Jump to content
IGNORERAD

Hundjävlar


OlleP

Recommended Posts

45 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag håller med vad gäller onödig discussion, hundar ska man inte skjuta och miljöpartister kan man gärna skicka till typ Grönland utan returbiljett och utan kontakt till övriga världen. Fast då skulle man göra Islänningar ledsna, minst sagt. Jag ska försöka låta bli att driva med Dig i fortsättningen, du är ändå vettig person.

Känner inte att du har drivigt mot mig alls, bara lite söndagsgnabb  i all välmening, har gnabbat med Boa, men nu är vi bästisar och ska köpa en hundvalp ihop!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    38

  • Stefan

    19

  • andrejsdenruskige

    15

  • Alarik

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

31 minuter sedan, skrev audirs2:

Man får ta på sig en så här så slipper man bli biten!🤓

image.png.62ae7a3cc70146ed8b1d28660a887b10.png

 

Tror du inte att thailändarna skulle tycka du är konstig när du går omkring med en kaninbur på huvudet?  😀

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

 

Tror du inte att thailändarna skulle tycka du är konstig när du går omkring med en kaninbur på huvudet?  😀

Det tycker dom i vilket fall som helst! :lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

FB_IMG_1673180846520.jpg.f6d683e1a423dc44ba067b9810e7b7c5.jpg.289e081652a0ff484810e15c322918b0.jpg

 

Tack Mille!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev biker:

Så du vet hur man handskas med hundar i Thailand?

Ju fler inlägg från dig som jag läser, ju mer tvivlar jag på att du ens varit i Thailand.

Till frågan om hundar i Thailand. Naturligtvis är det ett problem.

Då finns det en del som tycker att man kan ha lite hundgodis i fickan, så blir man kompis.

Ja, det kanske funkar om man går en promenad i byn.

Som en del säkert vet från mina inlägg tidigare, så cyklar jag mycket i Thailand.

Nästan varje dag. Varierande rundor, mellan 5 - 15 mil.

Då möter jag på varje sådan tur fler hundar än man gör under många promenader i hembyn.

Om jag skulle ha godis med mig till alla hundar under cykelturen, då går det åt en stor ryggsäck.

Min erfarenhet är, alla vildhundar på landsbygden är helt harmlösa, nyfikna naturligtvis, men inga problem.

Värst är att passera en by, där hundarna har ägare, och som då också ser sig som vakter för sitt "hem".

Har de då dessutom en halvtrasig munkorg, då visar det ju på att de har ställt till jävelskap tidigare.

Det är ju ägarna det är fel på, inte hundarna.

Nu är det en viss skillnad att cykla eller promenera. Om jag ser en jycke ta sikte på mig i ögonvrån, då

trampar jag på, de lessnar fort. Lite värre om det är uppförslut.

Har hitintills inte blivit biten under snart 1000 mils cykling i Thailand.

Men det är ju precis som du säger @Amigo, det är ju för helevet bättre att stanna i Sverige.

Helevet? Bifogar en bild från dagens hälsotur, många goa jyckar utmed vägarna.

mvh biker

P1110189.thumb.JPG.2882b04dea0397db170b6442e97d16e6.JPG

Hatten av för detta inlägg. Ju fler som förstår hundarna och hur dom fungerar. Ju mindre bitskador. Hade en granne tidigare i Bangkok. Som hade 2 Bangkeo som han hela tiden lämnade på typ 6 kvadrat bakgård 

Dom skällde och gjorde utfall mot alla som gick förbi. Min svägerska hade en blandras som hon gav till en granne. När jag kom till byn med min dvärgpincher så ville jag träffa hunden. Det visade sig att han fick sitta i strypkoppel hela tiden under trappan och hade bitit folk. När jag kom dit kände han inte igen mig först. Efter ett tag tjöt han av lycka då han förstod vem jag var. Och på min order släppte dom honom. Och han sprang runt och lekte med min hund. Sprang sedan hem till oss. Då han ville hem. 

Thai är speciellt i byarna väldigt dåliga med hundar. Vilket skapar väldigt många bitskador i onödan. Det går att få den mest snälla hund till en vilde. 

Vad denna hund gjort för att bli bortskänkt? Han plockade grannens kycklingar. När jag var där fångade han fisk i damnen. Som han sen stolt la på trappan till oss. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 timmar sedan, skrev janne_h:

Hatten av för detta inlägg. Ju fler som förstår hundarna och hur dom fungerar. Ju mindre bitskador. Hade en granne tidigare i Bangkok. Som hade 2 Bangkeo som han hela tiden lämnade på typ 6 kvadrat bakgård 

Dom skällde och gjorde utfall mot alla som gick förbi. Min svägerska hade en blandras som hon gav till en granne. När jag kom till byn med min dvärgpincher så ville jag träffa hunden. Det visade sig att han fick sitta i strypkoppel hela tiden under trappan och hade bitit folk. När jag kom dit kände han inte igen mig först. Efter ett tag tjöt han av lycka då han förstod vem jag var. Och på min order släppte dom honom. Och han sprang runt och lekte med min hund. Sprang sedan hem till oss. Då han ville hem. 

