Jump to content
IGNORERAD

Bra område i BKK


sepesko

Recommended Posts

Hej

Kommer vara i Thailand under 4,5 månader ( Nov-23 till Mars -24).

Kommer mest vara i BKK , så letar nu efter ett boende att hyra. Typ Condo 30-40 m2 med tillgång till pool och gym

Finns ju en uppsjö om man googlar lite , men osäker på vilket område.

Ska vara hyfsat centralt och nära Sukhumvit , men hellre ett bra område och en bit ifrån om det är nära BTS eller MRT

Vill gärna ha lite "lokal" känsla och inte bara västerlänningar.  Budget är mellan 8000-25 000 THB / månad

Nån som har förslag/erfarenhet av område eller boende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har släktingar som bor och driver företag i Ekamai. Några stationer från Nana om man vill till smeten. Det finns en del faranger där som brukar hänga på ett ställe som jag ska leta upp. Annars känns är det en skön blandning mellan. thai och farang life style. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 minuter sedan, skrev Fredman:

Har släktingar som bor och driver företag i Ekamai. Några stationer från Nana om man vill till smeten. Det finns en del faranger där som brukar hänga på ett ställe som jag ska leta upp. Annars känns är det en skön blandning mellan. thai och farang life style. 

Hittade stället  jag tänkte på 

 

 

15B961FA-CC78-41CE-956E-619FD3664B34.jpeg

CB3FA29D-452A-486D-9A93-15A81475146E.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev sepesko:

Hej

Kommer vara i Thailand under 4,5 månader ( Nov-23 till Mars -24).

Kommer mest vara i BKK , så letar nu efter ett boende att hyra. Typ Condo 30-40 m2 med tillgång till pool och gym

Finns ju en uppsjö om man googlar lite , men osäker på vilket område.

Ska vara hyfsat centralt och nära Sukhumvit , men hellre ett bra område och en bit ifrån om det är nära BTS eller MRT

Vill gärna ha lite "lokal" känsla och inte bara västerlänningar.  Budget är mellan 8000-25 000 THB / månad

Nån som har förslag/erfarenhet av område eller boende.

 

Kolla på tuben om något verkar passa dig.

Det som passar mig bäst kanske inte är vad du känner passar dig och det är ingen brist på tänkbara områden i stan.

 

 

Här annars.

https://www.youtube.com/results?search_query=Bangkok+pat+on+nut

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan också rekommendera både Ekamai och On Nut - Det finns ett bra utbud på det mesta och med en budget på upp till 25 000 kommer du att kunna hyra en bra lägenhet i önskad storlek nära till BTS. Vår egen lägenhet vid BTS Phra Khanong är uthyrd så när vi reser till Thailand nästa gång så vi har hyrt i On Nut där vi funderar på att köpa lägenhet. 

 

Finns många bra områden att bo i Bangkok och ett tips är att boka första månaden och sedan byta boende någon eller ett par gånger under vistelsen.

 

/Krille

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev sepesko:

Hej

Kommer vara i Thailand under 4,5 månader ( Nov-23 till Mars -24).

Kommer mest vara i BKK , så letar nu efter ett boende att hyra. Typ Condo 30-40 m2 med tillgång till pool och gym

Finns ju en uppsjö om man googlar lite , men osäker på vilket område.

Ska vara hyfsat centralt och nära Sukhumvit , men hellre ett bra område och en bit ifrån om det är nära BTS eller MRT

Vill gärna ha lite "lokal" känsla och inte bara västerlänningar.  Budget är mellan 8000-25 000 THB / månad

Nån som har förslag/erfarenhet av område eller boende.

Finns en kille på Thai Snack, Pan Pan som jag tror har en  condo som han gjärna hyr ut

eller säljer, kolla. Sen lite utan för varför vill man in BKK 3 dagar har du sett allt skit nä

ut på vischan och upplev Thailand😊

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Boa52:

Finns en kille på Thai Snack, Pan Pan som jag tror har en  condo som han gjärna hyr ut

eller säljer, kolla. Sen lite utan för varför vill man in BKK 3 dagar har du sett allt skit nä

ut på vischan och upplev Thailand😊

 

Det finns många lägenheter att hyra i Bangkok då det är i stort sett fritt att hyra ut (i alla fall så länge man gör det länge tid än en månad). Många har köpt lägenheter som en ren investering (har gått mindre bra senaste åren....) och hyr ut lägenheten vilket gör utbudet är stort och hyrorna på en låg nivå.

 

Bättre att att som TS först välja område och sen söka lämpliga lägenheter - det finns mycket att välja på och under 4,5 månader hinner man se en bråkdel av allt som finns i Bangkok. Inte alla tycker att det är så spännande att bo på vischan i Thailand 😉

 

/Krille 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Krille:

 

Det finns många lägenheter att hyra i Bangkok då det är i stort sett fritt att hyra ut (i alla fall så länge man gör det länge tid än en månad). Många har köpt lägenheter som en ren investering (har gått mindre bra senaste åren....) och hyr ut lägenheten vilket gör utbudet är stort och hyrorna på en låg nivå.

