Jump to content
IGNORERAD

Thailand Sandbox


Esspe

Recommended Posts

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    9

  • Mankan

    5

  • matjo690

    5

  • Esspe

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Här är också hyfsade beskrivningar för vad som gäller, där fullt vaccinerade resande från Sverige alltså är gröna (test & go) från 1a november.

 

 

248351669_438836390935963_7275601622960434652_n.thumb.jpg.252a30b6feece66d92fdf123105b8871.jpg

 

248779669_438836480935954_2270429723610221118_n.thumb.jpg.89366ab84206495516170e6744b30cae.jpg

 

250242350_438836410935961_6809065791240990117_n.thumb.jpg.71bbbcaddc21f61b21be8c66a2788cd1.jpg

248540865_438836454269290_2314027562859214287_n.thumb.jpg.63dcc9a606e5fbf350a30bd281af146d.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir intressant att se vad som sker till Jul? det ryktas om antigentest istället för RT-PCR till exempel. Sen att det också skulles släppas helt testningsfritt bara du är från lågrisk land och är vaccinerad. 

 

Avdelningen fria spekulationer och rykten givetvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon i panelen som blivit mer sugen på att åka till Thailand efter första november då de extremt krångliga inresereglerna blir lite mindre krångliga?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 timmar sedan, skrev Amigo:

kuva.png.f9928311d215140b4bdc037a7d988920.png

Då är det bara att sälja biljävulen och ta några ok i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Då är det bara att sälja biljävulen och ta några ok i Thailand. 

Pärlan ska inte offras för ingenting. Öl och sprit är överskattat.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Då är det bara att sälja biljävulen och ta några ok i Thailand. 

Köttet är inte i frysen förrän djuret är skjutet och skinnet flått!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Wangthong:

Köttet är inte i frysen förrän djuret är skjutet och skinnet flått!

Ähh varför skall man jaga för .... köttet finns ju i vacumförpackningar på Ica

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-29 at 08:25, skrev Jed:

Blir intressant att se vad som sker till Jul? det ryktas om antigentest istället för RT-PCR till exempel. Sen att det också skulles släppas helt testningsfritt bara du är från lågrisk land och är vaccinerad. 

 

Avdelningen fria spekulationer och rykten givetvis.

Skulle vara nice. PCR testning i Sverige ffa på helg med intyg är inte billigt kan jag intyga...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-30 at 09:31, skrev matjo690:

Skulle vara nice. PCR testning i Sverige ffa på helg med intyg är inte billigt kan jag intyga...

Priset för test beror på vart du går, här samma pris på helg som vardag. 895:- för PCR test inklusive intyg inom 6 timmar. (Dock 1495:- om du vill ha intyget inom 2 timmar) Just detta företag finns i Stockholm och Göteborg. Så är man bara ute och bokar några dagar i förväg så kan man nog boka en testtid för rimligt pris även på en helg...

 

https://www.testmottagningen.se/

 

(Jag har ej testat denna firma ännu och jag har inget samröre med dem på något sätt)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullt så enkelt som att släppa alkoholen fri på restaurangerna blev det alltså inte, precis som väntat. Naturligtvis ska dom visa att dom bestämmer och dom är ganska många som ska visa det. Många kockar osv. SHA cert krävs vilket förmodligen slår ut mindre ställen till fördel för dom stora precis som med hotellverksamheten i Phuket.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2206683/city-hall-alcohol-in-restaurants-only-until-9pm

 

Antalet länder som ingår har dessutom utökats till 63. Man kan kanske ana att bokningsläget inte exploderat som tänkt?

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2207027/Thailand-open-to-17-more-countries-nov-1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-29 at 08:25, skrev Jed:

Blir intressant att se vad som sker till Jul? det ryktas om antigentest istället för RT-PCR till exempel. Sen att det också skulles släppas helt testningsfritt bara du är från lågrisk land och är vaccinerad. 

 

Avdelningen fria spekulationer och rykten givetvis.

Detta skulle ju vara guld. Sitter i en rävsits nu där jag redan för någon månad sedan bokat flyg med inrikes transfer till Chiang Mai vilket ju i nuläget är förbjudet. Tänkte i min enfald karantänisera där erforderlig tid där men med nuvarande regler är det ju uteslutet.

 

Att boka om sista delen i utresan (bkk-cnx) och skjuta en ett dygn framåt kostar enligt KLM 13K SEK (5 personer)!! Intressant när priset på Bangkok airways hemsida inte ens kommer upp till den summan i baht... Att helt enkelt inte använda de biljetterna resulterar ju i no-show och helt cancellerad hemresa misstänker jag.

Kan boka av hela resan med återbetalning men låst till vissa datum (anslutning till Stockholm) så blir det lika dyrt ungefär som priserna ligger nu...

