Jump to content
IGNORERAD

Kända barer som har försvunnit, samt lite skvaller om dom


Nerike

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Och vi får inte glömma Thors bar på Soi Cowboy i BKK Red Diamond

Red Diamond.jpg

En klassiker till men detta kort måsta vara taget för länge sedan, dom har inget stenbord utanför så det måste var innan dom började gjuta dom borden.
För när dom kom så hade i stort sett alla barer sådana, dels pga. så tål dom alla väder samt så är dom inte så lätta att ta med sig

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 202
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    93

  • Nerike

    42

  • Risifrutti

    7

  • apknug

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 minuter sedan, skrev Nerike:

Jo det stämmer nog, globetrotter låg vid Tops inne bland ölbarerna mellan beach road samt 2 road, för man fick fan inte säga nåt dumt om hans mat.
Flaggan brukade Nonki hänga och pratade med Sten, han dog och hans fru drivde väl stället ett tag efter hans död har jag för mig

Deng hette hon väl har jag för mig. Hon påstod sig ha blivit avlurad stället efter Stens död. Tyvärr har hon ringt mig ett antal gånger och försökt tigga pengar. Jag förmodar att hon egentligen har sålt stället och blåst pengarna. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Deng hette hon väl har jag för mig. Hon påstod sig ha blivit avlurad stället efter Stens död. Tyvärr har hon ringt mig ett antal gånger och försökt tigga pengar. Jag förmodar att hon egentligen har sålt stället och blåst pengarna. 

Det är tragisk, hade hon skött baren och inte bränt pengar så skulle hon ha kunnat haft baren kvar och levt ett bra liv.
Men som tyvärr är vanligt, gäller inte bar thai utan människor i allmänhet att när dom får lite mer pengar, tror dom att dom är kungar och börjar leva som miljonärer och inte tänker framåt utan bara lev för dagen typ.
Nu gäller det inte alla men till 90 % av folk som inte har haft det så bra, och dom får nåt gratis så tänker dom, inte utan lev för dagen

 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mankan:

Deng hette hon väl har jag för mig. Hon påstod sig ha blivit avlurad stället efter Stens död. Tyvärr har hon ringt mig ett antal gånger och försökt tigga pengar. Jag förmodar att hon egentligen har sålt stället och blåst pengarna. 

Ställen som hyrs är ofta inte värda en spänn. 

 

Det är en vanlig missuppfattning att det finns nåt magiskt värde i en hyreslokal bara för att man har supit i den. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ställen som hyrs är ofta inte värda en spänn. 

 

Det är en vanlig missuppfattning att det finns nåt magiskt värde i en hyreslokal bara för att man har supit i den. 

 

Kan nog inte hålla med dig om det, finns alltid ett värde den utgår efter omsättning, läge, hyra.
Har jobbat som företagsmäklare (auktoriserad) i 25 år, och har sålt hur många pubar, barer, restauranger, hotell mm. som helst
Och dom flesta är inte ägare av lokalen, men äger inkråmet.


Även om jag inte äger nåt utan bara hyr ett nyckelfärdig rörelse, så finns det ett värde om den går med plus
Men skulle den gå minus då finns inget värde, varken om du äger lokalen, inventarierna mm. eller inte,  äger du ja blir värdet lokalvärdet samt viss värde på i inventarierna, äger du inte då ska man bara bli glad att nån tar över hyreskontraktet och kanske liten slant för inventarierna (om du äger inventarierna)

 

Finns inga dåliga ställen, utan bara dåliga krögare

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
24 minuter sedan, skrev Nerike:

En klassiker till men detta kort måsta vara taget för länge sedan, dom har inget stenbord utanför så det måste var innan dom började gjuta dom borden.
För när dom kom så hade i stort sett alla barer sådana, dels pga. så tål dom alla väder samt så är dom inte så lätta att ta med sig

Det fanns ingen plats till ett stenbord utanför

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det fanns ingen plats till ett stenbord utanför

Aha vad synd, verkade ligga mot en gata och då är det alltid kul att sitta och kolla på folk, samt ta nån eller några drycker.

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det fanns ingen plats till ett stenbord utanför

 

4 minuter sedan, skrev Nerike:

Aha

Tor drog till Bangkok runt 1975 och blev kvar i 8 år enligt honom själv.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

 

Tor drog till Bangkok runt 1975 och blev kvar i 8 år enligt honom själv.

