Jump to content
IGNORERAD

Kin kao? -har du ätit? - Swedengate


spooncreek

Recommended Posts

Kenneth4618
5 timmar sedan, skrev Surin P3:

Kan inte påminna mig om en enda gång då jag åt hos någon kompis.
Inte heller att någon kompis åt hos oss.
 

Men alla åt förmodligen varje dag.

 

Jag tror helt enkelt vi alltid var ute och lekte och när man var hungrig, gick man hem och åt. Hem till sig själv alltså.

 

Och nu när jag skrivit det där, så är det möjligt att detta möjliga fenomen det skrivs om, måste vara mer om en lite senare generation som haft mindre uteaktiviteter och mer inomhusaktiviteter, som TV/data-spelande, kanske.

Ja morsan fick oftast stå och gapa sig hes när det var dags för käk

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    6

  • Atom

    6

  • gorjos

    3

  • spooncreek

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 timmar sedan, skrev Surin P3:

Kan inte påminna mig om en enda gång då jag åt hos någon kompis.
Inte heller att någon kompis åt hos oss.
 

Men alla åt förmodligen varje dag.

 

Jag tror helt enkelt vi alltid var ute och lekte och när man var hungrig, gick man hem och åt. Hem till sig själv alltså.

 

Och nu när jag skrivit det där, så är det möjligt att detta möjliga fenomen det skrivs om, måste vara mer om en lite senare generation som haft mindre uteaktiviteter och mer inomhusaktiviteter, som TV/data-spelande, kanske.

Var bara en av alla mina kompisar och de övriga ungarna i kvarteren som hade ett TV-spel

 

Philips Videopac G7000

 

image.png.7ad34eb7e1d37f496009af65c9bfa25d.png

 

 

Så det var mycket uteaktiviteter

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ja morsan fick oftast stå och gapa sig hes när det var dags för käk

Jodå, min stod och skrek, Kenneth, kom in åå eet!

 

På min lillbrosa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg att jag behövt sitta på rummet medan kompisen ätit, däremot hade jag ett par tvillingar till kompis och deras mamma lagade stadsdelens bästa bruna bönor med fläsk och det missade man aldrig. Kommer däremot ihåg att vardagsrummen var förbjudet område hos vissa. Kan väl bli ett livingroomgate.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gorjos:

Kommer inte ihåg att jag behövt sitta på rummet medan kompisen ätit, däremot hade jag ett par tvillingar till kompis och deras mamma lagade stadsdelens bästa bruna bönor med fläsk och det missade man aldrig. Kommer däremot ihåg att vardagsrummen var förbjudet område hos vissa. Kan väl bli ett livingroomgate.

Ja hua Vardagsrummet det var nogo det.... möjligtvis fick man på nåder passera ut på altanen....

 

Men det gick ingen nöd på oss ungdomar för vi hade en hel källare... som kändes som våning inte sunkig källare. Elementhus, källaren kom i fyra block när den byggdes

 

Där hade vi bla TV-rum, spel rum samt ett rum för Pingis och innebandy.... och där bland rummen monterade vi upp vår ca 30 meter Scalectrix-bilbana när vi ville rejsa.

 

Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Enis:

Ja hua Vardagsrummet det var nogo det.... möjligtvis fick man på nåder passera ut på altanen....

 

Men det gick ingen nöd på oss ungdomar för vi hade en hel källare... som kändes som våning inte sunkig källare. Elementhus, källaren kom i fyra block när den byggdes

 

Där hade vi bla TV-rum, spel rum samt ett rum för Pingis och innebandy.... och där bland rummen monterade vi upp vår ca 30 meter Scalectrix-bilbana när vi ville rejsa.

 

Enis 

Bodde i lägenhet då och det enda som fanns i källaren var förråd, tvättstuga torkrum och mangelrum med en stenmangel.

Stenmangel - YouTube

Får se om länken funkar, annars får ni söka själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gorjos:

Bodde i lägenhet då och det enda som fanns i källaren var förråd, tvättstuga torkrum och mangelrum med en stenmangel.

Stenmangel - YouTube

Får se om länken funkar, annars får ni söka själv.

En bra shortstory av Stephen King

 

filmen nja

 

 

 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Enis:

En bra shortstory av Stephen King

 

filmen nja

 

 

 

 

Enis

Var lite så man kände när man var tvungen att hjälpa till med tvätten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 2022-06-11 at 15:59, skrev Atom:

Fast har du sagt att det också var så hemma hos dig?

 

Jag känner inte igen diskussionen alls. Visst; jag fick aldrig mat hemma hos någon kompis, vilket kan tyckas skumt, förutom när det var planerat veckor i förväg pga en övernattning eller liknande. Jag blev dock heller aldrig lämnad på något pojkrum av den enkla anledningen att äta hos kompisar inte var en del av vår ”lokala kultur”; vi gick helt sonika hem och åt då ingen bodde mer än en 5 minuters cykelväg bort.

Var så hemma hos oss, i rättvisans namn så fick inte jag någon mat heller.

Fick ett renskrapat kotlettben ibland, annars fick man gnaga på dörrkarmarna o suga på tummen.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
7 minuter sedan, skrev hamnoi:

Var så hemma hos oss, i rättvisans namn så fick inte jag någon mat heller.

Fick ett renskrapat kotlettben ibland, annars fick man gnaga på dörrkarmarna o suga på tummen.

Nu kommer jag ihåg dig, det var väl du som bodde i en skokartong på R40 mellan Borås och Göteborg?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Nu kommer jag ihåg dig, det var väl du som bodde i en skokartong på R40 mellan Borås och Göteborg?

Nja familjen, delade utrymme med en sork i diket bredvid.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hamnoi:

Nja familjen, delade utrymme med en sork i diket bredvid.

Delat med en sork?Du är bortskämd du,själv var jag och mina bröder tvungna att sova under ett lönnblad och hade vi tur så regnade det inte.Storebrorsan snodde bark hos skogsägaren bredvid så vi fick något i kistan men oftast blev det lervatten med kottar.Idag äter mina barn var tredje dag(barnåren formar en)och sover gott under en presenning.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev måne:

Delat med en sork?Du är bortskämd du,själv var jag och mina bröder tvungna att sova under ett lönnblad och hade vi tur så regnade det inte.Storebrorsan snodde bark hos skogsägaren bredvid så vi fick något i kistan men oftast blev det lervatten med kottar.Idag äter mina barn var tredje dag(barnåren formar en)och sover gott under en presenning.

Äter??? Önskar också ett liv i lyx😞

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...