Jump to content
IGNORERAD

Tvångsvaccinering


Guest Fredman

Tvångsvaccinering?  

85 röster

  1. 1. Tvångsvaccinering?

    • Ja, självklart!
      14
    • Nej, men vi ska ha vaccinpass för aktiviteter som t.ex. restauranger, fotboll, bio mm.
      41
    • Nej, det är upp till var och en. Alla ska få röra sig fritt.
      29
    • Stäng ned allt.
      1


Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det är fler än vad gst har fingrar och då uppstår det fort panik när man blir av med sina verktyg i den matematiska verktygslådan.

Oöverskådligt helt enkelt.

Du är väl från lappträsket (banjoland)? Då förstår jag att du kan räkna så långt.......😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 339
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    28

  • LTD

    27

  • Tallviking

    26

  • UglyFarang

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev Esspe:

Ska jag behöva skriva in "riskgrupper" i vartenda inlägg?

Som sagt är riskgrupper inte de enda som drabbas av att hamna på intensiven eller dö av covid. Just nu är det 81% av de som hamnat på intensiven med covid som haft någon av riskfaktorerna men 19% hade det INTE !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev janne_h:

Det är väl mera ett bevis på att Thailands laborerande med vaccin inte fungerar. I Sverige klarar sig äldre mycket bättre sen dom vart vaccinerade. Och statistiken talar sitt tydliga språk i Sverige. Det är i princip bara ovaccinerade på Sjukhus. Vad många inte tänker på är att det finns fortfarande folk i riskgrupp som inte vaccinerat sig. Det finns även ett fåtal som vaccin inte fungerar på. Av en eller annan orsak. Skulle samtliga vaccinera sig. Så skulle dessa personer i riskgrupp kunna skyddas. Då vaccinet gör att det slutar att spridas mellan vaccinerade människor. Självklart kan någon ta på ett räcke eller dylikt och föra med sig viruset. Men det är långt ifrån samma sak som att vaccinerade är smittbärare som vissa påstår. Har viruset ingenstans att ta vägen. Då dör det ut. 

Och även dom få som blir smittade trots att dom är vaccinerade. Så blir dom inte lika sjuka. Så att vaccinet inte gör skillnad. Skulle jag nog beteckna som ren desinformation. 

Varför anser jag att folk bör vaccinera sig kan man fråga sig? I rent egen intresse så är jag trött på alla restriktioner som begränsar livet för alla. 

Och så länge covid tillåts härja fritt. Så lär dessa restriktioner fortgå. Även om Sverige lyfter sina restriktioner. Så är till exempel Thailand nerstängt. Detta för att man trott att man klarar sig bättre än andra genom att undvika smitta. Samt se vaccin som en potentiell inkomstkälla för dom rika (lokalt producerat AZ vaccin). Vilket orsakat mer lidande än lovligt i Thailand. Och som det är nu. Så är det inte någon mening att åka till Thailand över huvudtaget. 

Du tänker inte hela vägen. 

Vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom och därför ser man få vaccinerade på sjukhus, dom blir ju inte så sjuka att dom behöver vård om dom överhuvudtaget får symptom. 

Men smittade blir många av dom iaf och sprider det vidare, det är både erkänt av tillverkarna och konstaterat irl så begriper inte varför du och några till envist hävdar att vaccinerade inte sprider viruset, det är ju helt fel.

Kruxet är att väldigt få utöver dom som söker vård testas så ingen vet hur många vaccinerade som är infekterade, kan vara väldigt många. 

Om några år när du ser att covid inte försvinner så förstår du kanske detta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev Tallviking:

Som sagt är riskgrupper inte de enda som drabbas av att hamna på intensiven eller dö av covid. Just nu är det 81% av de som hamnat på intensiven med covid som haft någon av riskfaktorerna men 19% hade det INTE !

19% var från förskoleklasser runt om i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev frogfish:

Du är väl från lappträsket (banjoland)? Då förstår jag att du kan räkna så långt.......😆

Det är Fritz som har 6 fingrar

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Esspe:

Där får du nog prestera lite annat än en åsikt. I din länk står det följande:

 

Just nu har sjukhusen i Stockholm fullt med patienter som är drabbade av olycksfall, hjärtinfarkter och liknande.

 

Såg just att @frogfishlagt in lite siffror så det behöver du inte.

 

 

Du får läsa mer än det som pekar i din riktning.Screenshot_20210929-150124.jpg.65c2b3881e619e467dce37689017fde1.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Tallviking:

Som sagt är riskgrupper inte de enda som drabbas av att hamna på intensiven eller dö av covid. Just nu är det 81% av de som hamnat på intensiven med covid som haft någon av riskfaktorerna men 19% hade det INTE !

