stämplad av en byracka med dyra sprutor som följd och gisslet att få en efterföljande spruta i svedala på en lördag. Bil då är skyddet klart men ofta så kör man motorcykel och där kan man bli biten om en fru kör och bestämmer hur mycket det högra handtaget ska vridas.

Har dock aldrig blivit biten när jag bestämmer farten även om det ibland är nära, tre gånger bara i somras. Kör fort och tveka inte!

 

Tittar hunden eller hundarna på er när ni kommer på motorcykeln? om det är flera och det är oftast då faran är som störst när ni kommer så flyttar de på sig och hinner ej tillbaka för att smaka på eran lekamen.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev OlleP:

Ny fråga till panelen. Hur löser ni problemet med lösspringande aggressiva hundjävlar? De ökar i antal och det blir snart omöjligt att promenera ostört. Snart så bjuder jag hundarna på köttbullar doppade i glykol. Har panelen någon annan lösning?

 

I Bangkok har problemet blivit betydligt mindre de senaste åren, i vår del av staden finns det nästan inga soi dogs kvar.

 

Vi var dock i byn över nyår och sista dagen var jag och dottern ute och cyklade runt risfälten och tog sedan vägen genom byn på vägen hem. Svärmor hade utrustat oss med varsin rejäl bambupinne och varnat att det fanns en del aggressiva hundar i husen vid templet. Jag cyklade först och plockade upp min bambustav och svingade när en hund kom rusande, dottern ville inte vara otrevlig och hunden gjorde ett nafsande men det trängde inte ens genom huden. 10 minuter efter vi kom hem ringde dock ägaren av hunden till svärmor och meddelat att han skjutit hunden, och ytterligare 5 minuter senare kom han, med hunden död i sidovagnen, för att bevisa sitt dåd. För dottern, som älskar hundar, var det en betydligt större chock än att bli nafsad vid anklarna. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

På vissa ställen tar jag med mig en käpp. Då brukar de hålla sig på avstånd. Är de många hetsar de varandra och du är det mindre kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

1 timme sedan, skrev OlleP:

Har panelen någon annan lösning?

Stackars hundar, de gör bara sitt jobb, som hör till dess natur. För att skydda sin revir. Jag skulle försöka ta med en muta, dvs hundgodis. Det gäller att hålla sina fiender nära sig och nöjda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

I byn kan de vara en plåga. Ensamma hundar är sällan problem. Många som får problem med sina hundar lämnar in dem på templet. 
Det bästa rådet är att vara så neutral som möjligt. En frisk ensam hund biter inte någon som inte utmanar dem. För  grupper på hundar har jag pepparsprej eller ännu bättre tårgas. Det skadar ju inte hunden på lång sikt men stoppar dem effektivt. Se bara upp så du inte faller i egen grop.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya ringer man till City Hall's callcenter på nummer 1337 och informerar om var det finns en aggresiv hund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft problem med hundar i byn. Tror de känner på sig att jag är en ovanligt trevlig och snäll farang 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Har aldrig haft problem med hundar i byn. Tror de känner på sig att jag är en ovanligt trevlig och snäll farang 😁

Det är när man kommer ny som problemet brukar vara. 

När de vant sig vid att den här människan hör hemma här brukar det inte vara något problem. Fast sedan finns det ju dom som utstrålar osäkerhet och då blir det aldrig riktigt bra. Är man snäll ger de sig på en på en gång och ska visa att de har en överordnad rang. Trevlig bryr de sig inte om.

 

Jag hade aldrig problem med hundar tidigare. Alla hundar blev så glada när jag kom. Även hundar som andra sa man skulle akta sig för. Låter man hunden komma fram och bekanta sig med en så brukar det vara bra sedan. Men så blev jag biten i Sverige och blev osäker. Efter det kände alla hundar på sig att jag var osäker och var på sin vakt och markerade när jag kom. 

Link to comment
Dela på andra sajter

En käpp i handen brukar fungera, de vet vad det är.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
16 timmar sedan, skrev Amigo:

 

Stackars hundar, de gör bara sitt jobb, som hör till dess natur. För att skydda sin revir. Jag skulle försöka ta med en muta, dvs hundgodis. Det gäller att hålla sina fiender nära sig och nöjda.

Det blir jobbigt när hundarna väljer sitt revir själv. Helt plötsligt är din gård ett revir. 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk inte till Pattaya för här är det en hel hög med hundar, speciellt efter solnedgången.

Mig själv inräknad ibland 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det blir jobbigt när hundarna väljer sitt revir själv. Helt plötsligt är din gård ett revir. 
 

