Jump to content
IGNORERAD

Lön för en städerska.


hasseryd

Recommended Posts

Bor  i Chiangmai och har frågat en Dam i närheten om hon vill städa mitt rum/kondo en gång i veckan. Den är på 34 m3. Vad är rimlig lön per städning? Ankedningen är att jag har svårg att städa pga Synskada mn efrer Trafikolycka. Skulle tro att det tar runt 1 h/ ( ev lite längre) gången,

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hasseryd:

Synskada mn efrer Trafikolycka. Skulle tro att det tar runt 1 h/ ( ev lite längre) gången,

Har Du alla städgrejerna hemma tror jag 300-500 THB är lagom om det handlar om högst en timme. Det skulle jag betala. Nu kommer sexton stenbordsexperter som påpekar att minimilönen i TH är 300 THB / dag. Kan vara så men räkna med att komma till Dig, städa och sen åka hem. Tidsåtgången är längre än den tid Hon är hos Dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev hasseryd:

Bor  i Chiangmai och har frågat en Dam i närheten om hon vill städa mitt rum/kondo en gång i veckan. Den är på 34 m3. Vad är rimlig lön per städning? Ankedningen är att jag har svårg att städa pga Synskada mn efrer Trafikolycka. Skulle tro att det tar runt 1 h/ ( ev lite längre) gången,

Vi betalar 500B/ gång, ca. 6 timmar, städning, tvätt samt viss strykning.  

Vad sägs om 500B/4 timmar så hinner hon med att städa överallt, dvs bakom kylskåp bokhyllor samt lite strykning. Kan vara lätt för många att missa allt över knänivå om tiden är knapp :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du råd, så tycker jag du skall lägga på lite. Har du dålig ekonomi på riktigt, så tror jag hon nöjer sig med ditt förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer Rut avdrag användas på priset eller kommer det före komma svart arbetskraft som hos våran statsminister

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänd på frågan och kolla hur mycket du har råd med istället.  500 bath som nämts här låter rimligt, men beror på hur mycket jobb som krävs.

 

Hade en Filippinska som kom och städade min lägenhet för 800 kr/gång. Inte jättestökigt, men hon  hittade dammtussar som jag aldrig hade sett:) Värt varenda krona.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den viktigaste frågan är ju ändå... är hon snygg? Å vilken "uniform" kommer hon ha när hon städar?

 

Bilder önskas (frågar för en kompis)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade housemaid ett tag som alltså bodde hemma hos mig med eget rum, hon fick 15.000 thb i månaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...