Jump to content
IGNORERAD

Vinter-OS i Beijing 2022


spooncreek

Recommended Posts

Som vi har längtat!

 

Själv hade jag planerat att vara där. Jag var på OS i Beijing 2008, och på min "bucket-list" fanns även Vinter-OS 2022 i Beijing med. Man kan för övrigt diskutera om det är rätt att säga att OS går i Beijing, eftersom mycket evenemang går en bra bit utanför staden. Mycket av skidåkningen i Zhangjiakou, som är en alldeles egen kommun med cirka 4 gånger så många invånare som Stockholm, och med en helt egen Volvo-fabrik.

 

Men, nu får det bli att titta hemma i soffan (AIS play visar allt på sex direktsända kanaler minsann) eller på kvarterspuben Café Bärs, som öppnar sin egen OS- studio imorgon.

 

Jag har en go känsla inför OS, och tror på mängder med svenska medaljer. Hoppas det blir så och att Norge inte dominerar fullständigt.

 

p8160069.jpg.6442126d635f2ed40dfd47e092ea74a1.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    13

  • spooncreek

    4

  • Batting

    4

  • Rillex

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

35 minuter sedan, skrev born41:

Pitepalt?

Kanske, ingen fel på Pitepalt, även om den inte tillhör mina favoriter!
www.pitea.se / Piteå i OS 2022

kuva.png.d05ae9c20fb10481199d6ec0d9ad31fb.png

Skidskytte: Hanna Öberg,  Elvira Öberg,  Anna Magnusson,  Peppe Femling, Jesper Nelin

Längdskidåkning: Charlotte Kalla,Ebba Andersson,Jonna Sundling, Emma Ribom, Johan Häggström

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Kanske, ingen fel på Pitepalt, även om den inte tillhör mina favoriter!
www.pitea.se / Piteå i OS 2022

kuva.png.d05ae9c20fb10481199d6ec0d9ad31fb.png

Skidskytte: Hanna Öberg,  Elvira Öberg,  Anna Magnusson,  Peppe Femling, Jesper Nelin

Längdskidåkning: Charlotte Kalla,Ebba Andersson,Jonna Sundling, Emma Ribom, Johan Häggström

Är inte dina idoler ifrån Finland?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev berlitz:

Är inte dina idoler ifrån Finland?

Finalandet har nog inga chanser, om nån tar medalj, är det en överraskning, riktigt skräll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Jag är som vanligt oerhört positivt inställd till stora idrottsarrangemang som Sverige deltar i......

 

"Det går åt helvete" 🤬

"Jävla blåbär" 🤬

"Han/hon/den/det/hen/ickebinär :giggle:, är slut som idrottare" 🤬

"Ge upp, det är aldrig för sent"......🤬

 

Detta är vanliga ord som yttras i soffan framför TV:n från undertecknat idrottsorakel vid stora idrottsarrangemang......:rotfl::rotfl:

 

Känner att det kommer ungefär samma uttryck i år också från undertecknad..........:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Amigo:

Kanske, ingen fel på Pitepalt, även om den inte tillhör mina favoriter!
www.pitea.se / Piteå i OS 2022

kuva.png.d05ae9c20fb10481199d6ec0d9ad31fb.png

Skidskytte: Hanna Öberg,  Elvira Öberg,  Anna Magnusson,  Peppe Femling, Jesper Nelin

Längdskidåkning: Charlotte Kalla,Ebba Andersson,Jonna Sundling, Emma Ribom, Johan Häggström

Har Pite sådana resurser att värva? Femling är från Gävle, Nelin från Borås, Sundling från Ume, Kalla från Pajala, Ebba från Sołlefteå.

 

Köpelag.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

Har Pite sådana resurser att värva? Femling är från Gävle, Nelin från Borås, Sundling från Ume, Kalla från Pajala, Ebba från Sołlefteå.

 

Köpelag.

Det är den lagen som ska göra Er svenskar stolt. Och de tävlar i http://www.piteaelit.se/akare/

Enda jag vet lite om är Emma Ribom, hennes farfar (måste vara eftersom han är fn +75 år) var lärare för oss på Idrottslinjen 1994-1995, Han har väl varit kronofogde i Kalix! Han blev så besviken efter resa till Stockholm våren 1995 och vi glömde inte nämna om det, ibland ständigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag är som vanligt oerhört positivt inställd till stora idrottsarrangemang som Sverige deltar i......

 

"Det går åt helvete" 🤬

"Jävla blåbär" 🤬

"Han/hon/den/det/hen/ickebinär :giggle:, är slut som idrottare" 🤬

"Ge upp, det är aldrig för sent"......🤬

 

Detta är vanliga ord som yttras i soffan framför TV:n från undertecknat idrottsorakel vid stora idrottsarrangemang......:rotfl::rotfl:

 

Känner att det kommer ungefär samma uttryck i år också från undertecknad..........:rotfl:

Tänk på hjärtat vännen….

