Jump to content
IGNORERAD

Konspirationsteori....

Batting

Recommended Posts

27 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Ja han var mot USAs inblandning i Asien och Sydamerika, men känner inte igen att han hade fina kontakter med  DDR, Nordkorea, Röda  Khmererna.

Han gjorde som statsminister välkända  uttalande mot den kommunistiska  diktaturen i Tjekoslovakien. ``Diktaturens kreatur``

och militärdiktaturen i Spanien under General Franco ```Satans mördare``.

Jag uppfattade det som att han var för demokrati och mot diktatur och förtryck av folket i Vietnam, Spanien och Tjekoslovakien

”Historien har lärt oss att när diktaturer kommer till makten är det de fackliga friheterna som först tas bort och de fackliga ledarna som blir förtryckets första offer, som jagas till fängelser, tortyrkammare och avrättningskammare. Så var det i nazismens Tyskland, i kommunisternas länder, så är det i dag över stora delar av Latinamerika. ”
– Olof Palmes anförande vid TCO:s kongress i Stockholm, 1982-07-01.

Dela på andra sajter

• Svar 282
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Nicholas

43

• Atom

34

• Alarik

26

• Surin P3

19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

14 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nordkorea fick bland annat köpa 1000 Volvobilar 1974 som de ännu inte betalt 😀

Haha vilka jäkla skurkar

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Haha vilka jäkla skurkar

1974 beställde Nordkorea 1.000 Volvo 144 och en rad andra svenska produkter.

Än har inte en krona betalats – i dag är skulden rekordhöga 2,7 miljarder.

Volvos värde varar.

Volvobilarna rullar än idag i Nordkorea vilket kan ses som ett kvitto på bilar som håller länge.

– Fordran var ursprungligen på 600 miljoner kronor, och från en rad företag. Den mest omtalade affären var Volvobilarna, andra exportörer var Atlas Copco, Asea, Kockums, Alfa Laval och flera småföretag, säger Carina Kampe på Exportkreditnämnden enligt SVT 4 maj 1974.

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Alarik:

”Historien har lärt oss att när diktaturer kommer till makten är det de fackliga friheterna som först tas bort och de fackliga ledarna som blir förtryckets första offer, som jagas till fängelser, tortyrkammare och avrättningskammare. Så var det i nazismens Tyskland, i kommunisternas länder, så är det i dag över stora delar av Latinamerika. ”
– Olof Palmes anförande vid TCO:s kongress i Stockholm, 1982-07-01.

Tycker du ska lyssna på dokumentären på Sveriges radio om strejken på LKAB hur Palme använde fackföreningarna för att kontrollera arbetarna. 

Du har nog lite studer att göra. 

Oklart dock om du förstår vad som sägs. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Tycker du ska lyssna på dokumentären på Sveriges radio om strejken på LKAB hur Palme använde fackföreningarna för att kontrollera arbetarna. 

Du har nog lite studer att göra. 

Oklart dock om du förstår vad som sägs. 

Studier?

Följde strejken 1969 - 1970 så jag vet nog fan vad som hände.

Har inte något problem med att förstå norrländska.

Ändrades av Alarik

Dela på andra sajter

On 2022-02-06 at 01:12, skrev Tommy:

Det händer rätt ofta att människor avrättas på grund av saker de gjort i sitt jobb...

Knyter an till vad @Nicholas skrev om Hitler, som ju faktiskt var folkvald...

Lite text om och bilder på avrättade tyskar efter rättegångarna i Nurnberg efter VK2:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuremberg_executions

Notera att jag tycker det var rätt att avrätta dem, "För att de gjort sina jobb".

Allt är inte rätt eller fel...

MVH

Var inte det en väl dålig jämförelse? Hitler "vann" ett val 1932 men nästan direkt efteråt utsåg han sig till diktator och då är han ju, per definition, inte längre folkvald. Finns mängder av snubbar som gjort liknande resa - Putin, Chavez och Mugabe för att ta några exempel. Så fort de satt demokratin ur spel är de givetvis fria mål för att avrättas av vem som helst. 