 

Jag vet ine hur det ligger på våran gård idag, men ca 5 år sedan var det en halv dussin hundar i området, De kom snällt till porten när man kom med moppe och jag hade lite såna hundgodisar i fickan / innanför porten som jag gav dem och de var mycket lugna o nöjda. Inget liv eller nafsande när boenden kom men vaktade noga att utomstående inte kunde komma oanmält.

Screenshot_20230108_091710_Eye4.thumb.jpg.1250eaef50a097b81a07004b2990702e.jpg

Det är ju inte hundar som vistas på egna gården som är problem utan på andra områden när man är på promenader. Då är det bra att ha godis eller annat att bjuda.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev Amigo:

Jag vet ine hur det ligger på våran gård idag, men ca 5 år sedan var det en halv dussin hundar i området, De kom snällt till porten när man kom med moppe och jag hade lite såna hundgodisar i fickan / innanför porten som jag gav dem och de var mycket lugna o nöjda. Inget liv eller nafsande när boenden kom men vaktade noga att utomstående inte kunde komma oanmält.

Screenshot_20230108_091710_Eye4.thumb.jpg.1250eaef50a097b81a07004b2990702e.jpg

Det är ju inte hundar som vistas på egna gården som är problem utan på andra områden när man är på promenader. Då är det bra att ha godis eller annat att bjuda.


Psykhundar i grupp är nog ett problem oavsett om du har godis eller inte. 
Lösspringande hundar är också ett problem. Håller hundarna sig inom sitt revir (tomtgränsen) så är det frid och fröjd. 
 

Själv tycker jag att det är ganska tragiskt att man inte kan låta barn vara ute och leka eftersom folk inte har koll på sina hundar. 
Skulle du däremot bli illa biten av en hund så är det ju inte direkt någon förlust. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hatar verkligen hundjävlarna, egentligen tycker jag om hundar, men när de attackerar i pack är det ingen lek.

 

Min "dogstick" I byn, den ger lite respekt!

IMG_1608095620172_2.jpg.aa206e518e3d31de4975608594aa8e70.jpg

 

ksp58.thumb.jpg.1ae7394c33d60fd623a389b8bc5967cf.jpg

Här är receptet för dem!

 

Min familjs "hund"

totalt respektlös för min pinne!

12049176_10153645736233205_7960187094930112761_n.jpg.94de94b9fe59a7cf0c1a8e3136de845c.jpg

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

en liten historia för att visa på att hundarna inte är dom smartaste. 

 

åkte ute på nån super-highway, i typ 80km/h. 

 

en hund springer rakt ut emot bilen framför mig, trodde den skulle bli överkörd, men den hade sån flax att den studsade tillbaks emot sidan på bilen. 

 

Det var ju ingen valp, men den fick för sig att den skulle ut och sätta en bil i 80 blås på plats. 

 

Gick sisådär, men den verkade klara sig iallafall. 

 

psykhund. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Skulle du däremot bli illa biten av en hund så är det ju inte direkt någon förlust. 

Skulle det lösa problemet med hundar? Hur i helvete man ens kan tänka så, eller koppla det till mig? Du är alltid lika trevlig. 

 

Totalt under ribban

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Skulle du däremot bli illa biten av en hund så är det ju inte direkt någon förlust. 

Är det för att jag tycker att man ska inte sparka, slå eller misshandla hundar? 

Riktigt ärlig så anser jag att ni som inte vet hur man handskas med hundar i Thailand, stanna för helevet i Sverige då. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Är det för att jag tycker att man ska inte sparka, slå eller misshandla hundar? 

Riktigt ärlig så anser jag att ni som inte vet hur man handskas med hundar i Thailand, stanna för helevet i Sverige då. 

Hmm, inte fan ska man slå eller misshandla hundar, frugan har fruktansvärda ärr på benen efter en hundattac i Kohnburi, lite svårt att be henne att förhelvete stanna i Sverige!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stefan:

Hmm, inte fan ska man slå eller misshandla hundar, frugan har fruktansvärda ärr på benen efter en hundattac i Kohnburi, lite svårt att be henne att förhelvete stanna i Sverige!

Är det hon som klagat här på MPR? 

 

Har själv blivit biten av hund i barndomen men inte hatar jag hundar för det, respekterar istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Är det hon som klagat här på MPR? 

 

Har själv blivit biten av hund i barndomen men inte hatar jag hundar för det, respekterar istället.

Nä, hon var medlem här ett tag, men ansåg att det fanns för många idi*ter här, så hon avslutade medlemskapet i tid!

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stefan:

Nä, hon var medlem här ett tag, men ansåg att det fanns för många idi*ter här, så hon avslutade medlemskapet i tid!

//S 

Okey, så du för hennes talan här nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...