Jump to content
IGNORERAD

Enbart ATK test. Inget RT-PCR och Hotellnatt.


Chomphoo

Recommended Posts

32 minuter sedan, skrev samet:

Har man ett vettigt kreditkort att betala med, så ingår det reseförsäkring... 

 

Var inga problem att få ett intyg för hela familjen på ett belopp som vida översteg både 50, 100 och 300k...

Fats ett sånt vettigt kreditkort har väl en ganska hög årsavgift misstänker jag. :)

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jed

    7

  • Mankan

    3

  • apknug

    3

  • samet

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

30 minuter sedan, skrev Mankan:

Fats ett sånt vettigt kreditkort har väl en ganska hög årsavgift misstänker jag. :)

 

Beror på HUR vettigt det skall vara... 😉

 

Men visst, de är inte gratis, men behöver inte kosta mer än ca 100kr/månad att få ett riktigt vettigt kort med bra försäkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Köpte du en ny försäkring hos IF då? Eller har du dubbla hem/reseförsäkringar? 

Dubbla försäkringar, har en övernattningsbostad i Karlskrona, och i Blekinge var LF nästan dubbelt så dyr som i Dalarna, IF låg 15% över bara 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev samet:

Har man ett vettigt kreditkort att betala med, så ingår det reseförsäkring... 

 

Var inga problem att få ett intyg för hela familjen på ett belopp som vida översteg både 50, 100 och 300k...

Hur menar du?.. skriver typ visa eller Mastercard ut reseintyg där dom 50,000 dollar ingår?..fattat för det måste vara ett speciellt intyg?

Eller kanske man behöver goldcard??

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Naam jai:

Hur menar du?.. skriver typ visa eller Mastercard ut reseintyg där dom 50,000 dollar ingår?..fattat för det måste vara ett speciellt intyg?

Eller kanske man behöver goldcard??

Vi måste skilja på kortutgivare och betalningsinlösare. 

 

Visa och Mastercard är betalningsinlösare, de ordnar så att betalningen fungerar mellan butik och bank. 

 

Kortutgivare är kreditgivaren, oftast en bank t.ex. Nordea eller SEB osv... dessa kortutgivare har oftast flera olika kort, med olika pris men också med olika förmåner. 

 

Har man det billigaste kortet är förmånerna få och små, medans om man har ett kort man betalar lite för så finns det allt som oftast en reseförsäkring med bland förmånerna. 

 

Vilka belopp de täcker beror såklart på vilken nivå kortutgivaren valt att lägga sig på. Detta är en förmån de köper från något försäkringsbolag. 

 

Jag betalade med mitt AMEX, de använder AXA som försäkringsbolag. Så jag fick intyget av AXA, det var bara ett mail som behövdes med namn och resdatum, så fick jag ett intyg tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos f8lksam verkar det smidigtScreenshot_20211208-222606_Chrome.thumb.jpg.82549abfd204877d3233af4778da45f5.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev samet:

Beror på HUR vettigt det skall vara... 😉

 

Men visst, de är inte gratis, men behöver inte kosta mer än ca 100kr/månad att få ett riktigt vettigt kort med bra försäkring.

Fast hittar du ett kort för 100 kr per månad som ger reseförsäkring mot Covid-19? Eller försäkring mot sjukdom över huvudtaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
10 timmar sedan, skrev samet:

Har man ett vettigt kreditkort att betala med, så ingår det reseförsäkring... 

 

Var inga problem att få ett intyg för hela familjen på ett belopp som vida översteg både 50, 100 och 300k...

Ja, när folk missar @M33 tråd om Eurobonus så får man ju skylla sig själv.

En betald trip till Thailand och spend på kortet så får man ju typ en resa till som tack för besväret.

10 timmar sedan, skrev Mankan:

Fats ett sånt vettigt kreditkort har väl en ganska hög årsavgift misstänker jag. :)

 

Men man får mycket tillbaka för pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, när folk missar @M33 tråd om Eurobonus så får man ju skylla sig själv.

En betald trip till Thailand och spend på kortet så får man ju typ en resa till som tack för besväret.

Men man får mycket tillbaka för pengarna.

60000p i bonus för den som blir värvad. Med voucher kostar en resa i business 82500p :) Försäkringen ingår med 220k $ och 90 dagar (Amex Elit) Tillgång till lounge man saknar nu när SAS stängt loungen på GOT, för vår säkerhet...

Kortet Samet har är väl högre belopp och 120 dagar, annan bonus på det. Lite annan inriktning än Elit-kortet också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev M33:

60000p i bonus för den som blir värvad. Med voucher kostar en resa i business 82500p :) Försäkringen ingår med 220k $ och 90 dagar (Amex Elit) Tillgång till lounge man saknar nu när SAS stängt loungen på GOT, för vår säkerhet...

Kortet Samet har är väl högre belopp och 120 dagar, annan bonus på det. Lite annan inriktning än Elit-kortet också. 

Kortet Samet har?

Vilket kort har han inte?

 

Det gäller att maximera fördelarna. Kan man det så är det en liten kostnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att jag tidigare läst att det skulle komma info 15 dec. om

ev. förändringar i regler om PCR och karantän?

Ni som följer nyhetsflödet i Thailand, inget hört/läst idag?

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev biker:

Har för mig att jag tidigare läst att det skulle komma info 15 dec. om

ev. förändringar i regler om PCR och karantän?

Ni som följer nyhetsflödet i Thailand, inget hört/läst idag?

 

mvh

biker

 

Ja de var vad de gick ut med men sedan tog man väl tillbaka det som jag förstod det. Om det var ändringen till snabbtest du menade.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-12-07 at 21:51, skrev Krille:

Länsförsäkringar har ett intyg som de skriver ut, undertecknar och stämplar. Trots att det i intyget står "The insurance has no maximum limit..." har de för tydligheten lagt till en fotnot *The coverage meets the minimum requirements of USD 100 000.

 

/Krille

 

Jag fick exakt ett sådant häromdagen efter ett tips från annan örebroare (måne?). Har dock inte använt det ännu så jag vet inte hur det tas emot vid ansökan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ja de var vad de gick ut med men sedan tog man väl tillbaka det som jag förstod det. Om det var ändringen till snabbtest du menade.

Ja, det var närmast det jag funderade på. Hittar inte direkt var jag läste det, men det var

någon/några som väntade med bokning, för att se vad som hände 15 dec.

Men stämmer säkert som du skriver, det blev inget av det.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev biker:

Har för mig att jag tidigare läst att det skulle komma info 15 dec. om

ev. förändringar i regler om PCR och karantän?

Ni som följer nyhetsflödet i Thailand, inget hört/läst idag?

 

mvh

biker

 

Dom backade på det beslutet i och med omichron. Fortsatt PCR och karantän tills vidare. Ska försöka åka hem i februari. Hoppas detta är ändrat tills dess.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...