Jump to content
IGNORERAD

Dessa farliga gatuhundar !!??


S m i l e 1

Recommended Posts

45 minuter sedan, skrev stefan5300:

Att hundar skäller på folk de inte känner och det är normalt för en hund men för den skull behöver den inte vara farlig.

Helt rätt, jag borde stannat kvar och frågat, eller?
Jag skriver ju att den förmodligen gjorde helt rätt, att den gjorde sitt jobb.
Vad håller du på och käftar om? 
Jag blir bara trött.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    12

  • Batting

    12

  • S m i l e 1

    8

  • Alarik

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

54 minuter sedan, skrev stefan5300:

Att hundar skäller på folk de inte känner och det är normalt för en hund men för den skull behöver den inte vara farlig.

 

stupid1.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Alarik:

Jag känner mig helt trygg då jag har sällskap av byns högst rankade tik på mina promenader genom byn.

Inte fan är det någon hundjävel som vågar ta sig ton emot mig då.

Är det inte lite elakt att kalla girlfrienden för tik! Eller menar du tirak?  🙄

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wanchai:

Är det inte lite elakt att kalla girlfrienden för tik! Eller menar du tirak?  🙄

Tiraks tik.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev fiskarn:

Hundarna är ett problem och en trafikfara!! Har kört på en hund nattetid när den kom tokspringande ut på vägen mot bilen mitt i natten och rätt in i bilen och det slutade med bulor och repor på bilen. En typisk hund som springer ut och skäller på varenda fordon som kör förbi. Hunden vinner varenda gång som den skäller på passerande fordon.

Har även testat på att bli biten av en hund med samma senario. Anledningen till att jag blev biten var att frugan körde för sakta när jag satt bakpå motorcykeln trots mina uppmaningar att gasa och öka farten. Åker ofta förbi på samma ställe dagtid och då kan du utan problem även gå förbi stället. Men på kvällen eller natten så kommer dessa lösa hundar och de bits oprovocerat..

 

Pepparspray kan vara ett alternativ, bär du en käpp så går de inte på dig. Gillar personligen hundar själv då jag även själv har haft hund under längre tider. Men har inget till övers för hundar som inte sköts och varför har man hundar om man inte tar hand om dem.

En sak jag lärt mig iThailand när man kommer gående sent är att använda myggspray som jag alltid har i fickan. En liten spray bakom ryggen utan att stanna blir irriterande på de hundar som ska dyka in bakom ryggen. Jag gillar hundar men ibland blir jag orolig när jag vandrat i en soi med många hundar sent när de är mer på hugget.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Nej men gör de utfall efter en kan man bli biten. Sedan om man tycker det är farligt eller inte är väl upp till var och en. Jag har har blivit anfallen ett par gånger på moppen. En gång i Pattis blev jag biten i smalbenet av en hund (den gången dock inte på moppen). Det var en liten reva så inte mycket till bett men eftersom det gick hål så vart det att ta några sprutor.

Att hundar blir aggresiva i en fyllehåla som Pattaya förvånar mig inte ett dugg, för de gillar inte alls lukten av alkohol och en hund har mycket bra luktsinne😃.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna svarta normalt snälla hund, hade någon troligen en (idi*t) farang slagit på bakbenen så den haltade !

 

Vänligen 

20220214_071334.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Och denna stackare med munskydd, kan inte äte när han är hungrig. 

 

Thai sparkade  efter hunden :(

 

 

Vänligen 

20220214_072028.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

I morse passerade jag Suvarnabhumi. Och med oss på planet var en annan svensk hundägare. 

Han hade med sig en dvärgpincher. Som han sa var en tidigare gatuhund från Grekland. 

Han hade väldig pli på hunden. Då den gick med honom utan koppel både i Stockholm Helsingfors samt bangkoks flygplats. När jag kom bort till animal division i ankomsthallen. Så stod han redan där och dividerade med tjänstemännen. Det visade sig att han ej hade med sig friskintyg stämplad av statlig veterinär från Sverige. Vilket nu visade sig vara ganska stora problem 

Jag var inte kvar och kollade hur det gick sen 

Men enligt min fru som pratade med tjänstemännen. Så visste dom inte vad dom skulle göra? Då rätt papper var ganska hårt vid import av. Och ett hund pass räcker tydligen inte för att få in en hund i Thailand. Själv hade vi då alla papper för Sinin. Så det var inga problem. Sen är det vi själva. Som nu väntar på testresultat på ett Test & slow hotell. 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev stefan5300:

Att hundar blir aggresiva i en fyllehåla som Pattaya förvånar mig inte ett dugg, för de gillar inte alls lukten av alkohol och en hund har mycket bra luktsinne😃.

Nej för i hembyarna kosumeras det ju ingen alkohol.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Nej för i hembyarna kosumeras det ju ingen alkohol.

Det har du alldeles rätt i, inte en droppe alkohol under hela 2021 utom ölen när jag kokte räkor. 401 dagar utan alkohol blev det och nykterhetens cirkel bröts 1 Februari när jag var i Chiang Mai.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det har du alldeles rätt i, inte en droppe alkohol under hela 2021 utom ölen när jag kokte räkor. 401 dagar utan alkohol blev det och nykterhetens cirkel bröts 1 Februari när jag var i Chiang Mai.

Alkohol blir det i form av ett par öl ibland men ingen fylla senaste 13 mån. Skönt å aldrig vara bakis. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det har du alldeles rätt i, inte en droppe alkohol under hela 2021 utom ölen när jag kokte räkor. 401 dagar utan alkohol blev det och nykterhetens cirkel bröts 1 Februari när jag var i Chiang Mai.

Jag tror nog inte han menar dig,för i byarna krökas det ordentligt,iaf min uppfattning och upplevelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det har du alldeles rätt i, inte en droppe alkohol under hela 2021 utom ölen när jag kokte räkor. 401 dagar utan alkohol blev det och nykterhetens cirkel bröts 1 Februari när jag var i Chiang Mai.

Då blev det kanske Chang chai i Chiang Mai?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev berlitz:

Jag tror nog inte han menar dig,för i byarna krökas det ordentligt,iaf min uppfattning och upplevelse.

Han citerade mig,  inte krökas det mycket mer i byarna om det nu inte är några festligheter på gång än det krökas i Pattaya, i Pattaya är det ju fest varenda dag dygnet runt hela året, så var det när jag var där månadsvis och jag tror knappast att det ändrats så mycket utom nu när det varit pandemi.

Och min gode vän inte har väl du tillbringat så mycket tid i byarna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Alarik:

Då blev det kanske Chang chai i Chiang Mai?

Vet inte vad det är.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev stefan5300:

Han citerade mig,  inte krökas det mycket mer i byarna om det nu inte är några festligheter på gång än det krökas i Pattaya, i Pattaya är det ju fest varenda dag dygnet runt hela året, så var det när jag var där månadsvis och jag tror knappast att det ändrats så mycket utom nu när det varit pandemi.

Och min gode vän inte har väl du tillbringat så mycket tid i byarna.

Och du citerade mig innan när du skrev fyllehålan Pattaya. Ska jag tolka det som det var mina dryckesvanor du syftade på då eller hur menar du?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Mankan:

Och du citerade mig innan när du skrev fyllehålan Pattaya. Ska jag tolka det som det var mina dryckesvanor du syftade på då eller hur menar du?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...