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

On 2022-02-08 at 23:02, skrev Surin P3:

Ordagrant säger han att det är pga "climate change". 

Angående att vara oförskämd, känns det som du ville munhuggas lite eftersom du drog in mig i ditt inlägg...?

Han säger att det är pga climate change men jag kan inte hitta att han säger, vilket du påstår tidigare, att de "begår självmord pga climate change". 

Valrossar jagar normalt sett från isflak och finns det färre isflak så söker de sig till land. Det har givetvis varit varma vintrar med mindre is även tidigare och liknande död har därför givetvis hänt förr. Att det oftare varit mindre is de senaste 100 åren är dock inget politiskt påstående, det är vetenskaplig fakta, och då inträffar det oftare.

Jag har aldrig hört någon ens måttligt intelligent person säga emot att temperaturen stigit de senaste 100 åren. Hur stor del i den ökningen som är naturlig och hur stor del vi är delaktiga i kan dock givetvis diskuteras, dessvärre kommer det nog ta ett par hundra år innan vi har ett definitivt svar på den frågan och om det då visar sig att vi hade en betydande del i ökningen så är det nog lite sent att göra något åt det. Jag tror dock vi löser det med ny teknik så jag tänker fortsätta flyga, köra min AC och äta mitt kött.

Dela på andra sajter

On 2022-02-05 at 20:23, skrev Atom:

Jag är också lite intresserad över din syn på Sverige. I andra trådar har du förklarat att allt har gått fel för Sverige sedan 90-talet och att allt, givetvis, var bättre förr. Nu visar det sig att Sverige i själva verket var Östtyskland under Palme och han styrde nästan kontinuerligt från 1969 till sin död. 1965-1968 svepte den stora vänstervågen över Europa och Sverige så det kan heller inte varit någon vidare tid. Så, som senast, så dog den gamla goda tiden runt 1964 när Erlander styrde. För att ha någon djupare politisk förståelse så anser jag nog att man bör vara 18 så för att på allvar ha förstått hur bra det var så måste man vara född senast 1946, alltså fylla 76 i år, för att kunna drömma sig tillbaka. Riktigt så gammal är du väl inte? 

@Nicholas Väntar fortfarande med spänning på din kommentar. När var det egentligen bra i Sverige? Eller har det kanske alltid varit skit? Och inte bara i Sverige utan egentligen överallt?  

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Var inte det en väl dålig jämförelse? Hitler "vann" ett val 1932 men nästan direkt efteråt utsåg han sig till diktator och då är han ju, per definition, inte längre folkvald. Finns mängder av snubbar som gjort liknande resa - Putin, Chavez och Mugabe för att ta några exempel. Så fort de satt demokratin ur spel är de givetvis fria mål för att avrättas av vem som helst. 

Du menar att när man har barnen hos unga örnar så är det en fin demokrati. 

Vägg i vägg med ABF. 

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Atom:

@Nicholas Väntar fortfarande med spänning på din kommentar. När var det egentligen bra i Sverige? Eller har det kanske alltid varit skit? Och inte bara i Sverige utan egentligen överallt?  

Under slutet av Göran Persson regi. 

Vi fick förintelse-konferens och Sten Anderssons alla år av jobb med araber och Palestina var som bortglömda, och det var faktiskt Sten Andersson också, bortglömd alltså. 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nicholas:

Du menar att när man har barnen hos unga örnar så är det en fin demokrati. 

Vägg i vägg med ABF. 

På vilket sätt menar du att det påståendet relaterar till mitt inlägg?

