Jump to content
IGNORERAD

Tio-i-topp lista


Atom

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev born41:

Jag fick gå hela vägen från sekond road upp till stora busstationen vid Co san road, för det kom ingen buss. Jag bodde  i Jomtien, och fick sedan veta att man skulle ta sig till cosan road ,och där ta den vita bussen längs den gatan.

Hur menar Du, jävligt lång promenad från Jomtien till Khao San rd? Eller menar Du från Jomtien via Sukhumvit till Naklua Rd (North Pattaya Bus Terminal)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nerike

    9

  • born41

    7

  • Atom

    7

  • Fritz

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

49 minuter sedan, skrev Amigo:

Hur menar Du, jävligt lång promenad från Jomtien till Khao San rd? Eller menar Du från Jomtien via Sukhumvit till Naklua Rd (North Pattaya Bus Terminal)

Jag tog bussen från Jomtien till North Pattaya rod och skulle byta Bathbuss för att komma till North Pattaya buss Terminal. Startade min vandring vid sekond road för att hitta en Bathbuss, men det kom inga, så det slutade med att jag gick hela vägen, gissar på minst 3 km.

Ett alternativ hade varit att åka södra eller mittersta gatan upp till Cosan road och där klivit på den vita bathbussen.

 

Born41

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev born41:

Ett alternativ hade varit att åka södra eller mittersta gatan upp till Cosan road

Har aldrig hört att sån gata/väg finns på Pattaya,  det kanske det gör! Men blåa bath buss till North Pattaya buss Terminal går från delfin rondellen i Naklua, kräver byte. Brukar vara jobbigt, särskild från Jomtien med två byten så jag tar en egen flaktaxi eller moppetaxi beroende hur jag reser, med eller utan resväska. O nu finns ju Bolt o annat med.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev j43:

Nu har jag fått det bekräftat att det går baht bussar på jomtien second road.

Men i mitten av nästa vecka skall jag göra en provtur, för kontroll till 110% att allt stämmer.

Med reservation att Prutten inte ställer till något med jävelskap karantänen.

 

  

Välkommen hit för ett test! Jag korsar och går längs second road dagligen i höjd med rompho market och har nog aldrig sett en baht buss där. Det finns fina busshållplatser dock, aldrig sett dem användas.

 

TiT

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Amigo:

Har aldrig hört att sån gata/väg finns på Pattaya,  det kanske det gör!

Tänk på utrikiska!

South Pattaya road och central Patttaya road.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev apknug:

Välkommen hit för ett test! Jag korsar och går längs second road dagligen i höjd med rompho market och har nog aldrig sett en baht buss där. Det finns fina busshållplatser dock, aldrig sett dem användas.

 

TiT

Jag hade fel och siten som jag googla fram gav fel info. Där det står Jomtien second Rd och verkar var helt fel.
Ibland hjälper inte Google utan man måste lyssna på dom vet och är där varje dag, så tack för din info. apknug


Så jag blev lite nyfiken vart går alla bath bussar, efter ha läst era inlägg här.
Och har Googlat fram rätt svar denna gång (många siter skriver samma)
Det finns tydligen två varianter av bath bussar tydligen, en för Pattaya och en för Jomtien


Pattaya bath bus

1705786333_songthaewpattaya.jpg.3ce2739ed6466106ddf70321ac3d11ef.jpg

 

Jomtien bath bus

873978641_baht-bus-pattaya-1jomtien.jpg.5a5df8585a9e2335d119ee3961b738fd.jpg

 

Standardpriset för en Baht Bus-resa på huvudvägarna i staden är 10 Baht. Det finns flera huvudvägar som Baht Bussar tar i Pattaya, dessa är:

 

Centrala Pattaya - detta är en cirkulär rutt som går norrut längs Pattaya 2nd Road till Dolphin Roundabout, sedan söderut längs Beach Road till Walking Street.

 

Jomtien - dessa Baht bussar kör mellan Jomtien (Thanon Chaiyaphreuk väg), längs Jomtien strandväg, till Central Pattaya, runt hörnet från Walking Street. Bussarna från Pattaya mot Jomtien väntar på 2nd Road, nära hörnet av South Pattaya Road, och kan kännas igen som en Jomtien Baht Bus eftersom de har ett vitt band som korsar fordonets underkropp. Chaufförerna av dessa kommer att vänta på att deras buss ska vara full innan de går mot Jomtien.
 

