Jump to content
IGNORERAD

Dessa farliga gatuhundar !!??


S m i l e 1

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    12

  • Batting

    12

  • S m i l e 1

    8

  • LTD

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hundgodis eller annat gott som man ger till dem, de blir kompisar och Du kanske blir deras ledare! Funkar bättre än käpp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Amigo:

Hundgodis eller annat gott som man ger till dem, de blir kompisar och Du kanske blir deras ledare! Funkar bättre än käpp.

Jepp så är det. De här 4 skällde ut mig efter noter när jag promenerade i byn innan de fick hundgodis men någon farlig eller aggresiv hund har jag aldrig träffat på.

IMG_0169.JPG.5af571927dcc24c778ba93e1ec6ea1b6.JPG20220104_064904.thumb.jpg.d6b0a709748df7a1d3f641238c476e38.jpg20220104_064942.thumb.jpg.41202c888fb6128e1267aec48080ead7.jpgIMG_0172.JPG.1c32d4c0ea396f5d895a11d109c2ea88.JPG

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Amigo:

Hundgodis eller annat gott som man ger till dem, de blir kompisar och Du kanske blir deras ledare! Funkar bättre än käpp.

Inte för den som inte råkar ha något godis med sig.
Det är väl lite dumt att lära upp dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen bra idé att ge dem godis för de kommer att förvänta sig karameller varenda gång som du kommer och det lär inte bli kul den dag du inte har något. Hundar lever i nuet!! Blir även mindre kul för de som inte har för vana att inte ha karameller. Bättre att ta bort hundar som inte sköts.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev fiskarn:

Ingen bra idé att ge dem godis för de kommer att förvänta sig karameller varenda gång som du kommer och det lär inte bli kul den dag du inte har något. Hundar lever i nuet!! Blir även mindre kul för de som inte har för vana att inte ha karameller. Bättre att ta bort hundar som inte sköts.

Hundar är smarta nog att fatta. Att man biter inte handen som föder en. Godis är bättre än pinnar och dyligt (som många forum medlemmar förespråkar) . Hundarna vet att personen är snäll. Och tigger istället för att skälla. 

Stefan och Amigo får betyg 5 av 5 möjliga i sin uppfattning. . 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Inte för den som inte råkar ha något godis med sig.
Det är väl lite dumt att lära upp dem?

Om du är hund. Vem respekterar du. Den som ger dig godis? Eller den som ger dig käppen? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jepp så är det. De här 4 skällde ut mig efter noter när jag promenerade i byn innan de fick hundgodis men någon farlig eller aggresiv hund har jag aldrig träffat på.

IMG_0169.JPG.5af571927dcc24c778ba93e1ec6ea1b6.JPG20220104_064904.thumb.jpg.d6b0a709748df7a1d3f641238c476e38.jpg20220104_064942.thumb.jpg.41202c888fb6128e1267aec48080ead7.jpgIMG_0172.JPG.1c32d4c0ea396f5d895a11d109c2ea88.JPG

Precis så!

 

Hundar behöver kärlek och respekt, svårare än så är det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Om du är hund. Vem respekterar du. Den som ger dig godis? Eller den som ger dig käppen? 

Inte den som ger mig käppen, men kanske inte heller den som inte ger mig godis.
Det jag har sett är att Thailändare brukar utfodra hundarna, hälla upp små högar med mat åt dem.
Märkligt nog ganska mycket ris, men det kanske får hundar att respektera människor mer generellt, och inte bara dom som ger dem godis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte så ofta de ber sig illa åt.
En gång när jag satt bakpå en MC-taxi så var det en hund som jagade efter oss samtidigt som folk hällde hinkvis med vatten över oss.
Det var ett sådant där "Nyår" så den var kanske lite uppspelt av just det.
En annan gång så blev det lite allvarligare.
Jag var på väg "Hem" efter att ha druckit "några" öl. :drunk:
Blåsan gjorde sig påmind så jag kände mig tvungen att smita in i en gränd.
En ilsken hund gick genast till anfall och jag fick skyndsamt backa ut därifrån.
Det gick bra, och den hunden gjorde ju förmodligen bara sitt jobb. :40: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut inte rädd för hundar , Men samtidigt respekt för dem ,, Sist uppe hos darlingen i Issan blev kompis med alla hundarna runtomkring huset lite frolic så löste det sig redan efter första kvällen ...Men även varit ute för en tråkig händelse som man måste ha i åtanke , Besökte en av darlingens kompisar i Chalong Phuket några gånger, Själv bodde jag i Rawai tror det var runt 2015,, Bredvid i Chalong där kompisen bodde var det en typ ja vet inte hundrasen men morrade o skällde som f@n alltid . Fick tyvärr reda på efter några månader efter jag kommit hem att den slitigt sig o dödat ett barn , Så visst händer det tråkiga historier med dessa hundar. Kan även berätta en händelse uppe på jakten, Har några tjejer som rider på vägarna o har hundar med sig, visst har påpekat tjejerna att vi har jakten så inga hundar som jagar så e det ok ..En av tjejerna har en typ blandras ser ut som en kamphund vad jag förstått så e det en vanlig familjehund med barn i familjen o enlig de så trevlig o snäll hund . En dag när jag körde med bil släp o fixade lite på jakten så mötte jag häst med tjej o hunden helt plötsligt blev hunden helt tokig högg i däcket på släpet när jag o kompisen rusade ut så började den hugga efter hästen o blev helt galen. Efter den händelsen har jag inte sett hunden mer, Så visst hundar som människor finns det idi*ter , 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller på mycket med cykling när jag är i Thailand. Många säger, hur kan du cykla i den trafiken?

