Jump to content
IGNORERAD

Kända barer som har försvunnit, samt lite skvaller om dom


Nerike

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Mariners Club i hamnen

Mariners club bangkok,..jpg

mariners club.jpg

Det fanns nån bar som hette Marine Bar i Pattaya (70-80 talet), är det den som heter Marine disco nu

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 202
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    93

  • Nerike

    42

  • Risifrutti

    7

  • Naam jai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

55 minuter sedan, skrev Nerike:

Finns han kvar har inte vart på Soi Post Office sedan nån gång mellan 2006-2008, och finns han kvar ska jag lägga till på min måste lista nästa resa ner.

Hasses är stängt sedan flera år...Copenhagen låg e.v. ligger kvar på samma soi 13/2 (soi postoffice).

Vill minnas Roxy Bar låg nära Hospitalet Memorial... Är Two Lions svenskt fortfarande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
38 minuter sedan, skrev Nerike:

Här kommer en liten lista, rätta mig om jag har fel.
Hasse soft rock cafe, finns den kvar så blir det på min lista vid nästa resa
Flaggan stängt
Nid bar stängt eller är det dom som heter Nid 2005 bar nu
Soi Sixten Bar  stängt
Heaven Bar stängt tror jag men nån vet kanske

Salt n Pepper blir på min lista vid nästa resa
Nyhavn stängt
Palm Lodge finns inte kvar dom bytte namn och ägare, heter idag Twin Palms Resort
MacSweden stängt
Ingos bar stängt.


Fyll gärna på listan, jag ska leta rätt på bilder på vissa av barerna som jag har vart på, samt andra klassiska ställen men det får bli efter jobbet.

Nyhavn är stängt för länge sen men Bjarne en av delägarna har öppnat ett ställe som heter Kronborg 

Hases soft rock är säkert stängt med Hasse bor där någonstans, och så får du besöka Max new place i Naklua ,han var också delägare i Nyhavn Max är död men hans kärring driver stället mycket bra svensk mat

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Naam jai:

Hasses är stängt sedan flera år...Copenhagen låg e.v. ligger kvar på samma soi 13/2 (soi postoffice).

Vill minnas Roxy Bar låg nära Hospitalet Memorial... Är Two Lions svenskt fortfarande?

Jag tror det för dom har svensk mat

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Naam jai:

Hasses är stängt sedan flera år...Copenhagen låg e.v. ligger kvar på samma soi 13/2 (soi postoffice).

Vill minnas Roxy Bar låg nära Hospitalet Memorial... Är Two Lions svenskt fortfarande?

Kolla på denna sida och där skriver dom även på Svenska
https://www.facebook.com/twolionsrestaurant/

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nerike:

Dom finns tydligen kvar men ej i Jomtien utan dom har flyttat till Pattaya för ett antal år sedan sa en kompis till mig, blir att uppsöka den nästa resa.
Ska ligga på Soi Diana
Heartbeat.jpg.43e04e21b5ff4e53dccc46ef8eab7736.jpg


 

 

Heartbeat var till salu större delen av covidpaniken, och höll på att renoveras sist jag gick förbi,  måhända av någon som köpt den.

 

Aldrig ett favoritställe för mig, minns det mest för det var där en svensk stack ihjäl en aussie för typ 10 år sedan efter något meningslöst bråk på nattkröken. Det minnesvärda i den historien var att svensken lyckades bli frisläppt, få passet åter, och dra till Sverige. Blev dock sedermera fälld för brottet i svensk rättegång har jag för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Heartbeat var till salu större delen av covidpaniken, och höll på att renoveras sist jag gick förbi,  måhända av någon som köpt den.

 

Aldrig ett favoritställe för mig, minns det mest för det var där en svensk stack ihjäl en aussie för typ 10 år sedan efter något meningslöst bråk på nattkröken. Det minnesvärda i den historien var att svensken lyckades bli frisläppt, få passet åter, och dra till Sverige. Blev dock sedermera fälld för brottet i svensk rättegång har jag för mig.

Det kände jag inte till om svensken, tackar för info.

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nerike:

Kommer ni ihåg Sabai land i Pattaya, som låg vid Soi 2, hela det kvarteret med öl barer är tyvärr rivit nu, men finns Sabai land kvar.
 

Öl skeppen vid soi 2 som dom har rivit, där har man bränt en och en annan krona, men hur kul hade man inte där

Har bott många gånger på Sabai Lodge på soi 2. Senaste gången var 2015 och då fanns det inte många barer kvar efter gatan ner mot stranden. Har dålig koll på hur det ser ut nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Per Kastrup ägaren till Copenhagen bar ,han flyttade senare till Pattaya där han öppnade en Copenhagen också

Per Kastrup Leif Morgensen.jpg

Copenhagen kan vara 1976

copenhagen bar.jpg

2523 borde vara 1980

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Har bott många gånger på Sabai Lodge på soi 2. Senaste gången var 2015 och då fanns det inte många barer kvar efter gatan ner mot stranden. Har dålig koll på hur det ser ut nu. 

Nu kom polletten ner, fan den låg lite längre ner på soi 2, och där kunde man hyra rum per timme som jag tyckte var konstigt *ler* finns den kvar, har nog inte vart på soi 2 dom senaste 15 åren.

 

Men min nästa resa kommer bli en kultur/historia bevarande resa, samt så kommer jag visa vilka stenbords barer som finns kvar som jag hittar, och nu gäller det inte BTT cheap Charlie ställen som finns lite överallt  

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
12 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Heartbeat var till salu större delen av covidpaniken, och höll på att renoveras sist jag gick förbi,  måhända av någon som köpt den.