Redan 1975, måste vara en av dom första (svenskar) som öppna en bar i LOS, 1975 så var Pattaya i startgroparna mot vad det är idag

 

Har/hade en kompis som började åka till LOS omkring 1979-1980, han började bygga sitt hus tidigt 80-tal i Pattaya men han är tyvärr död nu.
Han har berättat många historier om LOS samt om Pattaya, när jag skulle åka första gången så sa alla thaiexperter vad man kan göra och inte göra hur man ska skulle uppföra sig mm.
Man inte han, han sa bara åk ner du och var bara glad så löser sig det mesta.
Och det tog jag till mig och det rådet ger jag till alla som fråga mig inför deras första resa, men jag varnar dom också, att dom kommer få gula febern

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Nerike:

Det är tragisk, hade hon skött baren och inte bränt pengar så skulle hon ha kunnat haft baren kvar och levt ett bra liv.
Men som tyvärr är vanligt, gäller inte bar thai utan människor i allmänhet att när dom får lite mer pengar, tror dom att dom är kungar och börjar leva som miljonärer och inte tänker framåt utan bara lev för dagen typ.
Nu gäller det inte alla men till 90 % av folk som inte har haft det så bra, och dom får nåt gratis så tänker dom, inte utan lev för dagen

 

Flaggan förlorade många stammisar i samband med kraschen i världsekonomin runt 2008-2009, alltså flera år innan Sten dog. Efter det var det bara några enstaka kunder varje dag.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med JP Bar på WS?

 

En klassiker när man vägrade gå hem förräns solen hade stigit upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nerike:

Redan 1975, måste vara en av dom första (svenskar) som öppna en bar i LOS, 1975 så var Pattaya i startgroparna mot vad det är idag

 

Har/hade en kompis som började åka till LOS omkring 1979-1980, han började bygga sitt hus tidigt 80-tal i Pattaya men han är tyvärr död nu.
Han har berättat många historier om LOS samt om Pattaya, när jag skulle åka första gången så sa alla thaiexperter vad man kan göra och inte göra hur man ska skulle uppföra sig mm.
Man inte han, han sa bara åk ner du och var bara glad så löser sig det mesta.
Och det tog jag till mig och det rådet ger jag till alla som fråga mig inför deras första resa, men jag varnar dom också, att dom kommer få gula febern

När öppnade Hasse sitt soft rock då? 

 

Jag har "hört" nåt om mitten av 70 talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev apknug:

När öppnade Hasse sitt soft rock då? 

 

Jag har "hört" nåt om mitten av 70 talet.

Det vet inte jag men har sett kort från 1978-1979 det var en MPR medlen här som la upp för ett antal års sedan tror han hette nåt med Hakanxn?
Förlåt det var kort på Copenhagen eller Nyhavn kom jag ihåg nu, inte Hasse 

Men Scandinaviancorner borde nog veta det, då den gamla thairäven var med på den tiden, och är inte alls avund eller bitter för det hmm man skulle vart med på den tiden

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev apknug:

När öppnade Hasse sitt soft rock då? 

 

Jag har "hört" nåt om mitten av 70 talet.

Inte säker på årtal men ca mitten 80-talet hette stället Pakawedee Guesthouse,  han hyrde då av ägarinnan som ägde Diana Group.

Tror han senare friköpte stället ?....

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Naam jai:

Inte säker på årtal men ca mitten 80-talet hette stället Pakawedee Guesthouse,  han hyrde då av ägarinnan som ägde Diana Group.

Tror han senare friköpte stället ?....

Om jag inte tar fel, så öppnade Hasse stället 1984. Och ja, han friköpte stället ett tag senare

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev Fritz:

 

Tor drog till Bangkok runt 1975 och blev kvar i 8 år enligt honom själv.

Ja det kan nog stämma jag var där 1976 och sedan var det två andra ägare efter honom den sista var Arvid 

Jag träffade Thor när jag var uppe i Jokkmak en sväng då var han där på Jokkmoks marknad, han bodde annars i Linköping där han hade någon business med grävmaskiner

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
42 minuter sedan, skrev möljis:

Om jag inte tar fel, så öppnade Hasse stället 1984. Och ja, han friköpte stället ett tag senare

Ja stämmer nog bra det

Några bilder och den sista på Hasse idag 

 

Hasse pattaya roffe  per kastrup.jpg

hasse_1982 (2).jpg

Hasse_1982.jpg

Hasses soft rock cafe.JPG

Hasse.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pust:

Sten hörde jag aldrig prata illa om folk, han var bra, lite törstig 🍺👌

Ja jag vet, jag blanda ihop han med globetrotter ägaren, men fel kan alla göra bara man försöker rätta till dom så blir det bra 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nerike:

Jo det stämmer nog, globetrotter låg vid Tops inne bland ölbarerna mellan beach road samt 2 road, för man fick fan inte säga nåt dumt om hans mat.
Flaggan brukade Nonki hänga och pratade med Sten, han dog och hans fru drivde väl stället ett tag efter hans död har jag för mig

Globetrotter låg väl på soi 8 mvh bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt ibland ramlar på underbara guldkorn, där tiden har stått stil.
Min nästa resa blir det en eller två nätter på detta hotell som jag har får tips om, har inte bott där eller vart där än.
Men som sagt det blir ett måste på min lista nästa resa ner, tycker inte om att planera resan men jag har min lista
för första gången och det kommer gå i restaurang/bar/hotell historia, samt försöka träffa många thairävar för att höra deras historia.


