Jump to content
IGNORERAD

45 dagar visa on arrival


Nicholas

Recommended Posts

35 minuter sedan, skrev Tallviking:

Ingen ändring av Visa Exemption ?

Suck. 

 

Det är den jag avser. 

 

Märka ord. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Nicholas:

Suck. 

 

Det är den jag avser. 

 

Märka ord. 

 

Märka ord ??

 

"Visa on Arrival" är något fullständigt annorlunda jämfört med "Visa Exemption" !

 

Speciellt med tanke på att Visa on Arrival inte berör oss svenskar !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Tallviking:

Märka ord ??

 

"Visa on Arrival" är något fullständigt annorlunda jämfört med "Visa Exemption" !

 

Speciellt med tanke på att Visa on Arrival inte berör oss svenskar !

Ja

Jag hade fel. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Suck. 

 

Det är den jag avser. 

 

Märka ord. 

 

Äldre herre med "tjej" som sätter en ära i ordmärkning, bara på mpr....

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppenbarligen finns det ju fortfarande ganska vana resenärer som forfarande blandar ihop begreppen "Visa on Arrival" och "Visa Exemption” så lite ordmärkeri kan kanske inte skada i utbildningssyfte.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Båda via Exempt och visa om Arrival föreslås bli 45 dagar dock.

 

Bra för de svenskar från Somalia som ännu inte fått sina svenska pass pga lång leveranstid.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev apknug:

Båda via Exempt och visa om Arrival föreslås bli 45 dagar dock.

 

Bra för de svenskar från Somalia som ännu inte fått sina svenska pass pga lång leveranstid.

 

Så nu kan man resa utan pass också, jättebra! Tack för infon, det skall jag berätta för alla jag känner!

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Det var ju bra .

Av nån anledning så gäller reseskyddet (reseförsäkringen) i hemförsäkringen i 45 dagar så man kan då stanna i Thailand utan krångel med att köpa till dagar på försäkringen när man väl kladdat ihop ett 60 dagars turistvisum.

Eller stanna 30 dagar och inte använda de sissta 15 dagarna på hemförsäkringens reseskydd. Förslaget  ger ökad flexibilitet och mindre krångel helt enkelt. 

 

Det är som med korvböden förr såldes korvbröd i 16 pack och korvarna i 10 pack det var svårt att få det att gå ihop. Numer säljs korvbröd i 10 pack 20210623_134335.thumb.jpg.2548ac576f6a9e6620c7e4ae928fa0d2.jpgmycket lättare att få det att gå ihop. 🤪

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

 

Så nu kan man resa utan pass också, jättebra! Tack för infon, det skall jag berätta för alla jag känner!

Bra att du tänker upplysa dina etiopiska vänner om möjligheten till att resa till Thailand 45 dagar med Visa om Arrival om de inte hunnit få sina svenska pass. Du bör kanske upplysa dem om att de måste ta med sig sina Etiopiska pass för det måste finnas nånstans att stämpla in visumet man får om Arrival, om de inte har fattat det själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
6 timmar sedan, skrev Surin P3:

Undrar om detta kommer att återspegla sig på biljettpriser...

ja, enligt en mycket komplicerad formel.


 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Surin P3:

Undrar om detta kommer att återspegla sig på biljettpriser...

Varför skulle det göra det? Redan idag har man haft 30/60/90 visum och ingen har förbjudit att avbryta vistelsen vid 45 dagar!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Amigo:

Varför skulle det göra det? Redan idag har man haft 30/60/90 visum och ingen har förbjudit att avbryta vistelsen vid 45 dagar!

Fast här är väl tanken att man inte behöver visum, för upp till 45 dagar.   Tråd titeln är lite otydlig bara, den riktar sig mest till Ethiopierna.  

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Amigo:

Varför skulle det göra det? Redan idag har man haft 30/60/90 visum och ingen har förbjudit att avbryta vistelsen vid 45 dagar!

 

30 dagar har väl varit en slags standard till Thailand, med biljettpriser som blivit billigare vid tex 34 dagars resa...

 

Eller det kanske bara är jag som är snurrig och har fel...?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

30 dagar har väl varit en slags standard till Thailand, med biljettpriser som blivit billigare vid tex 34 dagars resa...

 

Eller det kanske bara är jag som är snurrig och har fel...?

Thais billigaste kampanj biljetter var i alla fall max 30 dagar vill jag minnas. 

 

Sen blev det super konkurrens.

 

Sen blev det Corona.

 

Och nu vet vi inte.......

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Amigo:

Varför skulle det göra det? Redan idag har man haft 30/60/90 visum och ingen har förbjudit att avbryta vistelsen vid 45 dagar!

Åtminstone svenskar har inte behövt nåt visum för 30 dgr. Att undantaget ökas till 45 dgr passar mig utmärkt, då hemförsäkringen gäller 45 dgr. Gör pendlingen drägligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Om man nu kan stanna i Thailand i 45 dagar utan Visum, hur många dagar kan man då förlänga det till när det gått ut?

7, 30 eller 45 dagar?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...