Jump to content
IGNORERAD

Vad krävs för att resa till Thailand nu


Dannep4

Recommended Posts

35 minuter sedan, skrev Abercrombie:

CCSA har möten idag och imorgon och har hittills uttalat att PCR-test innan avfärd ej krävs från  1 april. Försäkring på minst $20.000 och PCR vid ankomst kvarstår tills vidare.

Iofs åt rätt håll, men känns lite som en grund för scam när testet on arrival är kvar. Utgår från att de redan förtryckt positiva testsvar som de kan ha i utpressningssyfte. Men jag är inte skeptiskt lagd när det gäller thailändska tjänstemän.....😉

 

Jag åker 7/4, och jag kommer (antagligen) ta PCR-test hemma innan. Det är iaf bokat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    15

  • M33

    7

  • apknug

    7

  • samet

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

23 timmar sedan, skrev frogfish:

Ok, det är väl bra att de kan ändra sig. Lite sent för min del bara.

 

Såhär såg intyget ut nyligen. De skrev in att det gäller för covid-19, men de vägrade skriva summa:

image.png.5645b788934919a0115d3bf618c83d1a.png

När man läser sista punkten ovan om vad försäkringen täcker så är man ju körd om man  testar positivt utan att vara sjuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev lasseiudon:

När man läser sista punkten ovan om vad försäkringen täcker så är man ju körd om man  testar positivt utan att vara sjuk.

De flesta hemförsäkringar täcker inte karantänsvistelse om man är asymtomatisk. Det får man oftast lägga till isf (om det går), eller fixa en separat försäkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev frogfish:

De flesta hemförsäkringar täcker inte karantänsvistelse om man är asymtomatisk. Det får man oftast lägga till isf (om det går), eller fixa en separat försäkring.

Sjukhusen härnere är mycket flexibla när det kommer till försäkringar, inte svårt att hitta på lite symptom om det behövs.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Perfekt. Nu kan alla sjuka trängas på planet ner och testa positivt på plats.

 

Blir chipspåse på huvudet på planet, skyddar både mot covid och 5G 🍾

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev M33:

Perfekt. Nu kan alla sjuka trängas på planet ner och testa positivt på plats.

 

Blir chipspåse på huvudet på planet, skyddar både mot covid och 5G 🍾

Aftonbladet har varnat för att man måste betala karantän själv i Thailand så det kommer vara glest på flyget. Egen 4 rad garanterat! 

 

Boka nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Aftonbladet har varnat för att man måste betala karantän själv i Thailand så det kommer vara glest på flyget. Egen 4 rad garanterat! 

 

Boka nu!

Redan bokat. 5D&G om jag minns rätt.

Är A&K lediga får vi en egen rad… Kan ju vara skönt att ha en stol att kröka i och en som är bäddad.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev M33:

Redan bokat. 5D&G om jag minns rätt.

Är A&K lediga får vi en egen rad… Kan ju vara skönt att ha en stol att kröka i och en som är bäddad.

Glöm inte chipspåsen på huvet bara! Det är många sjuka ombord!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet hur det är med flygbolagen, i detta fall Thai, och PCR-test. Kräver dom något eller är det bara att åka och ta testet på plats? 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Någon som vet hur det är med flygbolagen, i detta fall Thai, och PCR-test. Kräver dom något eller är det bara att åka och ta testet på plats? 

jag kollade igår med ambassaden thai code behövs som förut boka sha+hotel med bokad taxi och test.  1 natt hotellbokning .ingen test i sverige behövs

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev soi covboy:

jag kollade igår med ambassaden thai code behövs som förut boka sha+hotel med bokad taxi och test.  1 natt hotellbokning .ingen test i sverige behövs

Tack.

Hotell och thaipass är fixat sedan tidigare. Men Thaiairways säger inget om deras regler. Borde bara vara att checka in då.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Otrolig hur många olika svar på vad som o inte! Hur vet vem och datum på vad som krävs! VEM har svar när alla skriver HELA TIDEN OLIKA SVAR på vad dom vet? Vem faan har RÄTT SVAR ?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev jampeman1:

Otrolig hur många olika svar på vad som o inte! Hur vet vem och datum på vad som krävs! VEM har svar när alla skriver HELA TIDEN OLIKA SVAR på vad dom vet? Vem faan har RÄTT SVAR ?

Vad är olika?

 

Rätt svar har ambassaden/thailandspass på sina respektive hemsidor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Otrolig hur många olika svar på vad som o inte! Hur vet vem och datum på vad som krävs! VEM har svar när alla skriver HELA TIDEN OLIKA SVAR på vad dom vet? Vem faan har RÄTT SVAR ? Jag tog och pratade med Ambassaden i St och gick igen allt som krävs! Det verkar vara lite till o från vart man flyger och vem du har kontakt med! Vi hade inga problem ALLS nu samt att vi ringde hotellet som verifiera allt 2 gånger via mail och FAX hör o häpna! Alla ni som har problem med att åka .. kolla vad ni beställt och vart ni ska flyga innan ni tar eran semester! DET ÄR INTE SÅ SVÅRT!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev jampeman1:

Otrolig hur många olika svar på vad som o inte! Hur vet vem och datum på vad som krävs! VEM har svar när alla skriver HELA TIDEN OLIKA SVAR på vad dom vet? Vem faan har RÄTT SVAR ? Jag tog och pratade med Ambassaden i St och gick igen allt som krävs! Det verkar vara lite till o från vart man flyger och vem du har kontakt med! Vi hade inga problem ALLS nu samt att vi ringde hotellet som verifiera allt 2 gånger via mail och FAX hör o häpna! Alla ni som har problem med att åka .. kolla vad ni beställt och vart ni ska flyga innan ni tar eran semester! DET ÄR INTE SÅ SVÅRT!

