Jump to content
IGNORERAD

Konspirationsteori....

Batting

Recommended Posts

Läste att det år 1960 avslöjades att vissa celler som användes för att skapa polio-vaccinet kunde ge cancer och att mellan 1955 och 1963 gavs 100 miljoner barn detta vaccin.

Dela på andra sajter

• Svar 282
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Nicholas

43

• Atom

34

• Alarik

26

• Surin P3

19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2022-02-20 at 14:44, skrev flebbe:

Det här kan väl inte vara sant, eller ? Vad tror ni ryggdunkande experter ?

bild.png.1b85ebfc00805a41e5c190974cb54753.png

On 2022-02-20 at 16:02, skrev flebbe:

Är du rädd för Ryssen ?

4 dagar innan Putins kommunister startade sitt massmord i Ukraina så postade alltså Flebbe ett inlägg som, sedan länge, visats komma från ett KGB-troll och säger sedan "Är du rädd för Ryssen" när folk klagar på att han springer Lill-Puttes ärenden. I flera år har Flebbe, huvudsakligen i Trump-tråden, re-postat inlägg som ursprungligen kommer från Russia Today eller någon av deras mer ljusskygga internetkrigare. 

Undrar om han har flytt till Moskva nu och sitter i en källare med gamla Stalin-statyer eller om han bara skäms?

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

On 2022-03-13 at 01:14, skrev apknug:

Fast är den här "flebbe" en riktig person, en människa? Det låter som det är ett fejk troll konto eller? 

Visst låter det som ett, av många, Rysstroll som dykt upp de senaste 5 åren; ofta dolda under ett "högernationalistiskt parasoll". Jag kan ha fel men jag tror mig känna igen Flebbe från gamla Soi Sixten tiden, då var han dock bara ett kul Dalfyllo i Södertälje; det är dock 15 år sedan så mycket kan ha gått fel sedan dess.

Tycker det är många på både den extrema vänster- och högerkanten som bör rannsaka vad de skrivit och delat senaste åren. Putin tilltalar båda extremerna vilket tydligt belyses i en muskulärt välväxt snubbe som lyder av extrem intellektuell dvärgväxt, Steven Seagull, som kallar Putin för sin bror och samtidigt både ser Maduro i Venezuela och Trump som sina förebilder. Det handlar om en längtan efter en ledare som ses som "handlingskraftig" och "nationalistisk" men resulterar istället i en ledare som helt saknar demokratisk förankring och varje uns av patriotism; de två ledord jag söker i en ledare.

Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Atom:

Visst låter det som ett, av många, Rysstroll som dykt upp de senaste 5 åren; ofta dolda under ett "högernationalistiskt parasoll". Jag kan ha fel men jag tror mig känna igen Flebbe från gamla Soi Sixten tiden, då var han dock bara ett kul Dalfyllo i Södertälje; det är dock 15 år sedan så mycket kan ha gått fel sedan dess.

Tycker det är många på både den extrema vänster- och högerkanten som bör rannsaka vad de skrivit och delat senaste åren. Putin tilltalar båda extremerna vilket tydligt belyses i en muskulärt välväxt snubbe som lyder av extrem intellektuell dvärgväxt, Steven Seagull, som kallar Putin för sin bror och samtidigt både ser Maduro i Venezuela och Trump som sina förebilder. Det handlar om en längtan efter en ledare som ses som "handlingskraftig" och "nationalistisk" men resulterar istället i en ledare som helt saknar demokratisk förankring och varje uns av patriotism; de två ledord jag söker i en ledare.

Gerard Depardieu hade ju i alla fall ryggrad nog att kritisera sin "vän" för kriget i Ukraina häromdagen

https://www.svt.se/kultur/gerard-depardieu-lagg-ned-vapnen

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Gerard Depardieu hade ju i alla fall ryggrad nog att kritisera sin "vän" för kriget i Ukraina häromdagen

https://www.svt.se/kultur/gerard-depardieu-lagg-ned-vapnen

Nja, ser faktiskt ingen kritik av Putin i det uttalandet "lägga ned vapen och förhandla" tycker inte jag räcker. Klarar man inte av att fördöma Lill-Putte som en simpel mördare så tycker jag att man fortfarande är en medlöpare.

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...
spooncreek

Alex Jones är igång igen, men något försiktigare än när han påstod att Sandy Hook skjutningarna (då 26 barn blev mördade), var ett påhitt med inhyrda skådespelare.

Det är sådant här som gör konspirationsteoretiker tillika galningar som Alex Jones svåra att bara skratta bort. 

During the broadcast, Jones said he has predicted a mass shooting would happen ahead of the upcoming elections.

"I don't want to say this was staged," Jones said during his show. "But we have specifically said, with two years of our leading mass shootings, that with all the pre-programming, that mass shootings are coming, terrorists are going to attack and we have got to take the guns. Then I'm like, well I would predict a lot of mass shootings right before elections and like clockwork, it is happening. To me, it is just very opportunistic what is happening."

-----

In the wake of the Sandy Hook attack, Jones infamously claimed that the shooting was a hoax, no children died at the school, and the parents were "crisis actors."

Jones later admitted that a shooting did occur, but said the lawsuits against him should be dismissed for violating his freedom of speech. Jones also claims that there is not enough evidence to prove defamation or intentional infliction of emotional distress.

https://www.newsweek.com/alex-jones-texas-school-shooting-robb-elementary-sandy-hook-joe-biden-1710033

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

John Khonken

När det gäller att ransaka sig själv finns det måga här som borde göra det. 

