Jump to content
IGNORERAD

Dagens dilemma


Koh Changer

Recommended Posts

Hej! Nu är goda råd dyra så att säga. 

Frun har fått 2 doser av vaccinet, men har ju inte svenskt personnummer än. 

Har försökt ringa e-hälsomyndigheten i ett antal dagar nu, men det verkar som att lurarna är avlyfta därborta så de kan fika i fred. "Alla våra linjer är upptagna, försök igen senare". På webben finner man inga svar om detta. 

De har en formulär för att beställa den i pappersform men det krävs, tadaa, personnummer. 

Försökte ringa migrationsverket för att se om man kan få till nån variant av nummer men, hör och häpna, de delar nog telefonsvarare med e-hälsomyndigheten då svaret var exakt densamma. 

Alltså, jag fick ett utskrivet journal från vaccinatören att hon fått vaccinera, men den duger ju inte till nåt. Men tanken är att kunna få ett covid bevis i pappersform med hjälp av den. Är det moment 22 helt här eller är det nån som har nån tanke hur jag kan ordna detta?

Myndigheterna svarar ju inte ens, har även mailat, men svaren lyser med sin frånvaro. 

Ändrades av Koh Changer
Felstavat, jävla program

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick svar från Västra Götaland regionen nu. Det går inte att få intyg. 

😯 Eventuellt nästa år.. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Koh Changer:

Hej! Nu är goda råd dyra så att säga. 

Frun har fått 2 doser av vaccinet, men har ju inte svenskt personnummer än. 

Har försökt ringa e-hälsomyndigheten i ett antal dagar nu, men det verkar som att lurarna är avlyfta därborta så de kan fika i fred. "Alla våra linjer är upptagna, försök igen senare". På webben finner man inga svar om detta. 

De har en formulär för att beställa den i pappersform men det krävs, tadaa, personnummer. 

Försökte ringa migrationsverket för att se om man kan få till nån variant av nummer men, hör och häpna, de delar nog telefonsvarare med e-hälsomyndigheten då svaret var exakt densamma. 

Alltså, jag fick ett utskrivet journal från vaccinatören att hon fått vaccinera, men den duger ju inte till nåt. Men tanken är att kunna få ett covid bevis i pappersform med hjälp av den. Är det moment 22 helt här eller är det nån som har nån tanke hur jag kan ordna detta?

Myndigheterna svarar ju inte ens, har även mailat, men svaren lyser med sin frånvaro. 

Jag tänkte nog fel i mitt förra inlägg. Problemet är alltså att få ett covid-pass till frun, att visas

upp vid behov i Sverige?

Jag trodde först det handlade om e-visa och Thaipass för resa.

Så har inga tips att komma med, tyvärr.

mvh

biker

 

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev axe:

Har hon inget samordningsnummer?

Det bord ju fungera då det är unikt för personen.

Nej, då hon var här på 6 månadersvisa och vi har sökt 2 års nu, så det finns inget means man väntar

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Amigo:

Det kanske var inte så klokt svar!

Menar du mig? 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev axe:

Vad menar du?

Föreslog att Du skulle skriva 0000 som sista fyra men det lär inte funka??? Vet inte om hennes vaccin finns inskrivet i systemet.

7 timmar sedan, skrev Koh Changer:

Menar du mig? 

Sorry, det var min svar som inte var så klok! Se  ovan. peace. Raderade alltså svaret själv.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Amigo:

Föreslog att Du skulle skriva 0000 som sista fyra men det lär inte funka??? Vet inte om hennes vaccin finns inskrivet i systemet.

Sorry, det var min svar som inte var så klok! Se  ovan. peace. Raderade alltså svaret själv.

Tjena! 

Jo, jag provade det också men det gick inte med 4 nollor. 

Vaccinet är inskrivet i vaccinatörens system, och, om jag förstått rätt, även i rapporterad till det nationella systemet. Problemet är att vaccinatörens har registrerat henne med ååmmdd-123B typ, vilket inte är en unik kombination tydligen. Så nu är det bara att sitta still i båten tills hon antingen hinner få fyra sista siffrorna eller att systemet blir uppgraderat. 👍

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Varför duger inte papperet hon fått när hon vaccinerats? Där finns väl alla uppgifter.

