Jump to content
IGNORERAD

Konspirationsteori....

Batting
 Dela

Recommended Posts

Finns det någon sådan där uppenbar konspirationsteori som får er att tänka "Nä, men vänta nu! Det skulle ju faktiskt...kunna" ibland? :slow:
Fast ni givetvis aldrig skulle dra upp funderingen på en släktmiddag.  

• Skål 1
  • Snurrigt 1
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Batting:

Finns det någon sådan där uppenbar konspirationsteori som får er att tänka "Nä, men vänta nu! Det skulle ju faktiskt...kunna" ibland? :slow:
Fast ni givetvis aldrig skulle dra upp funderingen på en släktmiddag.  

Både ja och nej. 
Vid varje familjemiddag pratar vi om konspirationer, så allt tas upp utan att någon skäms. 

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Både ja och nej. 
Vid varje familjemiddag pratar vi om konspirationer, så allt tas upp utan att någon skäms. 

Som vadå då tillexempel? 

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Batting:

Som vadå då tillexempel? 

Det tar jag inte upp på forum. Du får nog komma på middag

• Tummen upp 1
  • Haha 4
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Benriach:

Jag brukar dra upp det där med brevbäraren...

Inte jag. Det är en känslig fråga då jag är en fd brevbärare…om än bara som sommarjobb. 

• Haha 7
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Inte jag. Det är en känslig fråga då jag är en fd brevbärare…om än bara som sommarjobb. 

Jag avancerade inte längre än till reklam-utdelning. 

Vi delade ut en del biohazard ämnen förklädda till hudkrämer. 

• Haha 3
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Jag avancerade inte längre än till reklam-utdelning. 

Vi delade ut en del biohazard ämnen förklädda till hudkrämer. 

Nej, det kräver ju sin man att dela ut post. Inte många som fixar det. 

• Haha 3
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nej, det kräver ju sin man att dela ut post. Inte många som fixar det. 

Många fuskar genom att stå på post.

• Haha 1

Dela på andra sajter

Ryssgate var fake som kostade runt 44miljoner dollar till ingen nytta. Finns hur mycket som helst.

• Tummen upp 2
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

Kukmätningen är påbörjad.

Det heter HAR börjat.

• Haha 1

Det är häftigt att betala skatt. Vem ska man reta upp idag med mina inlägg?

Dela på andra sajter

Nu vet jag inte om detta är något som kan betraktas som en konspiration, men iallafall en villd tanke, eller fundering.
När jag ser program om alla fantastiska byggnader, och konstruktioner som folk från förr skapat så börjar jag fundera.
Pyramider både i mellanöstern, sydostasien och sydamerika.
AnkorWat där man först skulle behöva bygga ett kanalsystem för att överhuvudtaget få dit byggmaterialet.
Pyramiderna i Egypten som man försöker förklara på div. olika vis.
Transporterat stora stenblock uppför Nilen och sedan släpat upp det hela på träskenor insmörja i fett, eller nåt.
Macho Picho, eller vad det heter, där man har sammanfogat en hel stad med så väl passande stenar så att det inte går att få in ett papper mellan dem, och det gjort på den höjden o.s.v.
Det är svårt att tro att det skulle gå att få folk att utföra dessa fantastiska ting även om man har väl så många trälar som man piskar på.

Tror ni verkligen att det finns logiska förklaringar till allt sådant där?  :35: 

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Batting:

Nu vet jag inte om detta är något som kan betraktas som en konspiration, men iallafall en villd tanke, eller fundering.
När jag ser program om alla fantastiska byggnader, och konstruktioner som folk från förr skapat så börjar jag fundera.
Pyramider både i mellanöstern, sydostasien och sydamerika.
AnkorWat där man först skulle behöva bygga ett kanalsystem för att överhuvudtaget få dit byggmaterialet.
Pyramiderna i Egypten som man försöker förklara på div. olika vis.
Transporterat stora stenblock uppför Nilen och sedan släpat upp det hela på träskenor insmörja i fett, eller nåt.
Macho Picho, eller vad det heter, där man har sammanfogat en hel stad med så väl passande stenar så att det inte går att få in ett papper mellan dem, och det gjort på den höjden o.s.v.
Det är svårt att tro att det skulle gå att få folk att utföra dessa fantastiska ting även om man har väl så många trälar som man piskar på.

