Jump to content
IGNORERAD

Thailand kommer förklara Covid 19 som endemisk


janne_h

Recommended Posts

Thailand avser att innan årets slut. Deklarera Covid 19 som endemisk.

Detta oavsett vad WHO säger tydligen.

Min personliga reflektion är att man nog insett att  Covid inte är så farligt längre. Och att man då även inte har råd att vidhålla alla dessa begränsningar i samhället. Som hindrar folk att tjäna pengar och leva normalt.

Även Danmark tar ju bort alla restriktioner. Och Svenska regeringen har ju sagt att restriktioner troligtvis ryker 8e februari.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2254503/covid-to-be-declared-endemic-by-years-end-in-Thailand

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

Thailand avser att innan årets slut. Deklarera Covid 19 som endemisk.

Detta oavsett vad WHO säger tydligen.

Min personliga reflektion är att man nog insett att  Covid inte är så farligt längre. Och att man då även inte har råd att vidhålla alla dessa begränsningar i samhället. Som hindrar folk att tjäna pengar och leva normalt.

Även Danmark tar ju bort alla restriktioner. Och Svenska regeringen har ju sagt att restriktioner troligtvis ryker 8e februari.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2254503/covid-to-be-declared-endemic-by-years-end-in-Thailand

 

 

Min gissning är att Thailand öppnar upp från 1:a mars, för då har ett antal länder tagit bort sina restriktioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fler och fler tror att vi kommer att få anpassa våra samhällen till att leva med covid-19 under de kommande åren. Pandemin kommer att övergå till en endemi och att större utbrott hålls tillbaka genom årliga påfyllnadsdoser av vacciner anpassade till det aktuella mutationsläget.

Lif

branschorganisationen för de forskande läkemedelsföretagen i Sverige.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Irland -Tjecko och Bulgarien öppnar också upp

Ojdå?

Har dessa något ont och dolt syfte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...