Jump to content
IGNORERAD

Anutin funderar på att avbryta Test & Go-programmet för turister

janne_h

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev born41:

För ett tag sedan, när dom flaggade för att test and go skulle återinföras, uppmärksammades att försäkringar ofta inte täckte alla kostnader.

Om du inte är sjuk, men hade varit nära en som testats positivt, så kan man åka på upp till 2 veckors karantän. Denna karantän kan kosta upp till 40 000 kr, och det täcks inte av försäkringen. Man flaggade för att ha en försäkring som täckte denna kostnad, men det står inget om det i senaste bullertinen.

Born41

Sa dom inte att dom skulle tillhandahålla en obligatorisk försäkring på plats?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

• Svar 158
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• janne_h

24

• andrejsdenruskige

13

• samet

13

• M33

11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

19 minuter sedan, skrev janne_h:

Undrar hur många vanliga turister som orkar göra sig besväret med alla dessa ansökningar för att åka på semester?

Har läst här på forumet att det fixar man på noll tid?

Ändrades av Amigo

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Planet från Helsingfors till Phuket som jag åkte med var nästan helt fullt. Uteslutande svenska och finska barnfamiljer. 

Inte många "fyllgubbar" eller "anknytnings/thai/falle-familjer"... Så nog åka det. 

Fixa pappren å fylla i ThaiPass går ju på typ 30min. 

@born41 angående karantän, även Thailand har insett att omicron inte är så lurigt. Hemkarantän eller kvar på ditt hotell är tydligen det vanligaste nu om jag förstått rätt. 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Amigo:

Har läst här på forumet att det fixar man på en kvart?

7min tog det för mig att göra ThaiPass. Sedan kanske jag lagt 15min innan på att maila hotell, försäkringsbolaget och boka PCR-Test. 

Blås nu inte upp det som att det är någon jävla raketforskning. 

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

Nu har inte jag hunnit till Thaipass ännu. Då det öppnar 1a Februari. Men visumet har blivit mycket krångligare än tidigare. Då dom vill ha kopir på tamejfan allt.

Ambassaden nöjde sig med mion frus id ifylld blankett foto och mitt pass och familjebevis om jag inte minns fel. Numera så är det dubbelt så mycket kopior på diverse son dom vill ha.

Tidigare struntade dom i bankintyg för non o family. Nu vill dom ha även bevis om inkomst.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev samet:

7min tog det för mig att göra ThaiPass. Sedan kanske jag lagt 15min innan på att maila hotell, försäkringsbolaget och boka PCR-Test. 

Blås nu inte upp det som att det är någon jävla raketforskning. 

Har läst på FB , allt mellan 7 minuter till 14 timmar, alla är inte vana att använda dator!  Alla har inte ens intresse att lära använda dator. Så är det i verkligheten.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Allt är relativt om vad som är enkelt. Tidigare var det väldigt enkelt för dom flesta att åka till Thailand på semester.

Man hade pass bokade resa. Och fick 30 dagar vid ankomst.

Nu kanske thaipass inte tar så lång tid att ansöka från datorn. Men det med alla tester och så vidare gör att många passar sig för att åka. Det ihop med att det förekommit rapporter om att dom som testat positivt blivit inlåsta i typ 2 veckor. Och fått betala hiskeliga summor sim INTE täcks av försäkringen. Gör ju att folk drar sig för att åka.

Den dan Thailand slutar med allt mumbo jumbo kring Covid 19. Så kan åtminstone turister från västländerna börja komma på allvar.

Att vissa säger att plan är fulla till Puhket handlar ju bara om att flygbolagen anpassar antalet flygningar till folk som vill flyga. Kan tänka mig att ett och annat plan blir inställt på grund av brist på resenärer?

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Sa dom inte att dom skulle tillhandahålla en obligatorisk försäkring på plats?

När jag tänker efter så skrev dom det i Pattaya Nevs, har dock inte sett om det blivit något av det.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Dom har infört testning nu om du ska till Koh Samet. 350 THB och dom flesta vägrar och vänder vid båten enl vad jag hört. Tydligen har man bestämt sig för att göra det till en öde ö. På Koh Chang nu och här krävde dom ingenting mer än hotellet som ville se vaccinbevis.

Var på Samet för två veckor sedan och det var minst sagt öde redan då - så krav på test lär ju som du skriver göra att ön blir ännu ödsligare. 

/Krille

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Planet från Helsingfors till Phuket som jag åkte med var nästan helt fullt. Uteslutande svenska och finska barnfamiljer. 

Inte många "fyllgubbar" eller "anknytnings/thai/falle-familjer"... Så nog åka det. 

Fixa pappren å fylla i ThaiPass går ju på typ 30min. 

@born41 angående karantän, även Thailand har insett att omicron inte är så lurigt. Hemkarantän eller kvar på ditt hotell är tydligen det vanligaste nu om jag förstått rätt. 

Har kravet på sjukhuskarantän ersatts med hem/hotellkarantän?