Tror ni verkligen att det finns logiska förklaringar till allt sådant där?  :35: 

Vad menar du att alternativet är, är det kanske Guds hand?

Personligen ser jag inget ologiskt. Imponerande, helt klart, men har man obegränsat med arbetare och obegränsat med tid så går det mesta.

• Ge karma 5
  • Tummen upp 2

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Atom:

Personligen ser jag inget ologiskt. Imponerande, helt klart, men har man obegränsat med arbetare och obegränsat med tid så går det mesta.

Det och ett frånvarande fackförbund kan ju skapa allt möjligt. 

• Ge karma 2
  • Haha 6
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Atom:

Ta bara det där med AnkorWat.
Dom har ju alltså byggt ett helt land med kanalsystem och hela tjossan bara för att få fram dricksvatten och byggmateriel till de krakarna som skulle bygga templen.
Imponerande är väl det minsta man kan...jag menar jag är impad av Göta Kanal.
"Guds Hand", jag är inte religiös, men visst din gissning är lika god som någon annans.
Själv vågar jag inte lägga fram någon fantasifull ide för då skulle jag få höra talas om den de närmaste 10 åren.
Så vis av erfarenhet håller jag tyst.

• Tummen upp 1
  • Haha 2
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det var trots allt svenskar som uppfann geniala prylar som blixtlåset och bultsaxen.

Du glömmer skiftnyckeln. Hur många maskiner skulle vara stående utan skiftnyckeln, hur många nävar vore inte trasig, hur många sjukskötreskor skulle vara utan att göra? Finnar ha endast uppfunnit integrerat torksstället i köksskåpet!

• Haha 1

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Amigo:

Finnar ha endast uppfunnit integrerat torksstället i köksskåpet!

Ei saa peittää!

Ändrades av spooncreek
  • Haha 2
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Du glömmer skiftnyckeln. Hur många maskiner skulle vara stående utan skiftnyckeln, hur många nävar vore inte trasig, hur många sjukskötreskor skulle vara utan att göra? Finnar ha endast uppfunnit integrerat torksstället i köksskåpet!

Och med menar du vad?

• Snurrigt 1
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Atom:

Fast Battings exempel är från Kambodja, Egypten och Peru och de har inte varit i närheten av att skapa något liknande igen, trots total avsaknad av fackförbund. Kanske var det en tysk, en svensk, en amerikansk och en kinesisk sexturist som dök upp. Tysken gjorde några schyssta beräkningar, svensken organiserade arbetet medans amerikanen med van hand piskade slavarna. Vad hade kinesen där att göra? Han mutade Gud för lite hjälp.

Nja, kinesen hade en uppgift. Dock var det en amerikan, en holländare, och kinesen:

"An American, a Dutchman and a Chinese strand after a shipwreck on an uninhabited island. The American says: "I've been in the army for many years, I know how to survive. So if you guys don't mind, I'll give the orders". The Dutchman and Chinese find it very well. The American goes further: "Ok, each of us will will have to search for something. You, Chinese guy, take care of the supplies. Dutch guy, you take care of the food, and I'll take care of the wood. In two hours we'll meet back here." Everyone finds it a good plan and they go their own ways. After 2 hours the American and the Dutchman are on the agreed spot. The Chinese is, however, nowhere in sight. They wait still a couple of hours and as the Chinese still doesn’t arrive, they get worried. They decide to search for him. Some hours later they have combed the complete island, but no Chinese found. Thinking that he might have been eaten by a wild animal, they sadly decide to go back. Arrived at the spot, they sit down, looking despondently at their stuff, as suddenly the Chinese jumps from the shrubs and calls: "Supplies!!!"

Source https://www.physicsforums.com/threads/joke-an-american-dutchman-and-chinese.7189/"

• Haha 3
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev berlitz:

Och med menar du vad?

Tycker det står I inlägget!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...