Jump to content
IGNORERAD

Hur går det för prinsessan och tronföljaren

Mankan

Recommended Posts

17 minuter sedan, skrev rolba:

Var alltid alkoholförbud på gammelkungens födelsedag 5/12

Och vid val är det torrt.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

• Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Mankan

13

• Nicholas

10

• Baa

9

• Amigo

6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

24 minuter sedan, skrev Esspe:

Säker på det? På Nr X födelsedag är det inte vad jag kan minnas.

Jo, så var det, helt 100 därför att jag har samma födelsedag och inte fan va de för mig dom stängde.

Mr X har inte uppnått den statusen...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Säker på det? På Nr X födelsedag är det inte vad jag kan minnas.

Ja, så e det, enda dagen som personalen i lampäffärerna har ledigt.

.

Dela på andra sajter

Det är inte torrlagt på nuvarande Kung, nr X födelsedag. Av personliga skäl har jag stenkoll på just den dagen, 28 juli. Jag var där senast i somras och vart lika full och glad som vanligt, den här gången i Bangkok. 

Fd Abercrombie på MPR.

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Elmeri:

Ja, så e det, enda dagen som personalen i lampäffärerna har ledigt.

.

Gamle kungen menar jag....

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev apknug:

Det var som vanligt en helgdag, även detta år

, för två veckor sedan.

Var det alkoholförbud nere hos er då?

Jag åt på en restaurang som inte ville sälja då. Men det måste ha varit något självpåtaget förbud. 

Barer sålde som vanligt och måndagsbiljarden spelades. De skjuter alltid upp tävlingarna om inte alkohol får intagas.

Så svaret på frågan blir nej med ett litet undantag (Jen restaurant)

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Känns rimligt, jag märkte inget speciellt här heller. 

Undrar om det där förbudet försvann efter begravningen. 

Det försvann på ettårsdagen av begravningen, eller rättare sagt det året.

Sedan dess har man kunnat unna sig en stänkare på lokal på sin födelsedag.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

Det försvann på ettårsdagen av begravningen, eller rättare sagt det året.

Sedan dess har man kunnat unna sig en stänkare på lokal på sin födelsedag.

Men snälla Baa vaför spelar man om dom som dör, herregud en stänkare, Huva

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Jag brukar kunna tyda efter att ha läst 4-5 gånger, men av detta fattar jag faktiskt inget, sorry!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag brukar kunna tyda efter att ha läst 4-5 gånger, men av detta fattar jag faktiskt inget, sorry!

Vi är nog för dumma att förstå "professorns" inlägg!🤓 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev audirs2:

Vi är nog för dumma att förstå "professorns" inlägg!🤓 

Har du nått nytt skvaller o rykten o komma med, du kan ju alltid fråga damen tidningarnas telegrambyrå...?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Elmeri:

Har du nått nytt skvaller o rykten o komma med, du kan ju alltid fråga damen tidningarnas telegrambyrå...?

hon är nog inte helt ute och hojar ska du se. 

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Boa52:

Jag får stå över, fattar nada.översätt gärna till sörländska.

Vad är det du inte fattade av mitt inlägg som framkallade detta obegripliga svammel?

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Lucky:

Thailändska ambassaden har lagt upp ett oroväckande inlägg på fb som inte går att översätta? Är prinsessan död?

https://www.facebook.com/407531596008960/posts/pfbid0xaWtLU33cZJTADJckUeUkpTUB7XpKrnnCS937RQF1djzbazDZztshXdG41BR34Xul/

Nä, det står att de deltagit i en ceremoni för att önska att hon blir bättre, men i lite flera ord.

Google translate is da shit😎

Dela på andra sajter

On 2022-12-21 at 02:25, skrev Baa:

Jag får stå över, fattar nada.översätt gärna till sörländska.

Vad är det du inte fattade av mitt inlägg som framkallade detta obegripliga svammel?