 

Känns som att risken är att man gör något för fort och så ändrar dem reglerna igen. Ingen som hört nåt mer om det ens diskuteras att öppna för inrikes transfer?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev matjo690:

Detta skulle ju vara guld. Sitter i en rävsits nu där jag redan för någon månad sedan bokat flyg med inrikes transfer till Chiang Mai vilket ju i nuläget är förbjudet. Tänkte i min enfald karantänisera där erforderlig tid där men med nuvarande regler är det ju uteslutet.

 

Att boka om sista delen i utresan (bkk-cnx) och skjuta en ett dygn framåt kostar enligt KLM 13K SEK (5 personer)!! Intressant när priset på Bangkok airways hemsida inte ens kommer upp till den summan i baht... Att helt enkelt inte använda de biljetterna resulterar ju i no-show och helt cancellerad hemresa misstänker jag.

Kan boka av hela resan med återbetalning men låst till vissa datum (anslutning till Stockholm) så blir det lika dyrt ungefär som priserna ligger nu...

 

Känns som att risken är att man gör något för fort och så ändrar dem reglerna igen. Ingen som hört nåt mer om det ens diskuteras att öppna för inrikes transfer?

Har du frågat KLM om de inte bara kan avboka benet BKK-CNX? 

 

Har funkat för mig vid liknande situation, ville stanna på Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev apknug:

Har du frågat KLM om de inte bara kan avboka benet BKK-CNX? 

 

Har funkat för mig vid liknande situation, ville stanna på Phuket.

Blev kopplad till engelska kundtjänsten 2ggr... Första gången skulle det kosta 13 att omboka benet. Andra gången skulle det inte gå alls. Är inte det konstigt, att helt sonika ta bort det skulle vara ok...

 

Ska prova ingen framöver.

 

I ditt fall...var det också KLM?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev matjo690:

Detta skulle ju vara guld. Sitter i en rävsits nu där jag redan för någon månad sedan bokat flyg med inrikes transfer till Chiang Mai vilket ju i nuläget är förbjudet. Tänkte i min enfald karantänisera där erforderlig tid där men med nuvarande regler är det ju uteslutet.

 

Att boka om sista delen i utresan (bkk-cnx) och skjuta en ett dygn framåt kostar enligt KLM 13K SEK (5 personer)!! Intressant när priset på Bangkok airways hemsida inte ens kommer upp till den summan i baht... Att helt enkelt inte använda de biljetterna resulterar ju i no-show och helt cancellerad hemresa misstänker jag.

Kan boka av hela resan med återbetalning men låst till vissa datum (anslutning till Stockholm) så blir det lika dyrt ungefär som priserna ligger nu...

 

Känns som att risken är att man gör något för fort och så ändrar dem reglerna igen. Ingen som hört nåt mer om det ens diskuteras att öppna för inrikes transfer?

Trodde flygbolagen hade lite generösare villor så här i covidtider. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-31 at 14:15, skrev andrejsdenruskige:

Trodde flygbolagen hade lite generösare villor så här i covidtider. 

Idag gick det plötsligt vägen. Gratis dessutom. Enligt denna kundtjänstmedarbetare fanns särskild klausul gällande ombokning pga covid-test. Alltså: Nu ombokat gratis. Beror på vem man pratar med tydligen...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev matjo690:

Idag gick det plötsligt vägen. Gratis dessutom. Enligt denna kundtjänstmedarbetare fanns särskild klausul gällande ombokning pga covid-test. Alltså: Nu ombokat gratis. Beror på vem man pratar med tydligen...

Tyvärr är det väldigt vanligt idag med kundtjänster. Kompetensen är helt beroende på vem man råkar hamna hos. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med PCR_test på hemvägen,är det ett måste oxå?och blir det ännu ett karantändygn då?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev måne:

Hur är det med PCR_test på hemvägen,är det ett måste oxå?och blir det ännu ett karantändygn då?

Om du menar på vägen hem till Sverige så är svaret nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Såhär glad och positiv är Bangkoks borgmästare, för den som undrar över de positiva tongångarna och välkomnande famnen.

image.png.4bee454c95ddc052647a38964d88902a.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill dom ha i gång turismen ordentligt får dom sluta med såna här dumheter. Friska människor som spärras in och luggas på pengar av sjukhusen. Maffian verkar inte bara kontrollera Tuk-Tuk på Phuket.

 

https://www.getrevue.co/profile/richardbarrow/issues/the-nightmare-of-testing-positive-on-arrival-in-Thailand-848695?fbclid=IwAR37llr68MrKS70FMM3mlt1AE21Of5WUkCIazsqdzCa4NTqc8M8rg6fkR54

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...