Jump to content
IGNORERAD

Levnadsintyg.


thomas001

Recommended Posts

Har nyss haft ett trevligt samtal via Line med Svenska ambassaden gällande mitt levnadsintyg. Tidigare är har jag varit tvungen att åka till ambassaden eller något konsulat för att få det stämplat och påskrivet. Då varken Polisen,immigration eller ampure här uppe vägrar att hjälpa mig.

Nu blev jag uppringd av en trevlig snubbe,visade mitt pass med telefonen. Dom mailar Pensionsmyndigheten i Sverige och meddelar att jag lever!!

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/Thailand/hjälp-till-svenskar-utomlands/intyg-och-legaliseringar/levnadsintyg/

 

Bra service!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Då varken Polisen,immigration eller ampure här uppe vägrar att hjälpa mig.

Detta var en konstig mening?

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Amigo:

Detta var en konstig mening?

Det är jäkligt irriterande när folk inte vägrar hjälpa till....😆

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, Amigo said:

Detta var en konstig mening?

Konstig? Jag var hos polisen,immigration och vår ampore för att få mitt levnadsintyg stämplat och samtliga vägrade!!!

Fattar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev thomas001:

Konstig? Jag var hos polisen,immigration och vår ampore för att få mitt levnadsintyg stämplat och samtliga vägrade!!!

Fattar du?

Jag tror alla fattade, men det blev lite kul med ordföljden.

 

Men annars är det precis som vanligt med amphur etc att de inte är så sugna på att hjälpa till i onödan, iaf inte utan lite extra uppmuntran....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Har nyss haft ett trevligt samtal via Line med Svenska ambassaden gällande mitt levnadsintyg. Tidigare är har jag varit tvungen att åka till ambassaden eller något konsulat för att få det stämplat och påskrivet. Då varken Polisen,immigration eller ampure här uppe vägrar att hjälpa mig.

Nu blev jag uppringd av en trevlig snubbe,visade mitt pass med telefonen. Dom mailar Pensionsmyndigheten i Sverige och meddelar att jag lever!!

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/Thailand/hjälp-till-svenskar-utomlands/intyg-och-legaliseringar/levnadsintyg/

 

Bra service!!!!!!

Covid för en del bra saker med sig. Du får ursäkta om jag tvivlar att det har att göra med att de helt plötsligt fått för sig att vara mera serviceminded! 

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev thomas001:

Fattar du?

Jepp jag fattar, ordföljden fick mig uppfatta att nämnda myndigheter inte vägrade att hjälpa till.

 

Uttrycket varken – eller är i sig självt nekande och kan därför inte användas i samband med en annan negation eller ett ord med negerande betydelse.

 

Ordet vägra är en synonym till neka och bestrida och kan bland annat beskrivas som ”nekar att göra det som förväntas av en; säger nej”.

 

Peace, out and over..... min egen vardags svenska är nog si o så med. Sorry

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Amigo:

Detta var en konstig mening?

Måste betyda att alla vill hjälpa till...eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

varan Bypolis skrev under pappret i borjan utan problem sedan plotsligt sa vagrade dom

da skrev vi in sjalva pa intyget pa Thai vad det stog i varje ruta 

Da gick det bra igen         hipp hura  

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...