Sörländska det finns i ord listan. sen vill du inte förstå, att vad du skriver är bara för dej ,jag

kan ta en stänkare nu för, what

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Sörländska det finns i ord listan. sen vill du inte förstå, att vad du skriver är bara för dej ,jag

Klart som korvspad 🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är helt rätt Boa eller nog i alla fall. Det är inte många här som förstår som du förstår och det av mer eller som du tycker mindre förståeliga skäl, eller hur? Vad är det förresten för stänkare du kan ta klart du skall göra det. Du skrev inte att du skulle ta en men du kan. Klart du kan. Det har väl inte andra med att göra. Bry dig inte om dem som missunnar dig det dom förstår inte det heller, right?

Ha nu en fortsatt trevlig kväll och strunta i den där @Baa. Han förstår ändå inte hälften av vad du gör.

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Alarik:

Det är helt rätt Boa eller nog i alla fall. Det är inte många här som förstår som du förstår och det av mer eller som du tycker mindre förståeliga skäl, eller hur? Vad är det förresten för stänkare du kan ta klart du skall göra det. Du skrev inte att du skulle ta en men du kan. Klart du kan. Det har väl inte andra med att göra. Bry dig inte om dem som missunnar dig det dom förstår inte det heller, right?

Ha nu en fortsatt trevlig kväll och strunta i den där @Baa. Han förstår ändå inte hälften av vad du gör.

I de flesta fall av dyslektiska skriverier klarar jag det, ibland genom att läsa det som i detta fall @Boa52citerat men det hjälper tametusan inte. 

Till @Boa52

Hör nu på här @Boa52 Jag ska försöka förklara...tidigare, under förra Thailändska kungens levnad hade barer och restauranger förbud att sälja alkohol på hans födelsedag den 5 december vilket även råkar vara samma datum som min... är du med så här långt? Bra..då kör vi på.

Nu har man ju med anledning av hans bortgång avskaffat detta vilket då får till följd att jag, om jag så önskar, kan gå på lokal och inmundiga en stänkare. 

Läs nu igenom detta 5-6 ggr, till att börja med tycker jag du kan bokstavera dig fram för att senare öka tempot, glöm inte att ha pekfingret på det ord du läser och kom ihåg att läsa högt...

Lycka till

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Baa:

Läs nu igenom detta 5-6 ggr, till att börja med tycker jag du kan bokstavera dig fram för att senare öka tempot, glöm inte att ha pekfingret på det ord du läser och kom ihåg att läsa högt...

Lycka till

Exakt så säger vi till de som ska göra det teoretiska provet hos oss. Incert's frågor kan vara lika svåra att tyda ibland precis som Boa's inlägg 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Baa:

I de flesta fall av dyslektiska skriverier klarar jag det, ibland genom att läsa det som i detta fall @Boa52citerat men det hjälper tametusan inte. 

Boas inlägg skall inte läsas igenom  5-6 ggr. Ej heller bokstaveras fram för att senare öka tempo. Ha inte pekfingret på det ord du läser och det där med att läsa högt kan du glömma med tanke på hur omgivningen då kan reagera.

Ändrades av Alarik

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Baa:

Till @Boa52

Hör nu på här @Boa52 Jag ska försöka förklara...tidigare, under förra Thailändska kungens levnad hade barer och restauranger förbud att sälja alkohol på hans födelsedag den 5 december vilket även råkar vara samma datum som min... är du med så här långt? Bra..då kör vi på.

Nu har man ju med anledning av hans bortgång avskaffat detta vilket då får till följd att jag, om jag så önskar, kan gå på lokal och inmundiga en stänkare. 

Lycka till

Utav det Boa skriver tolkar jag det som att du och han skulle ha ett hemligt kodspråk. Fast han kanske glömt tala om det för dig.

Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Nicholas:

boboa kokanonsoskoke poproratotaror rorövovarorsospoproråkok?

Överlåter jag till röda o vita rosen...

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Utav det Boa skriver tolkar jag det som att du och han skulle ha ett hemligt kodspråk. Fast han kanske glömt tala om det för dig.

Har träffat Baa ett par gånger, Vi hade nån typ kodspråk men ingen av oss förstod den andre 

På så vis blir det aldrig några dumma komentarer, vet inte vad vi pratade om men han är en

trevlig gubbe i alla fall

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...