Säg det! Tydligen är vaccin passet eller papperskopia med QR-koden det enda som gäller. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Varför duger inte papperet hon fått när hon vaccinerats? Där finns väl alla uppgifter.

Vissa regioner skriver inte ut något papper när man vaccineras. Same same but different in Sweden too.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-12-13 at 18:08, skrev Koh Changer:

Hej! Nu är goda råd dyra så att säga. 

Frun har fått 2 doser av vaccinet, men har ju inte svenskt personnummer än. 

Har försökt ringa e-hälsomyndigheten i ett antal dagar nu, men det verkar som att lurarna är avlyfta därborta så de kan fika i fred. "Alla våra linjer är upptagna, försök igen senare". På webben finner man inga svar om detta. 

De har en formulär för att beställa den i pappersform men det krävs, tadaa, personnummer. 

Försökte ringa migrationsverket för att se om man kan få till nån variant av nummer men, hör och häpna, de delar nog telefonsvarare med e-hälsomyndigheten då svaret var exakt densamma. 

Alltså, jag fick ett utskrivet journal från vaccinatören att hon fått vaccinera, men den duger ju inte till nåt. Men tanken är att kunna få ett covid bevis i pappersform med hjälp av den. Är det moment 22 helt här eller är det nån som har nån tanke hur jag kan ordna detta?

Myndigheterna svarar ju inte ens, har även mailat, men svaren lyser med sin frånvaro. 

Om jag inte är felunderättat hade @Fantomen ett liknande problem i höstas när de skulle åka till Sandboxen. 

 

Hur hur löste sig det @Fantomen ??

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev samet:

Om jag inte är felunderättat hade @Fantomen ett liknande problem i höstas när de skulle åka till Sandboxen. 

 

Hur hur löste sig det @Fantomen ??

Helt felunderrättad är du inte! 👍

Vi beställde en sådan här T-shirt till frugan bara och det funkade alldels utmärkt!

 

image.png.e2a93113fa70fd3004ddab1110b12a46.png

 

 

För egen del så printade jag mitt vaccin-pass på en T-shirt bara. Så skönt att aldrig behöva tänka på den där papperslappen.

(Här sitter vi på tågstationen i Slough för övrigt.)

 

image.png.f2de047264d919901f295ceee028c633.png

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

PS.

Guran har heller inget personnummer och han använde sig av vaccin.nu  för att få sitt vaccinationsbevis.

Det kostade bara 350 bengaliska rupier och han fick det på en timme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars funkar väl denna:

E730C4A8-FA3C-4461-9F7F-62C14C7EA097.jpeg.180302eece0e1f593a76b8f6bd1bb1d7.jpeg

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Fuck min 3edje spruta idag och en papperslapp det står spruta NR:1! Pfizer! Vart tog dom andra 2 vägen? 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev audirs2:

Fuck min 3edje spruta idag och en papperslapp det står spruta NR:1! Pfizer! Vart tog dom andra 2 vägen? 

Fuck, sa Bull🤯

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev audirs2:

Fuck min 3edje spruta idag och en papperslapp det står spruta NR:1! Pfizer! Vart tog dom andra 2 vägen? 

Detta! Är nämligen så att man bör nog spara dom där vacc korten man får efter sprutorna, då det verkar vara kaos med dom här passen. Där har man ju batchnumren på doserna om det skulle strula till sig. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev audirs2:

Fuck min 3edje spruta idag och en papperslapp det står spruta NR:1! Pfizer! Vart tog dom andra 2 vägen? 

Dom har väl gått ur kroppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

Dom har väl gått ur kroppen.

Aldrig får man ha nått ifred!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Koh Changer:

Detta! Är nämligen så att man bör nog spara dom där vacc korten man får efter sprutorna, då det verkar vara kaos med dom här passen. Där har man ju batchnumren på doserna om det skulle strula till sig. 

Regionerna i Sverige har helt olika arbetssätt. Jag har nu fått även dos 3. 

Inte vid något tillfälle har något skrivet papper förekommit.

Dvs. inga vaccinationskort e.dyl.

Detta gäller region Kronoberg. Däremot är alla 3 prydligt inskrivna journalen

på 1177. Och kan enkelt skrivas ut till pdf.

Vissa regioner journalför inte covidvaccinationerna överhuvudtaget.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...