Tänk att folk jagar efter något och att någon helt utomstående jagar upp sig till en bristningsgräns för något som är bortglömt om ett litet tag…

Var positiv vi lever på samma planet 🌎 

Rådet kommer från en inte sportintresserad människa.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Amigo:

Piteå levererar!

Kan det vara så att Piteå är en mycket trist, men snörik stad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara konstatera att det är mycket snack och lite verkstad när det gäller att stå upp för demokrati.

OS i Kina och Fotbolls VM i Qatar säger det mesta, bankkonton hos korrupta ledamöter från div utvecklingsländer

är nog välfyllda.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev bambam:

Kan bara konstatera att det är mycket snack och lite verkstad när det gäller att stå upp för demokrati.

OS i Kina och Fotbolls VM i Qatar säger det mesta, bankkonton hos korrupta ledamöter från div utvecklingsländer

är nog välfyllda.

Men hur kan Du säga så, flera länder har utlöst diplomatisk bojkott.  :ironi:

https://fuf.se / Flera länder bojkottar vinter-OS i Peking

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev bambam:

Kan bara konstatera att det är mycket snack och lite verkstad när det gäller att stå upp för demokrati.

OS i Kina och Fotbolls VM i Qatar säger det mesta, bankkonton hos korrupta ledamöter från div utvecklingsländer

är nog välfyllda.

Varför tror du att det bara är ledamöter från utvecklingsländer? Titta bara på korruptionen hos FIFA, Blatter och Platini är ju inte direkt från utvecklingsländer. Så mutor funkar oavsett vilket land ledamöterna kommer från för människan är född girig och ju mer den har desto mer vill den ha samt att dessa människor tror sig stå över allt som en vanlig "Svensson" kan anklagas för.

 

//mrco

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev bambam:

Kan bara konstatera att det är mycket snack och lite verkstad när det gäller att stå upp för demokrati.

OS i Kina och Fotbolls VM i Qatar säger det mesta, bankkonton hos korrupta ledamöter från div utvecklingsländer

är nog välfyllda.

Jo, heja klacken i Qatar säger nog det mesta om det. Haha vilket jävla skämt. Fattar inte att TV och förbundet köper det, men som vanligt money talks....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev mrco:

Varför tror du att det bara är ledamöter från utvecklingsländer? Titta bara på korruptionen hos FIFA, Blatter och Platini är ju inte direkt från utvecklingsländer. Så mutor funkar oavsett vilket land ledamöterna kommer från för människan är född girig och ju mer den har desto mer vill den ha samt att dessa människor tror sig stå över allt som en vanlig "Svensson" kan anklagas för.

 

//mrco

 

IOK har 95 ledamöter som röstar och jag tror nog du förstår vilka som är lätta att påverka, fungerar liknande inom fotbollen.

Link to comment
Dela på andra sajter

FIFA och IOK är sönder kn×llade. 

Två jävla länder som skiter i allt har nu 2 stora event. Just detta OS är pressfriheten begränsad.

Kina hotade tidigare svenska Journalister mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev bambam:

IOK har 95 ledamöter som röstar och jag tror nog du förstår vilka som är lätta att påverka, fungerar liknande inom fotbollen.

Så du har missat att både Blatter och Platini var mutade?

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev mrco:

Så du har missat att både Blatter och Platini var mutade?

Räkna inte undantag som normalfall. 

Blir helt omöjligt att komma framåt i några som helst resonemang när man ska titta på undantag hela tiden. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Batting:

Kan det vara så att Piteå är en mycket trist, men snörik stad?

Snö är en fördel om man ska utöva vintersporter! Särkskild om man ska åka skidor, backhoppning etc sporter som sker på snö.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Amigo:

Snö är en fördel om man ska utöva vintersporter! Särkskild om man ska åka skidor, backhoppning etc sporter som sker på snö.

Ja?
Och det var väl ungefär vad jag menade att det gick att pyssla med där.
Det, men inte så mycket annat, men tack för upplysningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker själv att de olympiska vintersport arrangemanget i år är bland de bästa jag upplevt eftersom man inte jobbar på kontoret längre och att tv sändningarna går på någon omöjlig kanal som alla knikkedikker inte har.

Så  det blir lugnt…

Annat var det när man provåkte störtloppsbanan i Albertville OS 1992 banan som låg i Meribel det var grejer det.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-02-04 at 18:08, skrev Amigo:

Finalandet har nog inga chanser, om nån tar medalj, är det en överraskning, riktigt skräll.

Härligt att ha fel! Grattis Iivo. Prons i herrarnas skiathlon 3 mil

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Amigo:

Härligt att ha fel! Grattis Iivo. Prons i herrarnas skiathlon 3 mil

Varför inte söka till ett finländskt forum,verkar vara din grej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...