Jump to content
IGNORERAD

Anutin funderar på att avbryta Test & Go-programmet för turister


janne_h

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Stoneys:

Ok, håller med dig, då var vi många i världen som vart fast på våra ställen för en lång tid på riktigt. 

Även Janne 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 175
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    24

  • andrejsdenruskige

    13

  • samet

    13

  • Esspe

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev samet:

Hur gjorde du för att "fastna" nästan ett år? 

 

Thailand stängde gränserna mellan 1/4 - 31/8, 5 månader. 

 

Fast det var inte riktigt sant, eftersom det gick "räddningsflyg" till Europa under stora delar av april. 

 

Berätta gärna saker, men överdriv inte. Du kunde resa hem om du ville. Till skillnad från andra, som faktiskt fastnade på riktigt. 

Jag åkte hem 23 may 2020 Qatar air enkel biljett . Thai air var inställt 29 april.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev Stoneys:

Ok, håller med dig, då var vi många i världen som vart fast på våra ställen för en lång tid på riktigt. 

Beror ju på vart man var strandsatt. 
Var man boendes i Sverige så var man inte så strandsatt och i alla fall inte i 1år

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Beror ju på vart man var strandsatt. 
Var man boendes i Sverige så var man inte så strandsatt och i alla fall inte i 1år

Exakt, bor man i Thailand vart man inte strandsatt om man var i Thailand. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
32 minuter sedan, skrev Stoneys:

Exakt, bor man i Thailand vart man inte strandsatt om man var i Thailand. 

Var var Janne_h strandsatt i ett år? 
Att man var strandsatt är vi överens om. Men ett år…..

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Var var Janne_h strandsatt i ett år? 
Att man var strandsatt är vi överens om. Men ett år…..

 

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Har aldrig suttit i karantän. Fastnade 2020 nästan ett år. Nu har vi varit 14 månader i Sverige 

Men hunden är född i Bangkok. Och har tidigare gjort flera resor. Vi har ju släktingar som kan hämta hunden. Men frågan är bara var och hur. Hon på hotellet skulle kolla med sin chef om släktingar kan komma och hämta hunden ungefär samtidigt som vi kommer till hotellet. Tror att det löser sig. 

 

 

9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Var var Janne_h strandsatt i ett år? 
Att man var strandsatt är vi överens om. Men ett år…..

Fastnade nästan 1 år i Bkk 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev Stoneys:

 

 

Fastnade nästan 1 år i Bkk 

Hur kom det sig? Alla andra kom ju sig hem. 
Var det hunden som skapade problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Hur kom det sig? Alla andra kom ju sig hem. 
Var det hunden som skapade problem?

Vet ej,men åka runt i vanliga fall verkar krångligt, än värre nog i en pandemi. Hund smakade gott i flappis för 30år sedan,har aldrig smakat katt. 

Marsvin i Sydamerika som kyckling. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Det märks att det är lördag. 

 

Jo flygen ställdes in i april. Vi kunde flugit till Sverige i augusti. Men då vi har näringsverksamhet i Thailand 

Så bestämde vi oss för att stanna. Då en resa till Sverige gjort att vi inte skulle kunna komma tillbaka inom överskådlig tid. Sen bestämde vi oss i alla fall att åka i slutet av november. Och har sen dess av olika skäl inte kunnat återkomma. Jag har för övrigt aldrig påstått mig vara strandsatt. Jag åker normalt mellan Sverige och Thailand 3 månaders perioder 

Det kan nog ingen påstå vara möjligt. Då allt inte kretsar kring en resa till Sverige. Då en sådan resa får andra konsekvenser. 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Stoneys:

Om din sambo inte var svensk, uppehållstillstånd, osv. Så var hon väl inte berättigad till inresa? 

 

Svårt med läsförståelse?

Uppehållstillstånd hade hon men inget medborgarskap. 

 

Sverige, likt många andra gjorde en  "hård" stängning av gränsen och tillät bara medborgare komma in. 

 

Genom detta bröt man mot lite svenska migrationslagar och eu-förordningar samt t.ex. FN:s barnkonventionen. 

 

Därför kan du nu se att alla undantag för att komma till Sverige gäller "Medborgare och bosatta med Uppehållstillstånd" således lärde sig Sverige och gör nu rätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Stoneys:

Ok, håller med dig, då var vi många i världen som vart fast på våra ställen för en lång tid på riktigt. 

Vart är du folkbokförd? Kunde du resa dit? 

 

Sambo och son, folkbokförda I Sverige, kunde inte resa. 

 

En mängd med personer folkbokförda I Thailand, både falanger och Thailändare, kunde inte resa hem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om strandsatt, har du aktuell info från lokalbefolkningen på Koh Samet @samet ? Det jag fått fram är att det verkar krävas minst ett ATK test med intyg för att få komma över nu?

 

Oljan verka inte drabbat ön i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev apknug:

På tal om strandsatt, har du aktuell info från lokalbefolkningen på Koh Samet @samet ? Det jag fått fram är att det verkar krävas minst ett ATK test med intyg för att få komma över nu?

 

Oljan verka inte drabbat ön i alla fall.

Detta är lite otydligt. För det står en sak, å det kan säkert vara så. Men de jag talat med är helt oförstående. Men kan bero på att de inte reser med turistbåtarna eller om boende är undantagna? 

 

Så har inget klart å tydligt svar på frågan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 timmar sedan, skrev janne_h:

Det märks att det är lördag. 

