Jump to content
IGNORERAD

Enbart ATK test. Inget RT-PCR och Hotellnatt.


Chomphoo

Recommended Posts

Titta in på 6:50. Hur detta ska gå till med ATK test på hotell man INTE har bokat, Det vet i tusan! Antagligen inget att ens ägna en tanke åt för landet kommer säkert stänga helt igen pga Omicron. Världen har väll stängt till och från utan någon framgång och ekonomierna har fått ta smällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jed

    7

  • janne_h

    3

  • apknug

    3

  • samet

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja man kommer kanske behöva ta PCR express test för 1495 kr i alla fall.

 

Det långsamma PCR testet med svar på 2 timmar för 895 kanke heller inte är aktuellt

 

Bara att avnjuta även denna vinter i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tydligen inte bara jag som blir konfunderad. Han säger att ATK test gäller från 1 december men samtidigt skrivs det över allt 16 december. Vad gäller egentligen?

Mitthotellrum är i alla fall avbokningsbart med full återbetalning fram till 6 december vilket är bra.

 

 

"This graphic displaying entry rules says it starts from 16th December, but the spokesperson and government ministers said from 1st December. What is valid? Who knows. This is once again a game of wait and see as so often in Thailand."

 

"UPDATE: The spokesperson has clarified that he misspoke and that December 16, 2021 is indeed the correct date when the new regulations come into effect."

 

Han sa tydligen fel datum det ska vara 16 dec.

 

 

https://loyaltylobby.com/2021/11/26/Thailand-abandons-arrival-pcr-test-requirement-from-december-in-favor-of-atk-fast-test/

 

 

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fredman:

Läste att de ska möte på fredag för att ev. återinföra CPR-testet.

Även PCR-testet är på tapeten...😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken cirkus det är

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-29 at 13:53, skrev Fredman:

Läste att de ska möte på fredag för att ev. återinföra CPR-testet.

Vad jag läst. Så har Prayuth gått ut och sagt att det inte blir enklare tester på grund av omicron. Däremot Anutin säger att dom blir av. Så det verkar som regeringen inte är helt enig i frågan. Då dom talar med dubbla tungor i media i frågan. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev janne_h:

Vad jag läst. Så har Prayuth gått ut och sagt att det inte blir enklare tester på grund av omicron. Däremot Anutin säger att dom blir av. Så det verkar som regeringen inte är helt enig i frågan. Då dom talar med dubbla tungor i media i frågan. 

Anutin...om det är han som ger info på engelska så sa han här om dagen att ATK test är "Postponed". Har inte hört annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-12-02 at 19:14, skrev Chomphoo:

Anutin...om det är han som ger info på engelska så sa han här om dagen att ATK test är "Postponed". Har inte hört annat.

Möjligt att dom snackat ihop sig nu? Dock var det olika bud tidigare.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ska det fortfarande tas ett beslut den 15:e December? mycket möjligt "att ingen vet", så kanske bäst att man bokar ett SHA+ hotel med fri avbokning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det nu, jag bad att få ett Covidintyg av Länsförsäkringar och där påstod en dam att jag inte behöver få "up to 100 000 USD" utskrivet på intyget.

 

Tror att flera här på forumet säger motsatsen, jag ha även varit ut och försökt få någon rätsida sidan för Thaipass men har inte blivit klokare ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

Hur är det nu, jag bad att få ett Covidintyg av Länsförsäkringar och där påstod en dam att jag inte behöver få "up to 100 000 USD" utskrivet på intyget.

 

Tror att flera här på forumet säger motsatsen, jag ha även varit ut och försökt få någon rätsida sidan för Thaipass men har inte blivit klokare ? 

50 000 USD är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

Men det måste vara utskrivet på intyget antar jag ? 

Länsförsäkringar har ett intyg som de skriver ut, undertecknar och stämplar. Trots att det i intyget står "The insurance has no maximum limit..." har de för tydligheten lagt till en fotnot *The coverage meets the minimum requirements of USD 100 000.

 

/Krille

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Krille:

Länsförsäkringar har ett intyg som de skriver ut, undertecknar och stämplar. Trots att det i intyget står "The insurance has no maximum limit..." har de för tydligheten lagt till en fotnot *The coverage meets the minimum requirements of USD 100 000.

 

/Krille

 

Inte Länsförsäkringar Dalarna: 

 

"Vissa Länsförsäkringar har skrivit om deras intyg, men inte vi än och får tyvärr inte göra egna noteringar. Vi kan endast ge dig ett intyg, som är signerat och stämplat, där det står följande:"

 

Så jag ska kontrollera med If nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jed:

Inte Länsförsäkringar Dalarna: 

 

"Vissa Länsförsäkringar har skrivit om deras intyg, men inte vi än och får tyvärr inte göra egna noteringar. Vi kan endast ge dig ett intyg, som är signerat och stämplat, där det står följande:"

 

Så jag ska kontrollera med If nu. 

Jag har Dina försäkring. De var väldigt tillmötesgående.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Jag har Dina försäkring. De var väldigt tillmötesgående.

Jag ringde If, har en annan försäkring där, dom skickade ut certifikatet innan lunch med mail så nu är det löst.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Jed:

Inte Länsförsäkringar Dalarna: 

 

LF kalmar län skriver ut 100 000 dollar

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev born41:

LF kalmar län skriver ut 100 000 dollar

LF Dalarna vägrar som sagt, se tidigare konversationer. Men nu är det löst. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Jed:

Men det måste vara utskrivet på intyget antar jag ? 

Ja. Jag fick förra gången först ett intyg där det stod "unlimited" men det dög icke. Så jag ringde Gouda igen och fick tag på en dam som visste om detta och skickade intyg med rätt text. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

LF Dalarna vägrar som sagt, se tidigare konversationer. Men nu är det löst. 

LF - Skaraborg skriver ut.. märkligt att dom verkar ha olika rutiner 🤔..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

LF Dalarna vägrar som sagt, se tidigare konversationer. Men nu är det löst. 

Köpte du en ny försäkring hos IF då? Eller har du dubbla hem/reseförsäkringar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man ett vettigt kreditkort att betala med, så ingår det reseförsäkring... 

 

Var inga problem att få ett intyg för hela familjen på ett belopp som vida översteg både 50, 100 och 300k...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...