Jump to content
IGNORERAD

Sjuk i Thailand


soi covboy

Recommended Posts

Senaste gången jag var i Thailand så fick jag problem med ryggen och jag ringde jobbet och sjukskrev mig. Efter nån vecka var jag tvungen att åka till buriram sjukhus och kolla på ryggen blev röntgat plus lite piller fick jag. Och ett giltigt läkarintyg för 3 veckor fick jag jag. Men den här gången godkände inte sjuk kassan intyget pga det inte var i EU. Förra gången för 4-5 år sedan så var det inga problem undrar om SJ-kassan har rätt???? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukkassans utredare är allenarådande, m.a.o. om din sjukskrivning gäller eller inte avgörs av just personligt tyckande och tänkande.

Skylla på att läkaren ej är i EU är just en personlig åsikt.

Å andra sidan behöver SJ ej utbetala någon ersättning om det finns något arbete som du kan utföra trots att din rygg är dålig.

Spelar ingen roll vad för arbete eller var det finns i Sverige - MEN skulle du/någon kunna utföra sysslan trots dålig rygg utbetalas EJ någon sjukpenning.

Spelar EJ heller någon roll om det finns något arbete ledigt.

Du får i stället luta dig emot din privata reseförsäkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev evert 1:

Sjukkassans utredare är allenarådande, m.a.o. om din sjukskrivning gäller eller inte avgörs av just personligt tyckande och tänkande.

Skylla på att läkaren ej är i EU är just en personlig åsikt.

Å andra sidan behöver SJ ej utbetala någon ersättning om det finns något arbete som du kan utföra trots att din rygg är dålig.

Spelar ingen roll vad för arbete eller var det finns i Sverige - MEN skulle du/någon kunna utföra sysslan trots dålig rygg utbetalas EJ någon sjukpenning.

Spelar EJ heller någon roll om det finns något arbete ledigt.

Du får i stället luta dig emot din privata reseförsäkring.

Sverige i ett nötskal, ren å skär rasism

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...