Det har sett ut så sedan dom öppnande 1952, poolen kom till 1954 och sägs vara BKK första hotell med pool.
Hotellet heter The Atlanta Hotel, rumspriserna börjar vid 1000 Bath och obs. det har vart stängt under Covid men öppnar igen 1 okt. 2022.

Deras hemsida
https://www.theatlantahotelbangkok.com/
Här kommer bilder från hotellet (lånande från mister Google), visst är det ett häftigt hotell

20161223-205252-largejpg.jpg.b269db5252702219bfa45b54d60ae6c5.jpg

http___cdn_cnn.com_cnnnext_dam_assets_151202142320-bangkok-atlanta-hotel3.jpg.06860695931a292085c3e5047023089a.jpg

http___cdn_cnn.com_cnnnext_dam_assets_151202141821-bangkok-atlanta-hotel111.jpg.56af04535e930005ed21a562da247699.jpg

http___cdn_cnn.com_cnnnext_dam_assets_151202141741-bangkok-atlanta-hotel1.jpg.70bf454fb6745189a35e434fc97e74d3.jpg

http___cdn_cnn.com_cnnnext_dam_assets_151202142448-bangkok-atlanta-hotel4.jpg.04b224048ea642febb8573d322a33922.jpg

sitting-area.jpg.cb25783174c0f0d27bd7867aba362d6f.jpg

the-historic-atlanta.jpg.eb97d9c3d26566b678a40206e395eb3a.jpg

http___cdn_cnn.com_cnnnext_dam_assets_151202141821-bangkok-atlanta-hotel11.jpg.cc0837aaacfed2289120c767eb67ebf5.jpg

http___cdn_cnn.com_cnnnext_dam_assets_151202142129-bangkok-atlanta-hotel2.jpg.0435d6c07a4b33fbc3bb2252f641f1fd.jpg

pool.jpg.90f215769a3bbe0651f59aa8fbbfc32a.jpg

20170820-134953-largejpg.jpg.d0506509b94d0fca3c769873919d5b86.jpg

atlanta-hotel.jpg.0cae91ace3567253565a7a61ee1bb68c.jpg

dsc00166-largejpg.jpg.58abb7ca33fec815d4d8ace7a6be1555.jpg

 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Atlanta är stängt just nu. Som en parentes kan även nämnas att de inte gillar och därmed ej heller välkomnar de som önskar bekanta sig med traktens damer. De får söka sig annat boende.

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev bajen:

Globetrotter låg väl på soi 8 mvh bajen

Gör mig osäker vad hette svenskstället som låg på Central Road mellan Beach road och 2 road, det låg i närheten av Tops (finns dom kvar har för mig dom har bytt namn) han servera köttbullar men stora som pannbiffar jag påpeka det en gång till ägare som även var kock?, det skulle jag inte ha gjort sådan utskällning fast med låg röst har jag aldrig fått förut eller i nutid, han sa nåt om bla. stå och rulla köttbullar du hela dagarna på detta vis sparar jag tid mm.

 

Blev inte så många gånger där, men han hade jävligt god mat

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Lucky:

Atlanta är stängt just nu. Som en parentes kan även nämnas att de inte gillar och därmed ej heller välkomnar de som önskar bekanta sig med traktens damer. De får söka sig annat boende.

Som det står på första bilden, samt på deras hemsida, som jag skrev så öppnar dom igen 1 okt. 2022 står också på deras hemsida som jag har länkat

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nerike:

Gör mig osäker vad hette svenskstället som låg på Central Road mellan Beach road och 2 road, det låg i närheten av Tops (finns dom kvar har för mig dom har bytt namn) han servera köttbullar men stora som pannbiffar jag påpeka det en gång till ägare som även var kock?, det skulle jag inte ha gjort sådan utskällning fast med låg röst har jag aldrig fått förut eller i nutid, han sa nåt om bla. stå och rulla köttbullar du hela dagarna på detta vis sparar jag tid mm.

 

Blev inte så många gånger där, men han hade jävligt god mat

Tror du tänker på Lasse som ägde Globetrotter...han flyttade visst till Koh Samet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...