Jump to content
IGNORERAD

Tror mitt visum kommer nekas


Hasse2000

Recommended Posts

Min visumansökan går mindre bra och då är det ändå bara turistvisum.

De verkar inte gilla att jag reser till andra länder emellan. Någon som har erfarenhet av det och ändå fått turistvisum?

 

Om jag nu blir nekad hur många dagar kan man förlänga de 45 dagar jag får som visa exemption?
Ifall jag gör en border run hur många dagar får man i regel då?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hasse2000

    7

  • apknug

    6

  • ThailandNovise

    6

  • Nicholas

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Hasse2000:

Min visumansökan går mindre bra och då är det ändå bara turistvisum.

De verkar inte gilla att jag reser till andra länder emellan. Någon som har erfarenhet av det och ändå fått turistvisum?

 

Om jag nu blir nekad hur många dagar kan man förlänga de 45 dagar jag får som visa exemption?
Ifall jag gör en border run hur många dagar får man i regel då?

Förklara gärna mot bättre varför du inte skulle bli beviljad ett 60 dagars Turistvisum?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickar dokument på min reserutt, men de bara begär dokument som inte finns. De vill i princip se en biljett med start i sverige direkt till Thailand eller med enbart mellanlandningar verkar det som.
Min rutt är genom andra länder. Verkar inte godtas. 

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
29 minuter sedan, skrev Hasse2000:

Skickar dokument på min reserutt, men de bara begär dokument som inte finns. De vill i princip se en biljett med start i sverige direkt till Thailand eller med enbart mellanlandningar verkar det som.
Min rutt är genom andra länder. Verkar inte godtas. 

Hur länge har du tänkt stanna i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Hur länge har du tänkt stanna i Thailand?

60+30 förhoppningsvis

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Hasse2000:

Skickar dokument på min reserutt, men de bara begär dokument som inte finns. De vill i princip se en biljett med start i sverige direkt till Thailand eller med enbart mellanlandningar verkar det som.
Min rutt är genom andra länder. Verkar inte godtas. 

Vad visar du för in och utresa till Thailand då? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Vad visar du för in och utresa till Thailand då? 

Tro mig jag har gjort allt by the book, har presenterat hela resan inkl utresa.
Antingen får man resa i andra länder eller inte på väg dit, alltså utöver mellanlandning.

 

Ingen som gör border runs och liknande?

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
20 minuter sedan, skrev Hasse2000:

Tro mig jag har gjort allt by the book, har presenterat hela resan inkl utresa.
Antingen får man resa i andra länder eller inte på väg dit, alltså utöver mellanlandning.

 

Ingen som gör border runs och liknande?

Vad skriver dom när dom nekar dig visa?

Ska du resa ut och in från/till Thailand mellan dag 1 och 60?

Multi-Entry Tourist Visa?

Ändrades av ThailandNovise
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Vad skriver dom när dom nekar dig visa?

Ska du resa ut och in från/till Thailand mellan 1 och 60 dagen?

Multi-Entry Tourist Visa?

De har inte nekat mig ännu men de vill ha bevis på en resa som inte existerar. En där jag inte reser genom andra länder på vägen dit. 
Nej på de andra två frågorna, vanligt engångs turistvisa.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Hasse2000:

Tro mig jag har gjort allt by the book, har presenterat hela resan inkl utresa.
Antingen får man resa i andra länder eller inte på väg dit, alltså utöver mellanlandning.

 

Ingen som gör border runs och liknande?

Normala turister gör inte det, helt korrekt. 

Dom åker hem och jobbar när semestern är slut. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
15 minuter sedan, skrev Hasse2000:

De har inte nekat mig ännu men de vill ha bevis på en resa som inte existerar. En där jag inte reser genom andra länder på vägen dit. 
Nej på de andra två frågorna, vanligt engångs turistvisa.
 