Javisst, trafiken är inte att leka med, men hundarna är det stora problemet. Jag kör ofta långa rundor, varierar

mellan 80 - 150 km. Vet inte inte hur många hundar jag möter på dessa rundor, men det blir rätt många

på dessa turer. Har klarat mig från hundbett, men det är en tidsfråga.

Finns folk i tråden som tycker man ska ha lite hundgodis, så blir man kompisar!!!

Jovisst, en ryggsäck med hundgodis? Och nästa gång har de berättat för alla kompisar. När den där

tokiga cyklisten kommer, då anfaller vi, han har en massa godis......

Det är så illa att jag cyklar hellre på eftermiddagen i den värst hettan, då är hundarna dåsiga i värmen, och inte lika 

aggresiva. Men det det är inte hälsosamt att cykla i den värmen, har flera gånger sett min gps visa över +50 grader, i solen

1 meter över asfalten.....

Det är en sak att det finns vildhundar utan ägare. Men det som är mera illa, ser ofta kamphundar som försetts med

med käkskydd av kraftiga läderremmar, som är trasiga. De har uppenbarligen en ägare, men som har noll koll på

sin hund.

Detta är enligt min åsikt ett stort problem i Thailand, och säkert ett problem som man inte gör mycket åt.

Djupt rotat i religion osv. T.ex. har ju herrelösa hundar en fristad  vid tempel.

Tacksam för seriösa tips hur man bemöter aggresiva hundar.

mvh

biker

 

 

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Alarik:

En effektiv antiskällenhet som kan användas för träning och att hålla hundar borta.

 

1541295334_Antiskllenhetultrasonic.thumb.webp.65413f294f4680b0520c114b85411822.webp

 

Har du själv använt den här prylen?

Kanske en länk var den säljs?

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev fiskarn:

Ingen bra idé att ge dem godis för de kommer att förvänta sig karameller varenda gång som du kommer och det lär inte bli kul den dag du inte har något. Hundar lever i nuet!! Blir även mindre kul för de som inte har för vana att inte ha karameller. Bättre att ta bort hundar som inte sköts.

Då har vi helt olika uppfattningar, de gånger jag inte haft hundgodis har de tittat på mig och gått sin väg. Som jag skrev innan så har jag aldrig träffat på någon farlig eller aggresiv hund, en sådan hund bryr sig nog inte om godis men jag har träffat på många som är rädda och nervösa och de har skällt ut mig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Batting:

Det är ju inte så ofta de ber sig illa åt.
En gång när jag satt bakpå en MC-taxi så var det en hund som jagade efter oss samtidigt som folk hällde hinkvis med vatten över oss.
Det var ett sådant där "Nyår" så den var kanske lite uppspelt av just det.
En annan gång så blev det lite allvarligare.
Jag var på väg "Hem" efter att ha druckit "några" öl. :drunk:
Blåsan gjorde sig påmind så jag kände mig tvungen att smita in i en gränd.
En ilsken hund gick genast till anfall och jag fick skyndsamt backa ut därifrån.

Det gick bra, och den hunden gjorde ju förmodligen bara sitt jobb. :40: 

Blev du allvarligt skadad?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-02-11 at 06:44, skrev S m i l e 1:

Jag har många filmer från mina möten...

 

 

 

 

Vänligen 

Jag har aldrig haft några stora problem med varken Thai hundar eller  hundarna Sverige.

 

Skulle en eller flera hundar skälla på mej, så skäller jag tillbaka och gör mej stor med utsträckta armar.

 

 

Vänligen 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev wavis:

Så visst hundar som människor finns det idi*ter , 

Visst har hänt mig med. I kurvan efter Tony´s gym på 3. rd road, Pattaya sprang en galen hund under scootern (då var det växtlighet på andra sidan) Hade jag mött buss då hade det varit slut med mig! Hamnade nämligen på fel sida av vägen, moppen blev ju ostyrbar pga att fram hjulet lyftes upp i luften, körde nog runt 30-40 kmh.

 

Inte för att jag själv skulle älska löshundar men fortsätter med att hellre ge godis än käpp även i fortsättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter jag blev attackerad att ett helt gäng med hundar i Pattis, när vi var på väg till bungalowen köpte jag en tazer och en pepparspray på marknaden. Sprayen har jag inte behövt använda men elpistolen räcker att trycka på knappen så den låter, så piper hundarna iväg. Jag lovar att alla sinnen är på helspänn när det var 10-12 hundar som morra och visa tänderna och endast hennes handväska som försvars vapen. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Thailand ca 17 - 18 gånger. Framför allt i Pattaya med närområde. Jag har aldrig

varit med om att någon hund har uppträtt hotfullt eller morrat mot mej. Dom har nästan alltid

varit på ett respektfullt avstånd och bara tittat på mej. Enda gångerna dom har kommit nära 

har varit när jag suttit och ätit något typ grillspett eller korv t.e.x. Då har dom kommit och satt

sej nära och sett bedjande ut.

Så jag förstår att vi har olika åsikter om hundarna beroende på olika upplevelser men i mina 

ögon så är även soi-hundarna trevliga djur.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev stefan5300:

Blev du allvarligt skadad?

Nix, allt gick bra och hunden gjorde ju bara sitt jobb som vakthund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...