Jump to content
IGNORERAD

Moto gp buriram.


kungchristian

Recommended Posts

kungchristian

Är det

nån som har tänkt åka på moto gp i buriram? 

30 /9-2/10 Vi är några stycken som ska dit ..är det nån som har varit där innan,

Hur är det med biljettköp på plats? Skapligt boende i närheten..

Tips tack....

Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

Käre KK,
Vi (Guran och jag) har varit där både 2018 och 2019. Vi hade bokat 2020 men det sket ju sig av kända anledningar.

Vi har kört bil tidigare år. 2018 körde jag men 2019 hade vi en fyllechaffis.

I år siktar vi på att hoja upp och ta några rejäla bordellstopp på vägen. Förmodligen skiter väl det sig och vi får ta en bolt-taxi upp.

2018 bodde vi i Surin men det sög fett att köra dyngrak tillbaka till hotellet på kvällen så rekas inte. Var grymt bakis på söndag morgon och rejsade mot en civic-turbo in och det var sååå nära att det small så gör inte som jag gjorde!

2019 åkte vi upp helt "obokat" och hamnade till slut i tältbyn och det var det bästa som kunde hända!

Det blev grymt party båda kvällarna med likasinnade stollar. Inget som man får uppleva om man bor på hotell.
Vi har än idag kontakt med flera av dem som vi träffade där då (Australien, Belgien, Tyskland) och kommer tälta i år igen. Sjukt kul!

Biljetter kan du köpa online när de väl släpps men visst finns det att köpa på plats på "svarta börsen" också. Priset är same, same.

 

Några andra här på forumet som uttryckt intresse av att hänga på men när det väl närmar sig så kommer nog ursäkterna.

Ska se om jag orkar plocka fram lite bilder.
Under tiden en gammal film:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev kungchristian:

Är det

nån som har tänkt åka på moto gp i buriram? 

30 /9-2/10 Vi är några stycken som ska dit ..är det nån som har varit där innan,

Hur är det med biljettköp på plats? Skapligt boende i närheten..

Tips tack....

Christian 

Jag hade biljetter 2020 då det ställdes in. Och fick tillslut tillbaka pengar på dessa.

Det är svårt med biljetter på plats om det ens finns. Utan vad jag vet. Måste biljetter köpas i förväg på nätet. På motogp,s webbplats. Du bör även vara i god tid vad gäller bokning av hotell. Då i princip varenda hotell i buriram är normalt fullbokat den helgen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fantomen:

Käre KK,
Vi (Guran och jag) har varit där både 2018 och 2019. Vi hade bokat 2020 men det sket ju sig av kända anledningar.

Vi har kört bil tidigare år. 2018 körde jag men 2019 hade vi en fyllechaffis.

I år siktar vi på att hoja upp och ta några rejäla bordellstopp på vägen. Förmodligen skiter väl det sig och vi får ta en bolt-taxi upp.

2018 bodde vi i Surin men det sög fett att köra dyngrak tillbaka till hotellet på kvällen så rekas inte. Var grymt bakis på söndag morgon och rejsade mot en civic-turbo in och det var sååå nära att det small så gör inte som jag gjorde!

2019 åkte vi upp helt "obokat" och hamnade till slut i tältbyn och det var det bästa som kunde hända!

Det blev grymt party båda kvällarna med likasinnade stollar. Inget som man får uppleva om man bor på hotell.
Vi har än idag kontakt med flera av dem som vi träffade där då (Australien, Belgien, Tyskland) och kommer tälta i år igen. Sjukt kul!

Biljetter kan du köpa online när de väl släpps men visst finns det att köpa på plats på "svarta börsen" också. Priset är same, same.

 

Några andra här på forumet som uttryckt intresse av att hänga på men när det väl närmar sig så kommer nog ursäkterna.

Ska se om jag orkar plocka fram lite bilder.
Under tiden en gammal film:

 

 

Skulle vara intressant med några bilder från bordellstoppen.

Fast det brukar ju kunna bli problem med batterierna vid sådana tillfällen. 