Om du bara visar biljetten där du reser in i Thailand. Vad du gör före Thailand ska inte ha någon betydelse, tycker jag, och därmed onödig information.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Om du bara visar biljetten där du reser in i Thailand. Vad du gör före Thailand ska inte ha någon betydelse, tycker jag, och därmed onödig information.

 

Allmänt känt att Thailand inte uppskattar att folk gör repeat border runs på turistvisa/visa excemption.

 

Ingen nyhet enligt min åsikt. 

Med reservation för att jag har fel. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
6 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

Allmänt känt att Thailand inte uppskattar att folk gör repeat border runs på turistvisa/visa excemption.

 

Ingen nyhet enligt min åsikt. 

Med reservation för att jag har fel. 

 

 

Jag tolkar det som att han ska åka till en massa andra länder innan han åker till Thailand. Därefter stannar han in Thailand på sitt turistvisa.

 

Ändrades av ThailandNovise
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Om du bara visar biljetten där du reser in i Thailand. Vad du gör före Thailand ska inte ha någon betydelse, tycker jag, och därmed onödig information.

Hjälpte en polare för ett år sedan med O family visa, han bor i Finland och sökte naturligtvis från Helsingfors. Han hade en biljett med Finnair från ARN till BKK, ambassaden krävde att han skulle visa en biljett HEL-ARN också innan de beviljade visumet. Rätt så dum regel, tycker jag men det är bara att gilla läget.  Inte mycket av värde hos ambassaden vad vi tycker!

 

Dessutom bor han i Torneå, och kunde lika väl flugit LLA-ARN eller åkt tåg alt buss. Undrar vad de skulle ha sagt isåfall?

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Allmänt känt att Thailand inte uppskattar att folk gör repeat border runs på turistvisa/visa excemption.

Man kanske vill göra en världen runt resa och stanna i Thailand sist eller där emellan?

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Amigo:

Hjälpte en polare för ett år sedan med O family visa, han bor i Finland och sökte naturligtvis från Helsingfors. Han hade en biljett med Finnair från ARN till BKK, ambassaden krävde att han skulle visa en biljett HEL-ARN också innan de beviljade visumet. Rätt så dum regel, tycker jag men det är bara att gilla läget.  Inte mycket av värde hos ambassaden vad vi tycker!

 

Dessutom bor han i Torneå, och kunde lika väl flugit LLA-ARN eller åkt tåg alt buss. Undrar vad de skulle ha sagt isåfall?

Man kanske vill göra en världen runt resa och stanna i Thailand sist eller där emellan?

Så skulle det kunna vara, men 99.9% så är det inte anledningen. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Så skulle det kunna vara, men 99.9% så är det inte anledningen. 

 

Jasså? Man kan väl tänka t.ex alla som vistas i Spanien under vintern? Ska de åka via HEL om de vill besöka Thailand, inte bara finnar, finns flera nationaliteter

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
20 minuter sedan, skrev Amigo:

Jasså? Man kan väl tänka t.ex alla som vistas i Spanien under vintern? Ska de åka via HEL om de vill besöka Thailand, inte bara finnar, finns flera nationaliteter

Du kanske måste söka visa från den Thai ambassad som finns i det land du åker in till Thailand ifrån. 

@Hasse2000, ifrån vilket land tänker du flyga till Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Du kanske måste söka visa från den Thai ambassad som finns i det land du åker in till Thailand ifrån. 

@Hasse2000, ifrån vilket land tänker du flyga till Thailand?

Nej. Alla vi som flyger från köpenhamn till Bangkok behöver inte söka visum i Danmark.

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
2 minuter sedan, skrev Rasamus:

Nej. Alla vi som flyger från köpenhamn till Bangkok behöver inte söka visum i Danmark.

Kanske kan det bero på EU? om @Hasse2000flyger till Thailand från ett land utanför Europa kanske det är andra regler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det finns länder som Thailand inte gillar pga terrorism eller vissa länder i Afrika pga sjukdomar, så om man har varit i något sådant land blir det svårare att få visum. Bara en tanke, jag vet inte.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Kanske kan det bero på EU? om @Hasse2000flyger till Thailand från ett land utanför Europa kanske det är andra regler?

