Jump to content
IGNORERAD

thai elite visa


Nerike

Recommended Posts

Hej på er!

 

Är det nån som har Thai Elite visa, och vad är det för bra med det har läst lite på olika siter om det.

Det kostar ju från 600 000 till 2 000 000 Bath för dom olika visumklasserna, om jag har förstått det rätt kan man stanna i Thailand från 5 år till 20 år beroende på vilken klass man väljer.

Man kommer inte undan 90 dagars rapporten, men man får hjälp med den från Thai Elite visa, och kan man stanna i 5 år eller 20 år utan att lämna landet.

 

Tycker det verkar vara ett dyrt sett att få visum, så därför min fråga om nån har Thai Elite visa, och vilka fördelar har man har med detta visum

Det billigaste kostar ju ca 175 000 SEK, och för dom pengarna kan man ju ha roligare

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en kompis som har 5 års varianten.

Och enda anledningen är att han är för ung och vill inte gifta sig, så han har inga alternativ.

 

Och både han och jag anser att om man har andra alternativ, så är de alltid bättre än Elite visa.

 

Nu finns ju till exempel LTR visumet för oss som är väldigt rika. :D 

Mycket bättre visumvariant...

Personligen kommer jag fortsätta med Extension baserat på fru.

Kanske gå över till Extension baserat på ålder när jag blir så gammal...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-10-04 at 20:07, skrev Nerike:

Hej på er!

 

Är det nån som har Thai Elite visa, och vad är det för bra med det har läst lite på olika siter om det.

Det kostar ju från 600 000 till 2 000 000 Bath för dom olika visumklasserna, om jag har förstått det rätt kan man stanna i Thailand från 5 år till 20 år beroende på vilken klass man väljer.

Man kommer inte undan 90 dagars rapporten, men man får hjälp med den från Thai Elite visa, och kan man stanna i 5 år eller 20 år utan att lämna landet.

 

Tycker det verkar vara ett dyrt sett att få visum, så därför min fråga om nån har Thai Elite visa, och vilka fördelar har man har med detta visum

Det billigaste kostar ju ca 175 000 SEK, och för dom pengarna kan man ju ha roligare

 

Jag har själv aldrig funderat närmare på att skaffa Thai Elite Visa men är ytligt bekant med flera som har det. I vissa fall är det en del av ett expatpaket som stora multinationella företag erbjuder om man skriver på ett längre kontrakt, och i vissa fall är det enskilda personer som helt enkelt tycker att det är "bra att ha". Givetvis är det inte personer som tänker att "175,000 SEK, för de pengarna kan man ha roligare"; det är personer som tänker att "för 175,000 SEK kan man inte göra något roligt ändå" 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.dw.com/en/thailands-new-visa-plan-aimed-at-europes-wealthy-digital-nomads/a-62851055

 

Är det någon som sökt och blivit beviljad visum enligt de nya LTR systemet?

 

Tydligen ska det har öppnats den 1/9 så det hade varit intressant att se om det fungerar, många luddiga krav som alltid i Thailand...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev MaiChai:

https://www.dw.com/en/thailands-new-visa-plan-aimed-at-europes-wealthy-digital-nomads/a-62851055

 

Är det någon som sökt och blivit beviljad visum enligt de nya LTR systemet?

 

Tydligen ska det har öppnats den 1/9 så det hade varit intressant att se om det fungerar, många luddiga krav som alltid i Thailand...

 

Jag har funderat på det och diskuterat med advokater, men väljer än så länge att hålla mig till gruppen gift med förlängning.

 

I det stora hela verkar LTR vara mycket bättre än Elite, men jag tror det är för tidigt att säga nåt eftersom vi inte vet om det finns några negativa sidor till LTR. Och jag tror det finns flera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förr i tiden iallafall så kunde man i USA gifta sig med någon medborgare för att på så sätt få ett green card som gjorde att man kunde bo, leva och arbeta där.

 

Hade en polare på 80-talet som gjorde så, tror inte ens han träffade kärringen som han var "gift" med utan allt ordnades av en advokatbyrå.

 

Märkligt att något liknande inte finns i Thailand?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
4 minuter sedan, skrev MaiChai:

Förr i tiden iallafall så kunde man i USA gifta sig med någon medborgare för att på så sätt få ett green card som gjorde att man kunde bo, leva och arbeta där.

 

Hade en polare på 80-talet som gjorde så, tror inte ens han träffade kärringen som han var "gift" med utan allt ordnades av en advokatbyrå.

 

Märkligt att något liknande inte finns i Thailand?

Gifta på låtsas/Green card

 https://g.co/kgs/1N6WSu

 

https://m.imdb.com/title/tt0099699/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev MaiChai:

Förr i tiden iallafall så kunde man i USA gifta sig med någon medborgare för att på så sätt få ett green card som gjorde att man kunde bo, leva och arbeta där.

 

Hade en polare på 80-talet som gjorde så, tror inte ens han träffade kärringen som han var "gift" med utan allt ordnades av en advokatbyrå.

 

Märkligt att något liknande inte finns i Thailand?

Jodå det finns, bara att besöka närmaste beer bar i Thailand så ordnar det sig smidigt. Det är många på forumet som råkat ut för det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...