Jump to content
IGNORERAD

Konspirationsteori....

Batting

Recommended Posts

John Khonken
On 2022-05-28 at 00:33, skrev UglyFarang:

Jag läser gärna Pfizers egna papper, vart kan jag få tag på dem?

Har du så att du kan skanna och skicka i PM till mej?

Du får gå ut på nätet. Pfizer har släppt  ett antal nu. Dom är nämligen skyldiga till det enligt domstolsbeslut. Men det verkar gå sakta. 

Men hittar jag dom så självklart sänder jag dom till dig

Dela på andra sajter

• Svar 282
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Nicholas

43

• Atom

34

• Alarik

26

• Surin P3

19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

23 timmar sedan, skrev 65Selander:

Kommer komma fler.

Det gjorde det !

Alex Jones döms att betala ytterligare 460 miljoner

Konspirationsteoretikern Alex Jones, mannen bakom hemsidan Infowars, döms att betala ytterligare motsvarande 460 miljoner kronor i skadestånd för att ha spridit lögner om skolmassakern i Sandy Hook. Det rapporterar AP.

På torsdagen dömdes han att betala 41 miljoner kronor till Neil Heslin och Scarlett Lewis, vars sexårige son Jesse sköts ihjäl i massakern. På fredagen utökade dock domstolen summan med 460 miljoner i vad som i amerikansk rätt kallas straffskadestånd.

Jones har under rättegången hävdat att ett skadestånd på över 20 miljoner kronor skulle ”sänka oss”.

https://omni.se/alex-jones-doms-att-betala-ytterligare-460-miljoner/a/g6gLW5

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Var det inte en person här som hämtade sina källforskningar från infowars? #Kastarinengasolflaskaielden

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det gjorde det !

Konspirationsteoretikern Alex Jones, mannen bakom hemsidan Infowars, döms att betala ytterligare motsvarande 460 miljoner kronor i skadestånd för att ha spridit lögner om skolmassakern i Sandy Hook. Det rapporterar AP.

På torsdagen dömdes han att betala 41 miljoner kronor till Neil Heslin och Scarlett Lewis, vars sexårige son Jesse sköts ihjäl i massakern. På fredagen utökade dock domstolen summan med 460 miljoner i vad som i amerikansk rätt kallas straffskadestånd.

Jones har under rättegången hävdat att ett skadestånd på över 20 miljoner kronor skulle ”sänka oss”.

Vi får starta en insamling. 

Swishar du en lax? 

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det gjorde det !

Härligt att sanningen vinner till slut. Ska bli intressant att följa utvecklingen när innehållet i hans telefon börjar publiceras.....

Vilken hjälte som "råkade" skicka kopian av telefonen 😀

/Krille 

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Först var det "Statsnätet" eller något sådant som var här och tyckte att jag borde ha fiber indraget i kåken.
Det skulle dom fixa för lite över 20.000 sköna slantar.
Konstigt nog så påstod de att jag själv skulle behöva gräva in fiberkabeln från vägen och in i mitt lilla hus, men dom skulle givetvis lägga ner kabeln i själva vägen utanför min tomt.
Det tyckte jag lät väldigt praktiskt i.o.m. den råkar vara asfalterad.
Jag frågade då hur mycket det skulle kosta att få dem att gräva ner fibern ända fram till mitt hus?
Dom hörde aldrig mer av sig.

Däremot så var det tydligen en del grannar som tackat ja.
Gatan grävdes upp och återasfalterades i omgångar, det verkade vara väldigt dålig planering och samordning.

Efter några år så kom TELIA hit och ringde på.
Dom tyckte också att jag borde ha fiber indraget.
Dom begärde ungefär lika mycket betalt, men dom skulle tydligen sköta detta ända fram och in i huset.
Mitt Internet kunde fungera bättre, men jag tyckte ändå att en Thailandsresa lät mer lockande, så jag lade pengarna på det istället.
Sedan så har TELIA hört av sig lite då och då, men jag har alltid valt att ha kvar mitt kämpande & tragglande uppkoppling via koppartråd.

Förra sommaren så kom det ett brev om något slags luftburet bredband.
Jag skulle få en liten fyrkantig mottagare på väggen och sedan en "TELIA SMART WIFI" box inne i huset.
Eftersom jag bor nära vattentornet så skulle mottagningen bli kanon, och jag skulle därmed kunna kapa koppartråden.
Detta skulle kosta 2.500, och eftersom jag inte längre skulle behöva betala telefon via koppartråd så slapp jag en telefonräkning på 500 så jag slog till.

Jag har ju iofs sedan länge tjänat in det där bredbandet, men det har egentligen aldrig fungerat något vidare.
Det har väl fungerat ungefär som med koppartråden så jag har inte klagat, jag har ju faktiskt tjänat in en femhundring varje månad.
Förra veckan ringde det på dörren, och där utanför stod åter igen en representant från TELIA.

När ska detta sluta?!

Det var en ung välkammad kille törstande efter provision.
Först tänkte jag avfärda honom, pekade på min lilla mottagare på väggen, och deklarerade att jag redan hade bredband från TELIA!
Och när jag skaffade mig det så var det lika bra som det bredband via fiber som han nu försökte kränga.
Nja det var inte riktigt sant påstod han, och sedan så hade han ju ett fantastiskt erbjudande att komma med.
Jaha, tänkte jag uppgivet och bad honom slå sig ner där vid bordet på verandan.

Han drog hela sitt säljsnack, och visade även en liten reklamfilm på sin surfplatta.
Oj, jag skulle få ett blixtsnabbt internet, tv-kanaler från hela världen, i princip hur många som helst, mitt hus kulle förvandlas till någon slags veritabel sambandscentral där jag kryssade mig fram med mitt Bank-ID.
Jag såg för min inre syn hur mitt hus förvandlades till något högteknologiskt monster, fönsterna buktade utåt o.s.v.
Allt detta skulle jag nu få för 7.999 Kr!
Och dom skulle minsann gräva och installera alltihop!

Okej, okej jag ger mig, tänkte jag.
Tackade jag ja till detta så kanske jag skulle slippa försäljare från TELIA ett tag framöver, iallafall fram till dom försöker lura på mig något satellit-bredband. 

Nu tidigare i veckan så ringde dom från TELIA och liksom bara försäkrade sig om, och bekräftade min beställning av fiber.
Och kan ni tänka er - enda sedan det samtalet så har mitt luftburna bredband fungerat snabbt och felfritt! :559bdc410ef75_thatdoodisuptosomething:

Är det bara jag som är konspiratoriskt lagd, eller......

Dela på andra sajter

On 2022-08-06 at 06:04, skrev Krille:

Härligt att sanningen vinner till slut. Ska bli intressant att följa utvecklingen när innehållet i hans telefon börjar publiceras.....

Vilken hjälte som "råkade" skicka kopian av telefonen 😀

/Krille 

Och det kom mera 

Screenshot_20221012-190948_Twitter.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...