Jump to content
IGNORERAD

Konspirationsteori....

Batting

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev Alarik:

Tidsfaktorerna talar emot att det skulle vara Stig Engström.

Det är, anser jag, grovt förtal att  göra ett vittne till en gärningsman möjligen bara för att utredningsledaren Krister Petersson ville visa sig duktig och kände sig tvungen att presentera ett resultat efter sin tidigare lösmynthet.

En person, för Krister Petersson lämplig, eftersom han inte kan försvara sig mot den presenterade bristfälliga bevisningen.

Jag har läst det som finns i ämnet. 

Finns mycket som talar för stickan. 

Nåt problem med tiden fanns absolut inte. 

Dela på andra sajter

• Svar 282
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Nicholas

43

• Atom

34

• Alarik

26

• Surin P3

19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15 minuter sedan, skrev Nicholas:

Vad talar för stickan?

Tycker mest det verkar som ett stort skämt. Han bad ju om uppmärksamhet och det talar väl emot det mesta om man har skjutit en statsminister på öppen gata.

Dela på andra sajter

Tror mer på Leif GW´s teori i En Pilgrims död. Där någonstans tror jag sanningen bakom mordet ligger.

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev flebbe:

bild.png.81cdbc925e34744201b22d8d963a8712.png

Ett av de bästa citaten jag sett på länge.

Så sant.

Se bara på vad de med propagerbar makt, aka MSM et al, försöker göra med Joe Rogan och Spotify. Där ser man tydligt hur propaganda mot sanning, ser ut.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Så sant.

Se bara på vad de med propagerbar makt, aka MSM et al, försöker göra med Joe Rogan och Spotify. Där ser man tydligt hur propaganda mot sanning, ser ut.

Det fria ordet har aldrig haft mer utrymme än nu,  i den fria demokratiska världen vill säga. Märkligt nog är det oftast de med åsikter i minoritet,  och som nu har fått plattformar att framföra dessa ifrån,  som ylar högst om "MSM" och "propaganda". 

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Surin P3:

Så sant.

Jupp, Spotify köpte in propagandamaskinen Joe Roagan för hiskeliga 100 miljoner dollar så han sitter nog säkert. En sådan gigantisk investering kastar man inte ut bara för att såna som Neil Young och Joni Mitchell protesterar.

Icke sa Nicke.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Det fria ordet har aldrig haft mer utrymme än nu,  i den fria demokratiska världen vill säga. Märkligt nog är det oftast de med åsikter i minoritet,  och som nu har fått plattformar att framföra dessa ifrån,  som ylar högst om "MSM" och "propaganda". 

Håller delvis med eftersom MSM tappar makt dagligen. Mest pga att folk börjar få upp ögonen till deras lögner.

(Ja, inte alla då)

Men det hindrar inte de från att försöka och samtidigt gräva sin grav ännu snabbare.

Inte mig emot... :D 

Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Fritz:

Jupp, Spotify köpte in propagandamaskinen Joe Roagan för hiskeliga 100 miljoner dollar så han sitter nog säkert. En sådan gigantisk investering kastar man inte ut bara för att såna som Neil Young och Joni Mitchell protesterar.

Icke sa Nicke.

Joe’s podcast är sedan 2015 en av de mest sedda med flera miljoner tittare per avsnitt. Inte konstigt att Spotify ville knyta honom till sig.

De flesta som kritiserar honom har inte sett ett enda avsnitt, gäller det även dig? Om så är fallet kan jag rekommendera dig att göra det. En väldigt balanserad podcast där alla får komma till tals.

Ändrades av Dempa

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Fritz:

Icke sa Nicke.

Propagandamaskinen?

Du vet tydligen inget om honom och hans podcast. Synd... Eller inte. Tror inte du är intresserad av genuina och ärliga diskussioner, vilket han haft i många år och tack vare dem har tittarsiffror som mångdubbelt överskrider all nyhetsmedia i västvärlden. 

Att du kallar honom för propagandamaskin är skrattretande och så verklighetsfrånvarande att det är skrämmande. Vuxna människor... Jösses.

Varför inte titta på ett avsnitt och skapa en egen uppfattning istället?

Ändrades av Surin P3
Dela på andra sajter

Guest Fredman
12 minuter sedan, skrev Dempa:

Joe’s podcast är sedan 2015 en av de mest sedda med flera miljoner tittare per avsnitt. Inte konstigt att Spotify ville knyta honom till sig.

De flesta som kritiserar honom har inte sett ett enda avsnitt, gäller det även dig? Om så är fallet kan jag rekommendera dig att göra det. En väldigt balanserad podcast där alla får komma till tals.

Nu blir jag lite konspiratorisk, podcast med tittare! Är det spännande att se på en podcast? 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Nu blir jag lite konspiratorisk, podcast med tittare! Är det spännande att se på en podcast? 

Ja, rörliga bilder numera.

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fredman:

Mycket upplysande och intressant att se, istället för att bara lyssna.

Liknande skillnad som att sitta här på MPR och skriva/läsa text, jämfört med att prata med någon personligen.

