Jump to content
IGNORERAD

bilskrotar i Thailand


Nicholas

Recommended Posts

Dom borde finnas nånstans tycker man. 

Men jag har väldigt svårt att lyckas med Google i Thailand, kanske just Thailands webbsidor är extremt svårgooglade. 

 

Hur går en skrotning till i Thailand? 

Verkar som saker mest blir lämnade istället för skrotade. 

 

I vilket fall vill jag gärna köpa lite säten och annat mög billigt. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser dom lite varstans här uppe i Issan, det brukar stå "bättre begagnade" fordon eller delar vid vägkanten som reklamskylt.

Hur skrotning går till har jag ingen aning om  ej heller om logistiken eller hur transport till skrotar går till, många fordon blir stående och lämnas i bushen ..Bara att göra som vanligt om du vill ha lokalt svar, låt mun mot mun metoden råda, låt omgivningen veta ditt önskemål så dyker det säkert upp nån " som vet".

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förut fanns det större utbud. Men sen det vart förbjudet att importera begagnade delar. Så har utbudet krympt radikalt. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Dom borde finnas nånstans tycker man. 

Men jag har väldigt svårt att lyckas med Google i Thailand, kanske just Thailands webbsidor är extremt svårgooglade. 

 

Hur går en skrotning till i Thailand? 

Verkar som saker mest blir lämnade istället för skrotade. 

 

I vilket fall vill jag gärna köpa lite säten och annat mög billigt. 

 

 

Finns en stor bilskrot i Bangkok jag sett lägger ut mycket på deras facebook-sida. Ska kolla på datorn när jag är tillbaka hemmavid

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sök på "used car parts Thailand" i Google maps så får du en hel rad träffar i Bangkok

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tallviking:

Finns en stor bilskrot i Bangkok jag sett lägger ut mycket på deras facebook-sida. Ska kolla på datorn när jag är tillbaka hemmavid

Hittade den nu

 

https://www.facebook.com/snkarai

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...