Jump to content
IGNORERAD

Bra internet i huset


soi covboy

Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev LTD:

Inte inläst på det senaste, brukar läsa ikapp inför uppdatering av mobil el dyl men nu va det 3 år sen jag bytte senast och mobiljäkeln funkar för bra än så den får va med ett tag till. 

Men klurar på en 85" tv så snart är det dags att läsa på. 

Förr hade jag koll hela tiden på senaste tekniken men nu ids jag inte, fullt upp med annat som ex att vattna den nylagda gräsmattan 😄

 

som ni ser så finns inget kablage över till huset, el och fiber nedgrävt.

 

IMG_20211109_175219.jpg

Enl yr.no regnar det 24/7 här på Phuket nu så vattna gräsmattan kanske är onödigt. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    15

  • rolba

    8

  • Wangthong

    6

  • soi covboy

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 minuter sedan, skrev rolba:

Enl yr.no regnar det 24/7 här på Phuket nu så vattna gräsmattan kanske är onödigt. :rotfl:

ja jvla norrbaggar att luras, hade ju hoppats att yr skulle ha rätt men kommit ca 9 droppar här idag, prognosen sa förut att det skulle komma typ 12mm ikväll men nu är det reviderat till kanske 1mm så jag lär nog få stå där å hänga med slangen i näven 🙄..🙃

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

ja jvla norrbaggar att luras, hade ju hoppats att yr skulle ha rätt men kommit ca 9 droppar här idag, prognosen sa förut att det skulle komma typ 12mm ikväll men nu är det reviderat till kanske 1mm så jag lär nog få stå där å hänga med slangen i näven 🙄..🙃

Ja nu får det fan inte bli något regn.

Jag har säkert 2 km hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Ja nu får det fan inte bli något regn.

Jag har säkert 2 km hem.

Ja det e ju synd om du skulle bli kvar på McFly's.. 🙃😄

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-08 at 21:58, skrev Surin P3:

Vi har mellan 10-18 enheter uppkopplade samtidigt hemma och dubblade wifi-hastigheten med Ubiquiti UDM Pro system.

 

Tack för tipset @stjp8729

 

Trådbunden uppkoppling ligger på 1,1 Gbps och wifi upp till 400 Mbps normalt. Beroende på avstånd.

 

Inte billigt, men bra.

Hej Surin P3, 

 

Ubiquiti / Unifi är kanongrejor för lilla kontoret eller hemmabruk.

 

Bara att köpa in lite G4 kameror också ( UniFi Protect G4-Bullet Pack 3(UVC-G4-BULLET-3) - High-wireless.com ) och koppla in till UDM Pro.

 

Jag brukar kolla in PeterDahlin när han går förbi huset på Orust via Unifi, han är ful..

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stjp8729:

Jag brukar kolla in PeterDahlin när han går förbi huset på Orust via Unifi, han är ful..

Hmm.. :-)
 

Vilka platser får jag kamerabevaka?

Du får kamerabevaka din bostad, tomt och andra privata byggnader som till exempel ditt garage, förråd och sjöbod, enligt det så kallade privatundantaget. Du kan enligt privatundantaget dock inte bevaka följande platser:

utanför din tomt eller in på någon annans tomt

utanför din bostad om du bor i ett flerbostadshus

platser dit allmänheten har tillträde

byggnader, bilar eller båtar som används i yrkes- eller affärsverksamhet.

Om du vill bevaka din bostad eller tomt är det viktigt att du är noggrann och kontrollerar kamerans upptagningsområde. Rikta kamerorna så att du till exempel inte filmar trapphuset, din grannes trädgård, trottoaren eller vägen utanför ditt hus eller någon annan plats där allmänheten kan röra sig.

 

Källa: Integritetsskyddsmyndigheten
https://www.imy.se/privatperson/kamerabevakning/om-du-vill-kamerabevaka/

Ändrades av 65Selander
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev 65Selander:

Hmm.. :-)
 

Vilka platser får jag kamerabevaka?

Du får kamerabevaka din bostad, tomt och andra privata byggnader som till exempel ditt garage, förråd och sjöbod, enligt det så kallade privatundantaget. Du kan enligt privatundantaget dock inte bevaka följande platser:

utanför din tomt eller in på någon annans tomt

utanför din bostad om du bor i ett flerbostadshus

platser dit allmänheten har tillträde

byggnader, bilar eller båtar som används i yrkes- eller affärsverksamhet.

Om du vill bevaka din bostad eller tomt är det viktigt att du är noggrann och kontrollerar kamerans upptagningsområde. Rikta kamerorna så att du till exempel inte filmar trapphuset, din grannes trädgård, trottoaren eller vägen utanför ditt hus eller någon annan plats där allmänheten kan röra sig.

 

Källa: Integritetsskyddsmyndigheten
https://www.imy.se/privatperson/kamerabevakning/om-du-vill-kamerabevaka/

När det blåser kraftigt kan de rikta om sig. Verkar mest hända när man är utomlands! 😒

Förmodar att det ändå kan bli dyrt om man är ostraffad och inte har straffrabatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev 65Selander:

Hmm.. :-)
 

Vilka platser får jag kamerabevaka?

Du får kamerabevaka din bostad, tomt och andra privata byggnader som till exempel ditt garage, förråd och sjöbod, enligt det så kallade privatundantaget. Du kan enligt privatundantaget dock inte bevaka följande platser:

utanför din tomt eller in på någon annans tomt

utanför din bostad om du bor i ett flerbostadshus

platser dit allmänheten har tillträde

byggnader, bilar eller båtar som används i yrkes- eller affärsverksamhet.

Om du vill bevaka din bostad eller tomt är det viktigt att du är noggrann och kontrollerar kamerans upptagningsområde. Rikta kamerorna så att du till exempel inte filmar trapphuset, din grannes trädgård, trottoaren eller vägen utanför ditt hus eller någon annan plats där allmänheten kan röra sig.

 

Källa: Integritetsskyddsmyndigheten
https://www.imy.se/privatperson/kamerabevakning/om-du-vill-kamerabevaka/

Hej 65Selander,

 

PeterDahlin går på mina domäner så det är lungt, och han är fortfarande ful som stryk..

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-12 at 05:22, skrev stjp8729:

Hej 65Selander,

 

PeterDahlin går på mina domäner så det är lungt, och han är fortfarande ful som stryk..

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

He he . Ja han va ful som stryk när jag träffade han sist,😉...Eller va det näst sist . Mpr träff med stjp8729...Då PD synat asfalten ..😁

Link to comment
Dela på andra sajter

internet klart nu i huset tackar för hjälpen. blev  bb3 6 bla bla bla nåtting🙏 mvh 53

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev soi covboy:

internet klart nu i huset tackar för hjälpen. blev  bb3 6 bla bla bla nåtting🙏 mvh 53

Najs!

 

Kör du trådlöst in i huset eller fiber?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev soi covboy:

fiber är det

Ställer lite frågor, hoppas det är ok.

 

Hastighet?

Månadskostnad?

Nån installationskostnad?

Bindningstid?

Var håller du till (område, stad, vad du är bekväm med att svara)?

Hur fick du kontakt med 3bb, ringde själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...