Jump to content
IGNORERAD

Tvångsvaccinering


Guest Fredman

Tvångsvaccinering?  

85 röster

  1. 1. Tvångsvaccinering?

    • Ja, självklart!
      13
    • Nej, men vi ska ha vaccinpass för aktiviteter som t.ex. restauranger, fotboll, bio mm.
      42
    • Nej, det är upp till var och en. Alla ska få röra sig fritt.
      29
    • Stäng ned allt.
      1


Recommended Posts

Tycker du att det ska införas tvångsvaccinering eller är någon av de andra alternativen nedan mer passande.

Själv röstade jag på nr 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 339
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    28

  • LTD

    27

  • Tallviking

    26

  • UglyFarang

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om man gillade dom som bestämde på slutet av 30 talet ja. Men jag hatade det och gör samma nu. Framförallt som jag hela tiden skrivit NÖDgodkännande. Alltså en drog som ingen vet resultatet om. 

En märklig sak är ändå. Ni som tagit båda drogerna. Borde väl vara helt lugna för ni har allt skydd ni behöver  enligt Big P. Alltså borde inte ens vaccinpass diskuteras. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev John Khonken:

Om man gillade dom som bestämde på slutet av 30 talet ja. Men jag hatade det och gör samma nu. Framförallt som jag hela tiden skrivit NÖDgodkännande. Alltså en drog som ingen vet resultatet om. 

En märklig sak är ändå. Ni som tagit båda drogerna. Borde väl vara helt lugna för ni har allt skydd ni behöver  enligt Big P. Alltså borde inte ens vaccinpass diskuteras. 

Konsperationsteori tycker ingen om. Inte fake news och alternativ fakta heller. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev John Khonken:

Om man gillade dom som bestämde på slutet av 30 talet ja. Men jag hatade det och gör samma nu. Framförallt som jag hela tiden skrivit NÖDgodkännande. Alltså en drog som ingen vet resultatet om. 

En märklig sak är ändå. Ni som tagit båda drogerna. Borde väl vara helt lugna för ni har allt skydd ni behöver  enligt Big P. Alltså borde inte ens vaccinpass diskuteras. 

Att springa omkring i samhället och sprida ett dödligt virus bara för att det är roligt ska inte vara tillåtet. 

Vad du gör i ditt hus är din sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Fredman said:

Tycker du att det ska införas tvångsvaccinering eller är någon av de andra alternativen nedan mer passande.

Själv röstade jag på nr 2.

Jag la min röst på nummer tre: "Nej, det är upp till var och en. Alla ska få röra sig fritt."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nr 3 för mig. Covid-19 är inte ett dödligt virus för gemene man och bör hanteras därefter.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Dempa:

Nr 3 för mig. Covid-19 är inte ett dödligt virus för gemene man och bör hanteras därefter.

Frågan är ju då om var och en skall få avgöra detta eller om det skall beslutas på nationell nivå

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Dempa:

Nr 3 för mig. Covid-19 är inte ett dödligt virus för gemene man och bör hanteras därefter.

Då tänker du bara på dig själv och inte andra i samhället. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Frågan är ju då om var och en skall få avgöra detta eller om det skall beslutas på nationell nivå

Givetvis ska man själv ta beslutet om man vill vaccineras eller inte. Vi pratar inte ebola här utan ett virus som ca 99,8% klarar utan svår sjukdom och död.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Dempa:

Givetvis ska man själv ta beslutet om man vill vaccineras eller inte. Vi pratar inte ebola här utan ett virus som ca 99,8% klarar utan svår sjukdom och död.

Tänkte mer att  var och en får avgöra om ett virus är dödligt eller inte och var och en får avgöra hur detta skall hanteras i samhället
Att var och en skall få välja om man skall ta vaccin eller inte är en självklarhet eftersom det styrs i svensk grundlag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Då tänker du bara på dig själv och inte andra i samhället. 

Vad menar du? De som är i riskgrupp har ju valet att vaccinera sig. Menar du att vaccinet inte hjälper?

 

Känns lite som en diskussion med en religiös. Jag bryr mig inte vilken fantasifigur du tror på så länge du håller det för dig själv. Vill du vaccinera dig så gör du det. Det är ditt val

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Tänkte mer att  var och en får avgöra om ett virus är dödligt eller inte och var och en får avgöra hur detta skall hanteras i samhället
Att var och en skall få välja om man skall ta vaccin eller inte är en självklarhet eftersom det styrs i svensk grundlag

Absolut, jag håller med dig. Upp till var och en vad man vill göra.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Dempa:

Absolut, jag håller med dig. Upp till var och en vad man vill göra.

