Jump to content
IGNORERAD

Hur går det för prinsessan och tronföljaren


Mankan

Recommended Posts

Jag har inte sett någon tråd ännu trots att det några dagar sedan hon kollapsade. Vissa rykten gör ju gällande att hon redan är dödförklarad men hålls i liv med respirator. Anledningen till att inte gå ut med hennes död ännu sägs vara att man vill vänta till efter nyår. Att gå ut och meddela hennes död idag skulle förmodligen innebära att allt nyårsfirande ställs in då det kommer att utlysas landssorg. Och att spä på detta nu när den riktiga högsäsongen drar igång på riktigt efter pandemin skulle inte direkt gynna monarkin som redan är hårt kritiserad.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2461577/thais-wishing-princess-well

 

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 94
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    13

  • Nicholas

    10

  • Baa

    9

  • Kenneth4618

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag får inte ihop det riktigt. Hon är alltså dotter till nuvarande kungen, nr X? Är det korrekt uppfattat?

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Lucky:

Jag får inte ihop det riktigt. Hon är alltså dotter till nuvarande kungen, nr X? Är det korrekt uppfattat?

Ja hon är dotter till nuvarande kung. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Lucky:

Jag får inte ihop det riktigt. Hon är alltså dotter till nuvarande kungen, nr X? Är det korrekt uppfattat?

Rama X's dotter ihop med första frun.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egoistisk som jag är ställer jag mig frågan om samhället sätts på paus och all aktivitet upphör om hon avlider? Som med nr IX, fast inte lika länge?

Ändrades av Lucky

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Informationen som kom idag är att hon fått behandling med ballongsprängning av infarkt i hjärtat och dessutom opererats för hjärnblödning. Vårdas i ECMO-maskin och läget är "stabilt" men allvarligt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew Macgregor är ju ute och påstår att hon redan är död. Dock ska man ha med i beräkningen att han är stark kunga kritiker. Som är bannad från Thailand sen 2014. Så tills det blir officiellt så bör man nog ta det han säger med en nypa salt. 

En orsak som framförs.Är att man inte vill meddela att hon är död innan nyår. Då detta skulle ställa in nyårsfirande 

Vilket man absolut inte vill efter att turismen kommit igång efter corona. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev janne_h:

En orsak som framförs.Är att man inte vill meddela att hon är död innan nyår. Då detta skulle ställa in nyårsfirande 

Vilket man absolut inte vill efter att turismen kommit igång efter corona. 

Låter väldigt märkligt om man tänker hur monarki ställs högst i Thailand, efter Buddha. Dock har nuvarande kungen inte samma respekt som föregångna.

 

Läste om rykten i torsdags men källa var lite si o så (Macgregor), så gav ingen större vikt på nyheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Låter väldigt märkligt om man tänker hur monarki ställs högst i Thailand, efter Buddha. Dock har nuvarande kungen inte samma respekt som föregångna.

 

Läste om rykten i torsdags men källa var lite si o så (Macgregor), så gav ingen större vikt på nyheten.

Stämmer att den nuvarande kungen inte har samma respekt. Men det är ju inte upp till folket om det blir sorgetid. Utan det bygger ju på traditioner och regering som är tvingad att visa respekt för kungafamiljen. 

Så det är ju lite 2 skilda saker. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Låter väldigt märkligt om man tänker hur monarki ställs högst i Thailand, efter Buddha. Dock har nuvarande kungen inte samma respekt som föregångna.

 

Läste om rykten i torsdags men källa var lite si o så (Macgregor), så gav ingen större vikt på nyheten.

Inte speciellt märkligt om man tänker hur synen på monarkin har förändrats sedan den nya kungen tillträdde.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser man exempelvis Bangkok post's huvudnyheter nämns inget om prinsessan, däremot meddelas stt konungen och hans gemål drabbats av covid 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Baa:

Läser man exempelvis Bangkok post's huvudnyheter nämns inget om prinsessan, däremot meddelas stt konungen och hans gemål drabbats av covid 

Det påstås så för dom vill inte bli störda just nu

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Det påstås så för dom vill inte bli störda just nu

Jaha, sa dom det till dig?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Inte speciellt märkligt om man tänker hur synen på monarkin har förändrats sedan den nya kungen tillträdde.

