Jump to content
IGNORERAD

Vart ska jag åka i Thailand?


wmom

Recommended Posts

Jag har nästan bara varit i Bangkok och Krabi när jag har varit i Thailand.

Har givetvis varit ute på öarna utanför Krabis kust också.

 

Nu planerar jag en resa igen och visst kan jag åka till Bangkok och Krabi igen.

Men det kanske skulle vara trevigt att upptäcka något nytt och inte bara gå i dom gamla fotspåren.

Inte för att det är något fel på dom gamla vanliga ställena men det skulle vara kul att upptäcka något nytt.

 

Så kom med förslag OCH(!) motivering till varför jag ska åka just dit.

De eller dem? Byt ut de/dem mot vi/oss.

Om det passar med vi - > de och om det passar med oss -> dem.

Passar inte något -> de.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    7

  • evert 1

    3

  • wmom

    3

  • LTD

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
24 minuter sedan, skrev wmom:

Jag har nästan bara varit i Bangkok och Krabi när jag har varit i Thailand.

Har givetvis varit ute på öarna utanför Krabis kust också.

 

Nu planerar jag en resa igen och visst kan jag åka till Bangkok och Krabi igen.

Men det kanske skulle vara trevigt att upptäcka något nytt och inte bara gå i dom gamla fotspåren.

Inte för att det är något fel på dom gamla vanliga ställena men det skulle vara kul att upptäcka något nytt.

 

Så kom med förslag OCH(!) motivering till varför jag ska åka just dit.

Allt är ju beroende på vad du vill göra. 
Bangkok hela tiden. Allt finns där förutom strand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev wmom:

Jag har nästan bara varit i Bangkok och Krabi när jag har varit i Thailand.

Har givetvis varit ute på öarna utanför Krabis kust också.

 

Nu planerar jag en resa igen och visst kan jag åka till Bangkok och Krabi igen.

Men det kanske skulle vara trevigt att upptäcka något nytt och inte bara gå i dom gamla fotspåren.

Inte för att det är något fel på dom gamla vanliga ställena men det skulle vara kul att upptäcka något nytt.

 

Så kom med förslag OCH(!) motivering till varför jag ska åka just dit.

Vad har du för intressen, och hur gammal är du?

Skulle kunna hjälpa dej att få hyfsade svar!

 

Här har du 3:

Pensionär och lite party sugen, åk till Hua hin.

Backpacker, just passerat 20, tja norra Thailand har en massa att erbjuda.

Dykintresserad, åk till Khao lak eller öarna utanför,de har den bästa platserna för dykare.

 

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Allt är ju beroende på vad du vill göra. 
Bangkok hela tiden. Allt finns där förutom strand. 

 

1 minut sedan, skrev Tommy:

Vad har du för intressen, och hur gammal är du?

Skulle kunna hjälpa dej att få hyfsade svar!

 

Här har du 3:

Pensionär och lite party sugen, åk till Hua hin.

Backpacker, just passerat 20, tja norra Thailand har en massa att erbjuda.

Dykintresserad, åk till Khao lak eller öarna utanför,de har den bästa platserna för dykare.

 

 

MVH

 

Två bra svar. Bankok är guld och jag kanske inte är en strandkille/strandgubbe som gillar att ligga grillas. 

Men det är helt OK att bara hänga på resturangerna nere på en strand så lite stand vill jag nog ha.

Ålder, ja inte pensionär ännu, men det är väl inte jättemånga år kvar.

 

Partysugen, nja vet inte. Vad kan jag förvänta mig om jag åker till Hua hin? Barer med mycket tut i luren?

 

Jag är nog egentligen mera lagd åt det lugna hållet.

Dykning är helt OK!

Så Khao lak kanske kan vara något. Måste kollas upp.

De eller dem? Byt ut de/dem mot vi/oss.

Om det passar med vi - > de och om det passar med oss -> dem.

Passar inte något -> de.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Allt är ju beroende på vad du vill göra. 
Bangkok hela tiden. Allt finns där förutom strand. 

Bkk har ju en massa badplatser!!!

 

Tänker främst på Siam Park!

Men sen finns det ju badstränder på en massa tak på olika shopping-komplex, Central Plaza Bagna, till exempel!

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wmom:

 

Två bra svar. Bankok är guld och jag kanske inte är en strandkille/strandgubbe som gillar att ligga grillas. 

