Jump to content
IGNORERAD

Bra semesterorter när Bangkok


sepesko

Recommended Posts

Någon som har bra tips på trevliga semesterorter på bilavstånd från Bangkok?  Tänker max 5 timmar bort helst utefter västra kuststräckan.

Är inte ute efter massa hålligång men heller inte helt dött.  Fina stränder får det gärna vara och hotell nära stranden. Finns det sedan lite bra/intressanta utflyksmål man kan nå med bil på nån timme är det inte helt fel

Det är jag och min sambo , samt hennes thailändska son med flickvän ( båda knappt 30 år ) som ska iväg en knapp vecka typ

Vi ska åka i slutet av Juni 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    6

  • Batting

    4

  • Surin P3

    2

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Buk Tian, Cha Am , Hua hin, sen finns de förstås fler platser längre söderut.

 

På 5timmar hinner ni rätt långt, längre söderut än vad jag har kört, hittills.

 

På 5 timmar hinner vi köra från Bangkok till färjan till Koh Chang, OCH ta färjan.

Jag gillar Koh Chang.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev sepesko:

Någon som har bra tips på trevliga semesterorter på bilavstånd från Bangkok?  Tänker max 5 timmar bort helst utefter västra kuststräckan.

Är inte ute efter massa hålligång men heller inte helt dött.  Fina stränder får det gärna vara och hotell nära stranden. Finns det sedan lite bra/intressanta utflyksmål man kan nå med bil på nån timme är det inte helt fel

Det är jag och min sambo , samt hennes thailändska son med flickvän ( båda knappt 30 år ) som ska iväg en knapp vecka typ

Vi ska åka i slutet av Juni 

Läste ditt inlägg igen!

 

Hua hin!

Ett par timmar i bil, det finns en hel del intressanta besöksmål och en massa bra hotell

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hua Hin är trevligt men det finns inga badvänliga fina stränder där, stranden i HH är suverän att promenera på vid lågvatten, endast vid lågvatten, men inbjuder inte till några bad. Vill man hålla sig inom 5 tim från Bkk och uppleva fina badstränder så är det Koh Samed eller Koh Chang som gäller. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ranong på västkusten tyckte jag var trevligt och skulle gärna besöka igen. Ett besök på ön Ko phayan utanför kan också rekommenderas.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hat Mae Ramphueng beach kanske? Vi har en forummedlem som har just börjat att driva en liten "resort" där! (med antagligen lite stöd från en underbar Skandalic brutta).

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Stefan:

Hat Mae Ramphueng beach kanske? Vi har en forummedlem som har just börjat att driva en liten "resort" där! (med antagligen lite stöd från en underbar Skandalic brutta).

//S

Där ser man, trodde Ullis hade flyttat till nytt ställe . Men det kanske är det stället som är det nya.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev bambam:

Där ser man, trodde Ullis hade flyttat till nytt ställe . Men det kanske är det stället som är det nya.

Man vet inte, hennes vägar är outgrundliga! 😉

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Stefan:

Hat Mae Ramphueng beach kanske? Vi har en forummedlem som har just börjat att driva en liten "resort" där! (med antagligen lite stöd från en underbar Skandalic brutta).

//S

kanon ställe

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Stefan:

Hat Mae Ramphueng beach kanske? Vi har en forummedlem som har just börjat att driva en liten "resort" där! (med antagligen lite stöd från en underbar Skandalic brutta).

//S

 

7 timmar sedan, skrev soi covboy:

kanon ställe

Vad heter denna resort och var på den lååånga Mea Ramphuenga stranden  ligger den?

 

Jag brukar bo i östra delen bakom kurvan.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

 

Vad heter denna resort och var på den lååånga Mea Ramphuenga stranden  ligger den?

 

Jag brukar bo i östra delen bakom kurvan.

bild.thumb.png.281b4758450baa016edd6e345555ec66.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-29 at 03:44, skrev LTD:

Hua Hin är trevligt men det finns inga badvänliga fina stränder där,

Jasså? Det var en riktigt märklig kommentar tycker en bland många andra som ofta badar där. Kanske inte top tio av världens bästa stränder men nog tusan är de badvänliga. Eller störs du på att de har sandbotten?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev MeoMeo:

Jasså? Det var en riktigt märklig kommentar tycker en bland många andra som ofta badar där. Kanske inte top tio av världens bästa stränder men nog tusan är de badvänliga. Eller störs du på att de har sandbotten?