Nakula - från Pattaya några bussar på väg norrut längs 2nd Road kommer att fortsätta förbi Dolphin Roundabout och avsluta som Na Kluea 4 Alley. Om bussen du är på inte går norrut bara hoppa av och vänta i början av Pattaya Nakula Road för en annan buss.

 

Sukhumvit - du kan läsa Sukhumvit från tre huvudvägar på väg norrut, dessa är North Pattaya Road, Central Pattaya Road och South Pattaya Road. Från Sukhumvit är det möjligt att gå söderut på en Baht Bus till Baan Amphur och Bang Saray, men det finns färre bussar längs denna rutt och på grund av avståndet förväntas det kosta mer än standardpriset 10 Baht.

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Då behöver jag inte stå och vänta på baht bussen.

Istället går jag in på rompo bar området och avnjuter en öl.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nerike:

Det finns tydligen två varianter av bath bussar tydligen, en för Pattaya och en för Jomtien

 

Åh f-n, det synar jag. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-05 at 14:48, skrev Fritz:

Åh f-n, det synar jag. ;)

Hej Fritz!

Pattaya bath bus
1762031848_pattayabus.jpg.e5f1a04bb6311274be4c060b2753e905.jpg 

 

Jomtien bath bus
188119971_jomtienbatbus.jpg.f4953b583f5b396655d44fd3fb9d4646.jpg

 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nerike:

Hej Fritz!

Pattaya bath bus
1762031848_pattayabus.jpg.e5f1a04bb6311274be4c060b2753e905.jpg 

 

Jomtien bath bus
188119971_jomtienbatbus.jpg.f4953b583f5b396655d44fd3fb9d4646.jpg

 

Hej Nerike !  Dom där bilderna bevisar inget för mig som har åkt bathbuss 2-3 ggr i veckan åt Jomtienhållet till i åratal. Det är ingen skillnad på färgerna.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fritz:

Hej Nerike !  Dom där bilderna bevisar inget för mig som har åkt bathbuss 2-3 ggr i veckan åt Jomtienhållet till i åratal. Det är ingen skillnad på färgerna.

Hej igen Fritz!

Jag tror dig, och som jag skrev jag googla mig fram då jag ej åker så mycket bath bus.
Och där stod det om den vita dekoren på Jomtien bath bus

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nerike:

Hej igen Fritz!

Jag tror dig, och som jag skrev jag googla mig fram då jag ej åker så mycket bath bus.
Och där stod det om den vita dekoren på Jomtien bath bus

Råkar man somna på en bathbuss från Jomtien kan det hända att man vaknar upp vid fiskmarknaden i Naklua. Det har en kompis till mig berättat. :dirol:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Nerike:

Hej Fritz!

Pattaya bath bus
1762031848_pattayabus.jpg.e5f1a04bb6311274be4c060b2753e905.jpg 

 

Jomtien bath bus
188119971_jomtienbatbus.jpg.f4953b583f5b396655d44fd3fb9d4646.jpg

 

Fast är inte det här gamla googlade bilder från internet? Hur ser det ut i verkligheten, idag? 

 

BahtBussarna ska ha linjenummer också så man vet vilken man är på och vilken väg de tar. Det kan bli en överraskning om man letar efter den och litar på infon.....

 

Sitter på jomtien Bach road nu, vred på huvudet 30 sekunder såg två bussar utan streck och en med.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Fritz:

Råkar man somna på en bathbuss från Jomtien kan det hända att man vaknar upp vid fiskmarknaden i Naklua. Det har en kompis till mig berättat. :dirol:

Han måste hoppat på en buss med fel streck på......

Link to comment
Dela på andra sajter

Bus-streck har man hört talas om

men buss-streck?

Fast utan bindestreck blir det ju det samma......

 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Alarik:

Bus-streck har man hört talas om

men buss-streck?

Fast utan bindestreck blir det ju det samma......