Dom har möten nästan hela tiden om Covid så ha lite tålamod!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2022-03-20 at 02:29, skrev jampeman1:

Otrolig hur många olika svar på vad som o inte! Hur vet vem och datum på vad som krävs! VEM har svar när alla skriver HELA TIDEN OLIKA SVAR på vad dom vet? Vem faan har RÄTT SVAR ? Jag tog och pratade med Ambassaden i St och gick igen allt som krävs! Det verkar vara lite till o från vart man flyger och vem du har kontakt med! Vi hade inga problem ALLS nu samt att vi ringde hotellet som verifiera allt 2 gånger via mail och FAX hör o häpna! Alla ni som har problem med att åka .. kolla vad ni beställt och vart ni ska flyga innan ni tar eran semester! DET ÄR INTE SÅ SVÅRT!

Ja, precis!

Det som är viktigast i ditt fall är att det faktiskt är lov att flyga även om man är full. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-19 at 20:32, skrev jampeman1:

Dom har möten nästan hela tiden om Covid så ha lite tålamod!

 

Är det du clitte?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju ett hyfsat billigt sätt att försäkra sig mot kostnaderna för en eventuell karantän när man kommer fram - med eller utan symptom - och det är ju med Luma som kostar från 1899 battingar för 30 dagar. Inte mer än en hyfsad krogkväll med darlingen.

 

Sen hade jag tagit ett Anti-gen test hemma innan jag åkte iväg, känns sådär hatt behöva starta semestern med 5 dagars karantän...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev MaiChai:

Det finns ju ett hyfsat billigt sätt att försäkra sig mot kostnaderna för en eventuell karantän när man kommer fram - med eller utan symptom - och det är ju med Luma som kostar från 1899 battingar för 30 dagar. Inte mer än en hyfsad krogkväll med darlingen.

 

Sen hade jag tagit ett Anti-gen test hemma innan jag åkte iväg, känns sådär hatt behöva starta semestern med 5 dagars karantän...

Kommer ta mitt bokade RT-PCR dagen innan avresa även om det inte behövs, och dessutom är avbokningsbart.

Sett till totala kostnaden för min "långweekend" tycker jag 1790kr (2st test) är en försumbar kostnad i sammanhanget, som dessutom ger mig lite lugn under de stressiga 2-4h innan provsvaret i Bkk kommer tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har nån officiell länk till att PCR-test innan avresa slopas 1/4?

 

Har letat, men inte hittat. Och ambassadens sida är ett tag sen den uppdaterades.

 

Edit 2: Nedan är ju från en privat juristfirma, inget officiellt. Så ursprungliga frågan kvarstår.

 

Edit: Hittade till slut🍺

image.png.d929d67acf365bf70d2c3bfdd3ba8a8d.png

Källa: https://www.thaiembassy.com/travel-to-Thailand/Thailand-travel-restrictions

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev frogfish:

Nån som har nån officiell länk till att PCR-test innan avresa slopas 1/4?

 

Har letat, men inte hittat. Och ambassadens sida är ett tag sen den uppdaterades.

 

Edit 2: Nedan är ju från en privat juristfirma, inget officiellt. Så ursprungliga frågan kvarstår.

 

Edit: Hittade till slut🍺

image.png.d929d67acf365bf70d2c3bfdd3ba8a8d.png

Källa: https://www.thaiembassy.com/travel-to-Thailand/Thailand-travel-restrictions

Jag fick denna idag, den är "officiell" då det kommer får AOT men de bestämmer ju inte.... Nåväl de skriver att det ska gå vägen via royal gazette så det är troligen det vi väntar på. Jag åker 10/4 så jag är lugn... När drar du?

 

https://chiangrai.airportthai.co.th/service/airport-guide/detail/824

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Jag fick denna idag, den är "officiell" då det kommer får AOT men de bestämmer ju inte.... Nåväl de skriver att det ska gå vägen via royal gazette så det är troligen det vi väntar på. Jag åker 10/4 så jag är lugn... När drar du?

 

https://chiangrai.airportthai.co.th/service/airport-guide/detail/824

Åker 7/4, har ett PCR-test inbokat 5/4. Ev tar jag det ändå för att vara lite säkrare, men det kan ju räcka med antigen också.

 

Jag vill dock mest veta vad som gäller, nu känns det lite oklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur pålitliga Thethaiger är men inget PCR före avresa men vid ankomst så måste testet tas.

Kort från artikeln, https://thethaiger.com/news/national/no-pre-departure-pcr-test-for-travellers-entering-Thailand-starting-tomorrow(maskinöversatt)

Från och med imorgon kommer resenärer som reser in i Thailand inte längre att behöva ta ett PCR Covid-19-test före sin flygning, men besökare kommer fortfarande att behöva ta ett PCR-test när de landar. Alla resenärer – vaccinerade och ovaccinerade – behöver inte längre göra testet före avresan, men kraven efter inresan varierar beroende på schema.

För att göra resor lite bekvämare och locka fler att besöka Thailand beslutade regeringens Covid-arbetsgrupp att avskaffa kravet på ett test före avgång som tagits inom 72 timmar före start. De reviderade inträdeskraven publicerades i Royal Gazette igår, vilket gjorde de nya reglerna officiella.

För de som är helt vaccinerade och går in under Test & Go-schemat måste ett hotell bokas för sin första natt i Thailand medan de väntar på att testresultaten ska komma tillbaka, vilket kan ta upp till en dag. På den femte dagen av sin vistelse måste resenärerna ta ett självtillfört snabbt antigentest och rapportera resultaten.

 

Ändrades av 65Selander
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...