 

Jo flygen ställdes in i april. Vi kunde flugit till Sverige i augusti. Men då vi har näringsverksamhet i Thailand 

Så bestämde vi oss för att stanna. Då en resa till Sverige gjort att vi inte skulle kunna komma tillbaka inom överskådlig tid. Sen bestämde vi oss i alla fall att åka i slutet av november. Och har sen dess av olika skäl inte kunnat återkomma. Jag har för övrigt aldrig påstått mig vara strandsatt. Jag åker normalt mellan Sverige och Thailand 3 månaders perioder 

Det kan nog ingen påstå vara möjligt. Då allt inte kretsar kring en resa till Sverige. Då en sådan resa får andra konsekvenser. 

 

Fan, då blir ju jag fast varje år. 
Jag kan flyga typ närsomhelst, men då jag har ett jobb att sköta så väljer jag att inte åka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Fan, då blir ju jag fast varje år. 
Jag kan flyga typ närsomhelst, men då jag har ett jobb att sköta så väljer jag att inte åka. 

Eller så kan man välja att koppla in hjärnan när man ska läsa en text. Det finns många val här i livet...... 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 timmar sedan, skrev janne_h:

Det märks att det är lördag. 

 

Jo flygen ställdes in i april. Vi kunde flugit till Sverige i augusti. Men då vi har näringsverksamhet i Thailand 

Så bestämde vi oss för att stanna. Då en resa till Sverige gjort att vi inte skulle kunna komma tillbaka inom överskådlig tid. Sen bestämde vi oss i alla fall att åka i slutet av november. Och har sen dess av olika skäl inte kunnat återkomma. Jag har för övrigt aldrig påstått mig vara strandsatt. Jag åker normalt mellan Sverige och Thailand 3 månaders perioder 

Det kan nog ingen påstå vara möjligt. Då allt inte kretsar kring en resa till Sverige. Då en sådan resa får andra konsekvenser. 

 

Ja, det är svårt att veckopendla. 
Lite dramaqueen i ditt inlägg. 
 

 

2 timmar sedan, skrev samet:

Vart är du folkbokförd? Kunde du resa dit? 

 

Sambo och son, folkbokförda I Sverige, kunde inte resa. 

 

En mängd med personer folkbokförda I Thailand, både falanger och Thailändare, kunde inte resa hem. 

Ja, då var man fast på riktigt en stund. 
Janne_h hade det ännu djävligare då han satt fast ett år…..

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev janne_h:

Fastnade 2020 nästan ett år.

9 timmar sedan, skrev janne_h:

Så bestämde vi oss för att stanna.

Ja, ja... Ibland kan det ju vara lite svårt att hålla isär begreppen. Skit samma!

 

Hoppas nu verkligen att det löser sig med hunden för er!

 

Poodle Funny Dog GIF

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev janne_h:

Eller så kan man välja att koppla in hjärnan när man ska läsa en text. Det finns många val här i livet...... 

Eller så kopplar man in sin hjärna innan man skriver någonting. 
Vad du menar och vad du skriver verkar inte alltid gå hand i hand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Eller så kopplar man. In sin hjärna innan man skriver. Någonting. 
Vad du. Menar och vad du. Skriver verkar inte alltid gå. Hand i hand. 

Du glömde några punkter, .,. Punkter på rätt ställen. Gör texten. Lättare att läsa. Och förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Du glömde några punkter, .,. Punkter på rätt ställen. Gör texten. Lättare att läsa. Och förstå.

Ja, ibland får jag en konspirationsteori när Janne producerar ett inlägg. 
Det jag tror är att Janne är god vän med Leif GW Persson. 
Alla vet vi hur Leif GW pratar. Om vi nu ponerar att Leffe just klivit av löpbandet efter ett Coopertest och talar in inlägget i Jannes telefon…

Ja, jag är nog inte helt fel ute med den konspirationsteorin. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-30 at 05:34, skrev janne_h:

Det märks att det är lördag. 

 

Jo flygen ställdes in i april. Vi kunde flugit till Sverige i augusti. Men då vi har näringsverksamhet i Thailand 

Så bestämde vi oss för att stanna. Då en resa till Sverige gjort att vi inte skulle kunna komma tillbaka inom överskådlig tid. Sen bestämde vi oss i alla fall att åka i slutet av november. Och har sen dess av olika skäl inte kunnat återkomma. Jag har för övrigt aldrig påstått mig vara strandsatt. Jag åker normalt mellan Sverige och Thailand 3 månaders perioder 

Det kan nog ingen påstå vara möjligt. Då allt inte kretsar kring en resa till Sverige. Då en sådan resa får andra konsekvenser. 

 

Diverse fría val helt enkelt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Diverse fría val helt enkelt. 

 

Kan man väl säga. Men i och med att Thailands gränser fortfarande var stängda 

Så stod vi ju i valet mellan att vara i Sverige eller Thailand. Då en resa till Sverige var utan återvändo under oövrrskådlig tid. Så valet var ganska begränsat om man så säger. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev janne_h:

Kan man väl säga. Men i och med att Thailands gränser fortfarande var stängda 

Så stod vi ju i valet mellan att vara i Sverige eller Thailand. Då en resa till Sverige var utan återvändo under oövrrskådlig tid. Så valet var ganska begränsat om man så säger. 

Återigen så blandar du in ett ord som ”valet”. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Återigen så blandar du in ett ord som ”valet”. 

För att åtminstone inte framstå som okunnig. Bör du undvika att kommentera sånt som ligger över din kunskapsnivå i Svenska språket.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det löste sig med Hunden. IBIS går med på att min svägerska hämtar hunden när vi kommer till hotellet.

Och idag fick jag mitt E-visum Non Immigrant Multiple godkänt samt att Animal division skickade ett import tillstånd för hunden.

Så imorgon får vi ansöka om Thaipass. Så är det bara att åka sen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...