Jump to content
IGNORERAD

Hundjävlar


OlleP

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Stefan:

Puss i ljumsken på farbror!

//Lennart

Då får jag mer än rabies och min fru blir byxtokig då är hon inte att leka med,

Inge Bom bom. HUVA

/ Ingevald

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    38

  • Stefan

    19

  • andrejsdenruskige

    15

  • Alarik

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Som många vet så bultar mitt hjärta ganska stort för hundar. Har haft flera hundar från Thailand som fått flytta till Sverige. Många har liten förståelse för hundar. Och många förmänskligar hundar. Vad många ändå måste ha klart för sig. Är att hundar är vilddjur med en logik som inte är i närheten av mänsklig logik. En hund agerar efter det som finns framför den baserat på instinkt och erfarenhet. I Thailand är livet ofta ganska tufft för en hund.  Då måste den agera för att försvara dom resurser som finns. Därav är vaktbehovrt ofta ganska stort mot utomstående. Godis är en lösning 

Men precis som oss människor 

Så fungerar inte alla individer lika. Vilket kan göra att man ibland måste ta till käppen. 

Där hunden vet vad som gäller. 

Problemet är ju oftast att thai förstår inte hur hundar tänket. Och så formas hunden till att bli vakthund. Utan att man ser konsekvensen att grannar blir bitna snarare än inbrottstjuvar. 

När Viper levde (han dog i september). Så fiick jag lära mig respektera folks rädsla för stora hundar. Det hade ju ingen betydelse att jag visste hur snäll han var. Då det inte är jag som är hundrädd. Och en hund är alltid en hund. Det måste man alltid förstå. Hur mycket man än älskar hundar. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-07 at 16:10, skrev Amigo:

 

Stackars hundar, de gör bara sitt jobb, som hör till dess natur. För att skydda sin revir. Jag skulle försöka ta med en muta, dvs hundgodis. Det gäller att hålla sina fiender nära sig och nöjda.

 

Det som är utanför tomten skall under inga omständigheter ingå i deras revir. Där skall folk kunna gå och köra utan att behöva vara rädda för att bli attackerade av bitska hundar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad har köket med hundar att göra Ok dom får mat därifrån som alla andra. Nu är du här och mobbar folk räcker det inte med din mobbing på Thaisnack. Har du inget att göra. Skotta snö

eller gå på sängen

ck

Bry inte om honom, det gör inte jag. Vissa är så kåta för att dissa mig att de t.o.m dissar mig även om jag ger en solklart rätt svar på en visum fråga! Se t.ex en där jag skrev att nuförtiden ansöker man visum på nätet. Enl vissa var det fel svar. Sen försöker de göra sig lustiga på gamla saker som nån annan har introducerat och kan inte komma över o vidare i livet. Snacka om stackare 

 

Samma i denna tråd, varenda vettig människa fattar att sparkar, käpp och misshandel är inte rätt sätt att behandla en hund.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Amigo:

Bry inte om honom, det gör inte jag. Vissa är så kåta för att dissa mig att de t.o.m dissar mig även om jag ger en solklart rätt svar på en visum fråga! Se t.ex en där jag skrev att nuförtiden ansöker man visum på nätet. Enl vissa var det fel svar. Sen försöker de göra sig lustiga på gamla saker som nån annan har introducerat och kan inte komma över o vidare i livet. Snacka om stackare 

 

Samma i denna tråd, varenda vettig människa fattar att sparkar, käpp och misshandel är inte rätt sätt att behandla en hund.

Utom Thaifolk där finns det bara aga till hunden Tyvärr

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
55 minuter sedan, skrev Amigo:

Just, när man har slut på argumenterna, börjar man med  person angrepp. Du kan mycket väl ha rätt att jag inte är frisk. 

 

Det är inte av rädsla utan man ska behandla hundar med respekt.

Vilka år har varit hårda för mig?


Absolut, jag håller med dig att det inte är av rädsla man ska respektera hundar. 
Tråkigt nog är ju botemedlet att ge godis åt en massa lösspringande hundar för att man inte ska bli biten. 
 

Det är ju som att jag knallar runt i Tensta med en påse full av sedlar för att slippa bli rånad, knivhuggen eller åka på stryk. 
 

Att sedan thailändare behandlar sina hundar dåligt och inte ens säger åt barnen när dom kastar sten på hundarna eller slår hundarna är en annan sak. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Amigo:

Just, när man har slut på argumenterna, börjar man med  person angrepp. Du kan mycket väl ha rätt att jag inte är frisk. 

 

Det är inte av rädsla utan man ska behandla hundar med respekt.

Vilka år har varit hårda för mig?


Mina argument är inte slut, däremot verkar din naivitet inte ha några gränser. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Mina argument är inte slut, däremot verkar din naivitet inte ha några gränser. 