Thai är speciellt i byarna väldigt dåliga med hundar. Vilket skapar väldigt många bitskador i onödan. Det går att få den mest snälla hund till en vilde. 

Vad denna hund gjort för att bli bortskänkt? Han plockade grannens kycklingar. När jag var där fångade han fisk i damnen. Som han sen stolt la på trappan till oss. 


Ja, man tar inte direkt hand om hundarna i Thailand och det skapar problem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Att jag klarar av att hantera hundar betyder inte att det inte är ett problem. Att du klarar av att hantera hundar gör inte heller att det inte är ett problem. 
Det kan däremot vara svårt för små barn att hantera dessa hundar och det är ett problem. Och nu ska vi inte glömma en massa gamla och skröpliga människor heller. 
 

Som sagt, bara för att du inte ser problemet beror nog bara på att du inte är ett litet barn. Jag tror inte det hade varit en vacker syn om någon hund hade fällt en liten knodd och hundarnas lilla gruppmentalitet hade kickat igång och hela bunten hade anfallit barnet. 
 

Du är åtminstone ”godhjärtad”. Vi får hoppas på fler lösspringande hundar i Thailand och varför inte även i Piteå 
 

 

Amigo är Sosse, hade du räknat med att han skulle se problemet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
12 minuter sedan, skrev LTD:

Amigo är Sosse, hade du räknat med att han skulle se problemet? 

Bidrag och mutor är lösningen på allt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur svårt kan det vara? Är ju bara att fråga ChatGPT och man får (nästan) alla svaren även om det blir lite repetetiva svar ibland. Det kan ju eventuellt bero på frågeställaren dock.
En brasklapp ska tilläggas att kollar ni på detta så har ni helt säkert slösat bort några minuter av era liv vilket jag just gjort.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai är generellt helt kass på att ta hand om sina hundar, dom förstår bla inte att en hund behöver motion och hjärngympa för att må bra. Skulle kunna skriva en roman om det men ids inte. Men den här tråden visar att dom flesta av er faktiskt har missat en stor poäng, Soi hundarna fyller faktiskt ett syfte hur jobbiga dom än kan vara ibland, dom fångar och äter en jvla massa råttor, ta bort Soi hundarna och man får en jvla massa råttor istället. 

Att hålla hundar i schack med godis funkar bra om det är ett fåtal hundar som alla är friska, i Thailand så finns det rabies.... En bra bambu käpp är grejen, man behöver ytterst sällan slå hundarna, det brukar räcka med att drämma den i backen och visa sig orädd och gå mot alfahannen i flocken, om inte han vågar bita så gör inte dom andra det heller. Hundar är löjligt fega när det kommer till kritan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Amigo är Sosse, hade du räknat med att han skulle se problemet? 

En får politik in i tråden, en annan kök och hundar i Piteå. Jag kan lovat att det finns annat än SD också i världen. 

 

I stort tycker de flesta att käpp o sparkar är en dåligt sätt att komma i bukt med byhundar. Men vissa har tagit till sitt agenda att dissa mig och trots att jag har rätt vill de fortsätta hämnas nåt som de tycker att jag har behandlat dem illa. Vad det är, det vet jag inte. Dessa stackare har mod att skälla här på en sluten forum med sina lika tänkade medlemmar.  Känner ni er stolta o mäktiga nu?

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Bidrag och mutor är lösningen på allt. 

Om det är din åsikt så får du gärna behålla det. Förlåt att jag använde ordet muta i ursprunlig inlägg. Passar present herren bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

gå mot alfahannen i flocken, om inte han vågar bita så gör inte dom andra det heller. Hundar är löjligt fega när det kommer till kritan. 

 

Om han vågar bita vad gör de andra?

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Wangthong:

gå mot alfahannen i flocken, om inte han vågar bita så gör inte dom andra det heller. Hundar är löjligt fega när det kommer till kritan. 

 

Om han vågar bita vad gör de andra?

Då ligger du risigt till, men om du har en rejäl käpp och inte rör dig som en skruttig 90 åring så finns inte på kartan att han biter, han kommer att backa för den starkare alfahannen, dvs dig 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
50 minuter sedan, skrev Amigo:

En får politik in i tråden, en annan kök och hundar i Piteå. Jag kan lovat att det finns annat än SD också i världen. 

