Jump to content
IGNORERAD

Förlänga visum i Thailand


tornar

Recommended Posts

Om man vill förlänga visum 60 dagar i Thailand, ska man göra det på migrationsverket eller svenska ambassaden? Vore bra om man slapp åka till ambassaden i Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev tornar:

Om man vill förlänga visum 60 dagar i Thailand, ska man göra det på migrationsverket eller svenska ambassaden? Vore bra om man slapp åka till ambassaden i Bangkok.

Vad vill du "förlänga" till? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Vad vill du "förlänga" till? 

Jag har ett visum på 90 dagar och vill ha ytterligare 60 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev tornar:

Jag har ett visum på 90 dagar och vill ha ytterligare 60 dagar.

kom du till Thailand på turist visa eller vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev tornar:

Jag har ett visum på 90 dagar och vill ha ytterligare 60 dagar.

Har du ett non-o retirered, så finns bara möjligheten att skaffa ett års extension. Har du ett non-o spouse, kan du utöver ett års extension, även förlänga med 60 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev gst:

Har du ett non-o retirered, så finns bara möjligheten att skaffa ett års extension. Har du ett non-o spouse, kan du utöver ett års extension, även förlänga med 60 dagar.

Pensionärsvisum "O". Då måste jag ansöka på Svenska Ambassaden i Bangkok antar jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev tornar:

Pensionärsvisum "O". Då måste jag ansöka på Svenska Ambassaden i Bangkok antar jag?

Du behöver ett income letter från svenska ambassaden. Går att fixa online. Tar ca en vecka. Kostar 920 baht inkl porto.

Sen gör du resten på ditt lokala immigration office. 

Där finns även info om vad som behövs.

Kan göras 30 dagar innan sista dagen på din stämpel.

Vissa kontor gör det 45 dagar innan. Bland annat Phuket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev tornar:

Pensionärsvisum "O". Då måste jag ansöka på Svenska Ambassaden i Bangkok antar jag?

Visum och uppehållstillstånd hanteras av de Thailändska myndigheterna och du skall gå till ditt lokala Immigration Office.
Svenska ambassaden i Bangkok har inget med detta att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Abercrombie

Jag planerar till vintern att skaffa 60 dagars turistvisum i Sverige som jag sedan förlänger med 30 dagar på Immigration i Jomtien. Måste man förlänga exakt på dag 60  eller finns där ett tidsspann?

 

Jag har inte tidigare genomfört denna process så jag är tacksam för svar. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Jag planerar till vintern att skaffa 60 dagars turistvisum i Sverige som jag sedan förlänger med 30 dagar på Immigration i Jomtien. Måste man förlänga exakt på dag 60  eller finns där ett tidsspann?

 

Jag har inte tidigare genomfört denna process så jag är tacksam för svar. 

 

 

En vecka ( fem arbetsdagar) innan brukar funka. Är man för tidigt ute, kan hända att man nekas och bes komma igen senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Jag planerar till vintern att skaffa 60 dagars turistvisum i Sverige som jag sedan förlänger med 30 dagar på Immigration i Jomtien. Måste man förlänga exakt på dag 60  eller finns där ett tidsspann?

 

Jag har inte tidigare genomfört denna process så jag är tacksam för svar. 

 

 

 

3 timmar sedan, skrev Amigo:

En vecka ( fem arbetsdagar) innan brukar funka. Är man för tidigt ute, kan hända att man nekas och bes komma igen senare.

De har varit väldigt "hårda" på just immigration i Jomtien de senaste två åren när det gäller datum för förlängningen. De skickar ut dig om du kommer ens några dagar innan visat går ut och talar om att du får komma tillbaka samma dag som visat går ut, alt på måndagen om det är på helgen. Sen när du kommer tillbaka på morgonen när de öppnar får du köa utanför till Höger, gå inte in i den vanliga kön, sitt ner på stolarna så kommer en lirare och delar ut kölappar, obs att du måste sitta ner annars ingen kölapp, brukar vara jordens show när nån ryss gormar och vill ha kölapp stående. En är det bara att vänta på sin tur och gå in. Du får inte till ska passet samma dag utan du får komma tillbaka efter nån dag då de lämnar ut alla pass utanför under tältet.