 

Bättre att att som TS först välja område och sen söka lämpliga lägenheter - det finns mycket att välja på och under 4,5 månader hinner man se en bråkdel av allt som finns i Bangkok. Inte alla tycker att det är så spännande att bo på vischan i Thailand 😉

 

/Krille 

 

 

 

Vi är olika, har tillbringat en del i Bangkok, ingen höjdare tycker jag, Jo en liten historia,

Min fru är duktig på svensk styrdans.Vi bodde på ett hotel, Riverside hette det. 2 år i rad sen blev det inget förrän 4 året Vi hade dansat efter deras musik, inte Thai utan Dansmusik när vi kom ut

på altanen dom hade vid floden för middag hörde vi från Orkestern. We whant to se you dance again fore oss Häftigt ska jag säga . Ca 300 pers var där

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyrde 2015-2019 en lägenhet på Soi 4 på 54 Kvm för 4,000 bath i månaden. Ingen lyx, men helt ok att bo i. Idag är den riven och tror att det står ett hotel där istället idag.

 

Bostäder i Bkk är färskvara, men knappast dyra om man inte vill ha 5- stjärnigt och är lite flexibel.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Kolla på tuben om något verkar passa dig.

Det som passar mig bäst kanske inte är vad du känner passar dig och det är ingen brist på tänkbara områden i stan.

 

 

Här annars.

https://www.youtube.com/results?search_query=Bangkok+pat+on+nut

 

/ SatanG

 

Vid On Nut och Phra Khanong har jag oxå bott några gånger, helt OK. Sen gillar jag Ratchadapisek, testat bott på olika ställen i närheten av stationerna Huay Khwang, Sutthisan och Ratchadapisek.. Man är inne vid Sukhumvit/Asoke rätt snabbt med tunnelbanan.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Krille:

 

Det finns många lägenheter att hyra i Bangkok då det är i stort sett fritt att hyra ut (i alla fall så länge man gör det länge tid än en månad). Många har köpt lägenheter som en ren investering (har gått mindre bra senaste åren....) och hyr ut lägenheten vilket gör utbudet är stort och hyrorna på en låg nivå.

 

Bättre att att som TS först välja område och sen söka lämpliga lägenheter - det finns mycket att välja på och under 4,5 månader hinner man se en bråkdel av allt som finns i Bangkok. Inte alla tycker att det är så spännande att bo på vischan i Thailand 😉

 

/Krille 

 

 

 

Hade fel Pan Pan hade sin condo i rövhålet Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Boa52:

Hade fel Pan Pan hade sin condo i rövhålet Pattaya

Ja, du har helt fel. Pattaya är inget rövhål.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Vi är olika, har tillbringat en del i Bangkok, ingen höjdare tycker jag, Jo en liten historia,

Min fru är duktig på svensk styrdans.Vi bodde på ett hotel, Riverside hette det. 2 år i rad sen blev det inget förrän 4 året Vi hade dansat efter deras musik, inte Thai utan Dansmusik när vi kom ut

på altanen dom hade vid floden för middag hörde vi från Orkestern. We whant to se you dance again fore oss Häftigt ska jag säga . Ca 300 pers var där

 

Du ser - finns t o m möjlighet att dansa svensk styrdans i Bangkok 😀

 

Visst finns det även negativa sidor med Bangkok men söker man boende där i 4,5 månader har man antagligen rätt bra koll på det redan. 

 

/Krille 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Hade fel Pan Pan hade sin condo i rövhålet Pattaya

Tur att du mötte din fru på flygplatsen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Hade fel Pan Pan hade sin condo i rövhålet Pattaya

Det krävs ett äkta rövhål för att känna igen ett annat!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev falukorven:

 

Vid On Nut och Phra Khanong har jag oxå bott några gånger, helt OK. Sen gillar jag Ratchadapisek, testat bott på olika ställen i närheten av stationerna Huay Khwang, Sutthisan och Ratchadapisek.. Man är inne vid Sukhumvit/Asoke rätt snabbt med tunnelbanan.. 

 

Håller med om Ratchada/Huay Khwang, bodde där 2005-2007 på

https://www.witchuwan.co.th/

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lite olika tips.  Känner ju till Bangkok hyfsat , men alltid bra att höra vad andra tycker. 

Mest stannat i Bangkok kortare tid och då bott mest på Ibis Riverside hotell.  

Gillar det området , men mest när man är där några dagar på semester. Också i det området som min sambos släkt bor

Nu blir det Bangkok lite längre tid.  Veckorna blir i BKK och sedan kanske till nån ö / strand på helgerna

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...