Anser du att var och en skall få avgöra hur man agerar ute i samhället eller om samhället skall fatta beslut för alla om vilka regler som gäller ute i samhället ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Anser du att var och en skall få avgöra hur man agerar ute i samhället eller om samhället skall fatta beslut för alla om vilka regler som gäller ute i samhället ?

Så länge det gäller din egen kropp så ja. Viss skillnad på att ta ett vaccin och sälja droger på plattan.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Dempa:

Så länge det gäller din egen kropp så ja. Viss skillnad på att ta ett vaccin och sälja droger på plattan.

Kan vi helt lämna diskussionen om att ta vaccin eller inte för den är en ickefråga eftersom den är styrd i svensk grundlag ? INGEN på ledande samhällsnivå har ens diskuterat någon form av tvångsvaccinering

 

Det enda som diskuteras är hur personer som valt att ej vaccinera sig eller av olika anledningar inte kan vaccinera sig får och kan agera ute i samhället i samverkan med andra medborgare

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Dempa:

Vad menar du? De som är i riskgrupp har ju valet att vaccinera sig. Menar du att vaccinet inte hjälper?

 

Känns lite som en diskussion med en religiös. Jag bryr mig inte vilken fantasifigur du tror på så länge du håller det för dig själv. Vill du vaccinera dig så gör du det. Det är ditt val

Ja, du diskuterar som en religiös. Håll dig till dina fantasifigurer.

 

I ditt hem får du göra som du vill. Ute i samhället har du rättigheter och skyldigheter. Där kan du inte göra som du vill. Du kan inte köra mot rött, inte röka på bussar och tåg tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tallviking:

Kan vi helt lämna diskussionen om att ta vaccin eller inte för den är en ickefråga eftersom den är styrd i svensk grundlag ? INGEN på ledande samhällsnivå har ens diskuterat någon form av tvångsvaccinering

 

Det enda som diskuteras är hur personer som valt att ej vaccinera sig eller av olika anledningar inte kan vaccinera sig får och kan agera ute i samhället i samverkan med andra medborgare

Det är ju en ickefråga, de som vill vaccinera sig gör det. Vad andra gör är irrelevant. Är du i riskgrupp eller vill vaccinera dig av andra skäl så gör du det. Att sedan andra väljer att inte vaccinera sig påverkar ju inte dig som vaccinerad. 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Dempa:

Det är ju en ickefråga, de som vill vaccinera sig gör det. Vad andra gör är irrelevant. Är du i riskgrupp eller vill vaccinera dig av andra skäl så gör du det. Att sedan andra väljer att inte vaccinera sig påverkar ju inte dig som vaccinerad. 

Du förstod uppenbart inte att vi inte ens behöver diskutera frågan om att vaccinera sig eller inte för den är redan avgjord i svensk grundlag och därmed inte ens möjlig att diskutera om.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Dempa:

Det är ju en ickefråga, de som vill vaccinera sig gör det. Vad andra gör är irrelevant. Är du i riskgrupp eller vill vaccinera dig av andra skäl så gör du det. Att sedan andra väljer att inte vaccinera sig påverkar ju inte dig som vaccinerad. 

Dina val påverkar samhället i stort. I din religiösa fantasivärld råder anarki och laglöshet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja, du diskuterar som en religiös. Håll dig till dina fantasifigurer.

 

I ditt hem får du göra som du vill. Ute i samhället har du rättigheter och skyldigheter. Där kan du inte göra som du vill. Du kan inte köra mot rött, inte röka på bussar och tåg tex.

Så du likställer valet att inte vaccinera sig med att bryta mot lagen? 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Dempa:

Så du likställer valet att inte vaccinera sig med att bryta mot lagen? 

Därav diskussionen om det ska vara vaccintvång och -pass i vissa sammanhang samt större rörelsefrihet för vaccinerade. 

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Dina val påverkar samhället i stort. I din religiösa fantasivärld råder anarki och laglöshet. 

Haha, nu är man anarkist för att man vill ha rätten över sin egen kropp.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...