 

Du kan sätta dig i dricka öl i nån bar och hålla koll på dig köplats med denna app, bara att scanna QR koden på din kölapp.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jorlek.queqcustomer&hl=en&gl=US

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Jag planerar till vintern att skaffa 60 dagars turistvisum i Sverige som jag sedan förlänger med 30 dagar på Immigration i Jomtien. Måste man förlänga exakt på dag 60  eller finns där ett tidsspann?

 

Jag har inte tidigare genomfört denna process så jag är tacksam för svar. 

 

 

 

5 timmar sedan, skrev Amigo:

En vecka ( fem arbetsdagar) innan brukar funka. Är man för tidigt ute, kan hända att man nekas och bes komma igen senare.

 

1 timme sedan, skrev apknug:

 

De har varit väldigt "hårda" på just immigration i Jomtien de senaste två åren när det gäller datum för förlängningen. De skickar ut dig om du kommer ens några dagar innan visat går ut och talar om att du får komma tillbaka samma dag som visat går ut, alt på måndagen om det är på helgen. Sen när du kommer tillbaka på morgonen när de öppnar får du köa utanför till Höger, gå inte in i den vanliga kön, sitt ner på stolarna så kommer en lirare och delar ut kölappar, obs att du måste sitta ner annars ingen kölapp, brukar vara jordens show när nån ryss gormar och vill ha kölapp stående. En är det bara att vänta på sin tur och gå in. Du får inte till ska passet samma dag utan du får komma tillbaka efter nån dag då de lämnar ut alla pass utanför under tältet.

 

Du kan sätta dig i dricka öl i nån bar och hålla koll på dig köplats med denna app, bara att scanna QR koden på din kölapp.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jorlek.queqcustomer&hl=en&gl=US

30 dagar före var i ga problem på Phuket i januari. Thailand i ett nötskal 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev rolba:

 

 

30 dagar före var i ga problem på Phuket i januari. Thailand i ett nötskal 

30 dagar före har aldrig varit något problem för mig i Jomtien.

Immigration föreslår t o m att man skall komma i god tid (inom en månad före), så det skall finnas tid att rätta till ev. fel i ansökningen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

30 dagar före har aldrig varit något problem för mig i Jomtien.

Immigration föreslår t o m att man skall komma i god tid (inom en månad före), så det skall finnas tid att rätta till ev. fel i ansökningen.

Men du har väl inte turistvisum?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev rolba:

Men du har väl inte turistvisum?

Läste slarvigt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Tack för alla svar, mycket hjälpsamt. 

Efter de där 60 dagarna är tanken att jag ska dra till Khao Lak. Går det att fixa 30 nya dagar i de krokarna istället? Eller är Phuket närmaste anhalt?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-01 at 15:42, skrev Abercrombie:

Tack för alla svar, mycket hjälpsamt. 

Efter de där 60 dagarna är tanken att jag ska dra till Khao Lak. Går det att fixa 30 nya dagar i de krokarna istället? Eller är Phuket närmaste anhalt?

Finns i Phang Nga.

 

Fått för mig att det finns i varje provins? 

 

Jag förlänger mina 30 dagar visumfri inresa med ytterligare 30 dagar nu under våren. Var där ca 10 dagar innan. Inga konstigheter. 

 

Behövde dock först registrera min adress igen, då jag bytt pass, så numret stämde inte. 

 

Du behöver ett foto till ansökan. De brukar kunna serva med detta för lite kaffepengar.

Ändrades av samet
.
Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
7 timmar sedan, skrev samet:

Finns i Phang Nga.

 

Fått för mig att det finns i varje provins? 

 

Jag förlänger mina 30 dagar visumfri inresa med ytterligare 30 dagar nu under våren. Var där ca 10 dagar innan. Inga konstigheter. 

 

Behövde dock först registrera min adress igen, då jag bytt pass, så numret stämde inte. 

 

Du behöver ett foto till ansökan. De brukar kunna serva med detta för lite kaffepengar.

Ja jag brukar dra till Phang nga tar det som dagsutflykt fin tur.  Högsäsong har dom haft en buss som kommit 1 gång i veckan till Khao lak där man kunnat förlänga. Vet inte hur det blir med det framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...