Jump to content
IGNORERAD

Tips på skräddare i Pattaya


Abercrombie

Recommended Posts

Abercrombie

Jag bär aldrig kostym men nu till sensommaren händer det! Jag äger således ingen kostym heller och måste införskaffa en då jag ska på bröllop. Någon som är mycket viktig för mig ska gifta sig, så jag vill för en gångs skull se lite proper ut.

Då jag ska till Pattaya i sommar undrar jag om det är en bra idé att köpa en där hos någon skräddare? Eller är det bättre att köpa en billig här hemma på tex Dressmann?

Jag har ju lite märkliga mått såtillvida att jag ser ut ungefär som en kubikmeter. Lika bred åt alla håll (läs: kort och tjock).

 

Har köpt skjortor hos en skräddare på Soi 13/? efter tips här i forumet från trubaduren Patrick, och det var ok. Så jag kan tänka mig att kolla om det stället finns kvar. Men det var för sju år sedan.

Tips och råd mottages tacksamt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Har undvikit dom de senaste 20 åren, men beställer du och inte är nöjd vid provtagning så gör dom om måtten tills du är nöjd.

 

Du behöver således bara bevaka kvalitet och materialet. Passformen sköter dom, det är i alla fall min lilla erfarenhet efter att ha beställt 100% bomulls Pike/tröjor med gott resultat.

 

Beställde även ett par Boss jeans kopior som jag faktisk använder en idag, även om sparsamt..

Link to comment
Dela på andra sajter

En rolig historia som hände för några år sedan var när jag tog med en polare till Bkk för första gången. Han gick bananas hos en skrädde på Soi 4 och köpte typ 3-4 kavajer med byxor, slipsar och västar i olika färger😀

 

När vi återkom 4 månader senare hade han tappat i vikt pga medicinering och det tog ungefär 10 min från vi lämnade  hotellet tills skräddaren sniffade upp oss igen.

 

Skräddaren frågade artigt varför han blivit så tunn sedan senast, och min kompis svarade som det var att han gick på ny medicin som tog bort aptiten.

 

Blixtsnabbt så svarade skräddaren - kom in med dina kostymer så syr vi om dom gratis. Dom är klara i morgon om du vill åka vidare.

 

Visst, många är ormkokare, men många av dom har fortfarande lite stolthet kvar,  och det var kul att se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Lustigt att ingen svarat i tråden sedan den startades för drygt 2 månader sedan, för igår var jag och provade ut hos Paul the Designer på Soi 13/4. 

Hans kommentar när han tog mina mått var: - OH, that's a big butt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Lustigt att ingen svarat i tråden sedan den startades för drygt 2 månader sedan, för igår var jag och provade ut hos Paul the Designer på Soi 13/4. 

Hans kommentar när han tog mina mått var: - OH, that's a big butt!

Hur är kvalitén? Och ungefärliga priser (byxor, skjorta, kavaj)? Vet att det skiljer på mtrl, men vore intressant med aktuella prisexempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Kvaliteten, där kan jag bara lita på skräddaren, jag kan för lite. Jag valde denna skräddare då min kompis var väldigt nöjd med de kostymer och den rock han köpte där för några år sedan. Skjortorna var han inte lika imponerad av. 

 

Beställde 1 kostym, 2 skjortor och 1 slips för 7500 baht. Svårt för mig att hitta kläder i Sverige då jag har i princip samma mått åt alla håll....

20220713_120818.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var synd att jag såg denna fråga lite försent, jag brukar använda en skräddare på Soi 5 i Jomtien samma gata som Immigration ligger på.
Den ligger jämte Sallys ungefär när som mitten av gatan, har alltid vart nöjd samt många polare som också har köpt där och han är billig
Han hugger först men efter lite tjat så blir bra pris, samma visa varje gång verkar som att han älskar tjatet om priset. 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Nerike:

Det var synd att jag såg denna fråga lite försent, jag brukar använda en skräddare på Soi 5 i Jomtien samma gata som Immigration ligger på.
Den ligger jämte Sallys ungefär när som mitten av gatan, har alltid vart nöjd samt många polare som också har köpt där och han är billig
Han hugger först men efter lite tjat så blir bra pris, samma visa varje gång verkar som att han älskar tjatet om priset. 

Är det denna? Ligger mitt emellan Rose café och Roadhouse 1189079047_Screenshot_2022-07-14-10-48-48-9052.thumb.jpeg.333bd736ffb539a88c216f407ba87893.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Är det denna? Ligger mitt emellan Rose café och Roadhouse 1189079047_Screenshot_2022-07-14-10-48-48-9052.thumb.jpeg.333bd736ffb539a88c216f407ba87893.jpeg

Ja det är den, till höger om butiken kan man gena till dom andra soierna

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

Min skräddare i Pattis 1979

 

Skräddaren.jpg

Var låg den? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ellim63:

Var låg den? 

Fanns inte många gator i byn på den tiden. har för mig det var ner mot stranden

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Tallviking:

Fanns inte många gator i byn på den tiden. har för mig det var ner mot stranden

Jag funderade på om det var nästan mitt i mot Nang nual på nuvarande Walking Street.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev ellim63:

Jag funderade på om det var nästan mitt i mot Nang nual på nuvarande Walking Street.. 

Mycket möjligt. Var ju rätt många år sedan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Uppdatering: Rekommenderas ej. För ev. detaljer hänvisas till pm. /fd Abercrombie 

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...