Är det din defination av naivitet som jag skriver i tråden?

Link to comment
Dela på andra sajter

För något år sedan var vi på Koh Samet (vi bor numera i Ban Phe) Vi gick till en restaurang som låg i andra änden av stranden, när vi ätit klart och skulle hem var det högvatten, så vi valde att ta vägen hem. I höjd med sjöjungfrun är det ett mörkt parti innan vägen svänger av i en stark lutning, både uppåt och åt höger. Helt plötsligt stod 3-4 hundar framför oss på vägen, fugan (hon som Amigo vill prata med) sade gå bara gå rakt fram och titta dem inte i ögonen.
Det som hände sedan, får mig fortfarande att rysa av skräck. Vi vart omringade av ca 20 hundar!  Det läskiga var att de cirkulerade runt oss, några gjorde utfall, men de flesta bara cirkulerade. Detta är ett flockbeteende som återfinns hos vargar för att ta ut den svagaste i en grupp av byten, långt starkare än den enskilde jägaren. Trodde inte det beteendet var nedärvt till hundarna. Vi hade dock tur, en av de få flakbilar stannade till och plockade upp oss. Så vad vill jag säga med detta? Jo, skjut av kräken!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev Amigo:

Är det din defination av naivitet som jag skriver i tråden?


Ja, faktiskt. 
Visst funkar det med godis, på lik linje som det fungerar att gå till bankomaten när man blir rånad av ett gäng ligister, eller att man har en sedelbunt att ge dessa i förebyggande syfte. 

Problemet kvarstår med lösspringande hundar och barn som leker eller gamla som bara är ute på en snabbtur till byaffären vid fel tillfälle. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stefan:

fugan (hon som Amigo vill prata med)

Hur pratar fugan? Om du menar frugan så, nej, jag ville inte prata om henne eller med henne. Stå nu för dig och erkänn att det var du som drog upp din "fuga" i tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev Stefan:

För något år sedan var vi på Koh Samet (vi bor numera i Ban Phe) Vi gick till en restaurang som låg i andra änden av stranden, när vi ätit klart och skulle hem var det högvatten, så vi valde att ta vägen hem. I höjd med sjöjungfrun är det ett mörkt parti innan vägen svänger av i en stark lutning, både uppåt och åt höger. Helt plötsligt stod 3-4 hundar framför oss på vägen, fugan (hon som Amigo vill prata med) sade gå bara gå rakt fram och titta dem inte i ögonen.
Det som hände sedan, får mig fortfarande att rysa av skräck. Vi vart omringade av ca 20 hundar!  Det läskiga var att de cirkulerade runt oss, några gjorde utfall, men de flesta bara cirkulerade. Detta är ett flockbeteende som återfinns hos vargar för att ta ut den svagaste i en grupp av byten, långt starkare än den enskilde jägaren. Trodde inte det beteendet var nedärvt till hundarna. Vi hade dock tur, en av de få flakbilar stannade till och plockade upp oss. Så vad vill jag säga med detta? Jo, skjut av kräken!

//S


Att du inte hade med 24kg med Scans falukorv är ju bara ditt eget fel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:


Ja, faktiskt. 
Visst funkar det med godis, på lik linje som det fungerar att gå till bankomaten när man blir rånad av ett gäng ligister, eller att man har en sedelbunt att ge dessa i förebyggande syfte. 

Problemet kvarstår med lösspringande hundar och barn som leker eller gamla som bara är ute på en snabbtur till byaffären vid fel tillfälle. 

Märklig jämförelse. Men har aldrig blivit rånat av ett gäng ligister vid bankomaten.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Hur pratar fugan? Om du menar frugan så, nej, jag ville inte prata om henne eller med henne. Stå nu för dig och erkänn att det var du som drog upp din "fuga" i tråden.

oh nej! jag stavade fel! Jag glömde ett "r" , men visst, det får dig att vara lite mallig, jag bjuder på det! Vad det gäller fugan, så är hon från Thailand. Jag får hänvisa till ett av dina inlägg så kanske du förstår vad jag menar, kanske, men föga troligt!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stefan:

oh nej! jag stavade fel! Jag glömde ett "r" , men visst, det får dig att vara lite mallig, jag bjuder på det! Vad det gäller fugan, så är hon från Thailand. Jag får hänvisa till ett av dina inlägg så kanske du förstår vad jag menar, kanske, men föga troligt!

//S

Förlåt, det var elakt av mig, det finns mycket duktigare språkpoliser på forumet än mig. Hoppas Du kan somna inatt andå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Förlåt, det var elakt av mig, det finns mycket duktigare språkpoliser på forumet än mig. Hoppas Du kan somna inatt andå.

