Jump to content
IGNORERAD

Hundjävlar


OlleP

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Amigo:

Okey, så du för hennes talan här nu?

Hon kan nog föra sin egen talan ska du se, eller, nix, det får du inte se! Nu var ju inte frågan om min fru kan tala eller inte, utan om missanpassade hundar, som du tydligen kan prata med!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    38

  • Stefan

    19

  • andrejsdenruskige

    15

  • Alarik

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

16 minuter sedan, skrev Stefan:

Hon kan nog föra sin egen talan ska du se, eller, nix, det får du inte se! Nu var ju inte frågan om min fru kan tala eller inte, utan om missanpassade hundar, som du tydligen kan prata med!

//S

Det var Du som tog upp din fru i tråden, inte jag.

 

Ser man på tiden som jag vistat i Thailand är det väldigt sällan jag kännt mig hotat av hundar. Två gånger vill jag minnas, ena gången var på Pattaya 3. rd i kurvan strax före Tony´s gympasal då en hund sprang under scooter från busgage på vä sida. Andra gången var när jag promenerade nån soi i Jomtien), har för mig att man går in vid NOW hotel.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
50 minuter sedan, skrev Amigo:

Är det för att jag tycker att man ska inte sparka, slå eller misshandla hundar? 

Riktigt ärlig så anser jag att ni som inte vet hur man handskas med hundar i Thailand, stanna för helevet i Sverige då. 


Att jag klarar av att hantera hundar betyder inte att det inte är ett problem. Att du klarar av att hantera hundar gör inte heller att det inte är ett problem. 
Det kan däremot vara svårt för små barn att hantera dessa hundar och det är ett problem. Och nu ska vi inte glömma en massa gamla och skröpliga människor heller. 
 

Som sagt, bara för att du inte ser problemet beror nog bara på att du inte är ett litet barn. Jag tror inte det hade varit en vacker syn om någon hund hade fällt en liten knodd och hundarnas lilla gruppmentalitet hade kickat igång och hela bunten hade anfallit barnet. 
 

Du är åtminstone ”godhjärtad”. Vi får hoppas på fler lösspringande hundar i Thailand och varför inte även i Piteå 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Amigo:

Det var Du som tog upp din fru i tråden, inte jag.

 

Ser man på tiden som jag vistat i Thailand är det väldigt sällan jag kännt mig hotat av hundar. Två gånger vill jag minnas, ena gången var på Pattaya 3. rd i kurvan strax före Tony´s gympasal då en hund sprang under scooter från busgage på vä sida. Andra gången var när jag promenerade nån soi i Jomtien), har för mig att man går in vid NOW hotel.

ja ha ja! Pattis och Jomtien, inte i riktiga Thailand alltså! 😉

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Stefan:

ja ha ja! Pattis och Jomtien, inte i riktiga Thailand alltså! 😉

//S

 

Nä inte det riktiga Thailand det är uppe i Och runt kring Udon Thani, där har vi inga problem

med hundar mera med fulla falanger Men dom tar bort sej själv ( tyvärr ) inte roligt när gubbar

super ihjäl sej. Klart det finns hundar som skäller men so What, en pinne på promenaden helt

lungt. Det är bara ni sörlänningar som har problem😇

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Nä inte det riktiga Thailand det är uppe i Och runt kring Udon Thani, där har vi inga problem

med hundar mera med fulla falanger Men dom tar bort sej själv ( tyvärr ) inte roligt när gubbar

super ihjäl sej. Klart det finns hundar som skäller men so What, en pinne på promenaden helt

lungt. Det är bara ni sörlänningar som har problem😇

Ska fan åka upp till Norrland och bita dig i benet så du får rabies!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Du är åtminstone ”godhjärtad”. Vi får hoppas på fler lösspringande hundar i Thailand och varför inte även i Piteå 

Tror faktiskt att pundare som har hund i Sverige är mer besvärliga här uppe än lösspringande hundar. Borde vara en kurs o test för att få ha hund.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev Amigo:

Tror faktiskt att pundare som har hund i Sverige är mer besvärliga här uppe än lösspringande hundar. Borde vara en kurs o test för att få ha hund.


Absolut och det borde vara bättre kontroll på hundar även i Thailand. 
Nu väntar vi bara att du ska fylla godispåsen så att pundarna kan släppa ut sina hundar i Piteå. 
Det lär inte bli ett problem att släppa lös hundarna på valfritt närliggande dagis eller ålderdomshem då du har en påse med hundgodis. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Absolut och det borde vara bättre kontroll på hundar även i Thailand. 
Nu väntar vi bara att du ska fylla godispåsen så att pundarna kan släppa ut sina hundar i Piteå. 
Det lär inte bli ett problem att släppa lös hundarna på valfritt närliggande dagis eller ålderdomshem då du har en påse med hundgodis. 

Få se hur lågt du sjunker! Detta är renskötselområde och hundar ska hållas kopplade enl lag om den inte används i renskötseln. Rennäringslag (1971:437)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev Amigo:

Få se hur lågt du sjunker! Detta är renskötselområde och hundar ska hållas kopplade enl lag om den inte används i renskötseln. Rennäringslag (1971:437)


Häng en påse med hundgodis runt halsen på renarna så är det inga problem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir alltid roliga trådar om nån vågar gå emot strömmen! Vissa nick får framhäva sitt verkliga natur.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev Amigo:

Det blir alltid roliga trådar om nån vågar gå emot strömmen! Vissa nick får framhäva sitt verkliga natur.


