Jump to content

Välkommen och slå dig ner vid stenbordet

Mosquito Bar i BKK (var en sjömans bar)
myggbaren.jpg.1f6180d0df53c087159932df25be7868.jpg

 

Denna bar låg i i hamnen Klong Toey, men försvann under början av 70-talet då hade den funnits sedan 50-talet.

 

Men sen kommer min historia in om denna bar.
Enligt dom gamla rävarna som vet mycket mer än mig och är mycket roligt att lyssna på, fast man får nog sålla lite.
Så var det en svensk sjöman som ville bo och leva i Thailand under sin dagar han var ledig från sjön, då han kände till 
Mosquito Bar i BKK och den hade lagts ner, så öppna han Mosquito Bar i Pattaya kommer inte ihåg när dom sa när han öppna den.
Men jag vet att den försvann i början av 2000-talet eller slutet av 1990- talet, jag fick en Mosquito Bar tröja det var en typ svensk fotbollströja gul med blå text.
Där det stod Mosquito Bar upptill på baksidan samt Pattaya nertill på baksidan med ett nummer i mellan tror det var nummer 10.

 

Jag har tyvärr aldrig vart själv på den baren då den hade precis lagt ner när jag kom första gången till Thailand, men namnet har levt kvar i mina minnen och när jag öppna baren i Korat tänkte jag döpa den till det, men ändra mig då Korat inte har nåt med havet att göra.
 

Och nu undra jag om den gamla thairäven (Scandinaviancorner) kommer ihåg baren, den är mycket mytomspunnen för oss som kom ner till Pattaya försent, samt om mannen har några bilder


3 trådar i detta forum

  1. Stenbordet

    • 1 svar
    • 668 visningar
    • 202 svar
    • 15,6k visningar
  2. Flyg eller havet

    • 22 svar
    • 1,6k visningar
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...