Kanske inte för Dig men för de som är lite insatta i statssystemet i Thailand är det det, om det ny är så olyckligt att hon är död.

 

Det är nu två veckor för att våran ny år är över, sen blir det deras Chinesiska nya året 21. januari Undrar hur länge de ska hålla det "hemligt" Hur lång sorgtid det brukar vara, en månad? Att de låter pengar gå före kunga huset låter också märkligt i mina öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Baa:

Läser man exempelvis Bangkok post's huvudnyheter nämns inget om prinsessan, däremot meddelas stt konungen och hans gemål drabbats av covid 

 

Fanns som huvudnyhet i morse.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Fanns som huvudnyhet i morse.

Men nu, och sedan flera timmar, borta...

Man kan ju spekulera hur mycket som helst, förr eller senare får vi nog veta vem som.lever  vem som dött och vem som har covid och vem som vill bara vara ifred...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Amigo:

Kanske inte för Dig men för de som är lite insatta i statssystemet i Thailand är det det, om det ny är så olyckligt att hon är död.

 

Det är nu två veckor för att våran ny år är över, sen blir det deras Chinesiska nya året 21. januari Undrar hur länge de ska hålla det "hemligt" Hur lång sorgtid det brukar vara, en månad? Att de låter pengar gå före kunga huset låter också märkligt i mina öron.

Jaha vad trevligt att vi har en egen expert på Thailands statssystem här på MPR. Amigo den insatte.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jaha vad trevligt att vi har en egen expert på Thailands statssystem här på MPR. Amigo den insatte.

Kanske snart den avsatte.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Amigo:

Kanske inte för Dig men för de som är lite insatta i statssystemet i Thailand är det det, om det ny är så olyckligt att hon är död.

 

Det är nu två veckor för att våran ny år är över, sen blir det deras Chinesiska nya året 21. januari Undrar hur länge de ska hålla det "hemligt" Hur lång sorgtid det brukar vara, en månad? Att de låter pengar gå före kunga huset låter också märkligt i mina öron.

 

Kinesiska nyåret är inte "deras nyår". Det är kineserna nyår. Den som är lite insatt borde veta det. F.ö. startar det 22 januari, inte 21.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter allvarligt. En thailändare sa till mig att det blir 3 månaders torrläggning. Hoppas då på 1 månad. Vad är det som gäller egentligen?

Kommer man att kunna köpa öl och sprit eller ska man bunkra upp redan nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Wangthong:

En thailändare sa till mig att det blir 3 månaders torrläggning. Hoppas då på 1 månad.

Knappast!

När Bhumibol gick bort var det väl inte särskilt mycket torrläggning, och lär knappast bli nu, max 1 kanske 2 dagar, om det i huvudtaget blir nått.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Mankan:

Jaha vad trevligt att vi har en egen expert på Thailands statssystem här på MPR. Amigo den insatte.

Du läser dåligt, kolla igen vad jag skrev. Inget om mig, och det var medvetet för att Du ska hänga dig på det. Ähäs kutti.

 

2 timmar sedan, skrev Esspe:

F.ö. startar det 22 januari, inte 21.

För vissa verkar det redan ha börjat! Vissa är himla petiga, vad har en dag betydelse i detta sammanhang? Ingenting. Dessutom är 22. jan en söndag så flesta MPR:are börjar supa redan fredagen den 20. januari. Kinesiska ny året är nog större fest i Thailand än våran ny år, så pass många har rötter i China.

 

6 timmar sedan, skrev MickeN:

Kanske snart den avsatte.

Jag vill inte vara elak mot dig, peace, ha de bra du

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Amigo:

Du läser dåligt, kolla igen vad jag skrev. Inget om mig, och det var medvetet för att Du ska hänga dig på det. Ähäs kutti.

Så du är inte insatt själv då men är talesperson för de som är det då eller hur ska jag få ihop det?

 

"Kanske inte för Dig men för de som är lite insatta i statssystemet i Thailand är det det, om det ny är så olyckligt att hon är död."

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...