Jump to content
IGNORERAD

Dessa farliga gatuhundar !!??


S m i l e 1

Recommended Posts

28 minuter sedan, skrev Batting:

Nix, allt gick bra och hunden gjorde ju bara sitt jobb som vakthund.

Jaha men då anföll den ju inte utan skällde för att vakta sitt revir, alltså varken farlig eller aggresiv.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    12

  • Batting

    12

  • S m i l e 1

    8

  • Alarik

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag är inte helt hundra och särskild ingen expert på hundar men tänker att de blir agressiva pga nån har spöat dem tidigare!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag är inte helt hundra och särskild ingen expert på hundar men tänker att de blir agressiva pga nån har spöat dem tidigare!

Ja, vi har 2 stycken på ön som har bosatt sig utanför mig och den ena har ett hemskt ärr över hela nacken då det tydligen var en Kambodja sk kille som högg den med nån sortmachete medan han körde förbi på moppen. Den andra blev påkörd och bröt ett ben. Nu är båda okej idag, men det tog mig nästan ett år att komma så nära att jag kunde klappa honom som var huggen. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jaha men då anföll den ju inte utan skällde för att vakta sitt revir, alltså varken farlig eller aggresiv.

Den gick till attack och var synnerligen aggressiv, ved begär du mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min uppfattning är, kanske felaktig, men att hundar kan läsa av vad man känner för hunden, om man är irriterad på den eller rädd för den.

Vi har hundar och när vi är ute och går med dem tänker jag på vad vi ska gå och hundarna går före åt det håll jag/vi tänkt, slår ALDRIG fel, förutom när tikar i omgivningen löper, då skiter hanhunden fullständigt i vad jag säger och tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nutteman:

Jag har varit i Thailand ca 17 - 18 gånger. Framför allt i Pattaya med närområde. Jag har aldrig

varit med om att någon hund har uppträtt hotfullt eller morrat mot mej. Dom har nästan alltid

varit på ett respektfullt avstånd och bara tittat på mej. Enda gångerna dom har kommit nära 

har varit när jag suttit och ätit något typ grillspett eller korv t.e.x. Då har dom kommit och satt

sej nära och sett bedjande ut.

Så jag förstår att vi har olika åsikter om hundarna beroende på olika upplevelser men i mina 

ögon så är även soi-hundarna trevliga djur.

 

MVH

Nutteman

Är man nervös eller har redan skitit på sig, så känner ju hundarna det och då får dessa personer problem !

 

Vänligen 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mig helt trygg då jag har sällskap av byns högst rankade tik på mina promenader genom byn.

Inte fan är det någon hundjävel som vågar ta sig ton emot mig då.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Nutteman:

Jag har varit i Thailand ca 17 - 18 gånger. Framför allt i Pattaya med närområde. Jag har aldrig

varit med om att någon hund har uppträtt hotfullt eller morrat mot mej. Dom har nästan alltid

varit på ett respektfullt avstånd och bara tittat på mej. Enda gångerna dom har kommit nära 

har varit när jag suttit och ätit något typ grillspett eller korv t.e.x. Då har dom kommit och satt

sej nära och sett bedjande ut.

Så jag förstår att vi har olika åsikter om hundarna beroende på olika upplevelser men i mina 

ögon så är även soi-hundarna trevliga djur.

 

MVH

Nutteman

Gissar att du aldrig promenerat ensam sent på kvällen/natten på nån liten Soi? Det är då fan flyger i hundarna som ter sig så snälla dagtid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

F@n höll på att skita på mej :)

på morgonpromenaden.

 

Denna snälla 50kg (livsfarliga !!) Tyska 50% Rottweiler kille på 5år.

 

Inte ens här behövdes stenar, pinnar, pistoler eller andra vapen.......

 

 

Vänligen Hund vän.

20220213_075628.jpg

20220213_075641.jpg

Ändrades av S m i l e 1
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Batting:

Den gick till attack och var synnerligen aggressiv, ved begär du mer?