Japp. Av 37 st som ligger på IVA för covidvård idag så är 19% 7 st. Och de som kommer dö gissar jag är ännu färre. Nästan hot mot mänskligheten......

 

PS: Invänder mest mot användandet av (höga) procentsiffror för att stödja en tes, när antalet det baseras på knappt kan räknas på @Fritzfingrar.....😉

Annars är jag för vaccin, men även för att det ska vara frivilligt.

Ändrades av frogfish
Fel fingerreferens...
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

95% påstod ju alla vaccintillverkarna, ungefär samtidigt konstigt nog. Så hur många % är det då? 

Om risken att bli allvarligt sjuk av covid utan vaccin är ca 2% och att man avlider är 0.x%, hur stor är då risken om vaccinet tar bort 95% av den risken? 

Folk som är vaccinerade men ändå är rädda för covid måste ju vara livrädda för att ens vakna på morgonen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Japp. Av 37 st som ligger på IVA för covidvård idag så är 19% 7 st. Och de som kommer dö gissar jag är ännu färre. Nästan hot mot mänskligheten......

 

PS: Invänder mest mot användandet av (höga) procentsiffror för att stödja en tes, när antalet det baseras på knappt kan räknas på @Fritzfingrar.....😉

Annars är jag för vaccin, men även för att det ska vara frivilligt.

Det är 19 % av 8000 intensivvårdspatienter sedan mars 2020

 

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är 19 % av 8000 intensivvårdspatienter sedan mars 2020

 

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Ok, då. Men då var ju siffran totalt irrelevant. Det intressanta är väl vilka som riskerar att drabbas nu och framåt, inte vilka som drabbades i mars 2020. Och just nu är det väldigt få som hamnar på IVA för covid, och ännu färre som inte har riskfaktor, och ännu färre som dör.

 

Lobba gärna för att fler ska vaccinera sig, det tycker jag också. Men att börja dra in siffror från mars 2020, innan vaccin fanns för att stärka sin tes, är i mitt tycke ohederligt. Men jag utgår från att du inte tycker likadant, det brukar du aldrig göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minutes ago, Fredman said:

Hur svårt kan det vara att förstå att risken är mindre att bli smittad och smitta andra om man är vaccinerad. Följdaktningen blir risken att bli smittad och smitta andra högre om man inte är vaccinerad. Fick jag då välja vilka av dessa som jag vill vara i samma rum som så väljer jag såklart de som är vaccinerade. Sedan kan man diskutera % skydd hit och dit och hur allvarligt sjuk man kan bli. 

Vaccination ska vara frivillig men då borde även min rätt att inte trängas med ovaccinerade vara det, utan att det är jag som ska stanna hemma.

 

ahhh du ljuva 80tal, då man fick röka på flyget.

 

Rökarna bokade givetvis plats bland icke-rökare för dom ville ju inte sitta i röken, så när dom skulle röka gick dom där bak till rökavdelningen och blossade ståendes, sedan tillbaks till sin vanliga plats och osade rök.

 

Det man kan vara helt övertygad om är människors egoism och totala ointresse för andra människor.

X vill inte vaccinera sig, men X vill att alla andra gör det för det är ju bra för X.

 

Fejk-favorit-löpet:

"Du kan ha rätt till allt !!"

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Ok, då. Men då var ju siffran totalt irrelevant. Det intressanta är väl vilka som riskerar att drabbas nu och framåt, inte vilka som drabbades i mars 2020. Och just nu är det väldigt få som hamnar på IVA för covid, och ännu färre som inte har riskfaktor, och ännu färre som dör.

 

Lobba gärna för att fler ska vaccinera sig, det tycker jag också. Men att börja dra in siffror från mars 2020, innan vaccin fanns för att stärka sin tes, är i mitt tycke ohederligt. Men jag utgår från att du inte tycker likadant, det brukar du aldrig göra.

Siffran är inte från mars 2020 utan en accumulerad summa av alla fall från mars 2020 till idag då tabellen uppdaterades

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Siffran är inte från mars 2020 utan en accumulerad summa av alla fall från mars 2020 till idag då tabellen uppdaterades

Blir ju inte mer intressant för det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Siffran är inte från mars 2020 utan en accumulerad summa av alla fall från mars 2020 till idag då tabellen uppdaterades

Jo, jag förstod det. Men tycker du verkligen att siffror som börjar i mars 2020, när inget vaccin fanns, är bra för att sia om hur många och vilka grupper som kommer smittas framöver? Det gör inte jag.

 

Men vi tycker helt enkelt olika där. I min värld är antalet svårt sjuka så få nu att det blir löjligt att dra upp procentsiffror på dem som argument. Men vill du göra det, så ok.

