Jump to content
IGNORERAD

Hundjävlar


OlleP

Recommended Posts

56 minuter sedan, skrev jlh66:

Vilket märkligt problem ni verkar ha? Jag har varit hyfsat lång tid i Thailand och även långt utanför den kritade vägen. Men jag har nog aldrig blivit anfallen av hundar?

 

Du har lyckats undvika ställen där utlänningar går omkring och ger godis till byrackorna

och där sen dessa förväntar sig det av alla passerande utan käpp.

.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    38

  • Stefan

    19

  • andrejsdenruskige

    15

  • Alarik

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Jepp, t.ex när morsan hade en svart långhårig collie, kunde jag fråga henne om hon vill Du gå ut, så svarade hon genom att hämta kopplet från hallen och komma till mig och se mig djupt i ögonen med huvudet lite snett.

 

Kunde inte din morsa prata?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Vi har olika definitioner av vad ett samtal är.

Ja kanske, inte diskuterade vi om regeringen eller atomvetenskap, men ofta var diskutionen mer kloka o givande än här på MPR, och särskild djupare än med Dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

 

Kunde inte din morsa prata?

Normal funtade förstår att "Henne" i detta mening syftar på hunden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Normal funtade förstår att "Henne" i detta mening syftar på hunden. 

 

Normalt funtade i ditt tycke?

Då får du prata med en hund.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade nyss med en hunddoktor.

Han lystrar till namnet Ludde.

 

Han berättade att ett överdrivet intag av socker kan leda till utveckling av olika sjukdomar.

Det är inte helt sant att sötsaker och godis får hundar att bli blinda

men

en av de mest kända sjukdomarna är diabetes och diabetes kan skapa en hel serie komplikationer inkluderande grå starr och i de allvarligaste fallen kan det leda till blindhet.

Godis kan också vara direkt farligt för hundar.

Till exempel choklad som innehåller kakao.

Kakao innehåller bl a teobromin som är ett ämne som hundar och katter inte tål.

Xylitol som ofta ingår exempelvis i godis och sugtabletter är hundar mycket känsliga för.

De får en ökad insulinfrisättning av ämnet som kan leda till allvarlig sänkning av blodsockret. Det finns även exempel på hundar som också fått leverpåverkan av xylitol.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Amigo:

Ja kanske, inte diskuterade vi om regeringen eller atomvetenskap, men ofta var diskutionen mer kloka o givande än här på MPR, och särskild djupare än med Dig.

Har funderat på en sak.

Vovv vovv och voff voff, är det typ olika dialekter?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Alarik:

Pratade nyss med en hunddoktor.

Han lystrar till namnet Ludde.

 

Han berättade att ett överdrivet intag av socker kan leda till utveckling av olika sjukdomar.

Det är inte helt sant att sötsaker och godis får hundar att bli blinda

men

en av de mest kända sjukdomarna är diabetes och diabetes kan skapa en hel serie komplikationer inkluderande grå starr och i de allvarligaste fallen kan det leda till blindhet.

Godis kan också vara direkt farligt för hundar.

Till exempel choklad som innehåller kakao.

Kakao innehåller bl a teobromin som är ett ämne som hundar och katter inte tål.

Xylitol som ofta ingår exempelvis i godis och sugtabletter är hundar mycket känsliga för.

De får en ökad insulinfrisättning av ämnet som kan leda till allvarlig sänkning av blodsockret. Det finns även exempel på hundar som också fått leverpåverkan av xylitol.

 

 

Du får även fråga din doctor vilka godisar är mer hälsosamma, det finns olika 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

Du får även fråga din doctor vilka godisar är mer hälsosamma, det finns olika 

 

Han tyckte det var bättre att ge katten i godiset.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Det blir en stor godis.

 

Många gånger att ta sig katten vatten över huvudet för en hund.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Normal funtade förstår att "Henne" i detta mening syftar på hunden. 

 

Eftersom du gav en image.png.92b1d038df03175153e7ff73a477cb42.png

så trodde jag att du hade humor

 

Tänk så fel man kan ha

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Har funderat på en sak.

Vovv vovv och voff voff, är det typ olika dialekter?

 

Ja, i Norrland så säger hundarna vfoo vfoo

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev jlh66:

Vilket märkligt problem ni verkar ha? Jag har varit hyfsat lång tid i Thailand och även långt utanför den kritade vägen. Men jag har nog aldrig blivit anfallen av hundar?

Du är välkommen till KhonBuri kvällstid eller på natten. Samma hundar som kommer som skjuten ur en kanon tjugo meter bort på natten, ligger som sälar mitt på vägen utan att lyfta på huvudet dagtid.. Det går inte att försvara sig mot ett sådant beteende. De ska avlivas för de skapar onödiga olyckor.