Det var nog fel nummer på baht bussen.....

 

Jag ska nu ta en baht buss från Jomtien soi 8 till tephrasit market.

 

Ibland kan man hoppa på en som svänger upp och körde vägen så man slipper byta, väldigt tråkigt om man ska till centrala Pattaya dock.

 

Ska kolla vilka streck och nummer som gäller! 

 

och vilken rutt,.....

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev apknug:

Fast är inte det här gamla googlade bilder från internet? Hur ser det ut i verkligheten, idag? 

 

BahtBussarna ska ha linjenummer också så man vet vilken man är på och vilken väg de tar. Det kan bli en överraskning om man letar efter den och litar på infon.....

 

Sitter på jomtien Bach road nu, vred på huvudet 30 sekunder såg två bussar utan streck och en med.

Verkligheten live och direkt från en kebabrestaurang i hörnet second road, Pattaya Tai. Här sprutar det bathussar åt olika håll, en del med en  bred vit rand nertill andra utan. Vet inte varför en del har den vita randen men alla verkar styra åt det håll där dom tror att dom ska få flest kunder.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Fritz:

Verkligheten live och direkt från en kebabrestaurang i hörnet second road, Pattaya Tai. Här sprutar det bathussar åt olika håll, en del med en  bred vit rand nertill andra utan. Vet inte varför en del har den vita randen men alla verkar styra åt det håll där dom tror att dom ska få flest kunder.

Verkligheten live and direkt 2 baht USA nr 1 utan ränder från Jomtien Beach

 

 

IMG_20220107_185259.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig fått koll på vilken bathbus ska vart, har bara hoppat på och önskat att kommer fram, och det har jag för det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

Råkar man somna på en bathbuss från Jomtien kan det hända att man vaknar upp vid fiskmarknaden i Naklua. Det har en kompis till mig berättat. :dirol:

Men då fick du väl, jag menar då fick väl han betala dubbel taxa?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev rolba:

Men då fick du väl, jag menar då fick väl han betala dubbel taxa?

Jag missade North Pattaya road och hamnade i Nukla, jag betalade även för returresan.

( jag var nykter, men det var mörkt)

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev apknug:

Jag ska nu ta en baht buss från Jomtien soi 8 till tephrasit market.

 

Ibland kan man hoppa på en som svänger upp och körde vägen så man slipper byta, väldigt tråkigt om man ska till centrala Pattaya dock.

Någon sådan rutt har jag aldrig hört talas om utan hoppar du på en bathbuss i Jomtien som går norrut så hamnar du i Pattaya, minst. Men ska man utanför bathbussarnas rutter så rekommenderar jag starkt att anlita Bolt taxi som är skrattretande billigt. Det är bara att ladda ner deras app i telefonen och sen beställa så har man en bil framkörd på ett par minuter.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Någon sådan rutt har jag aldrig hört talas om utan hoppar du på en bathbuss i Jomtien som går norrut så hamnar du i Pattaya, minst. Men ska man utanför bathbussarnas rutter så rekommenderar jag starkt att anlita Bolt taxi som är skrattretande billigt. Det är bara att ladda ner deras app i telefonen och sen beställa så har man en bil framkörd på ett par minuter.

Jag håller med om att den rutten inte finns "officiellt" polarn har hamnat på den en gång när nån chaffis ville byta rutt eller så och tjatar om den varje gång vi åker förbi korsningen in mot Pattaya "nu får vi passa oss om han svänger upp var beredda att ringa!" Men det händer ju aldrig får han höra till svar..... Så inte heller igår, fick hoppa av i korsningen och byta buss för att komma till tephrasit market. Bytte till en buss med tjocka streck, på högersidan av bilen, när han vänt runt var det inga streck på vänstersidan....

 

Bolt is the shit nu! Som ungdomarna säger.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Där ser man, en Tio-i-topp lista över Pattaya/Jomtiens bästa Bahtbusslinjer kanske hade varit en bättre trådstart 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Atom:

Där ser man, en Tio-i-topp lista över Pattaya/Jomtiens bästa Bahtbusslinjer kanske hade varit en bättre trådstart 😉

Och allt är mitt fel! Sorry...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...