Jag vet inte om unga örnar fanns i Tibro på min tid, har iaf inget minne av att någon jag kände var med där. Tycker absolut inte att något parti ska bedriva partipolitisk verksamhet för barn men har ingen aning om hur mycket politisk indoktrinering de höll på med. Själv var jag med i Kyrkans Barntimmar när jag var 6 år men gick ändå ur kyrkan när jag fyllde 18 så där gjorde KDS en dålig investering 😉

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nicholas:

Under slutet av Göran Persson regi. 

Vi fick förintelse-konferens och Sten Anderssons alla år av jobb med araber och Palestina var som bortglömda, och det var faktiskt Sten Andersson också, bortglömd alltså. 

Så, Sverige var bra 2005-2006? Tidigare har du uttryckt att det började gå utför redan på 90-talet men pga en förintelsekonferens så är du alltså beredd på att säga att runt 2005-2006 så var ändå Sverige bra. Och innan dess; typ 1932?

Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Atom:

Så, Sverige var bra 2005-2006? Tidigare har du uttryckt att det började gå utför redan på 90-talet men pga en förintelsekonferens så är du alltså beredd på att säga att runt 2005-2006 så var ändå Sverige bra. Och innan dess; typ 1932?

Alla år innan Palme var säkert bra. 

Bortsett från den ständiga frånvaron av principer under andra världskriget. 

Glöm inte att vi hade fri radio i Sverige på 30talet och Sven Jerring började sin karriär som reklam-man. 

Dela på andra sajter

On 2022-02-09 at 19:14, skrev Nicholas:

Han var inte poänglös. 

Övergreppet emot vietnam var vidrigt. 

Lyndon B Johnson och Richard Nixon. 

Där kan man verkligen beklaga mordet på JFK. 

Men frihet för individen var inget för Palme. 

Han måste rimligen föraktat vanligt folk. 

Nej, individens frihet var nog inget Palme satte särskilt högt. Men samtidigt; hur du än vill få det till att LO, ABF och Unga Örnar var direkt understående Erich Honecker så förlorade ändå Palme två val. Då var jag precis född så har inga personliga minnen men så här i efterhand; blev det någon stor skillnad? Kanske var det inte bara Palme som inte riktigt litade på att folk i allmänhet visste sitt eget bästa? Kanske var det istället så samhället såg ut på den tiden och att Palme var ett barn av sin tid?

Jag tycker Palme på det stora hela var en bra politiker men en ytterst dålig ledare för Sverige; han kastade bort den stora ledning Sverige hade i världskonkurrensen genom att gå alldeles för långt vänster. Jag kan dock inte känna det hatet som du gör och jag kan inte se något i det du skriver som berättigar det. Du framstår mest bara som en av många bortskämda och gnälliga 50-talister som drog fördel av den tidens extravaganser och nu gnäller trots att det är era barn som får betala.   

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Atom:

Nej, individens frihet var nog inget Palme satte särskilt högt. Men samtidigt; hur du än vill få det till att LO, ABF och Unga Örnar var direkt understående Erich Honecker så förlorade ändå Palme två val. Då var jag precis född så har inga personliga minnen men så här i efterhand; blev det någon stor skillnad? Kanske var det inte bara Palme som inte riktigt litade på att folk i allmänhet visste sitt eget bästa? Kanske var det istället så samhället såg ut på den tiden och att Palme var ett barn av sin tid?

Jag tycker Palme på det stora hela var en bra politiker men en ytterst dålig ledare för Sverige; han kastade bort den stora ledning Sverige hade i världskonkurrensen genom att gå alldeles för långt vänster. Jag kan dock inte känna det hatet som du gör och jag kan inte se något i det du skriver som berättigar det. Du framstår mest bara som en av många bortskämda och gnälliga 50-talister som drog fördel av den tidens extravaganser och nu gnäller trots att det är era barn som får betala.   

60talister.

Sämsta pensions-vilkor hittills. 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
15 minuter sedan, skrev Nicholas:

60talister.

Det tycker jag faktiskt att ni ska ha. 

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Nicholas:

60talister.