Men det är helt OK att bara hänga på resturangerna nere på en strand så lite stand vill jag nog ha.

Ålder, ja inte pensionär ännu, men det är väl inte jättemånga år kvar.

 

Partysugen, nja vet inte. Vad kan jag förvänta mig om jag åker till Hua hin? Barer med mycket tut i luren?

 

Jag är nog egentligen mera lagd åt det lugna hållet.

Dykning är helt OK!

Så Khao lak kanske kan vara något. Måste kollas upp.

Hua hin är lite lugnare än andra turistfällor, men trevligt om man önskar träffa andra svenskar eller finnar...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
3 minuter sedan, skrev apknug:

Fiskebyn för Fiskebyn är det riktiga Thailand! 

Tänkte säga "Soi 6", för det verkar ju vara det äkta Thailand var man än befinner sig i Thailand........:ironi: :giggle: :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

Bkk har ju en massa badplatser!!!

 

Tänker främst på Siam Park!

Men sen finns det ju badstränder på en massa tak å olika shopping-komplex, Central Plaza Bagna, till exempel!

 

 

MVH

Jag har badat på en del ställen i BBK men det blir inte samma sak som en lung strand med små enkla restauranger.

Men BBK är som sagt var helt OK. Man kan väl kombinera BBK med någon annan plats.

Det går ju snabbt att ta sig vidare från BBK. Frågan är bara vart jag ska ta mig vidare till.

 

Ja, fiskebyar och sandstränder med enkla restauranger är helt ok.

Sånt gillar jag.

Var hittar jag treviga fiskebyar?

De eller dem? Byt ut de/dem mot vi/oss.

Om det passar med vi - > de och om det passar med oss -> dem.

Passar inte något -> de.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar själv Bkk ,, Stannar alltid några dagar , Hyr en bil dra neråt hua hin o vidare till Pkk o till o med Samui, Hittar många pärlor på den vägen . O har du tid o lust varför inte när du e där i krokarna så besöker du khao sook som enligt mig en av det vackraste i Thailand o mycket med äventyr i olika delar i parken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wmom:

Jag har badat på en del ställen i BBK men det blir inte samma sak som en lung strand med små enkla restauranger.

Men BBK är som sagt var helt OK. Man kan väl kombinera BBK med någon annan plats.

Det går ju snabbt att ta sig vidare från BBK. Frågan är bara vart jag ska ta mig vidare till.

 

Ja, fiskebyar och sandstränder med enkla restauranger är helt ok.

Sånt gillar jag.

Var hittar jag treviga fiskebyar?

Tja, öster om Jomtien finns flera trevliga stränder där det är fint och lungt, Koh Chang är fint om du undviker White Sand beach (som är fin men inte så lugn som den var för 16 år sedan, när jag friade till min kära där), sök dej söderut på ön!

 

Ett litet smultronställe innan man kommer till Cha Am och Hua hin, strax sydväst om Bkk är "Buk Tian  /Phuk tien", beroende på stavningen lokalt.

Fin strand, och riktigt trevligt inte så många västerlänningar!

 

Vad är du egentligen ute efter?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket förstås. 

Var som helst utom Patong.

Lagom nattliv, stränder, dykning, öar, frisk luft och massvis med bra restauranger.

Just nu är det bara Rawai och i viss mån Kamala och Phuket town som snurrar på som vanligt men det ökar nog upp på övriga ställen snart.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Samui, kanske inte bäst på något men totalt sett överlägsen andra turistorter, eventuellt Koh Phangan

Dykningen är kanske inget att direkt hurra för om man jämför med Koh Lipe/Adang

Inte lika billigt som i Pattaya.

Men det är lugnt och skönt, nästa lika lugnt som på Koh Samet

Hela Samui är mysigt inte minst södra delen dit knappt några turister beger sig.

Samui är en ö anpassad för backpacker men även för pensionärer - dock inte trottoarerna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Strax norr om Chantaburi (mot Bangkok)) finns en strand som i stort sätt bara Thailändare besöker. skaplig strand,flera restauranger, och bungalovs att hyra. Normalpriser om man bortser från turistorter. Har tyvärr glömt namnet, för det är 12 år sedan jag var där.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev wmom:

 

Två bra svar. Bankok är guld och jag kanske inte är en strandkille/strandgubbe som gillar att ligga grillas. 

Men det är helt OK att bara hänga på resturangerna nere på en strand så lite stand vill jag nog ha.