 

I stort tycker de flesta att käpp o sparkar är en dåligt sätt att komma i bukt med byhundar. Men vissa har tagit till sitt agenda att dissa mig och trots att jag har rätt vill de fortsätta hämnas nåt som de tycker att jag har behandlat dem illa. Vad det är, det vet jag inte. Dessa stackare har mod att skälla här på en sluten forum med sina lika tänkade medlemmar.  Känner ni er stolta o mäktiga nu?

Om det är din åsikt så får du gärna behålla det. Förlåt att jag använde ordet muta i ursprunlig inlägg. Passar present herren bättre?


Anfaller en hund mig så är det käpp och sparkar. 
Anfaller inte en hund mig så är det inte käpp och sparkar. 
Anfaller en människa mig så tar jag inte heller fram en näve med godis. 

1 minut sedan, skrev LTD:

Då ligger du risigt till, men om du har en rejäl käpp och inte rör dig som en skruttig 90 åring så finns inte på kartan att han biter, han kommer att backa för den starkare alfahannen, dvs dig 


Visar man sig svag så kan man fort få ett problem. 
Hundar är ofta fega varelser

Link to comment
Dela på andra sajter

Elchock är ett annat alternativ!

 

 

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vart biten bak i smalbenet av en hund i Thailand utan att innan ens lagt märke till den. Mitt svar blev naturligtvis att sparka undan hunden men enligt @Amigoskulle jag väl förstås istället ha belönat byrackan men lite godis. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Finns massor med bra grejer med  lös hundar. 😉 

Thit Cho Luoc - Steamed dog

Cha Cho - Grilled  dog

Rua Man - Steamed dog in shrimp sauce, rice flour and lemon grass

Doi Cho - Dog sausage with dog blood, peanuts, vegetables and neck bone

Gieng Me Mam Tom - Steamed dog in shrimp sauce, ginger, spices and rice vinegar

Canh Xao Mang Cho - Bamboo shoot and dog bone marrow

Cho Xao Sa Ot - Fried dog in lemon grass and chilli

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
10 minuter sedan, skrev navion hispania:

Finns massor med bra grejer med  lös hundar. 😉 

Thit Cho Luoc - Steamed dog

Cha Cho - Grilled  dog

Rua Man - Steamed dog in shrimp sauce, rice flour and lemon grass

Doi Cho - Dog sausage with dog blood, peanuts, vegetables and neck bone

Gieng Me Mam Tom - Steamed dog in shrimp sauce, ginger, spices and rice vinegar

Canh Xao Mang Cho - Bamboo shoot and dog bone marrow

Cho Xao Sa Ot - Fried dog in lemon grass and chilli

Dem recepten kommer från Sakhon Nakhon ocä är också mycket populära i Vietnam och på Filippinerna  men inte på Mindanao

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Alarik:

Finns bärbara ultraljudshundskrämmare.

Någon som har testat?

Inte testat själv men hörde någon som har en el-pistol typ av något slag som "sprakar" som var väldigt effektiv

 

Sökte på "dog repellant" på Lazada och hittade många olika produkter där

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag vart biten bak i smalbenet av en hund i Thailand utan att innan ens lagt märke till den. Mitt svar blev naturligtvis att sparka undan hunden men enligt @Amigoskulle jag väl förstås istället ha belönat byrackan men lite godis. 

 

Finns möjligen vissa här som hade tyckt att det hade vart värt en rejäl belöning    😉

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Inte testat själv men hörde någon som har en el-pistol typ av något slag som "sprakar" som var väldigt effektiv

 

Sökte på "dog repellant" på Lazada och hittade många olika produkter där

Ska tydligen vara riktigt bra. Helst ska man sätta den längst ut på ett skaft och ha en on knapp längre in på skaftet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärmor hade en torkad svans från en stingrocka förut och jagade bort hundar som kom in och skulle ta våra katter eller kycklingar. Väldigt effektiv sak som grannhundarna fruktade.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Inte testat själv men hörde någon som har en el-pistol typ av något slag som "sprakar" som var väldigt effektiv

 

Sökte på "dog repellant" på Lazada och hittade många olika produkter där

 

Denna sänder ut kraftiga ultraljudsvågor som utan att skada hundar sägs driva bort hundar.

399 kr

image.png.5df694d95d71244b92bc554b3ef072ab.png

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag vart biten bak i smalbenet av en hund i Thailand utan att innan ens lagt märke till den. Mitt svar blev naturligtvis att sparka undan hunden men enligt @Amigoskulle jag väl förstås istället ha belönat byrackan men lite godis. 

Normalt ger man sitt muta INNAN hunden har attacerat men visst, vill man upprätthålla sin hat  mot naturens individer så väntar man tills den har bitit och så har man en "legal" orsak att sparka och reta upp hunden ännu mer 

 

Om jag ser en agressiv hund komma mot mig så lägger jag en lina godisar i god tid innan hunden attacerar. Sen är det ju att om man är rädd själv så reagerar man som rädd / i panik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...