Du försökte göra dig lustig över Amigos svenska i OS-tråden. Han kan ändå skylla på att vara invandrare och jag kan alltid förstå vad han skriver. Du skriver dock som en skoltrött 14-åring och jag har ingen aning om vad du försöker förmedla. Har du bråttom någonstans? 

Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Atom:

Du försökte göra dig lustig över Amigos svenska i OS-tråden. Han kan ändå skylla på att vara invandrare och jag kan alltid förstå vad han skriver. Du skriver dock som en skoltrött 14-åring och jag har ingen aning om vad du försöker förmedla. Har du bråttom någonstans? 

Jag försökte inte göra mig lustig, det var Amigo själv som började med prons. 

Dela på andra sajter

Arabiska våren. 

Mordet på statschefen kafdafi. 

Mordet på statschefen Saddam hussein. 

Älskandet av shaen och Khomeini. 

Just det att muslimerna lyckas få västländerna att utkämpa krigen åt dom utan att själva behöva betala en krona eller delta är imponerade. 

Och sist så drog man sig bort från Afganistan. 

Kurderna med Nalin Pelgul som var het med Mona är helt borta, inkl Mona. 

Nya grupper ersatte dom små kurderna i diverse olika partier. 

Bra drag under muslim-galoschen. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Arabiska våren. 

Mordet på statschefen kafdafi. 

Mordet på statschefen Saddam hussein. 

Älskandet av shaen och Khomeini. 

Just det att muslimerna lyckas få västländerna att utkämpa krigen åt dom utan att själva behöva betala en krona eller delta är imponerade. 

Och sist så drog man sig bort från Afganistan. 

Kurderna med Nalin Pelgul som var het med Mona är helt borta, inkl Mona. 

Nya grupper ersatte dom små kurderna i diverse olika partier. 

Bra drag under muslim-galoschen. 

Nja...

Khadaffi blev i och för sig lynchad men jag tror inte han hade klarat sej bättre efter en rättegång, tror du?

Saddam blev tillfångatagen och senare dömd till döden i en rättegång, vilket jag kan se som en korrekt dom, vad tycker du?

Shahen av Iran flydde fältet när revolutionen mot hans regim blev för jobbig, att muslimerna lyckades ta över Iran var inte nåt som var skrivet i sten, det kunde istället ha blivit en demokratiskt vald regering, tyvärr fanns det för många idi*ter (muslimer) som lyssnade på Khomeini...

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Nja...

Khadaffi blev i och för sig lynchad men jag tror inte han hade klarat sej bättre efter en rättegång, tror du?

Saddam blev tillfångatagen och senare dömd till döden i en rättegång, vilket jag kan se som en korrekt dom, vad tycker du?

Shahen av Iran flydde fältet när revolutionen mot hans regim blev för jobbig, att muslimerna lyckades ta över Iran var inte nåt som var skrivet i sten, det kunde istället ha blivit en demokratiskt vald regering, tyvärr fanns det för många idi*ter (muslimer) som lyssnade på Khomeini...

MVH

Hmmm. 

Khadaffi blev lynchad pga att någon hade krigat ned honom. 

Vilket inte var samma personer som lynchade honom. 

Domen för Saddam var inte korrekt. 

Du bortser helt ifrån vilken kontext Saddam regerade och vilka små snälla lamm oppositionen inte var.

Mycket komplext men väldigt enkelt. 

Alla krafter som på något sätt stod emot islam skulle bort. 

Inkl saddat. 

USA stödjer inte längre kurderna med en no fly zone. 

EU har bara tomma ord emot erdogan, inget mer, skenheligt. 

Dela på andra sajter

Ryssland anföll inte Ukraina på utsatt tid.
Sverige  och Gotland klarade sig också, men jag antar att alla krigshetsare hann skrämma till sig ökande anslag.
Återöppnandet av t.ex.  Dalaregementet känns ju ytters angeläget! :80:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...