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nicholas:

Att du har läst det som finns i ämnet må vara hänt

men det var tydligen inte mycket du förstod

Ändrades av Alarik

Dela på andra sajter

Joe Rogan balanserad och ärlig ?  Nä men dra mig baklänges uppför Kebnekajse !

"The Joe Rogan Experience, som förmedlat falsk information om vården av covid-19 och om vacciner."

"Det har också blivit debatt kring de kontroversiella gäster Rogan bjudit in, ofta med högerextrema åsikter.

Dit hör den högerkonservativa webbplatsen Breitbarts medarbetare Milo Yiannopoulos, och hans långvarige vän, konspirationsteoretikern Alex Jones. Vid två olika tillfällen har Jones sagt i podden att skolmassakern i Sandy Hook år 2012 var en bluff. I skjutningen dödades 20 barn."

https://svenska.yle.fi/a/7-10012505

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Dempa:

Ja, rörliga bilder numera.

Och så kan man ju välja.

Dessa nymodigheter som rörliga bilder eller bara ljud. Fantastiskt.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Icke sa Nicke.

Löjligt inlägg. Damma av hustaket, snart är våren här.

Finns väl ingen pod som är så frispråkig och ärlig som Joe´s

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

"The Joe Rogan Experience, som förmedlat falsk information om vården av covid-19 och om vacciner."

"Det har också blivit debatt kring de kontroversiella gäster Rogan bjudit in, ofta med högerextrema åsikter.

Dit hör den högerkonservativa webbplatsen Breitbarts medarbetare Milo Yiannopoulos, och hans långvarige vän, konspirationsteoretikern Alex Jones. Vid två olika tillfällen har Jones sagt i podden att skolmassakern i Sandy Hook år 2012 var en bluff. I skjutningen dödades 20 barn."

Ja, inte klokt att han låter dessa skruvade personer komma till tals. Även antifa-vänliga Bernie Sanders har medverkat i podcasten…..

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Ja, han har gäster från alla kategorier och hörn. Vissa gäster är smartare än andra.

Vissa mer intressanta än andra.

Det gör inte hans podcast till vare sig obalanserad eller oärlig. Utan det motsatta.

Jag kan förstå att du har svårt för sånt här.

Men skulle du se på ett avsnitt med honom och en gäst som intresserar dig, så är det en guldgruva utan dess like idag.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Surin P3:

Ja, han har gäster från alla kategorier och hörn. Vissa gäster är smartare än andra.

Vissa mer intressanta än andra.

Det gör inte hans podcast till vare sig obalanserad eller oärlig. Utan det motsatta.

Jag kan förstå att du har svårt för sånt här.

Men skulle du se på ett avsnitt med honom och en gäst som intresserar dig, så är det en guldgruva utan dess like idag.

Jag har läst på tillräckligt för att förstå att han ägnar sig åt missinformation om covid19 och vaccin mot detta. Därför ogillar jag honom starkt men kan förstå att du gillar honom skarpt. Men nu är det dags att se när tjejerna åker skidor i Kina.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har läst på tillräckligt för att förstå att han ägnar sig åt missinformation om covid19 och vaccin mot detta. Därför ogillar jag honom starkt men kan förstå att du gillar honom skarpt. Men nu är det dags att se när tjejerna åker skidor i Kina.

Och där har vi en stor skillnad mellan oss.

Du saknar helt egna erfarenheter och drar slutsatser baserat på vad andra tycker om honom. 

Du litar blint på att det som sägs om honom är sant.

Med andra ord har du inget underlag för eget kritiskt tänkande.

Naivitet på farligt hög nivå.

Ignorance is bliss, som de säger...

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Istället för att läsa dig till det så rekommenderar jag dig att titta på de aktuella avsnitten. Då kan du skapa dig en egen uppfattning istället för att lita på en tillrättalagd politiskt korrekt åsikt.

Heja Sverige 🇸🇪 

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

Apropå konspirationsteorier 🙂

Från FB

Spruta.JPG.2575a41ed7d0b5a43d48d92715b5d2da.JPG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Icke sa Nicke.

Det här är avsnitt som är bortplockade sen igår.

https://jremissing.com/

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Och där har vi en stor skillnad mellan oss.

Du saknar helt egna erfarenheter och drar slutsatser baserat på vad andra tycker om honom. 

Du litar blint på att det som sägs om honom är sant.

Med andra ord har du inget underlag för eget kritiskt tänkande.

Naivitet på farligt hög nivå.

Ignorance is bliss, som de säger...

Det är väl rätt uppenbart att Fritz inte är så förtjust i det fria ordet (om det inte går i linje med hans egna åsikter förstås). Vare sig det gäller MPR, verkliga möten eller poddar.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Mankan:

Det är väl rätt uppenbart att Fritz inte är så förtjust i det fria ordet (om det inte går i linje med hans egna åsikter förstås). Vare sig det gäller MPR, verkliga möten eller poddar.

Ja jag har hört att han är notorisk storspelare. Han åkte väl fast i Pattaya i en stor spelhärva.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...