Det blir alltid roliga trådar när någon leker godhetsapostel och djurens beskyddare. 
 

Du verkar ju anse att problemet med lösspringande hundar är att folk går runt med en pinne. 
Hade folk gått runt med godis så hade allt varit frid och fröjd. 
 

Hade folk haft förstånd att hålla sina hundar inom sin inhägnad så hade det löst problemet mycket bättre. 
Hur fan hade det sett ut i Stockholm eller andra städer i Sverige om hundar sprang runt lösa?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det blir alltid roliga trådar när någon leker godhetsapostel och djurens beskyddare. 

Det borde vara helt enkelt sunt förnuft att man inte missahandlar hundar, att man ens behöver förklara eller försvara nåt sånt är väl märkligt.  Att Du blir upprörd är bara ett tecken att innerst inne vet du det men du vågar inte gå mot majoriteten här på MPR för att du är en loser och yngrygg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Amigo:

 

Stackars hundar, de gör bara sitt jobb, som hör till dess natur. För att skydda sin revir. Jag skulle försöka ta med en muta, dvs hundgodis. Det gäller att hålla sina fiender nära sig och nöjda.

Det var som jag skrev från början. Sen har det förvrängts av vissa MPR guru´s.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Amigo:

Det var som jag skrev från början. Sen har det förvrängts av vissa MPR guru´s.

Lösspringande hundar som attackerar människor ska avlivas, oavsett vilket land de befinner sig i!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
26 minuter sedan, skrev Amigo:

Det borde vara helt enkelt sunt förnuft att man inte missahandlar hundar, att man ens behöver förklara eller försvara nåt sånt är väl märkligt.  Att Du blir upprörd är bara ett tecken att innerst inne vet du det men du vågar inte gå mot majoriteten här på MPR för att du är en loser och yngrygg. 


Nu brukar jag inte misshandla hundar, men skulle någon hund attackera mig så skulle den få en känga. 
 

Att du börjar kaxa upp dig bara för att du äntligen har lyckats få ett kök efter många hårda år är patetiskt. 
Att du tar till ordet loser känns väl inte helt smart med tanke på ditt liv. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
27 minuter sedan, skrev Amigo:

Det var som jag skrev från början. Sen har det förvrängts av vissa MPR guru´s.


Att du ser hundarna som fiender är ju ett tecken på att du inte är helt frisk. 
Det är alltså på grund av rädsla du matar hundarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Att du ser hundarna som fiender är ju ett tecken på att du inte är helt frisk. 
Det är alltså på grund av rädsla du matar hundarna. 

Just, när man har slut på argumenterna, börjar man med  person angrepp. Du kan mycket väl ha rätt att jag inte är frisk. 

 

Det är inte av rädsla utan man ska behandla hundar med respekt.

10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Att du börjar kaxa upp dig bara för att du äntligen har lyckats få ett kök efter många hårda år är patetiskt. 

Vilka år har varit hårda för mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Amigo:

Det blir alltid roliga trådar om nån vågar gå emot strömmen! Vissa nick får framhäva sitt verkliga natur.

Valde inte mitt namn, nick själv, vet att jag får leva med skiten!

//Berra

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Nu brukar jag inte misshandla hundar, men skulle någon hund attackera mig så skulle den få en känga. 
 

Att du börjar kaxa upp dig bara för att du äntligen har lyckats få ett kök efter många hårda år är patetiskt. 
Att du tar till ordet loser känns väl inte helt smart med tanke på ditt liv. 

Vad har köket med hundar att göra Ok dom får mat därifrån som alla andra. Nu är du här och mobbar folk räcker det inte med din mobbing på Thaisnack. Har du inget att göra. Skotta snö

eller gå på sängen

ck

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad har köket med hundar att göra Ok dom får mat därifrån som alla andra. Nu är du här och mobbar folk räcker det inte med din mobbing på Thaisnack. Har du inget att göra. Skotta snö

eller gå på sängen

ck

Tycker om er båda, blir lite ledsen i ögat när ni bråkar!

//Telly

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Stefan:

Tycker om er båda, blir lite ledsen i ögat när ni bråkar!

//Telly

Oh nej, jag citerar mig själv! Galna hundar och miljöpartister bör skjutas av i rask takt, en o annan norrlänning får åka med, lite svinn är att räkna med!

//Sune 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Stefan:

Oh nej, jag citerar mig själv! Galna hundar och miljöpartister bör skjutas av i rask takt, en o annan norrlänning får åka med, lite svinn är att räkna med!

//Sune 

Vågar inte svara dej " Sune " då åker jag ut igen, Sov gott

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

En käpp i handen brukar fungera, de vet vad det är.

 

Så är det.

Tråkigt nog är tydligen många hundar vana vid sparkar och slag.

Strykrädda som de är räcker det med att visa käppen eller spöet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Vågar inte svara dej " Sune " då åker jag ut igen, Sov gott

Puss i ljumsken på farbror!

//Lennart

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...