Förra sommaren blev jag attackerad tre gånger när jag körde runt på motorcykel. Frugan satt bakpå och skrek något på Thailändska och hon var inte glad. Hon har körförbud när jag är med och någorlunda nykter. 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Amigo:

Normalt ger man sitt muta INNAN hunden har attacerat men visst, vill man upprätthålla sin hat  mot naturens individer så väntar man tills den har bitit och så har man en "legal" orsak att sparka och reta upp hunden ännu mer 

 

Om jag ser en agressiv hund komma mot mig så lägger jag en lina godisar i god tid innan hunden attacerar. Sen är det ju att om man är rädd själv så reagerar man som rädd / i panik.

Du är ta mig fan helt korkad. Läste du hela mitt inlägg? 
 

Det finns väl ingen här som skrivit att man Ska slå och sparka hundar utan anledning. Jag har inget hat mot djur i huvudtaget. Jag älskar både hundar och katter.

 

idi*t!
 

Och nu var det inte jag som gick till personangrepp utan Du, men de är du väl för korkad för att inse.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev fiskarn:

Du är välkommen till KhonBuri kvällstid eller på natten. Samma hundar som kommer som skjuten ur en kanon tjugo meter bort på natten, ligger som sälar mitt på vägen utan att lyfta på huvudet dagtid.. Det går inte att försvara sig mot ett sådant beteende. De ska avlivas för de skapar onödiga olyckor.


Förra sommaren blev jag attackerad tre gånger när jag körde runt på motorcykel. Frugan satt bakpå och skrek något på Thailändska och hon var inte glad. Hon har körförbud när jag är med och någorlunda nykter. 

När vi är i huset i KhonBuri går jag inte gärna ut när det är mörkt. Vi köpte ett hus till I Ban Phe och trodde att det skulle vara bättre där, men det var det inte. Vårat hus ligger bredvid en ganska stor ödetomt där några kärringar matar vildhundarna, så det har blivit ett tillhåll för dem. Myndigheterna har vid flera tillfällen förbjudit dem att mata hundarna, men det hjälper några dagar, sedan är både kärringar och hundar tillbaka. 

För några år sedan försökte man fånga in så många hundar som möjligt som saknade halsband och lät kastrera dem, det hjälpte väl något en tid. 

Jag tycker normalt sett väldigt mycket om hundar och har haft hund själv, med jag verkligen hatar dessa vildhundar som attackerar, stör, och begränsar min vardag när vi är i Thailand. Jag har med åren blivit väldigt hundrädd, det hjälper inte mig att höra att man ska gå mot dem med bestämda steg, jag är helt enkelt skiträdd för dem och kan inte göra något åt det.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Stefan:

När vi är i huset i KhonBuri går jag inte gärna ut när det är mörkt. Vi köpte ett hus till I Ban Phe och trodde att det skulle vara bättre där, men det var det inte. Vårat hus ligger bredvid en ganska stor ödetomt där några kärringar matar vildhundarna, så det har blivit ett tillhåll för dem. Myndigheterna har vid flera tillfällen förbjudit dem att mata hundarna, men det hjälper några dagar, sedan är både kärringar och hundar tillbaka. 

För några år sedan försökte man fånga in så många hundar som möjligt som saknade halsband och lät kastrera dem, det hjälpte väl något en tid. 

Jag tycker normalt sett väldigt mycket om hundar och har haft hund själv, med jag verkligen hatar dessa vildhundar som attackerar, stör, och begränsar min vardag när vi är i Thailand. Jag har med åren blivit väldigt hundrädd, det hjälper inte mig att höra att man ska gå mot dem med bestämda steg, jag är helt enkelt skiträdd för dem och kan inte göra något åt det.

//S

Då får du helt enkelt vara ute i god tid och lägga en lina godis som en avledningsmanöver, typ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Då får du helt enkelt vara ute i god tid och lägga en lina godis som en avledningsmanöver, typ...

Eller skjuta av kärringjävlarna så byrackorna självdör av svält.....

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benriach:

Då får du helt enkelt vara ute i god tid och lägga en lina godis som en avledningsmanöver, typ...