Det har jag hört av en kompis. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-30 at 00:16, skrev janne_h:

Det är svårt med biljetter på plats om det ens finns.

Intressant! Vilket år var du där?

 

Min åsikt är iaf att det fanns gott om biljetter att få tag på utanför banan.
Kanske var det annorlunda 2020? ;)

 

(Jag sålde faktiskt en själv till en svartmånglare 2018 som hade fickorna fulla av biljetter och 2019 köpte polaren en biljett på plats till sin mia noi.)

Givetvis är det lugnare för själen att köpa biljetter innan.

 

On 2022-05-30 at 00:16, skrev janne_h:

Måste biljetter köpas i förväg på nätet. På motogp,s webbplats.

FYI: Det behöver faktiskt inte vara på MotoGPs sida ;)

 

 

Du är delvis rätt ute om boendet dock. Det gäller att vara ute i god tid om man vill ha ett rum! Fyllechaffisen som var med oss 2019 ville inte tälta då han ju hade sin mia noi med sig så han tog bilen och åkte runt lite.
Han hittade ett rum efter 10 minuter. Säkerligen hade han en stor gnutta tur så har man inte sin pudel eller kärring med sig så rekar jag följande:
TÄLTA FFS!

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian

Finns det tält där, eller måste man ha med eget?

Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns.

Tjejen som drev den tältbyn vi bodde i ska inte köra det i år igen. (Den låg på en fotbollsplan strax utanför banområdet.)
Förhoppningsvis är det någon annan som kör det i år.
Tältbyarna inne på banområdet är till för Honda- och Yamahaåkare om jag minns rätt och var fullbokade när vi kom dit.
Vi ska försöka boka in oss där i år.

Vi får se när det börjar närma sig men blir man bara tillräckligt full brukar det mesta ordna sig. ;)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Jag fick precis mail om att Vip-biljetterna släppts.

Då släpps förhoppningsvis de lite billigare biljetterna för oss samhallspensionärer också snart.

 

Screenshot_2022-06-30-21-33-00-90_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.c207e81f6b8747824d59f68fa57d21af.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej :)

 

Jag kommer att vara där, men har inte någon större lust att sova i bilen. Biljetterna på GS tog slut på 8 minuter, men har via Yamaha redan biljetterna. 

 

Dock är boendet det stora problemet, till och med i Surin är det fullt på många ställen.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy
52 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

Jag kommer att vara där, men har inte någon större lust att sova i bilen. Biljetterna på GS tog slut på 8 minuter, men har via Yamaha redan biljetterna. 

 

Dock är boendet det stora problemet, till och med i Surin är det fullt på många ställen.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Finns ett nybyggd hotell i satuk cirka 2 km från buriram flygplats. Bakom tesco lotus där kanske finns rum 

Link to comment
Dela på andra sajter

Main Grand Stand är slut på https://www.allticket.com/event/ORTHAILAND2022 men det finns fortfarande på alla andra läktare.

Har man PTT Blue Card så får man även detta år 25% rabatt vilket ju är en bra deal - 1500 baht på Side Stand A är riktigt bra!

 

Jag köpte precis två biljetter till MGS på https://www.gootickets.com/en/10-motogp/20741-Thailand/

De verkar legit så får hoppas att biljetterna är det också sen ;)

 

image.thumb.png.0986c754d5e9f21ed9cfb7dbed9b8f98.png

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
kungchristian

Bokat o betalt resa o moto GP...nu är det bara boendet.

Fest är ju aldrig fel så tält kanske går, går det boka tält eller är det först till kvarn på plats  Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Screenshot_20220928-070110.jpg.5c2c8ece333aa7e5873726fd6f37493d.jpgHelvete vad det regnar här o har gjort i flera dar.. Nu ska Noru komma i morrn så det lär bli riktigt pisseväder i helgen..

Tur man inte bor i tält....😓 Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Hur ser det ut med 2023.

Jag siktar på 27-29 Oct då iaf…..någon mer?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Hur ser det ut med 2023.

Jag siktar på 27-29 Oct då iaf…..någon mer?

Jag var på väg 2020 men så kom det  nån snuva emellan 

Finns inte tid i år. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...