Men du blev ju inte biten, det finns mängder med hundar som skällt på mig men inte har de attackerat eller varit aggresiva, jag begär ingenting men jag tror att det är skillnad på en hund som skäller för att försvarar sitt revir eller är aggresiv. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-02-12 at 00:49, skrev Batting:

Det är ju inte så ofta de ber sig illa åt.
En gång när jag satt bakpå en MC-taxi så var det en hund som jagade efter oss samtidigt som folk hällde hinkvis med vatten över oss.
Det var ett sådant där "Nyår" så den var kanske lite uppspelt av just det.
En annan gång så blev det lite allvarligare.
Jag var på väg "Hem" efter att ha druckit "några" öl. :drunk:
Blåsan gjorde sig påmind så jag kände mig tvungen att smita in i en gränd.
En ilsken hund gick genast till anfall och jag fick skyndsamt backa ut därifrån.

Det gick bra, och den hunden gjorde ju förmodligen bara sitt jobb. :40: 

Tänkte på det här du skrev.

 

Om du går in på en tomt och gör dina behov, plötsligt kommer husägaren ut och ryter till att här får du fan inte pissa, anfaller han dig då eller är farlig och aggresiv eller tillrättarvisar dig?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev LTD:

Gissar att du aldrig promenerat ensam sent på kvällen/natten på nån liten Soi? Det är då fan flyger i hundarna som ter sig så snälla dagtid. 

Du gissar fel. 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns normala hundar å lite skällande ,men finns de som går till att bitas tyvärr. Har någon provat ammoniak tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hundarna är ett problem och en trafikfara!! Har kört på en hund nattetid när den kom tokspringande ut på vägen mot bilen mitt i natten och rätt in i bilen och det slutade med bulor och repor på bilen. En typisk hund som springer ut och skäller på varenda fordon som kör förbi. Hunden vinner varenda gång som den skäller på passerande fordon.

Har även testat på att bli biten av en hund med samma senario. Anledningen till att jag blev biten var att frugan körde för sakta när jag satt bakpå motorcykeln trots mina uppmaningar att gasa och öka farten. Åker ofta förbi på samma ställe dagtid och då kan du utan problem även gå förbi stället. Men på kvällen eller natten så kommer dessa lösa hundar och de bits oprovocerat..

 

Pepparspray kan vara ett alternativ, bär du en käpp så går de inte på dig. Gillar personligen hundar själv då jag även själv har haft hund under längre tider. Men har inget till övers för hundar som inte sköts och varför har man hundar om man inte tar hand om dem.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev stefan5300:

Men du blev ju inte biten, det finns mängder med hundar som skällt på mig men inte har de attackerat eller varit aggresiva, jag begär ingenting men jag tror att det är skillnad på en hund som skäller för att försvarar sitt revir eller är aggresiv. 

Den gick till anfall, var skrev jag att jag skulle blivit biten?
Den stod inte bara och skällde.
Hade jag inte tagit till flykten så hade jag förmodligen blivit biten.
Sedan så var det en gränd!
Vad håller du på med?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev stefan5300:

Tänkte på det här du skrev.

 

Om du går in på en tomt och gör dina behov, plötsligt kommer husägaren ut och ryter till att här får du fan inte pissa, anfaller han dig då eller är farlig och aggresiv eller tillrättarvisar dig?

Det var en gränd, och att hunden bara gjorde sitt jobb har jag redan skrivit.
Jag vet inte riktigt vad du är ute efter här.
Om du tycker att det är fult och fel att kissa ute på stan så håller jag med och förstår ju då att en så fin och oförvitlig  människa som du aldrig gjort något sådant. :44:

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag berättade för mina thailändska vänner att om vi såg en ensam hund som gick lös i Sverige så ringer polisen, och lokalradion så tittade dom verkligen förvånat och frågande på mig. :559bdc4880218_haveaniceday:

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Batting:

Vad vi skulle göra om vi såg en apa som var lös vågade jag inte ens spekulera i.