 

Aldrig ett favoritställe för mig, minns det mest för det var där en svensk stack ihjäl en aussie för typ 10 år sedan efter något meningslöst bråk på nattkröken. Det minnesvärda i den historien var att svensken lyckades bli frisläppt, få passet åter, och dra till Sverige. Blev dock sedermera fälld för brottet i svensk rättegång har jag för mig.

Ja det var en Gotländsk sjöman som gjorde Pattaya en stor tjänst 

5 timmar sedan, skrev Nicholas:

2523 borde vara 1980

 

kanske tidigare än så

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
4 timmar sedan, skrev Nerike:

Nu kom polletten ner, fan den låg lite längre ner på soi 2, och där kunde man hyra rum per timme som jag tyckte var konstigt *ler* finns den kvar, har nog inte vart på soi 2 dom senaste 15 åren.

 

Men min nästa resa kommer bli en kultur/historia bevarande resa, samt så kommer jag visa vilka stenbords barer som finns kvar som jag hittar, och nu gäller det inte BTT cheap Charlie ställen som finns lite överallt  

Ja den pajasen har väl aldrig varit i Thailand överhuvudtaget

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Dödens håla som ägdes av Per Kastrup och drevs av Mamma Lucy

Där bodde bara sjöfolk

soi san suk (2).jpg

soi san suk.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Restaurangen på hörnet Soi Bukaow/Diana måste nog vara den mest deprimerade i Pattayas historia. Chang flaskorna stod i metervis på golvet och plockades aldrig bort redan vid tidig förmiddag.

 

Satt många svenskar/tyskar & engelsmän där från tidig morgon.

 

Klassiskt ställe!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Copenhagen låg på postsoien, det är rätt, nästan mitt emot posten.

Det blev inte så bra för Per Kastrup på slutet.

Hasse bor på vägen ut mot jomtien, man svänger ner till vänster nästan uppe

på krönet ab uppförsbacken då man kommer från Pattaya.

Pit stop, som låg utmed beach, strax nedanför där Mike shopping ligger nu, var

ett bra ställe.

Och Baby gogo 1, 2 och 3. På walking street fanns det förr bara två diskotek,

Fantasy och Sandbox, men det räckte med dom, det fanns inte så många turister

heller

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Och vi får inte glömma Thors bar på Soi Cowboy i BKK Red Diamond

Red Diamond bar Soi Cowboy [800x600].jpg

Red Diamond.jpg

På översta bilden alla tre bar ägare på samma bild och Svenne med kukens Fillipinska dam Roxanne på besök

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Ja den pajasen har väl aldrig varit i Thailand överhuvudtaget

Haha ligger nåt i det

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Nerike:

Den mytomspunna baren Mosquito Bar, den har jag tyvärr aldrig vart på då jag kom ner försent till Pattaya då den hade lagts ner precis innan jag kom ner, och jag som hade hört så mycket om den, tänk er min besvikelse när jag fick höra att den inte fanns längre.

 

Flaggan där har man vart och ätit/druckit ett antal gånger, men där kunde ägaren ha ett varierat humör men för det mesta var det bra där.

 

Maitans får vi inte glömma det var också ett vatten håll, med ett varierat humör.

 

Nid:s bar jag hur många gånger hade man inte kul där, och det var där nån/några MPR medlemmar brukade sätta upp 100 bathare på olika ställen som tjejerna klättrade efter och hade kul.

 

fyll gärna på med bilder om ni har samt nämn vilka baren ni tyckte om som inte finns mer typ Tahitian Queen även dom jag har nämnt.
Måste finnas mycket roligt att berätta ta Tahitian Queen som exempel den äldsta baren i Pattaya innan dom stängde tror dom hade öppet 40-45 år.

 

Jag kommer lägga upp bilder senare, på dom barer jag har kvar efter alla datorbyten, kommer även skriva mer skvaller men som sagt vart tvungen att börja tjatet vid stenbordet.

Jag har suttit många gånger och tjatat med Sten på flaggan när han levde men kan aldrig komma ihåg att han någonsin var på dåligt humör. Blandar du ihop honom med globetrotter gubben?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Mosqito bar BKK

mosq.jpg

Mina Foton 12136.jpg

mosqito bar (3).jpg

mosqito bar (2).jpg

mosqito.jpg

Det är så klassisk med bla. med kakel på väggarna, är väl en tidsfråga innan bar modet kommer tillbaka.
Kan vi dekorera våra hem efter mode och nu är 70-talet inne efter vintagestilen (40-60-talet), så borde bar modet också svänga.
Var mer värme i en sådan bar och inte så stelt som det är idag, jag bara älskar att sitta i sådana barer har hittat en överlevare på beach road Pattaya

Hoppas att den finns kvar nu efter Covid den fanns i alla fall 2019 

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Jag har suttit många gånger och tjatat med Sten på flaggan när han levde men kan aldrig komma ihåg att han någonsin var på dåligt humör. Blandar du ihop honom med globetrotter gubben?

Jo det stämmer nog, globetrotter låg vid Tops inne bland ölbarerna mellan beach road samt 2 road, för man fick fan inte säga nåt dumt om hans mat.
Flaggan brukade Nonki hänga och pratade med Sten, han dog och hans fru drivde väl stället ett tag efter hans död har jag för mig

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...