Alla e vi olika ,, Finns de som ratar huai yang o ner till ban krut o de har ändå utsetts till Thailands bästa o renaste  vatten i år. Ta det med en nypa salt var det e bäst, Den som söker finner ...  

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev MeoMeo:

Jasså? Det var en riktigt märklig kommentar tycker en bland många andra som ofta badar där. Kanske inte top tio av världens bästa stränder men nog tusan är de badvänliga. Eller störs du på att de har sandbotten?

Sanden är det inget fel på, bara att vattnet är lite för grumligt. 

Men om det prompt ska vara västkusten och inom 5 tim bilfärd från Bkk så blir det svårt att hitta bättre än HH. Inom det avståndet från Bkk på västra sidan så utesluter man ju allt som är bättre i landet. 

 

Men HH är helt klart värt ett besök, dock så ska man kolla tidvatten tabellen så att det är lågvatten dagtid när man kommer för annars kan man glömma stranden. 

 

Missförstå mig rätt nu, skriver inte detta för att pissa på HH, bodde ju ändå där i 8 år och finns mycket som är bra men just bada i havet är inte nåt som man lyfter som positivt med HH. Bra strandhäng kan man få, kolla folk, kitesurfare mm och som sagt fantastisk promenad på stranden, bara den där detaljen om bada i havet som jag tycker är så mycket bättre på andra ställen i landet. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte har flyttat HH de senaste åren så ligger det väl kvar på östkusten?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-02 at 00:08, skrev MeoMeo:

Jasså? Det var en riktigt märklig kommentar tycker en bland många andra som ofta badar där. Kanske inte top tio av världens bästa stränder men nog tusan är de badvänliga. Eller störs du på att de har sandbotten?

Det som stör mig lite med Hua Hin är att de gånger man talat om att någon råkat ut för Kubmaneter, eller liknande så verkar det vara i närheten av just Hua Hin.
Är det så, eller är det bara jag som råkat läsa om sådant när det hänt där?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Om man inte har flyttat HH de senaste åren så ligger det väl kvar på östkusten?

Stranden vetter åt öster men det är västra delen av Thailand och således västkusten, eller anser du att Pattaya sidan är västkusten?... 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Det som stör mig lite med Hua Hin är att de gånger man talat om att någon råkat ut för Kubmaneter, eller liknande så verkar det vara i närheten av just Hua Hin.
Är det så, eller är det bara jag som råkat läsa om sådant när det hänt där?

Aldrig hört någon som råkat ut för kubmanet i Hua Hin, dom flesta fallen har väl varit Koh Samui. 

Men sett till hur många fall det är på antalet badande så är ju risken att stryka med av covid mycket större. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt säsongsbetonat i Hua Hin med dessa maneter.

 

Har sett och simmat bland dem flera gånger och skitit i badbyxorna varje gång.

Så tänk på det nästa gång ni badar där.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev LTD:

Stranden vetter åt öster men det är västra delen av Thailand och således västkusten, eller anser du att Pattaya sidan är västkusten?... 

Västra östkusten eller östra västkusten ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Stranden vetter åt öster men det är västra delen av Thailand och således västkusten, eller anser du att Pattaya sidan är västkusten?... 

Västkusten: Ranong, Khao Lak, Krabi osv.

Pattaya ligger i norra delen av Siambukten.

Hua-Hin ligger vid västra Thailands östra kust.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Surin P3:

Väldigt säsongsbetonat i Hua Hin med dessa maneter.

 

Har sett och simmat bland dem flera gånger och skitit i badbyxorna varje gång.

Så tänk på det nästa gång ni badar där.

Har du sett Kubmaneter när du badat? 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev LTD:

Har du sett Kubmaneter när du badat? 

Har sett en massa maneter när jag badat.
Och förmodligen kubmaneter också. Men jag kan inte vara helt säker eftersom jag inte är en expert på maneter.
 

En bekant thaikille i Hua Hin har ärr på hela högerarmen av en sån. Från när han var ung.

 

Men i ärlighetens namn, måste jag säga att jag inte badat i Hua Hin på ca 10 år, så de kan ju ha försvunnit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...