Ryssgate. Facit varje dag

Valet 2000 mules

Vaccinet Läs pfizers egna papper

Självklart är fakta bara propaganda.

Dela på andra sajter

ThailandNovise
14 minuter sedan, skrev John Khonken:

Valet 2000 mules

Nä nä, fakta är inte propaganda. Försök inte.

Dela på andra sajter

spooncreek
20 timmar sedan, skrev John Khonken:

Valet 2000 mules

Kan du vänligen förklara för oss mindre vetande vad "Ryssgate" är?

Dela på andra sajter

John Khonken

Snälla sponnis . Det är ju vad du/ni påstått är ren lögn under ett par år. Kort och på lätt Svenska

HC med anhang påstod att Trumpen samarbetade med ryska Alfa bank lagom till valet 2016. Dom flesta här på MPR påstod att det var självklart att Trumpen arbetade tillsammans med ryssarna.

Nu har domstolsförhandlingarna börjat . Det har varit lite över två veckor nu. Vi får se vad domstolen kommer fram till för beslut. 

Ps Spoonis har du sett 2000mules. Hur Biden/ demokraterna blåste alla Amerikanarna i valet . 

Dela på andra sajter

John Khonken

PS en sak till. Vilket märkligt sammanträffande . Bakom allt som händer står samma gäng. Tänk om dom ljugit om allt

Ganska läskigt enligt mih

Dela på andra sajter

spooncreek

Det är ganska intressant att se vilka som blir irriterade  avseende mitt inlägg om att Alex Jones förnekar mord av barn och börjar yra, alternativt gilla, inlägg om någon Ryssgate..

Just saying..

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2022-05-26 at 14:24, skrev John Khonken:

Valet 2000 mules

Jag läser gärna Pfizers egna papper, vart kan jag få tag på dem?

Har du så att du kan skanna och skicka i PM till mej?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag läser gärna Pfizers egna papper, vart kan jag få tag på dem?

Har du så att du kan skanna och skicka i PM till mej?

Varsågod, kan dock ta lite tid att läsa igenom.

https://phmpt.org/pfizers-documents/

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

UglyFarang
3 timmar sedan, skrev Dempa:

Varsågod, kan dock ta lite tid att läsa igenom.

https://phmpt.org/pfizers-documents/

Jag får nog ta tag i detta när jag blir pankis, mellan mina rundor med A-traktorn...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Jag får nog ta tag i detta när jag blir pankis, mellan mina rundor med A-traktorn...

Jag har aldrig sett en pannkaka åka A-traktor.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

UglyFarang
3 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har aldrig sett en pannkaka åka A-traktor.

Pannkaka??

Pankis=pensionär.

Då bor du inte på landet.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

Pannkaka??

Pankis=pensionär.

Då bor du inte på landet.

Nej på landet bor jag inte.

https://sv.m.wiktionary.org/wiki/pankis

SubstantivRedigera

Böjningar av pankis SingularPlural

utrumObestämdBestämdObestämdBestämd

Nominativpankispankisenpankisarpankisarna

Genitivpankispankisenspankisarspankisarnas

pankis

(vardagligt)  pannkaka

Etymologi: Av pannkaka och -is.

Dela på andra sajter

UglyFarang
3 minuter sedan, skrev Mankan:

Nej på landet bor jag inte.

https://sv.m.wiktionary.org/wiki/pankis

SubstantivRedigera

Böjningar av pankis SingularPlural

utrumObestämdBestämdObestämdBestämd

Nominativpankispankisenpankisarpankisarna

Genitivpankispankisenspankisarspankisarnas

pankis

(vardagligt)  pannkaka

Etymologi: Av pannkaka och -is.

Här brukar man säja panschis eller pankis.

Vi kan fortsätta detta i natt eller imorgon, nu ska vi iväg och möblera en stuga som ska hyras ut om någon vecka och det lär bli grillat vildsvin, thaimat och öl och vin i kväll....

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Här brukar man säja panschis eller pankis.

Vi kan fortsätta detta i natt eller imorgon, nu ska vi iväg och möblera en stuga som ska hyras ut om någon vecka och det lär bli grillat vildsvin, thaimat och öl och vin i kväll....

Ett liv som panschis verkar trevligare än som pannkaka i alla fall. Själv ska jag på 40 års fest i kväll. Skål i förskott. 

Ändrades av Mankan

Dela på andra sajter

Ej helt fel tråd att spekulera i att här måste föreligga något lurt.

Pankis borde väl rimligtvis den benämnas som är pank.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

Ej helt fel tråd att spekulera i att här måste föreligga något lurt.

Pankis borde väl rimligtvis den benämnas som är pank.

Ja det är ju mycket snack om fattigpensionärer så därav kanske ihopblandning av denna pannkakssmet

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...
1 minut sedan, skrev 65Selander:

Verkligheten är kapp idi*ten.

Alex Jones, mannen bakom sajten Infowars, döms att betala över 4 miljoner dollar till föräldrar som förlorat sitt barn i en skolskjutning.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/alex-jones-domd-for-fortal-tvingas-betala-40-miljoner-i-skadestand

Och det är väldigt mycket lägre än ursprungliga kraven så han kom billigt undan !

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...