Finland tillhör EU men polaren som skulle flyga från ARN var tvungen att visa biljett från Finland! ARN-BKK var bifogat i ansökan.

missing_ticket.jpg.0c714ace931b9c53a017e4f269b933a0.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-02 at 22:53, skrev Hasse2000:

Min visumansökan går mindre bra och då är det ändå bara turistvisum.

De verkar inte gilla att jag reser till andra länder emellan. Någon som har erfarenhet av det och ändå fått turistvisum?

 

Om jag nu blir nekad hur många dagar kan man förlänga de 45 dagar jag får som visa exemption?
Ifall jag gör en border run hur många dagar får man i regel då?

 

16 timmar sedan, skrev Hasse2000:

Tro mig jag har gjort allt by the book, har presenterat hela resan inkl utresa.
Antingen får man resa i andra länder eller inte på väg dit, alltså utöver mellanlandning.

 

Ingen som gör border runs och liknande?

 

De 45 dagar du får som visa exempt kan du förlänga på Immigration i Thailand med 30 dagar. 45+30 = 75 dagar således.  Kostnad om du gör det själv på immigration är 1900 THB. Via agent cirka 3000 THB. Kom ihåg att söka någon vecka innan, du får i alla fall 30 dagar från det datum dina 45 dagar går ut.

 

Efter de 75 dagarna, kan du resa ut på en border run. Från tex Pattaya till Kambodja ToR med minibuss tar det 7-8 timmar.  Se exempel på länken nedan, kostnad 2 800 THB.  Då får du 45 dagar till.

http://www.1stclassvisaruns.com/

 

Du kan ju såklart också välja att skippa förlängningen på immigration och göra ditt visa run på den 45e dagen. Då blir det 45+45=90.

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

 

De 45 dagar du får som visa exempt kan du förlänga på Immigration i Thailand med 30 dagar. 45+30 = 75 dagar således.  Kostnad om du gör det själv på immigration är 1900 THB. Via agent cirka 3000 THB. Kom ihåg att söka någon vecka innan, du får i alla fall 30 dagar från det datum dina 45 dagar går ut.

 

Efter de 75 dagarna, kan du resa ut på en border run. Från tex Pattaya till Kambodja ToR med minibuss tar det 7-8 timmar.  Se exempel på länken nedan, kostnad 2 800 THB.  Då får du 45 dagar till.

http://www.1stclassvisaruns.com/

 

Du kan ju såklart också välja att skippa förlängningen på immigration och göra ditt visa run på den 45e dagen. Då blir det 45+45=90.

 

 

Stort tack.
Ska man vara borta 90 dagar är halvvägs som att flytta utomlands med allt planerande som behöver göras, så detta extra krånel känns onödigt.

 

52 minuter sedan, skrev Rasamus:

Nej. Alla vi som flyger från köpenhamn till Bangkok behöver inte söka visum i Danmark.

 

22 minuter sedan, skrev Amigo:

Finland tillhör EU men polaren som skulle flyga från ARN var tvungen att visa biljett från Finland! ARN-BKK var bifogat i ansökan.

Första landet jag flyger från är danmark/köpenhamn, vore helt galet om det är det som spökar att man ska flyga till köpenhamn ifrån Sverige numera.

Har fått turistvisum innan när jag flyger ifrån köpenhamn så det verkar osannolikt. Men covid och att jag stannar några dagar på vägen dit gör ju saker mer svårbedömt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

 

 

 

Du kan ju såklart också välja att skippa förlängningen på immigration och göra ditt visa run på den 45e dagen. Då blir det 45+45=90.

 

 

Är det 45 dagar när man åker in landvägen nu? Det kan bli aktuellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är folk så fixerade vid border runs? Gör något kul istället, flyg några dagar till Hong Kong eller Vietnam, kostar inte mycket extra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...