 

Jag tycker folk ska vaccinera sig (precis som du), men jag hotar inte med mänsklighetens undergång om de inte gör det, särskilt när numer i princip ingen blir jättesjuk (37 st på IVA i HELA Sverige nu). 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev gst:

Du får läsa mer än det som pekar i din riktning.Screenshot_20210929-150124.jpg.65c2b3881e619e467dce37689017fde1.jpg

 

 

Står henne helt fritt att tycka det. Hon uttrycker en åsikt precis som du och jag men hon ger ju inte heller någon bild av att många unga ovaccinerade ligger på IVA så var fick du det från?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Esspe:

Blir ju inte mer intressant för det.

Jo det är ju just det det blir

 

Benägenheten att vaccinera sig är ju avsevärt större i grupper med riskfaktorer än bland de som inte har riskfaktorer så nu idag är ju siffran inte längre 19% utan har då ökat till kanske 25-30% av de som hamnar på IVA med covid som inte har riskfaktorer

 

1 av 3 på iva med covid utan riskfaktorer är väl inte något man "struntar i" ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

"Vara i riskgrupp" eller inte är inte en svart och vit vetenskap.....

Och tänk, även där får man själv ta ställning till om man är i riskgrupp eller inte. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Jo, jag förstod det. Men tycker du verkligen att siffror som börjar i mars 2020, när inget vaccin fanns, är bra för att sia om hur många och vilka grupper som kommer smittas framöver? Det gör inte jag.

 

Men vi tycker helt enkelt olika där. I min värld är antalet svårt sjuka så få nu att det blir löjligt att dra upp procentsiffror på dem som argument. Men vill du göra det, så ok.

 

Jag tycker folk ska vaccinera sig (precis som du), men jag hotar inte med mänsklighetens undergång om de inte gör det, särskilt när numer i princip ingen blir jättesjuk (37 st på IVA i HELA Sverige nu). 

Det är fortfarande en stor andel av de som hamnar på IVA som inte har riskfaktorer vilket talar emot Esspe:s argumentation

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Och tänk, även där får man själv ta ställning till om man är i riskgrupp eller inte. 

Till vilken nytta eftersom även de utan riskfaktorer idag är en stor del av de som hamnar på IVA

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jo det är ju just det det blir

 

Benägenheten att vaccinera sig är ju avsevärt större i grupper med riskfaktorer än bland de som inte har riskfaktorer så nu idag är ju siffran inte längre 19% utan har då ökat till kanske 25-30% av de som hamnar på IVA med covid som inte har riskfaktorer

 

1 av 3 på iva med covid utan riskfaktorer är väl inte något man "struntar i" ?

Citerar @frogfish inlägg. Av 37 st som ligger på IVA för covidvård idag så är 19% 7 st.

 

Din gissning skulle ge 10. Dags för ny nerstängning.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Citerar @frogfish inlägg. Av 37 st som ligger på IVA för covidvård idag så är 19% 7 st.

 

Din gissning skulle ge 10. Dags för ny nerstängning.

 

Nej. Men om samhället bedömer ovaccinerade som en risk (av flera skäl) sätter dom upp regler för detta och du får då vackert acceptera dom reglerna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är fortfarande en stor andel av de som hamnar på IVA som inte har riskfaktorer vilket talar emot Esspe:s argumentation

Aftonbladetargumentation.....

 

Räkna antal istället för andel när urvalet är så litet, allt annat är ohederligt. Som när ab slår upp att inlagda på IVA är 300% större än förra sommaren vid samma tid. Det låter ju fruktansvärt, men säger man istället att förra sommaren var det 12 och nu 37 låter det ju inte lika skrämmande.....

 

Det gör ju att åtminstone jag börjar undra över motiven till din argumentation......

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nej. Men om samhället bedömer ovaccinerade som en risk (av flera skäl) sätter dom upp regler för detta och du får då vackert acceptera dom reglerna

Vem är det som sagt att han/hon inte accepterar de regler som finns i samhället? Det vore faktiskt kul om du kunde citera det. Och ännu roligare blir det om du hittar var @Esspehävdar nåt sånt.

För du ljuger väl inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Vem är det som sagt att han/hon inte accepterar de regler som finns i samhället? Det vore faktiskt kul om du kunde citera det. Och ännu roligare blir det om du hittar var @Esspehävdar nåt sånt.

För du ljuger väl inte?

Lite civil olydnad har jag inget emot, särskilt om det gäller en sån sak som tvångsvaccinering 🙂

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nej. Men om samhället bedömer ovaccinerade som en risk (av flera skäl) sätter dom upp regler för detta och du får då vackert acceptera dom reglerna

Så nästa steg som du vill ha är att blodtryck över 150/90 ska innebära tvångsvaccinering? Eller BMI på 30? 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...