I brist på bly så kan man bjuda på preparerade korvar. Gärna på morgonen eller sent på natten så hinner den göra verkan under dagen när de sälar sig.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Vanligt att thai förgiftar jobbiga jyckar...föddes 3 valpar i en jordhåla i byn, gick kanske 2-3 månader sen var dom borta...förgiftade av Tessa Baan folket enligt byborna 🤔. Kan ju stämma det fanns fall av rabies i grannbyn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppfödd med hundar o haft jakthundar sen tonåren, Sista fem åren tyvärr utan men tränar jakthundar o hjälper till vid jaktprov hela hösten så är rätt bra på hundar. I darlingens by uppe i Issan går jag säkert i hennes kvarter då de har bra koll på sina hundar. Tar jag moppen ut till farmen någon kilometer mitt på dagen så visst händer några utfall då och då men skulle inte sätta min fot där ute på kvällen då vildhundarna drar inåt byn , Kan väl även sägas att många barn i den byn har hundbettskador.

I mitt tycke skall dessa hundar som attackerar barn avlivas direkt. De som tycker man skall prata eller ge godis eller som någon säger de som attackeras inte kan hundar Bullskit ,Vissa hundar i grupp i vissa miljöer kan du inte styra i mitt tycke skall de avlivas.

Själv köper jag alltid en typ ficklampa som ger ett skrämmande elstötljud  o även en stöt vid vidröring i BKK innan jag åker upp till byn använt den en gång men det var nere i Rawai närma yanui där det var några byrackor som högg efter alla moppeförare o naturligtvis så stod ägarna o såg på utan att göra något , Jag stannade o väntade på jyckarna sen tryckte jag på ficklampan, de drog som en avlöning. Sen om jag gjorde rätt eller hundägarna vem vet.... 

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.cd5dc4683c09907eb01a7dd320d56d50.pngFunderar på att bugga om mosqitiracket. Ta bort den runda delen och så att bara 2 stålpinnar sticker ut.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

  100 % kakao kakor  till hundarna på gatan  och  lite glykol till katter undra om skall gå för long life eller vanlig, den gröna ser ju lite mer smaskig ut .😃

  Packat och klart för nästa resa.  Bra tråd här lär man sig grejer.  

 Jag sluter mig till  idi*terna/turister som  matar  hundar  vid vägen. Resulterar i att dom springer  kors och tvärs över vägen  och nån stackare på moppe kör på dom och sig fördärvad.

 I Khao lak är det nog Burmeserna som är dom största syndarna. Dom  skaffar  hundar och bara lämnar dom när dom sticker på nästa jobb. 

 

Som en motorman Ted sa till mig (lite hund tema) Tja jag är inte lika stark som Arnold Schwarzenegger eller snygg som Brad Pitt men va fan  jag slickar bättre än Lassie!  

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Stefan:

När vi är i huset i KhonBuri går jag inte gärna ut när det är mörkt. Vi köpte ett hus till I Ban Phe och trodde att det skulle vara bättre där, men det var det inte. Vårat hus ligger bredvid en ganska stor ödetomt där några kärringar matar vildhundarna, så det har blivit ett tillhåll för dem. Myndigheterna har vid flera tillfällen förbjudit dem att mata hundarna, men det hjälper några dagar, sedan är både kärringar och hundar tillbaka. 

För några år sedan försökte man fånga in så många hundar som möjligt som saknade halsband och lät kastrera dem, det hjälpte väl något en tid. 

Jag tycker normalt sett väldigt mycket om hundar och har haft hund själv, med jag verkligen hatar dessa vildhundar som attackerar, stör, och begränsar min vardag när vi är i Thailand. Jag har med åren blivit väldigt hundrädd, det hjälper inte mig att höra att man ska gå mot dem med bestämda steg, jag är helt enkelt skiträdd för dem och kan inte göra något åt det.

//S

Jag blev hundrädd efter att ha blivit biten. Jag utsöndrar då en rädsla som hunden känner på håll. Det spelar ingen roll om du så låtsas att inte vara rädd så utsöndrar du ändå den osäkerhet/rädsla som hunden känner. Den som tror att hunden inte känner av denna osäkerhet när du kommer närmare är inte riktigt ute i sina antaganden.

Jag har med åren fått bort en del av min forna hundrädsla. Så ofta är det inte något problem men vissa större hundar och hundgrupper triggar osäkerheten och det känner de på en gång. Då skulle det kännas bättre med en kpist än en pinne.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev fiskarn:

I brist på bly så kan man bjuda på preparerade korvar. Gärna på morgonen eller sent på natten så hinner den göra verkan under dagen när de sälar sig.

Vanligt att det läggs ut förgiftad mat.

Har fått följande berättat för mig. Det är inte förenligt med

buddhismen att ha ihjäl djur hur som helst.

Men om t.ex. en hund äter förgiftad mat, då är det hundens beslut att äta.

Den som placerat ut maten har ingen del i det beslutet.

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...