Jump to content
IGNORERAD

Billig flygbiljett ARN - BKK


born41

Recommended Posts

Jag har en flygbiljett med finnarna den 18 januari och hem 30 dar senare.

När jag köpt biljetten, skulle jag beställa ett SHA+ hotell, men då la min telefon av.

När jag fått min nya telefon, så blev det strul med att installera nytt bank-id.

Efter en vecka så var telefonen klar med bank-id, men då hade prutten ändrat, så nu krävdes en vecka i karantän.

Då jag inte vill sitta inlåst på ett hotellrum, till priset av 5000 kr, så stannar jag hemma.

Biljetten är en standard med 23 kg bagage men inte ombokningsbar.

Jag har aldrig försökt överföra en biljett till någon annan, så jag vet inte hur det går till.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev born41:

Jag har en flygbiljett med finnarna den 18 januari och hem 30 dar senare.

När jag köpt biljetten, skulle jag beställa ett SHA+ hotell, men då la min telefon av.

När jag fått min nya telefon, så blev det strul med att installera nytt bank-id.

Efter en vecka så var telefonen klar med bank-id, men då hade prutten ändrat, så nu krävdes en vecka i karantän.

Då jag inte vill sitta inlåst på ett hotellrum, till priset av 5000 kr, så stannar jag hemma.

Biljetten är en standard med 23 kg bagage men inte ombokningsbar.

Jag har aldrig försökt överföra en biljett till någon annan, så jag vet inte hur det går till.

 

Born41

Namnbyte som detta kallas går att göra på en "standardbiljett" mot en avgift. 

 

Men först vill jag informera dig om att Finnair erbjuder fri ombokning av biljetter även om ordinarie biljettregler inte medger det. Detta gör de fram till 28/2 pga. rådande Covid situation. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Namnbyte som detta kallas går att göra på en "standardbiljett" mot en avgift. 

 

Men först vill jag informera dig om att Finnair erbjuder fri ombokning av biljetter även om ordinarie biljettregler inte medger det. Detta gör de fram till 28/2 pga. rådande Covid situation. 

Tack för tipset! Skall vänta till 4:e januari för att se vad prutten hittar på. Den 5:e kommer jag förmodligen att lyckas boka om min biljett.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev born41:

Jag har en flygbiljett med finnarna den 18 januari och hem 30 dar senare.

När jag köpt biljetten, skulle jag beställa ett SHA+ hotell, men då la min telefon av.

När jag fått min nya telefon, så blev det strul med att installera nytt bank-id.

Efter en vecka så var telefonen klar med bank-id, men då hade prutten ändrat, så nu krävdes en vecka i karantän.

Då jag inte vill sitta inlåst på ett hotellrum, till priset av 5000 kr, så stannar jag hemma.

Biljetten är en standard med 23 kg bagage men inte ombokningsbar.

Jag har aldrig försökt överföra en biljett till någon annan, så jag vet inte hur det går till.

 

Born41

Jag tyckte väl att det varit väldigt tyst från dig i några veckor. Det förklarar det hela. Ja när det gäller Thailand måste man smida medans järnet är varmt. Kolla om du kan boka om till Songkran! Den är 13-15 april i år! 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det inte blir goda nyheter den 4 januari, vilket jag inte tror. 

 

Försök då att boka om till Phuket, så kan du göra Sandboxen och komma in nu ändå på ett smidigt sätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag avbröt min resa i augusti så fick jag tillaka pengarna på 2 dagar med finnarna  mvh2 dagar kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Direktflyget Stockholm - Bangkok med Finnair är nu indraget.

I dag är sista turen, och dom som skall flyga senare är ombokade till flyg med mellanlandning i Helsingfors.

Skall bli spännande att se om jag kan avboka och får tillbaka mina pengar.

I förrgår satt jag en timme i talefonkö till Finnair:s svenska kontor.

Tjejen kunde inte prata svenska, så samtalet utspelade sig på engelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag lyckades jag, efter 2 timmar i telefonkö, komma fram till kundtjänst.

Eftersom flyget är indraget, så får jag tillbaka pengarna för flygbiljetten, trots att det finns ett flyg, via Helsingfors, som jag kan ta.

Det kommer att ta 2 till 3 veckor innan pengarna kommer, men det har jag ro att vänta.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev born41:

I dag lyckades jag, efter 2 timmar i telefonkö, komma fram till kundtjänst.

Eftersom flyget är indraget, så får jag tillbaka pengarna för flygbiljetten, trots att det finns ett flyg, via Helsingfors, som jag kan ta.

Det kommer att ta 2 till 3 veckor innan pengarna kommer, men det har jag ro att vänta.

 

Born41

Varje gång jag har flugit med Finnair så har det varit mellanlandning i Helsingfors. 

Jag betraktar det som det normala. 

 

Trots det är dom ändå snabbare pga rakare flygväg. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Varje gång jag har flugit med Finnair så har det varit mellanlandning i Helsingfors. 

Jag betraktar det som det normala. 

 

Trots det är dom ändå snabbare pga rakare flygväg. 

 

 

Det är flera faktorer som gör att jag ville slopa min bokning o stanna hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...