Inga problem, tycker dock att det är sjukt löjligt att basera ett helt inlägg på en felstavning, men men, har man inget bättre att göra i sitt liv, så va så goood!

//Perra

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Amigo:

Är det för att jag tycker att man ska inte sparka, slå eller misshandla hundar? 

Riktigt ärlig så anser jag att ni som inte vet hur man handskas med hundar i Thailand, stanna för helevet i Sverige då. 

Så du vet hur man handskas med hundar i Thailand?

Ju fler inlägg från dig som jag läser, ju mer tvivlar jag på att du ens varit i Thailand.

Till frågan om hundar i Thailand. Naturligtvis är det ett problem.

Då finns det en del som tycker att man kan ha lite hundgodis i fickan, så blir man kompis.

Ja, det kanske funkar om man går en promenad i byn.

Som en del säkert vet från mina inlägg tidigare, så cyklar jag mycket i Thailand.

Nästan varje dag. Varierande rundor, mellan 5 - 15 mil.

Då möter jag på varje sådan tur fler hundar än man gör under många promenader i hembyn.

Om jag skulle ha godis med mig till alla hundar under cykelturen, då går det åt en stor ryggsäck.

Min erfarenhet är, alla vildhundar på landsbygden är helt harmlösa, nyfikna naturligtvis, men inga problem.

Värst är att passera en by, där hundarna har ägare, och som då också ser sig som vakter för sitt "hem".

Har de då dessutom en halvtrasig munkorg, då visar det ju på att de har ställt till jävelskap tidigare.

Det är ju ägarna det är fel på, inte hundarna.

Nu är det en viss skillnad att cykla eller promenera. Om jag ser en jycke ta sikte på mig i ögonvrån, då

trampar jag på, de lessnar fort. Lite värre om det är uppförslut.

Har hitintills inte blivit biten under snart 1000 mils cykling i Thailand.

Men det är ju precis som du säger @Amigo, det är ju för helevet bättre att stanna i Sverige.

Helevet? Bifogar en bild från dagens hälsotur, många goa jyckar utmed vägarna.

mvh biker

P1110189.thumb.JPG.2882b04dea0397db170b6442e97d16e6.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev biker:

Som en del säkert vet från mina inlägg tidigare, så cyklar jag mycket i Thailand.

Jag börjar inte slå, sparka eller misshandla hundar bara för att Du cyklar. Jag ändrar inte ens min åsikt. Och jag har samma åsikt även om jag inte hade varit i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag börjar inte slå, sparka eller misshandla hundar bara för att Du cyklar. Jag ändrar inte ens min åsikt. Och jag har samma åsikt även om jag inte hade varit i Thailand. 

Va! Har du inte varit i Thailand? 😉

//Göte

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Jag börjar inte slå, sparka eller misshandla hundar bara för att Du cyklar. Jag ändrar inte ens min åsikt. Och jag har samma åsikt även om jag inte hade varit i Thailand. 

Varför skulle du  slå, sparka eller misshandla hundar för att jag cyklar?

Nej, det vill jag inte ha på mitt samvete.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stefan:

Va! Har du inte varit i Thailand? 😉

//Göte

Kan min mening misstolkas? Även om jag inte hade varit i Thailand är inte samma som även om jag inte har varit i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, nu lägger vi ner detta Amigo, en helt onödig discussion. Men några galna hundjävlar och miljöpartister bör väl iaf skjutas av?  

//N

 

Ändrades av Stefan

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Stefan:

Nä, nu lägger vi ner detta Amigo, en helt onödig discussion. Men några galna hundjävlar och miljöpartister bör väl iaf skjutas av?  

//N

 

Jag håller med vad gäller onödig discussion, hundar ska man inte skjuta och miljöpartister kan man gärna skicka till typ Grönland utan returbiljett och utan kontakt till övriga världen. Fast då skulle man göra Islänningar ledsna, minst sagt. Jag ska försöka låta bli att driva med Dig i fortsättningen, du är ändå vettig person.

Link to comment
Dela på andra sajter

För länge sen var det någon engelskspråkig man som heter Cesar som hade TV program om hunduppfostran, han har skrivit böcker också. Jag kommer ihåg en del som han sa om aggressiva hundar och hur man ska bete sig.

 

Jag gör som en hund hade gjort när jag ser en aggressiv hund, jag sänker huvudet och tittar bort och går sakta förbi, försöker se underlägsen ut och det verkar funka. hunden blir tyst. Kanske man kan se hans program på youtube.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Alarik:

 

Det som är utanför tomten skall under inga omständigheter ingå i deras revir. Där skall folk kunna gå och köra utan att behöva vara rädda för att bli attackerade av bitska hundar.

Man får ta på sig en så här så slipper man bli biten!🤓

image.png.62ae7a3cc70146ed8b1d28660a887b10.png

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...