Jump to content
IGNORERAD

GOD JUL


thomas001

Recommended Posts

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    3

  • rolba

    2

  • Ale

    2

  • Nicholas

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

God Jul till er alla!

En lite humoristisk jullåt med Jane och Janne också kanske...  

 

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

God jul på er alla!

 

Skall griljera julskinkan nu, sous vide-kokad till perfekta 65 grader, sen blir det revbensspjäll.

Körde Nybergs Delis rimmade skinka direkt i förpackningen, som så många gånger förut.

Tyckte det var lite märkligt att den okokta skinkan var dyrare är Nybergs kokta? Med tanke på dagens elpriser...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tommy:

God jul på er alla!

 

Skall griljera julskinkan nu, sous vide-kokad till perfekta 65 grader, sen blir det revbensspjäll.

Körde Nybergs Delis rimmade skinka direkt i förpackningen, som så många gånger förut.

Tyckte det var lite märkligt att den okokta skinkan var dyrare är Nybergs kokta? Med tanke på dagens elpriser...

 

 

MVH

Smaken e som baken, själv så föredrar jag överkokt eller bakad 78 grader celcius den ska falla isär....

Link to comment
Dela på andra sajter

God Jul

 

F23BF098-48B8-4F23-BEF6-037698E00CC5.thumb.jpeg.7580a72846e480899e861be14dca0d26.jpeg

 

så här uppvaktades frugan av sin arbetsgivare

 

Staten gav inte mig ett skit, jo en jullunch men då Huvudkontoret i Borlänge mojsat i sig sitt så lade de ju naturligtvis ut möten man måste närvara på fysiskt då vi skulle ha julbord i Gävle

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
2 timmar sedan, skrev Enis:

Staten gav inte mig ett skit, jo en jullunch men då Huvudkontoret i Borlänge mojsat i sig sitt så lade de ju naturligtvis ut möten man måste närvara på fysiskt då vi skulle ha julbord i Gävle

 

enis

 

God Jul på dig min käre vän (trots att vi bara träffats en gång).......🙏 ❤️

Önskar dig all lycka.....

Det är skönt att du inte är bitter iaf inför julen......:ironi: :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kötthandlarn:

 

God Jul på dig min käre vän (trots att vi bara träffats en gång).......🙏 ❤️

Önskar dig all lycka.....

Det är skönt att du inte är bitter iaf inför julen......:ironi: :rotfl:

Bitter han har ju Rolba att sköta!

GOD JUL alla här 🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Elmeri:

Smaken e som baken, själv så föredrar jag överkokt eller bakad 78 grader celcius den ska falla isär....

Bräckt/stekt julskinka är ju väldigt gott, så varför inte?

Men jag föredrar verkligen "min" skinka, den blir fantastiskt mör, och faller isär i munnen.

 

God jul!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Morsan lärde mig, 50-55 min per kilo. Får inte komma för mkt bubblor samtidigt. Jag lyfter på locket ca 1gång i kvarten o ser jag för mkt bubblor så slår jag i kallvatten. Denna manöver har funkat sen -85 då jag flyttade hemifrån och har alltid gett mig smarriga o saftiga skinkor. 
 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

GOD JUL på er alla tomtenissar från den riktiga tomten. sköt er snyggt i helgem ta inte 

julklapparna från barnen🤨

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...