När vi var på Koh Chang var det sex turister som "smet från ön" just innan de fick positivt svar på sitt test - antar att de gjort ett självtest och var rädda för sjukhuskarantän. Hur de hade tänkt in nästa steg förstår jag dock inte då de lär få svårt att resa ut från Thailand.

/Krille

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Krille:

Var på Samet för två veckor sedan och det var minst sagt öde redan då - så krav på test lär ju som du skriver göra att ön blir ännu ödsligare. 

/Krille

Var du där på veckan eller helgen. Var där i december, då var der öde på veckan men kom bra med thai på helgen. 

Med test lär man ju döda även det. Trist, för det började leva upp lite i december.

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Krille:

Har kravet på sjukhuskarantän ersatts med hem/hotellkarantän?

När vi var på Koh Chang var det sex turister som "smet från ön" just innan de fick positivt svar på sitt test - antar att de gjort ett självtest och var rädda för sjukhuskarantän. Hur de hade tänkt in nästa steg förstår jag dock inte då de lär få svårt att resa ut från Thailand.

/Krille

Vet inte om kravet är ändrat. Men har kanske blivit fullt. Då gör man det bästa av saken. 

Idag när jag landade, fick jag skriva på en försäkran att jag dyrt och heligt lovade att stanna på mitt hotell i 10 dagar om jag skulle få positivt provsvar. Så för mig verkar det bli hotellkarantän om jag skulle vara positiv. 

Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Lite intressant. Att man måste registrera sig minst 7 dagar innan. Men registreringen öppnar samma dag som test&go startar..... 🙄

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

Lite intressant. Att man måste registrera sig minst 7 dagar innan. Men registreringen öppnar samma dag som test&go startar..... 🙄

Det "måste" man inte, utan de rekommenderar det pga. eventuell handläggningstid.

Mitt Test & Go fick jag på en minut.

Mitt Sandbox fick jag på 18 timmar. 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

Det "måste" man inte, utan de rekommenderar det pga. eventuell handläggningstid.

Mitt Test & Go fick jag på en minut.

Mitt Sandbox fick jag på 18 timmar. 

Jo du har delvis rätt. Men skulle man inte få svar i tid så blir det ju problem. Bevisligen så kan det ju ta upp till 7 dagar. Även om det går fortare i många fall. Då bör man ju räkna med 7 dagar för att Vara säker. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Var du där på veckan eller helgen. Var där i december, då var der öde på veckan men kom bra med thai på helgen. 

Med test lär man ju döda även det. Trist, för det började leva upp lite i december.

Vi kom fredagen och stannade till onsdag. En del thailändska turister under helgen men efter helgen blev det rätt öde igen. Precis som på Koh Chang - en del thailändska turister runt nyårshelgen men när de åkte hem igen blev det lite väl öde på ön. Riktigt tråkigt för alla som drabbas och lite svårt att njuta fullt ut av sin semester när man ser hur svårt många har det. Trodde tjejen som sålde leksaker utanför 7-eleven skulle börja gråta av glädje när vi köpte badleksaker för några hundra.....

/Krille 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev Amigo:

Har läst på FB , allt mellan 7 minuter till 14 timmar, alla är inte vana att använda dator!  Alla har inte ens intresse att lära använda dator. Så är det i verkligheten.

Då ska jag fixa det på 5 minuter nästa gång. 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Då ska jag fixa det på 5 minuter nästa gång. 

Tänk på att det inte funkar med intyg från Amex, man kan inte ens få något ;) 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev M33:

Tänk på att det inte funkar med intyg från Amex, man kan inte ens få något ;) 

Jag såg den 😎

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 minuter sedan, skrev M33:

Jo, jag såg att du såg...

Att du inte börjar med en försäkringstjänst. Det verkar ju onekligen svårt. 
Jag gissar att du åtminstone fakturerade en eller annan för hjälpen. 

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Att du inte börjar med en försäkringstjänst. Det verkar ju onekligen svårt. 
Jag gissar att du åtminstone fakturerade en eller annan för hjälpen. 

Det svarar jag bara på genom pm.

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev samet:

Vet inte om kravet är ändrat. Men har kanske blivit fullt. Då gör man det bästa av saken. 

Idag när jag landade, fick jag skriva på en försäkran att jag dyrt och heligt lovade att stanna på mitt hotell i 10 dagar om jag skulle få positivt provsvar. Så för mig verkar det bli hotellkarantän om jag skulle vara positiv. 

Jag vart aldrig ombedd att skriva på något sådant.

Dela på andra sajter

Man blir nipprig på detta land 

Skrev tidigare till Ibis och frågade om det var problem med hunden under test and go som startar nu 1a februari. Fick till svar att hundar inte är några problem. 

Fick nu på morgonen detta på mail. 

Har frågat om en släkting kan hämta hunden i receptionen? 

Dear Mr. 

Warmest greeting from Ibis Bangkok Sukhumvit 4

Please kindly be inform that we not accept pets with Test and Go package,

Becase the process is quite complicated in cas of positive results and now government does have the solution about this as well,

Thank you very much for your kind understanding,

Should there be any further assistance please do not hesitate to contact us.

Best regards,

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...