Ungefär samma uppståndelse som om en älgtjur skulle spatsera genom byn.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Batting:

Det var en gränd, och att hunden bara gjorde sitt jobb har jag redan skrivit.
Jag vet inte riktigt vad du är ute efter här.
Om du tycker att det är fult och fel att kissa ute på stan så håller jag med och förstår ju då att en så fin och oförvitlig  människa som du aldrig gjort något sådant. :44:

Att hundar skäller på folk de inte känner och det är normalt för en hund men för den skull behöver den inte vara farlig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag berättade för en tjej här i Sverige vilka stora ödlor man kan få se mitt inne i Bangkok.
Sedan sände jag henne en bild på en sådan som letat sig in i ett varuhus.
Jag hade hittat bilden här på nätet och tyckte det kunde vara kul att visa henne hur det kunde vara.
Jaha, svarade hon då lite aggressivt och menade på att de elaka thailändarna säkert bara skyfflade ut den stackars ödlan på gatan för att sedan få klara sig själv.
Hon visste minsann att thailändare var djurplågare.

Det är ju lite olyckligt att thailändare fått ett sådant ryckte, och sedan gör det ju inte saken bättre att tjejer rent generellt har en negativ inställning till Thailand.
Att dom själva åkt ner till de Latinska länderna i årtionden och dreglat över de charmiga männen de träffat där hör ju förstås inte hit.

Jag replikerade att de givetvis förmodligen tog ut ödlan ur varuhuset.
Varför skulle man inte göra det?
Vad man gjorde med den sedan visste ju inte jag, men jag hade väl en något sånär trolig uppfattning om hur vi i här i Sverige skulle ha hanterat det hela.
Om en sådan där ödla förirrade sig in i någon svensk galleria så skulle den förmodligen inte bli speciellt gammal.

Vad är det som får folk att tro att vi är så jävla mycket bättre än andra?
Indier anses vara ena råa sällar om de inte finner sig i att ha tigrar runt husknuten, men vi ska utrota varenda varg. :wut: 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nutteman:

Du gissar fel. 

MVH

Nutteman

Då har du haft tur, känner nog ingen som bor här som inte råkat ut för aggressiva hundar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev stefan5300:

Att hundar skäller på folk de inte känner och det är normalt för en hund men för den skull behöver den inte vara farlig.

Grejen är att när det är mörkt ute och dom börjar vakta så gaddar dom ihop sig, räcker att en hund börjar skälla på nån så hänger resten i närheten på och så kan det va 5-10st som aggressivt fokuserar på dig.

 

Men hundar är jävligt fega, bara att plocka alfahannen så backar allihop. Pinne, sten, elpistol brukar få dom att backa direkt, gå emot dom och vråla brukar också funka men inte lika effektivt utan nåt slags vapen. 

 

Kan vara irriterande med en massa jvla Soi hundar men ta bort dom så tar råttor i tusental över istället. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev LTD:

Då har du haft tur, känner nog ingen som bor här som inte råkat ut för aggressiva hundar. 

Ja, att ni som bor i Thailand på heltid har träffat på arga hundar förvånar mej inte.

Ni har mångdubbelt fler tillfällen att träffa på dom. Men dom hundar som går från att skälla

till att faktiskt bita är få.

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev stefan5300:

Att hundar skäller på folk de inte känner och det är normalt för en hund men för den skull behöver den inte vara farlig.

Nej men gör de utfall efter en kan man bli biten. Sedan om man tycker det är farligt eller inte är väl upp till var och en. Jag har har blivit anfallen ett par gånger på moppen. En gång i Pattis blev jag biten i smalbenet av en hund (den gången dock inte på moppen). Det var en liten reva så inte mycket till bett men eftersom det gick hål så vart det att ta några sprutor.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...