Ålder, ja inte pensionär ännu, men det är väl inte jättemånga år kvar.

 

Partysugen, nja vet inte. Vad kan jag förvänta mig om jag åker till Hua hin? Barer med mycket tut i luren?

 

Jag är nog egentligen mera lagd åt det lugna hållet.

Dykning är helt OK!

Så Khao lak kanske kan vara något. Måste kollas upp.

Om det är lugn du är ute efter kan jag rekommendera Khanom och Sichon på östkusten. Vidsträckta och tomma stränder. Kanon om man är ute efter lite avslappning.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad fan, bara en som rekommenderat Pattaya. En stad i världen, och en värld i staden. Finns allt och lite till.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Vad fan, bara en som rekommenderat Pattaya. En stad i världen, och en värld i staden. Finns allt och lite till.

Tämligen överskattat om man inte är förstagångsresenär och vill festa till det rejält😁😁.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du ute efter att äta billigt och gott, bo billigt men bra, handla pirat till bra pris, mer eller mindre bara dega är Pattaya utmärkt.

För att vara en stad brukar luften vara helt ok

Koh Larn är väl den ö i Pattayas närhet som kan vara värt ett besök INNAN turismen återigen sätter igång.

Barer med tillgängliga damer finns i överflöd, men å andra sidan det finns det överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev wmom:

Jag har badat på en del ställen i BBK men det blir inte samma sak som en lung strand med små enkla restauranger.

Men BBK är som sagt var helt OK. Man kan väl kombinera BBK med någon annan plats.

Det går ju snabbt att ta sig vidare från BBK. Frågan är bara vart jag ska ta mig vidare till.

 

Ja, fiskebyar och sandstränder med enkla restauranger är helt ok.

Sånt gillar jag.

Var hittar jag treviga fiskebyar?

 

6 timmar sedan, skrev Amigo:

Vad fan, bara en som rekommenderat Pattaya. En stad i världen, och en värld i staden. Finns allt och lite till.

För min egen del så rekommenderar jag inte Pattaya åt wmom.

 

Mest för att en helt ny medlem hugger direkt på "Fiskebyar"...

Jag fick genast en känsla av att "Hen" rätt så troligt är en reporter som söker innehåll till en kommande artikel eller två, men om jag har fel så spelar det väl ingen roll?

Tipsen jag gett är bra och trevliga destinationer!

 

Pattaya är också trevligt och när vi bodde i Thailand, tyckte hela familjen att det var ett bra resmål, stranden nära Bkk och en massa aktiviteter för alla åldrar, schyssta priser på hotell med fina pooler tex.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

38BE7BAA-2458-4C3E-85D7-6947A3170672.thumb.jpeg.c03e96c00af7f6c9568ba46c5406a86e.jpeg

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

För min egen del så rekommenderar jag inte Pattaya åt wmom.

Vilket trams, Pattay first, and last. Forever. Behöver ingen motivering.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

Vilket trams, Pattay first, and last. Forever. Behöver ingen motivering.

Du behöver se dej omkring lite grann!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tommy:

Du behöver se dej omkring lite grann!

 

MVH

Vad då? Det blir inte sämre bara för att jag gillar det. Eller bättre om jag ser mig omgring i Thailand? Har nog sett det mesta i Thailand, Från norr till söder, öster till västern. Ok erkänner att aldrig varit på Phuket o mycket ska hända att jag ska dit. Nej, Pattaya on my heart, forever, you never walk alone. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar också fundera över det där.
Jag känner mig ju lite låst då jag gärna vill träffa mina vänner som bor mellan Bangkok och Pattaya.
Nu har jag sökt på Pattaya och det ser inte allt för kul ut.
Jag antar att Pandemin inte märks lika mycket i Bangkok?
Man får kanske göra avkall på havsbad och nöja sig med hotellpool. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Amigo:

Vad då? Det blir inte sämre bara för att jag gillar det. Eller bättre om jag ser mig omgring i Thailand? Har nog sett det mesta i Thailand, Från norr till söder, öster till västern. Ok erkänner att aldrig varit på Phuket o mycket ska hända att jag ska dit. Nej, Pattaya on my heart, forever, you never walk alone. 😉

Ta en tripp till Phuket!

Mycket bättre badvatten, och vackrare miljö.

En hel del annat som finns i din favoritort, finns även på Phuket.

 

Du behöver nog inte gå ensammen där heller.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...